Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Tankowanie LPG i stacje LPG za granicami.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#31 konrad_b

konrad_b

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4071 postów
  • SkądKrk
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 05 maj 2012 - 20:44

Ja mam autko na ON i po zatankowaniu do pełna robię na nim z cepką około 850km.
Chyba mało które lpg tyle przejedzie.
No ale wiadomo wybór zawsze należy do użytkownika auta, co chce mieć?


prawie każde ? ... ja robię 300km na LPG i zostaje jeszcze 65L noPB :skromny: ... czyli też jakieś 850km
a teraz pytanie po co taki zasięg ? jedziesz te 850km bez zatrzymywania ?
nigdy nie miałem problemu z tankowaniem - 4tyś km w zeszłym roku do Gr, czy kilka wcześniej do Cro
ciekaw jestem jak nowoczesny diesel łyknie "brudną" ropkę gdzieś na odludziu :-]


a tak w ogóle to temat chyba nie dotyczy wyższości innych paliw nad LPG :niewiem:

;(


#32 dawidknaus

dawidknaus

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 576 postów
  • SkądGdańsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Prestige 555 TL
  • Holownik:Dodge g&c 3.3awd

Napisano 05 maj 2012 - 21:06

Sylwek3108 tylko pytanie ile litrów za tą samą cene masz ,a ile ten z lpg,ja wole 2 razy tankować,taniej niż raz drożej,mam butle 35 l równa dyszka w trasie daje 350km x2 70 l lpg na 700km x 2,9=203 zł na przejazd 700km,ile ty potrzebujesz na przejazd 700 km?

#33 Sylwek3108

Sylwek3108

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 postów
  • Telefon:bezprzewodowy Panasonic
  • SkądKarczew koło Otwocka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560 UFe Prestige, Niewiadów N-126d
  • Holownik:Fiat 126p

Napisano 24 maj 2012 - 21:25

Z cepką 1000DMC spala mi ok.8,0 litrów tak przy przepisowych 100 km/h.
Ani mniej ani więcej. Kolejna sprawa to częstotliwość postoju. Przy baku 70 litrów, sam widzisz jaka może być częstotliwość.
My też już mamy Hobby.
- jedyny właściwy rozmiar: 560;
- jedyny właściwy układ: Ufe
Tylko Prestige jest prestige.


#34 Pierzasty

Pierzasty

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2285 postów
  • SkądOstrówek/ k Wołomina
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 461 UB
  • Holownik:Mitasubiszi Grandis

Napisano 24 maj 2012 - 22:08

.
Ja mam autko na ON i po zatankowaniu do pełna robię na nim z cepką około 850km.



Fiatem 126?Dołączona grafika

6186311364c854349c5b761.jpg

"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" icon_smile.gif

 


#35 terenowiec

terenowiec

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1263 postów
  • Telefon:606 28 64 73
  • SkądStrzelin - Dolny Ślask
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 590 TK
  • Holownik:Toyota Previa D4D, Passat 1.9TDi, Land Cruiser 3.0 TD

Napisano 24 maj 2012 - 22:27

Temat zacznie mnie interesować



#36 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6874 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 24 maj 2012 - 22:40

Z cepką ... przy przepisowych 100 km/h.
...



w PL przepisowa prędkość z przyczepą to 70-80km/h a w terenie zabudowanym 50km/h ... tak przynajmniej mnie uczyli :niewiem:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#37 chomik

chomik

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 62 postów
  • SkądSyrynia / Wodzisław Śląski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Caravelair Bamba 395 Luxe :D
  • Holownik:BRAVO 2010 120KM

Napisano 25 maj 2012 - 09:22

Jeśli w DK znajdziecie już stacje LPG (z pomocą Boską).Informuje że gaz jest bardzo drogi ,a nam nawet nie chcą rejestrować aut z instalacją gazową,nie martwie sie tym,choć mam i benzyniaka2,4 i diesla2,8.

Ja sam zawsze byłem przeciwnikiem LPG w aucie,dwa silniki wykociły mi sie :no: ,jak jeszcze mieszkałem w pl,a dbam o pojazdy bardzo.

