Skocz do zawartości

Dziwnie się prowadzi cały zestaw


haras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dwa pytania odnośnie prowadzenia sie całego zaprzęgu i tłoczyska hamulca najazdowego, stałem sie posiadaczem cepki   bergland 345 z 89r. wcześniej miałem    adrie 305sl    adria prowadziła sie jak marzenie nie czuć było szarpania całym autem a przy tym nowym nabytku  strasznie podrzuca i kołysze na boki całym zestawem  na lekkich nie równościach mam na myśli np. łaty asfaltowe,  jest to męczące przy długiej jezdzie czy to czasem nie są już amorki słabe w cepce? :hmm: A druga sprawa to czy uchwyt  z tłoczyskiem w hamulcu najazdowym może lub ma się kręcić wzgledem własnej osi w adrii tego nie było, zaczep tam był raczej sztywny mam na myśli lekkie ruchy względem własnej osi okołó 1 cm w prawo i w lewo ?  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ad 1 - a wyważyłeś cepkę?? tak by nacisk na hak był powiedzmy między 60-70 kg?? - u mnie jak miałem przeciążony  to także wesoło nie było. Zawsze przed wyjazdem tak rozmieszczam graty w przyczepie by nacisk na hak był w powyższym przedziale. Ważymy, ważymy i ważymy wagę słupkową kupisz za około 35 pln. Ciężkie blisko osi a reszta wedle potrzeb dla uzyskania wyważenia. To na serio pomaga.

 

ad 2 - jak się kręci dookoła to raczej źle :) ale normalnym zjawiskiem jest 30% ruch. po 15 w lewo i w prawo. Przynajmniej ze stabilizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 - a wyważyłeś cepkę?? tak by nacisk na hak był powiedzmy między 60-70 kg?? - u mnie jak miałem przeciążony  to także wesoło nie było. Zawsze przed wyjazdem tak rozmieszczam graty w przyczepie by nacisk na hak był w powyższym przedziale. Ważymy, ważymy i ważymy wagę słupkową kupisz za około 35 pln. Ciężkie blisko osi a reszta wedle potrzeb dla uzyskania wyważenia. To na serio pomaga.

 

ad 2 - jak się kręci dookoła to raczej źle :) ale normalnym zjawiskiem jest 30% ruch. po 15 w lewo i w prawo. Przynajmniej ze stabilizatorem.

Nie miałem co wyważać bo stwierdziłem to chygotanie, bujanie po kupnie jej wczoraj a nie bylo w niej nic poza namioto/przedsionkiem i stelażem do niego, ja też jak jade na wywczas to też staram sie wszystko co ciężkie dawać na srodku ale wiekszośc gratów mam spakowane w torby i jadą w aucie 

 

 

Na pewno amortyzatory trzeba sprawdzić.

a jak to sprawdzić? na 99% trzeba zdemontować tyle jak sie powinny zachowywać tak jak samochodowe czy one maja inne działanie, bo w aucie dobry amor to po wciśnięciu go sam wysuwa się, zastanawiam sie czy jest jakiś podział na olejowe, gazowe. A może cisnienie w kolach za małe sprawdzałem to jest 2,7 atmosfery na opone 165/13" waga cepy to 670kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz nacisk na hak, skoryguj, przejedź się, a jak nie pomoże to ja bym podjechał na dobrą stację kontroli i na rolkach wyjdzie czy zbieżność ok, czy amortyzatory sprawne i nie ma luzów w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny działać co do zasady tak jak zwykłe ( nie gazowe ) samochodowe tyle że w przeciwną strronę, tzn rozciąganie - mały opór a zciskanie duży opór. Proponuję też sprawdzić czy wachacze osi mają jakiś zakres ugięcia - czy nie opierają się o odbojniki co by świadczyło o zużytej osi . 

 

a jak to sprawdzić? na 99% trzeba zdemontować tyle jak sie powinny zachowywać tak jak samochodowe czy one maja inne działanie, bo w aucie dobry amor to po wciśnięciu go sam wysuwa się, zastanawiam sie czy jest jakiś podział na olejowe, gazowe. A może cisnienie w kolach za małe sprawdzałem to jest 2,7 atmosfery na opone 165/13" waga cepy to 670kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził tak jak pisze szary - nacisk na hak. jak masz bardzo ciężki tył to będzie mocno wozić zestawem na boki.

Ja jak kupiłem przyczepę to od szarego do domu miałem około 30km. szarpało mi autem i nie prowadziło się najlepiej. Tak się zastanawiałem czy abym dam rade moim autem ciągać ta budę. Ale jak kupiłem wagę i teraz ważę nacisk na hak i regulacja nacisku polega najczęściej na przełożeniu rurek od przedsionka na tylne lub przenie łóżko - problem zniknął.

W piątek jak jechałem na weekend tak ładnie mi się  ustawiło że miałem dokładnie 65kg nacisku na hak. Prowadziło się jak po sznurku, ale jak wracałem to nie chciało się już wnikać i rzucało autem na boki... stanąłem, sprawdziłem nacisk - około 40kg, wylałem więc czystą wodę która stoi na samym tyle przyczepy i wystarczyło, 60-65kg - pięknie się jechało..

 

jeśli to nie pomoże to jedź na diagnostykę i zrób przegląd. Zmierz też odległości kół od jakiegoś stałego punktu - bo możliwe że ktoś coś kombinował i masz źle ustawioną oś - kumpel miał tak w towarówce. Lekko przekoszona oś powodowała mocne rzucanie zestawem na nierównościach i koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniem raczej bym się nie sugerował, tylko ciśnieniem zalecanym przez producenta przyczepy. Oczywiście zakładam, że rozmiar opon też masz zgodny z danymi producenta przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniem raczej bym się nie sugerował, tylko ciśnieniem zalecanym przez producenta przyczepy. Oczywiście zakładam, że rozmiar opon też masz zgodny z danymi producenta przyczepy.

A tego nie wiem, bo nie wiem gdzie tego szukać, szukałem jakiegoś opisu i danych tech. w goglarce ale bez skutku, na  naszym forum też nie moge nic pożytecznego trafić chyba że może zle szukam ? koła wraz zapasem sa jednakowe zapas nówka sztuka tak że mi sie wydaje ze raczej rozmiar opon jest prawidlowy, ale cisnienie miało by taki wpływ na bujanie autem  :hmm:  PS: chyba że ktoś z forumowiczów miał kiedyś taką cepke lub doktoryzował sie w danym temacie to może co podpowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie takie ciśnienie jak dajesz nie wpłynie negatywnie na prowadzenie. Jak masz zwykle opony to nie zmieniaj, jak C to można zwiększyć. Ale pewnie też nic się nie zmieni.

 

Skup sie na wyrażeniu budy i później ewentualnie na usterkach układu jezdnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.