Skocz do zawartości

Rozmyślania nad autem dla schabo78


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Passat 1,8 PB 150koni plus buda 1300kg / 6,5metra.... tragedia, raz jedyny i nigdy wiecej... buja na boki (nawet gdy wyprzedza lub mija cie TIR), pod górke zdycha a hamulce w tym aucie to dramat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja w swoim 2,8 4motion w automacie nie narzekałem na hamulce ani dynamikę z podobną przyczepą ale tarcze hamulcowe miałem większe,mocniejszy silnik,auto cięższe i z napędami. :hmm:

Obecnie opyliłem ten sprzęt :oslabiony:  i kupuję coś podobnego i zastanawiam się nad następującymi typami ale tylko w manualu..

-Passat b5FL 2,8 4MOTION w manualu (miałem w automacie troche bałem się o skrzynię)

-Audi a6 C5 2,8-3,0 QUATTRO w nanualu

-audi a4 B6 1,8T quattro o mocy 180-190km w manualu(podniosę  do około 210km

-volvo s60 lub V70 s najlepiej w wersji AWD z silnikami 2,0T 200km lub 2,4T 210km lub diesel 2,4D5 163km

 no i może subaru forester ale ten najmniej biorę pod uwagę.

Auta z roczników 2001-2003 by były pod przyczepę KIP 1000/1300kg cos podpowiecie w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 od razu skreśl - będziesz miał "pośladki" porysowane... ;-) audi nie nadaje sie do przyczepy bo tyl ma stosunkowo miękki,

Volvo S60 jak A4podobnie ...

V70 2,4T jest ok - ma duza ladownosc (o ile pamietam to 590kg) wiec i twardy tył...

Forrester 2.0 jest slabiutki ale dobrze się także prowadzi - podobnie jak Legacy (takiego katowałem z lawetami ale w motorze 2,5 ;-)

 

Mialem takze stycznosc z AUDI A6 2,5 TDI 180kucy - tyl tak samo jak w A4 mięciutki pomimo ze to bylo kombi...

 

Podobaja mi sie twoje upodobania co do pojemosci ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podobaja mi sie twoje upodobania co do pojemosci ;-)

Ten 2,8 bardzo fajny elastyczny silniczek nie do zabicia ale o 1,8T pomyslałem bo też udany i w miarę mocny po podniesieniu mocy no i bardziej ekonomiczny zarówno w paliwie jak i opłatach.

Co do volvo V70 to zawieszenie ma NAVI czyli samopoziomujące a to podobno duży plus pod przyczepę,szkoda że wygląd trumnowozu ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja o autach z tej grupy nic nie powiem bo nie przepadam i za dużo nie jeździłem. Dziwią mnie kiepskie wrażenia z jazdy passatem 1.8 PB 150Km - sam miałem mazdę, co prawda 2.0 bez turbiny i do tego  z gazem i radziła sobie ona z campingiem 540cm MR 1500kg - pod górę nie było szału ale spokojnie 80kmh zawsze na autostradowych podjazdach utrzymywała lub więcej - z hamulcami też było ok.

 

dla mnie A4 to zdecydowanie za małe auto do codziennych potrzeb a tym bardziej do przyczepy 1300kg (ale oczywiście da się...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja o autach z tej grupy nic nie powiem bo nie przepadam i za dużo nie jeździłem. Dziwią mnie kiepskie wrażenia z jazdy passatem 1.8 PB 150Km - sam miałem mazdę, co prawda 2.0 bez turbiny i do tego  z gazem i radziła sobie ona z campingiem 540cm MR 1500kg - pod górę nie było szału ale spokojnie 80kmh zawsze na autostradowych podjazdach utrzymywała lub więcej - z hamulcami też było ok.

 

dla mnie A4 to zdecydowanie za małe auto do codziennych potrzeb a tym bardziej do przyczepy 1300kg (ale oczywiście da się...)

Mój passat w kombi też raczej nie należał do miekkich bo z racji możliwości zarobienia nim kasy woziłem przez 3 lata co 2-3 dzień ciężary od 200 do 450kg a moze i więcej w bagażniku i złożonych siedzeniach i pasek jechał i nie marudził a zawieszenie też nie piszczało.

