Skocz do zawartości

prośba o opinie- zafira B czy berlingo II


Gawel79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o opinie, zalecenia i uwagi.

Moja renia powoli wchodzi w wiek pełnoletni i myśle, i szukam, i im więcej szukam tym mniej wiem :hmm:

Mamy dwójkę dzieci, lubimy spędzać aktywnie czas, szukamy dobrego holownika. przyczepa 900kg dmc.

 

Prosze użytkowników Zafiry B od 2008 roku 1.9 cdti o mocy, to ważne, 120 km, 150 km wolę uniknąć.

Jak to jedzie pod przyczepą, na co dzień, itp.

 

Teraz- Citroen Berlingo II od 2008, multispace wersja xtr.- 1.6hdi, 90 km, nie więcej.

Pytania jak powyżej, podobają mi się przesuwne drzwi, tylne siedzenia (osobne) ogólnie jest większy- ale to francuz, wiem, wiem, sam mam renatę, mam prawo do opinii o francuzach :ee:

 

Berlingo ciekawsze,ale może bardziej kłopotliwe, zafira nudna i monotonna, ale jest tego więcej-serwis i części dostępniiejsze.

Tak to widzę. Nie powiem jaki jest mój faworyt, potem się przyznam. :nono:

 

 

acha, wszelkie auta z niskimi fotelami z przodu odpadają, po zmanierowaniu się fotelami  i wsiadaniu do renaty, inne auta z niskim wsiadaniem odpadaja (wectra, octawia, passat, golfy, astry, focusy, mondeo - kombiaki) przyzwyczaiłem się i tyle :serce:

 

proszę o poradę- za wszystkie z góry dziękuję.

pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dobrze, że są takie opinie o Cytrynach, jakie są :ok:

Zawsze przy zakupie są parę groszy taniej niż niemieckie marki :ee:  

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem.

Można zaoszczędzić tyle- że na turbinę i pompę WC razem wystarczy :miga:

Ale stwierdzenie że dobrze że takie opinie są- to dobrze faktycznie :] , zwłaszcza dla wielbicieli innych niż aryjskich aut- jak ja.

 

Ile dzięki takim opiniom zyskałem w przypadku kupna francusko/włoskiego "padła" w postaci czteroletniej Phedry- nawet nie napiszę bo nikt nie uwierzy :yay:

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak mam xsare Picasso właśnie z takim silnikiem jak piszesz w Berlingo czyli 1.6 hdi 90km nie mam zamiast ani FAPu seryjnie mam przyczepke prosić o nie narzekam spalanie z budka nie przekracza 7 litrów na 100km i to w różnym terenie silnik bezproblemowy i bezawaryjne to mój 3 Francuz o kolejny również będzie francuski, co do tylnej broni to mit bo ja zrobiłem bo chciałem wzmocnić i podnieść tym do ściągania budki koszt to 700zl i gwarancja na 70tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szereg opinii i zdań. :blagac:

Dziś po napisaniu posta ruszyłem w teren z moją małżonką. W moim mieście nie ma ani jednej cytryny w tej wersji na sprzedaż, to raz. Dwa, obejrzeliśmy kilka zafiryndek- krótko mówiąc- mało miejsca z tyłu, brak płaskiej podłogi z tyłu, nawet te niby tylne dodatkowe siedzenia to albo do kościoła albo teściową posadzić :yay: . Z przodu ciasno. Fotel pasażera z przodu brak regulacji na wysokość. Porównuję to wszystko z moją renatą 99rok, wersja RXi.

Widzieliśmy tez kilka szaranów i alhamrów- no niby tak , niby gra, ale.....nudny :foch:

Tak. Przyznam się, fworyzuję cytrynę II w wersji xtr. Teraz możecie mnie zlinczować :oslabiony:

 

Preferuję nie żyłowane jednostki, dlatego 1.9 cdti 120km, i 1.6 90 km, koledzy pisali o tym.

Obecny silnik w renacie 2.0 16v 140 km, benzyna, prosty jak cep, i ma radość z jechania, nieraz chłopaków w golfach 1.4 w gazie zdziwiłem....ale to było dawno :nono:

 

Jeśli macie jakieś sugestie, proszę o glosy i głosy

 

pzdr

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarobaro mam wrażenie ze ci się w poście wyrazy a nawet zdania poprzestawialy?

pisałem z telefonu i słownik płata mi czasami figle ale mam nadzieje ze zaintersowany zrozumiał co miałem na mysli :mlot:

Edytowane przez jarobaro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berlingo XTR 1,6 110 KM, zamawiałem w 2008 jako jedne z pierwszych jakie były dostepne w PL, XTR miało jak pamiętam tylko 110 KM,

ja przejechałem 190 tys km, w cenie alu felgi i bez nawigacji

naprawy: kompletne sprzęgło ( 100 tys km )- było drogie bo to była nowa wersja więc zamienników brak ,  dziś już napewno są, filtr cząstek( 170 tys km) wymiana worka, nowy płyn + coś tam kosztowało max 1500 pln, ja sobie jeszcze takie gumowe odboje wlożyłem pod tylne sprężyny aby auto było stabilniejsze

jak złożysz II rząd siedzeń to materac 2osobowy się mieści , każdy fotel oddzielnie wyjmowany to duża zaleta, podłokietniki z przodu, schowki w podłodze, bardzo wygodne, XTR to full opcja była więc i tempomat, poduszki + poduszki w oparciach foteli, skórzana kierownica, zestaw głośnomówiący i takie tam :)  chyba od 2009 XTR nie miało alu tylko nawigację jakoś coś tam zmienili, przy alu było kłopot bo i czujniki w kołach mierzące ciśnienie więc fajna sprawa ale wymiana opon w ASO :(, szybki w drzwiach przesuwanych uchylane i roletki przeciwsłoneczne - dzieciaki były zadowolone, tylna klapa albo całą podnosisz albo tylko szyba - to fajne rozwiązanie   

drugi raz bym takie kupił ale dla mnie minus pięcio biegowa skrzynia :(

spalanie nie duże już nie pamiętam dokładnie :( , jak dobrze pamiętam opony 225 więc już takie troszkę walce :) dobrze się drogi trzymało

relingi na dachu ale auto dość wysokie więc ciężko byłoby na bagaznik coś tam włożyć

bardzo wygodnie i dobrze mi się nim jeździło mam 190 cm wzrostu

 

aha ale na haku było 1100 kg

Edytowane przez Cytrus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam oprócz C8 Berlingo XTR 1,6 hdi 110KM. Ten model nie ma już belki w tylnym zawieszeniu jak w poprzedniej generacji więc ten problem odpada.

 

Mam wersję 7 osobową - ma na haku 1150 kg i inną podłogę w bagażniku (podwyższoną i ze spadkiem na nogi 6 i 7 pasażera) przez co bagażnik jest trochę mniejszy niż w wersji 5 osobowej. W wersji 7 osobowej fotele drugiego rzędu są zamontowane bliżej przednich foteli niż wersji 5 osobowej przez co jest tam mniej miejsca na nogi. Mocowanie foteli łatwo można przerobić więc nie jest to duży problem ale zawsze dodatkowa robota. Wersja 5 osobowa ma na haku 1300 kg oraz płaską podłogę w bagażniku i jakbym miał wybór to taką bym kupił bo i tak dwa dodatkowe fotele leżą w garażu. Ciężko trafić fajny egzemplarz więc jak się trafił 7 osobowy to kupiłem choć 1300 kg na haku było by fajniej - rynek jest jaki jest :oslabiony:  Auto bardzo fajne i ekonomiczne ale też uważam że 6 biegowa skrzynia by się przydała.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.