Skocz do zawartości

Mover


koncewka

Rekomendowane odpowiedzi

I tu masz rację. Tak przynajmniej wynika z mojego przypadku. Po zamówieniu tzw. Enduro 2 (też później szukałem wg takiej nazwy u producentów i nie znalazłem), dostałem to, co widać na fotce - typ na instrukcji też - EM4444.

Ale rzeczywiście z moich obserwacji też wynikło, że ten (wtedy nowy) ma pomarańczowego pilota, wcześniejszy miał w odcieniach szarości

 

Wszystko się zgadza.

Moim zdaniem, w napędzie EM4444 / 4445 nie ma reguły, co do koloru pilotów i sam angielski producent stosuje zamiennie przynajmniej dwa kolory. Zamieszczałem już fotki tego pilota dla napędu "Enduro II".

 

post-8228-0-65143200-1414006010_thumb.jpg

 

Można to zresztą zobaczyć również na filmie samego producenta:

 

Jeśli już faktycznie pilot miałby świadczyć o konstrukcji napędu, to uważam, że lepiej sugerować się jego kształtem, niż kolorem.

Wdziałem kiedyś w ofercie omawiane tu napędy z identycznym pilotem, więc kupując napęd wyłącznie z powodu koloru lub kształtu pilota, można się czasem mocno pomylić.

Mimo wszystko, sugeruję jednak sprawdzać oznaczenie w postaci cyfr dla danego modelu i ewentualnie kierować pytania do sprzedającego (przekładnia łańcuchowa, czy zębata).

Jak do tej pory, mam pewność, że bez łańcucha są modele Enduro EM4444/4445.

 

P.S.

Prawdopodobnie są jeszcze dostępne w ofertach z napędem Enduro EM4444/4445 piloty w dwóch kolorach (szary i pomarańczowy), ale wiem, że obecnie pilot pomarańczowy jest charakterystyczny dla Enduro serii "EGO", czyli najnowszej, którą według dotychczasowej analogii, można by określić, jako "Enduro III".

 

Przykład oferty tzw. "Enduro II" z szarym pilotem i "Enduro E-go" (tzw. Enduro III) z pomarańczowym pilotem.

http://www.tourer-techs.co.uk/motor-movers/4540386990

Edytowane przez szary11 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Enduro II szary pilot

http://www.tourer-techs.co.uk/enduro-mover/4540400561

 

Enduro I (również z tym samym, szarym pilotem)

http://caravan-plus.co.uk/

 

Enduro III pomarańczowy pilot

http://www.tourer-techs.co.uk/e-go-mov3

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No byłaby szkoda, nawet czysto pod kątem przyszłościowym. Ja tam specjalnie nie podkręcam bo jak wspominałem aż tak mi w tej chwili nie zależy ale... Zawsze się można czegoś dowiedzieć wartościowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

negocjacje zaowocowały 2 propozycjami:

1. Enduro bez wolnego startu, przekładnia zębatkowa, produkcja niemiecka: 2650 zł/sztukę - OFERTA WAŻNA DO JUTRA!!!

2. Enduro z wolnym startem, produkcja brytyjska: 2800 zł/szt. - min. 5 napędów zamówionych jednocześnie.

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt telefoniczny - chętnie omówię szczegóły: 604-12-55-44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pytanie do użytkowników movera? na co najbardziej jest mover narażony - chodzi mi głównie o uszkodzenie?

Czy waga mover-a kompletnego w granicach 40 kg to norma ?

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga movera około 40 kg to norma. Użytkując mój nie zauważyłem aby mu coś szkodziło, a kupiłem używany rozebrałem całkowicie na zębatkach nie było widać żadnego zużycia były całe w otoczeniu smaru, odmalowałem, złożyłem, zamontowałem i wymieniłem gumy zasłaniające przewody na silnikach  prawie całkowicie zniszczone. Moverek śmigał aż miło mój jest z miękkim startem.

Jedyne zagrożenie zużycia w moim przypadku to widzę na rolkach ponieważ nie są aluminiowe a metalowe powleczone żywicą i jakimiś niby spiekami ale na dzisiaj są jak nowe, jeżeli jeszcze dodamy stosowny bezpiecznik to myślę, że będzie bardzo długo cieszył nas sprawnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pytanie do użytkowników movera? na co najbardziej jest mover narażony - chodzi mi głównie o uszkodzenie?

Czy waga mover-a kompletnego w granicach 40 kg to norma ?

 

Nie wiem, czy na myśli masz rzeczywiście mover, czy napęd i czy masz na myśli zastosowanie dla jednej, czy dwóch osi.

Zakładam, że pytasz o napęd dla jednej osi.

W takim razie, małe sprostowanie.

Absolutnie czterdziesto kilogramowa masa urządzenia nie jest normą :nono:

Najlżejszy napęd będzie miał masę ok. 25 - 28 kg. Śmiało można przyjąć, że Od tej wartości zaczynamy, a na ok. czterdziestu kilku kilogramach kończymy (jedna oś).

 

Na co taki napęd jest narażony ? :hmm:

Chociażby na złodzieja :pad: , a poza nim na wszystko  to, na co narażone jest np. niższe zawieszenie w samochodach oraz na wystające o więcej niż ok. 11 cm od poziomu terenu pniaki, konary, wyższe krawężniki itd. Podany wymiar od najniżej położonej krawędzi napędu jest na ogół minimalny i jeśli ten warunek nie może być osiągnięty, to napędu montować nie wolno.

Wymiar ten zależy od typu ramy przyczepy, do której napęd zamontowano, jak i od samej konstrukcji napędu. Mimo dosyć dobrych uszczelnień, czasem nawet dodatkowych osłon silników, napędy źle tolerują rozbryzgi wody spod kół (zwłaszcza po zamontowaniu ich za osią - wspominał o tym Kol. maarec), a tym bardziej bezpośrednie mycie myjką wysoko ciśnieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak nie. Masy standardowych napędów oscylują wokół 35 - 40 kg.

Podam konkretnie, ponieważ ok. 30 kg. i mniej, to niemal wyłącznie w napędach z najwyższej półki (ceny oscylują od ok. 10 do 12 tys. zł.).

P-1   ok. 36,5 kg.
Reich MoveControl ok. 33 - 35 kg.
Mover SE-R (pełny automat)  ok. 32 kg.
Enduro EM 103  ok. 35 kg.
Enduro EM 203  ok.37 kg.
Enduro EM 4444 / 4445  ok. 40 kg.
Enduro EGO 200  ok. 37 kg.
Mover XT / XT 2 (pełny automat)  ok. 28 kg.
Mover GO2  ok.34 kg.
Wszystkie masy podane oczywiście dla samych napędów (bez akumulatorów itd.)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ed - instrukcję masz oryginalną (angielską), czy jakieś tłumaczenie :hmm:
Ustaliliśmy wcześniej, że tzw. Enduro II, to model EM4444/4445.
W oryginalnej instrukcji producenta tego napędu jest podana masa: dokładnie 40 kg.
Pisałem "ok.", ponieważ wielu producentów podaje masę w ten właśnie sposób.
Moim zdaniem, można przyjąć, że może to być np. +/- 0,5 kg., ale nie 6 kg.

Tak należy przyjmować dane, które podałem poprzednio (zgodne z informacjami producentów).

 

post-8228-0-51522100-1415019800_thumb.jpg
 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.