Skocz do zawartości

VW SHARAN 2.8 VR6 SYNHRO AUTOMAT JAKO HOLOWNIK


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktorys z kolegow moze ciaga takim autem swoja bude, prosze o opinie jak to ma sie w pratkyce, czy te skrzynie biegow sie nadaja, moge kupic takie auto dosc tanio w eleganckim stanie i zastanawiam sie czy dojade nim do chorwacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem testy tego auta to pisali o nim nieźle. Napęd na 4 napewno ułatwi Ci podjazdy, automat - nie trzeba wahlować, silnik mocny. Jedyne z czym musisz się liczyć to z wysokimi kosztami eksploatacji - i spalanie (z budką pod 17-20 moze dobijać jak nic) i serwis nie jest tani takiego auta. Części napewno równiez są drogie (ok. 2 razy tyle co do zwykłej wersji np. nawet diesla), bo nie jest to "masówka" (inne sprzęgło, napędy, inne zawieszenie, itp.).

 

 

Więc jeśli koszta utrzymania Cię nie przerażają z auta jako holownik powinieneś być zadowolony :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden znajomy ma takiego, tylko nie 4wd, to sie mu klima zepsuła.

A reszta nie.

Myślę, że spoko.

To fajne auto jest, wysoko sie siedzi.

 

Pozdro, Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój koleś jeździ takim prawie rok ale ma cos mniejszego na dieslu, z tym, że nie ciaga przyczep kempingowych a towarowe.... z tego co wiem kupował autko kilkuletnie z przebiegiem cos koło 180 tys km. i do tej pory wymieniał ( bardziej z profilaktyki niz złego stanu ) pompe wody, paski i koło naciągu i chyba wtryski.... ale tego nie jestem pewien :hmm:

natomiast wiem, ze w serwisie VW pompa wody, naciągacz wyszły taniej ( oryginały ) niz podrobki w sklepie motoryzacyjnym z zamiennikami :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi innmi częściami to przesada, przedni naped/zawieszenie takie jak w innych,

tylny naped synchro dołączany przez sprzęgło lepkoścowe, praktycznie jezdzisz jak przednim napędem tył się załącza jak przód zaczyna się śliskać :hmm: tak w skrócie, bardzo ważne w takim aucie są średnice kół, trzeba je często zamieniać bo nawet róznica kilku mm w wysokości bieżnika możes spowodować awarie zestpołu sprzegło/tylny most. zalecane opony jednego producenta, bo ten sam rozmiar róznych producentów może mieć minimalnie różne średnice zew. fabrycznie :ok: , reszta jest ok, w silniku zwróć uwage na prace łańcucha rozrządu, często się rozciąga hałasi już przy 150tys km, a do wymiany przaktycznie trzeba wytargać motorownie, bo jest od strony skrzyni. Pozdro. Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co miales na mysli tak piszac??

 

Z tymi innmi częściami to przesada,

 

 

O ile przód może być podobny konstrukcyjnie (chociaż z tego co czytałem to powzmacniane jest zawieszenie pod mocny silnik) to tył na 100% się różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód konstrukcyjnie jest taki sam, waga silnika vr6 nie odbiega od wagi silnika tdi PD,

ceny części są zbliżone i nie są jakies tragiczne, sworznie, tuleje, końcówki są dostępne jao wymienne elementy, tylne zawieszenie fakrycznie jest troszkę inne, ale co tam ma padać, tuleje met-gumowe, to groszowe sprawy, jedynie łozysko tylne jest droższe bo takie samo jak z przodu no i amorki są inne. Nie ma dramatu, jedynie przednie półósie, a konkretnie przeguby wewnętrzne (niedostępne osobno) są drastycznie drogie ok 1600zł szt z oryg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sharan to jeden z trojaczków. Pozostałe to Seat Alhambra i Ford Galaxy. Można dobierać części do tych aut, większość pasuje, a różnice w cenach poszczególnych producentów są znaczne.

 

to sie mu klima zepsuła.

Który model Sharana masz na myśli? Bo w tym pierwszym zdarzały się awarie klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy sory ze tak glowe zawracam, jezdzilem przez 3lata audi a6 2,5 tdi, miale 3 sztuki 179 km 155 i 150 wszystki spisywaly sie super, ale czas na jakies zmiany, wiem juz na pewno ze nie kupie tego sharana wole jednak diesla, a co myslicie na temat bmw 320 150 km po 2000 roku podobno to jest bardzo dobry holownik potrfi pokonywac dosc spore podjazdy nawet do 20% z przyczepa ja ma przyczepe 1300 kg brutto 980 netto teraz zostal tylko wybor bmw albo zostaje przy audi a6 po 2002 roku poradzcie z gory dziekuja za wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beemka będzie ciaśniejsza i to znacznie od A6 (klasa średnia przeciw wyższej). Reszta kwestia gustu - ona wózki są dobre. BMW tylny napęd - pod górki napewno jest to lepszy układ niż sam przód. Audi już znasz może warto się przesiąść (ale nie dlatego by bmw było dla mnie faworytem w tym porównaniu - dla odmiany po prostu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem obiektywna bo stawiam zawsze wyzej BMW nad Audiaszem, do tego E46 jest bardzo przyjemnym auteczkiem, tylko jak mowi szary bedziesz mial mniej miejsca i mniejszy bagaznik.

Jak Ci to nie przeszkadzaj to sprobowac nie zaszkodzi.... tylnim napedem bardzo dobrze sie ciagnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 bardzo fajne auto szczególnie w wersji kombi, wbrew pozorom nie jest taki ciasny jak poprzednicy, jest w nim duzo więcej miejsca niż w e36, a nie mówiąc o e30. Niestey silnik 2.0d 150km nie jest szczególnie udaną konstrukcją, natomiast polecam 3.0d jest świetny i to zarówno 184km jak 204km, no i fajnie dają się podkręcić, wiem co pisze bo się tym zajmuje :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.