Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Ja gdy pojechałem na stacje okręgowa opowiedzieć Panu "mądremu" ze jego teoria o F3 nie jest suma DMC z kwitów budka holownik a DMC zespołu ustalonego przez producenta holownika to miotał sie ze swoim stekiem bzdur które polegały na jego nie wiedzy dość długo upierał sie itd

Mam skromną prośbę.

Gdybyś mógł napisać czego dotyczy symbol F3 oraz opisać czego dotyczyła ta cała sytuacja z diagnostą. To znaczy co on twierdził, a jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam skromną prośbę.

Gdybyś mógł napisać czego dotyczy symbol F3 oraz opisać czego dotyczyła ta cała sytuacja z diagnostą. To znaczy co on twierdził, a jak powinno być.

F3 to DMC dla zespołu holownik+budka i wartość ta ustala producent holownika i nie jest to suma DMC h+b jak twierdził diagnosta tylko nowe DMC dla zespołu wiec musza Cie zważyć aby to sprawdzić a nie z arytmetyki dowodów Rej .

Jeden model auta może mieć w różnych wersjach np silnikowych lub skrz biegów różne wartości a i może byc F3 bez limitu czyli ograniczają Cie jedynie parametry typu kat prawa jazdy lub stosunek masy cepka do holownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz. W życiu bym nie pomyślał, że wartość F3 niesie ze sobą tyle emocji. ;)

Dopisałem przykład do jednego z podanych odnośników. Gdybyś mógł zerknąć i się odnieść, bo póki co nie bardzo pojmuję co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i szlag trafił babcine gęsi...

 

Dostałem mejla z Burstnera. Mam oś do 1000kg. Brakuje mi 100 kg do marzeń :oslabiony: .

W celu uzyskania certyfikatu i tabliczki odesłali mnie do krakowskiego oddziału Burstnera...

 

Macie jakieś pomysły koledzy (na wymianę osi sam wpadłem ale to za bardzo zaboli) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Nam się udało podnieść (wyprostować wcześniejszy przekręt) DMC naszego Knausa z 1400 do 1700 !!! :]

1400 kg było czysta fikcją gdyż pusta przyczepa waży ok 1450kg....  Zmniejszenie DMC nastąpiło oczywiście podczas pierwszej rejestracji w kraju przez poprzedniego właściciela. Droga nie była prosta. Najpierw kontakt bezpośrednio z producentem w Niemczech, od którego dostałem dokument dla jakiej DMC wyprodukowano podwozie dla naszego numeru VIN, zaświadczenie,  ze mona podnieść DMC do 1700 i nowa oryginalna tabliczka znamionowa. Potem tłumaczenie przysięgłe dokumentów i głupie dyskusje w WK. W końcu OSKP w celu tzw. "dodatkowe badanie techniczne"- ustalenie danych. Oczywiście w pierwszej OSKP nie wiedzieli o co chodzi i chcieli ekspertyzę rzeczoznawcy. :look:  Pojechałem do OSKP w Bieruniu (śląskie) w sasiedztwie kilku centrów przyczepowych i tam bez problemu uzyskałem zaświadczenie, które było potrzebne. Jeszcze raz WK, jeszcze jedna rozmowa z naczelnikiem......i mam nowy dowód rejestracyjny z DMC 1700 oraz skorygowany nacisk osi ( to też ważne). Możemy w końcu wyjechać za granicę bez strachu przed ważeniem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemiecki producent Knaus -  za dokumenty oraz nową tabliczke - zero złotych czy też euro ( nawet za list nie płaciłem bo korespondencja była mailowa)

Tłumaczenie przysięgłe - ok 160 zł

OSKP - urzędowa cena dodatkowego badania technicznego - ok 60 zł

WK - standardowa opłata za DR (ale i tak przerejestrowywałem, więc i tak nie płaciłem nic dodatkowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nam się udało podnieść (wyprostować wcześniejszy przekręt) DMC naszego Knausa z 1400 do 1700 !!! :]

1400 kg było czysta fikcją gdyż pusta przyczepa waży ok 1450kg....  Zmniejszenie DMC nastąpiło oczywiście podczas pierwszej rejestracji w kraju przez poprzedniego właściciela. Droga nie była prosta. Najpierw kontakt bezpośrednio z producentem w Niemczech, od którego dostałem dokument dla jakiej DMC wyprodukowano podwozie dla naszego numeru VIN, zaświadczenie,  ze mona podnieść DMC do 1700 i nowa oryginalna tabliczka znamionowa. Potem tłumaczenie przysięgłe dokumentów i głupie dyskusje w WK. W końcu OSKP w celu tzw. "dodatkowe badanie techniczne"- ustalenie danych. Oczywiście w pierwszej OSKP nie wiedzieli o co chodzi i chcieli ekspertyzę rzeczoznawcy. :look:  Pojechałem do OSKP w Bieruniu (śląskie) w sasiedztwie kilku centrów przyczepowych i tam bez problemu uzyskałem zaświadczenie, które było potrzebne. Jeszcze raz WK, jeszcze jedna rozmowa z naczelnikiem......i mam nowy dowód rejestracyjny z DMC 1700 oraz skorygowany nacisk osi ( to też ważne). Możemy w końcu wyjechać za granicę bez strachu przed ważeniem :]

Czy mógłbyś podać adres strony lub adres emaila do Knausa gdzie pisałeś o zmianę DMC.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w różnych sprawach korzystałem z:

https://www.knaus.com/de-de/menu/kundendienst/faq-kontakt/

Można po kliknięciu wykorzystać odpowiedni, gotowy formularz.

Kiedyś był nawet specjalny dla zapytań o zmianę DMC, ale nie sprawdzałem i nie wiem, czy jest w dalszym ciągu.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.