Stac Cie na auto,więc nie oszczędzaj na oktanach. :winner:



Kolego - musiałeś mieć strasznego pecha... miałem następujące samochody i cały kilometraż robiłem na gazie:

VW Jetta - rocznik 85 zagazowana - zrobiłem nią 80 tyś, rozleciała się z powodu rdzy ;) i swojego wieku - silnik do końca ok - instalacja typu gaźnikowego (I), auto złomowane z przebiegiem 280 tyś. km.
Ford Escort - rocznik 98 zagazowany od nowości, zrobiłem na nim 50 tyś, żadnych problemów (poprzedni właściciel też cały czas jeździł na gazie) - obecny przebieg 260 tyś - instalacja sekwencyjna STAG300.
Mazda 626 rocznik 95 zakupiłem z przebiegiem 247 tyś, zagazowałem, inst. sekwencja STAG300 - zrobiłem nią 220 tyś km. w ciągu 4 lat - sprzedana z przebiegiem 476 tyś km - silnik - padły uszczelniacze pod głowicą - ale nie przez LPG tylko wiek - silnik miał tylko wymienany rozrząd i pompę za swojego życia. Auto po remoncie nadal jeździ u nowego właściciela
Fiat Bravo 2010 120KM z turbo - nowy, kupiony w salonie, zagazowany przy 4 tyś, dzisiaj na liczniku ma 43 tyś - żadnych problemów (ale to w sumie nowe auto więc...) instalacja Tartarini sekwencja zakładana w salonie.

Osobiście uważam, że wprowadzanie w błąd użytkowników mówiąz że gaz szkodzi silnikowi i się nie opłaca to gruba przesada, na czysto na gazie zaoszczędziłem tyle że wyszło prawie 2/3 ceny nowego auta.
Tankowałem zawsze na ORLENIE, czasem CRAB (lokalna stacja, też kupuje z Orlenu) więc gaz sprawdzony dobrej jakości.

A poza tym co ma jedno do drugiego - stać Cię na auto to nie oszczędzaj na oktanach ??
To że mam ochotę pojeździć autkiem nie oznacza że muszę wybierać najdroższą opcję eksploatacyjną. Tusze do drukarki, części zamienne do auta, whatever - też zawsze kupujesz najdroższe ??? :mlot:

#38 Sylwek3108

Sylwek3108

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 postów
  • Telefon:bezprzewodowy Panasonic
  • SkądKarczew koło Otwocka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560 UFe Prestige, Niewiadów N-126d
  • Holownik:Fiat 126p

Napisano 25 maj 2012 - 18:45

A poza tym co ma jedno do drugiego - stać Cię na auto to nie oszczędzaj na oktanach ??
To że mam ochotę pojeździć autkiem nie oznacza że muszę wybierać najdroższą opcję eksploatacyjną. Tusze do drukarki, części zamienne do auta, whatever - też zawsze kupujesz najdroższe ??? :mlot:


Widzisz, jakoś tak się składa, że te oryginalne zapewniają dłuższą żywotność. I możesz się z tym nie zgodzić, ale ja tak uważam.
Wszystkie auta pędziłem na zamiennikach. Dziś kupuję oryginalne części lub części innych producentów, którzy sprzedają swoje części do serwisów firmowych (autoryzowanych).
Mnie to popłaca.

No i niestety z tymi przysłowiowymi tuszami do drukarek, też tak jest.
Nigdy się nie wylał, nie zepsuł, nie plami i nie brudzi. A to chyba częsta przypadłość zamienników.

Czy używasz perfum innych niż oryginalne? Chcesz pachnąć podobnie czy ładnie?
My też już mamy Hobby.
- jedyny właściwy rozmiar: 560;
- jedyny właściwy układ: Ufe
Tylko Prestige jest prestige.


#39 chomik

chomik

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 62 postów
  • SkądSyrynia / Wodzisław Śląski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Caravelair Bamba 395 Luxe :D
  • Holownik:BRAVO 2010 120KM

Napisano 25 maj 2012 - 23:03

Widzisz, jakoś tak się składa, że te oryginalne zapewniają dłuższą żywotność. I możesz się z tym nie zgodzić, ale ja tak uważam.


Hej :)

Po pierwsze nie wspominam nic o oryginalnych, tylko o najdroższych.
LPG i benzyna są "oryginalne" obydwa.
Oczywiście się z Tobą zgadzam, że w przypadku części sam., itp. oryginały zapewniają często lepszą żywotność, itp...