Ogólnie uważam to auto za mega twarde i nie do zajechania,ja sie go pozbyłem przy 390tys przebiegu a lekko ze mną od początku to nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat 1,8 PB 150koni plus buda 1300kg / 6,5metra.... tragedia, raz jedyny i nigdy wiecej... buja na boki (nawet gdy wyprzedza lub mija cie TIR), pod górke zdycha a hamulce w tym aucie to dramat...

 

Dziwi mnie troche twoja ocena w odniesieniu do Passat 1,8 / 150KM ?  

Akurat ja mam w miare pozytywną opinie co do tego auta z tym silnikiem.  Czasem trzeba z przyczepą mu dac po "jelitach" ale to nie zaszkodzi mu. 

Ja korzystam od czasu do czasu z 130 konnego diesla i uwierz mi, że wcale go nie oszczedzam z przyczepą a ogólnie tez daje rade bez wiekszych problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Commander dlatego własnie pogoniłem mojego tiptronica jednak to poważny element do awarii w trasie i nikt na miejscu nie ma szans naprawiać..

A6 ledwo co ale powinienem się zmiescić w 3500kg no chyba że auto centrum źle podaje ich DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Helmut - samo auto nie jest zle - ale ten silnik i skrzynia nie do takich przyczep - aby utrzymać prędkośc 85-90km/h to trzeba piłować na "5"  bo na "6"  wyhamuje cie mijający TIR czy lekka jazda pod wiatr.

 

Aby pod górkę utrzymać prędkość (średniej wielkości nachylenia np. trasa Wałbrzych - za Warszawe) trzeba wbijać "4" bo na wyższych zwalnia a co za tym idzie spalanie i hałas w gore...

Na wspomnianej trasie Pasek z 5 osobami (3 dorosłe i maluchy) i mała ilością bagażu (wyjazd piatek - niedziela) i przyczepa niespełna 1250 (ważona przed wyjazdem) spalił średnio 13,5 litra Pb... 490km jechałem grubo ponad 7 godzin co dla mnie jest tragedia bo max jechałem 90km/h bo szybciej już nie było zdroworozsądkowo...

 

@Sokes - Insignia 2.0 ON Turbo Kombi Automat (chyba 170Ps) 4x4 rocznik 12.2011 - jest autem dobrym i ciekawym ale jak jeździ nim jedna osoba... Auto z 4 osobami i 70kg bagażu w lipcu 2013 (miała 65tys przebiegu) na trasie do Bułgarii zagotowała się 3 razy ( w Bukareszcie wymieniano węże i chłodnice bo rozerwało...) wiec nie wiem jak zniesie letnie upaly z przyczepa... 

 

BTW mój poprzedni holownik to był C4 GP 2.0 HDI Automat z 2008 i nie zmieniaj go na Insignie - będziesz żałował...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sokes - Insignia 2.0 ON Turbo Kombi Automat (chyba 170Ps) 4x4 rocznik 12.2011 - jest autem dobrym i ciekawym ale jak jeździ nim jedna osoba... Auto z 4 osobami i 70kg bagażu w lipcu 2013 (miała 65tys przebiegu) na trasie do Bułgarii zagotowała się 3 razy ( w Bukareszcie wymieniano węże i chłodnice bo rozerwało...) wiec nie wiem jak zniesie letnie upaly z przyczepa... 

 

BTW mój poprzedni holownik to był C4 GP 2.0 HDI Automat z 2008 i nie zmieniaj go na Insignie - będziesz żałował...

 

Insignia miała fabryczny hak? Czy dokładany po zakupie np przez ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem w ostatnim czasie przyczepę i rozglądam się za jakimś cholownikiem. Osobiście szukam czegoś w dizlu,duży moment obrotowy imoc prawie od samego dołu.Biorę pod uwagę Skoda superb 105 km albo2.0tdi 140km,drugi to Mondeo 2.0cdti 140km.dwa ostatnie silniki są to CR i z tym mam mały problem.Ważne jest dlamnie aby nie przekroczyć 3.5t a przy przyczepie 1300kg mieszczą się na styk.Proponowałbym coś w dizlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.