Wracam do przykładu gazu - jeżdżę rocznie 50kkm , co daje oszczędność 500 * 100 km * ( 8 * 5,80 - 10 * 2,90 ) / 100 km = 29 * 500 = 14,500 PLN
Nikt mnie nie przekona, że odlożenie po 3-4 latach na nowy samochoód z racji używania tańszego paliwa) nie jest opłacalne. - mnie się opłaca.
Z dieslami to problem taki, że nowe auto ponad 10k PLN droższe, używane mają masakryczne przebiegi, fakt - pali mniej, ale diesel też już nie jest tani :(

Ale kończmy ten offtopic ;) bo tu chyba był inny zamysł twórcy tego tematu :piwo: i do zobaczenia na :biwak: :gitara:

Użytkownik chomik edytował ten post 25 maj 2012 - 23:03


#40 Sylwek3108

Sylwek3108

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 postów
  • Telefon:bezprzewodowy Panasonic
  • SkądKarczew koło Otwocka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560 UFe Prestige, Niewiadów N-126d
  • Holownik:Fiat 126p

Napisano 26 maj 2012 - 08:05

Stacji z gazem w całej Europie przybywa. Więc jeżeli ktoś lubi autka z LPG to czemu nie. Dziś nie ma tej obawy, że będzie problem z zatankowaniem auta.
My też już mamy Hobby.
- jedyny właściwy rozmiar: 560;
- jedyny właściwy układ: Ufe
Tylko Prestige jest prestige.


#41 terenowiec

terenowiec

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1263 postów
  • Telefon:606 28 64 73
  • SkądStrzelin - Dolny Ślask
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 590 TK
  • Holownik:Toyota Previa D4D, Passat 1.9TDi, Land Cruiser 3.0 TD

Napisano 26 maj 2012 - 09:02

Prawie w temacie. Jakie przejściówki potrzebne są by tankować w różnych krajach Europy? Czy te używane w Niemczech są też takie jak końcówki w Czechach, Austrii, Słowenii, i Chorwacji? Jak się one nazywają i ile takich typów na Europę jest?



#42 Sylwek3108

Sylwek3108

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 postów
  • Telefon:bezprzewodowy Panasonic
  • SkądKarczew koło Otwocka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560 UFe Prestige, Niewiadów N-126d
  • Holownik:Fiat 126p

Napisano 26 maj 2012 - 10:21

Na naszym Alledrogo kiedyś widziałem. Było to nazwane jako adaptery LPG.

http://moto.allegro....2310390250.html

Ten sprzedawca ma więcej. Wejdź w jego aukcji to sobie dobierzesz potrzebne.

Użytkownik Sylwek3108 edytował ten post 26 maj 2012 - 10:23

My też już mamy Hobby.
- jedyny właściwy rozmiar: 560;
- jedyny właściwy układ: Ufe
Tylko Prestige jest prestige.


#43 konrad_b

konrad_b

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4071 postów
  • SkądKrk
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 26 maj 2012 - 18:23

Prawie w temacie. Jakie przejściówki potrzebne są by tankować w różnych krajach Europy? Czy te używane w Niemczech są też takie jak końcówki w Czechach, Austrii, Słowenii, i Chorwacji? Jak się one nazywają i ile takich typów na Europę jest?


w PL mamy końcówki włoskie, takie też są w wiekszości krajów na południe od PL
Słowacja (pewnie i Czechy) Węgry, Chorwacja (Serbia, Macedonia) to wszystko jeździ na takich jak my
w D mają przejściówki na stacjach

;(


#44 Sylwek3108

Sylwek3108

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 postów
  • Telefon:bezprzewodowy Panasonic
  • SkądKarczew koło Otwocka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 560 UFe Prestige, Niewiadów N-126d
  • Holownik:Fiat 126p

Napisano 27 maj 2012 - 05:39

Ale mieć własne nie zaszkodzi. Niewielki wydatek a wielki spokój.
My też już mamy Hobby.
- jedyny właściwy rozmiar: 560;
- jedyny właściwy układ: Ufe
Tylko Prestige jest prestige.


#45 terenowiec

terenowiec

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1263 postów
  • Telefon:606 28 64 73
  • SkądStrzelin - Dolny Ślask
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 590 TK
  • Holownik:Toyota Previa D4D, Passat 1.9TDi, Land Cruiser 3.0 TD

Napisano 27 maj 2012 - 08:37

Czyli wygląda na to, że w Europie wystarczą dodatkowe dwa reduktory. Tak zwane holenderskie i niemieckie






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych