Skocz do zawartości

Tankowanie LPG i stacje LPG za granicami.


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam autko na ON i po zatankowaniu do pełna robię na nim z cepką około 850km.

Chyba mało które lpg tyle przejedzie.

No ale wiadomo wybór zawsze należy do użytkownika auta, co chce mieć?

 

prawie każde ? ... ja robię 300km na LPG i zostaje jeszcze 65L noPB :skromny: ... czyli też jakieś 850km

a teraz pytanie po co taki zasięg ? jedziesz te 850km bez zatrzymywania ?

nigdy nie miałem problemu z tankowaniem - 4tyś km w zeszłym roku do Gr, czy kilka wcześniej do Cro

ciekaw jestem jak nowoczesny diesel łyknie "brudną" ropkę gdzieś na odludziu :-]

 

 

a tak w ogóle to temat chyba nie dotyczy wyższości innych paliw nad LPG :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sylwek3108 tylko pytanie ile litrów za tą samą cene masz ,a ile ten z lpg,ja wole 2 razy tankować,taniej niż raz drożej,mam butle 35 l równa dyszka w trasie daje 350km x2 70 l lpg na 700km x 2,9=203 zł na przejazd 700km,ile ty potrzebujesz na przejazd 700 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z cepką 1000DMC spala mi ok.8,0 litrów tak przy przepisowych 100 km/h.

Ani mniej ani więcej. Kolejna sprawa to częstotliwość postoju. Przy baku 70 litrów, sam widzisz jaka może być częstotliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cepką ... przy przepisowych 100 km/h.

...

 

 

w PL przepisowa prędkość z przyczepą to 70-80km/h a w terenie zabudowanym 50km/h ... tak przynajmniej mnie uczyli :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w DK znajdziecie już stacje LPG (z pomocą Boską).Informuje że gaz jest bardzo drogi ,a nam nawet nie chcą rejestrować aut z instalacją gazową,nie martwie sie tym,choć mam i benzyniaka2,4 i diesla2,8.

 

Ja sam zawsze byłem przeciwnikiem LPG w aucie,dwa silniki wykociły mi sie :no: ,jak jeszcze mieszkałem w pl,a dbam o pojazdy bardzo.

 

Stac Cie na auto,więc nie oszczędzaj na oktanach. :winner:

 

 

 

Kolego - musiałeś mieć strasznego pecha... miałem następujące samochody i cały kilometraż robiłem na gazie:

 

VW Jetta - rocznik 85 zagazowana - zrobiłem nią 80 tyś, rozleciała się z powodu rdzy ;) i swojego wieku - silnik do końca ok - instalacja typu gaźnikowego (I), auto złomowane z przebiegiem 280 tyś. km.

Ford Escort - rocznik 98 zagazowany od nowości, zrobiłem na nim 50 tyś, żadnych problemów (poprzedni właściciel też cały czas jeździł na gazie) - obecny przebieg 260 tyś - instalacja sekwencyjna STAG300.

Mazda 626 rocznik 95 zakupiłem z przebiegiem 247 tyś, zagazowałem, inst. sekwencja STAG300 - zrobiłem nią 220 tyś km. w ciągu 4 lat - sprzedana z przebiegiem 476 tyś km - silnik - padły uszczelniacze pod głowicą - ale nie przez LPG tylko wiek - silnik miał tylko wymienany rozrząd i pompę za swojego życia. Auto po remoncie nadal jeździ u nowego właściciela

Fiat Bravo 2010 120KM z turbo - nowy, kupiony w salonie, zagazowany przy 4 tyś, dzisiaj na liczniku ma 43 tyś - żadnych problemów (ale to w sumie nowe auto więc...) instalacja Tartarini sekwencja zakładana w salonie.

 

Osobiście uważam, że wprowadzanie w błąd użytkowników mówiąz że gaz szkodzi silnikowi i się nie opłaca to gruba przesada, na czysto na gazie zaoszczędziłem tyle że wyszło prawie 2/3 ceny nowego auta.

Tankowałem zawsze na ORLENIE, czasem CRAB (lokalna stacja, też kupuje z Orlenu) więc gaz sprawdzony dobrej jakości.

 

A poza tym co ma jedno do drugiego - stać Cię na auto to nie oszczędzaj na oktanach ??

To że mam ochotę pojeździć autkiem nie oznacza że muszę wybierać najdroższą opcję eksploatacyjną. Tusze do drukarki, części zamienne do auta, whatever - też zawsze kupujesz najdroższe ??? :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym co ma jedno do drugiego - stać Cię na auto to nie oszczędzaj na oktanach ??

To że mam ochotę pojeździć autkiem nie oznacza że muszę wybierać najdroższą opcję eksploatacyjną. Tusze do drukarki, części zamienne do auta, whatever - też zawsze kupujesz najdroższe ??? :mlot:

 

Widzisz, jakoś tak się składa, że te oryginalne zapewniają dłuższą żywotność. I możesz się z tym nie zgodzić, ale ja tak uważam.

Wszystkie auta pędziłem na zamiennikach. Dziś kupuję oryginalne części lub części innych producentów, którzy sprzedają swoje części do serwisów firmowych (autoryzowanych).

Mnie to popłaca.

 

No i niestety z tymi przysłowiowymi tuszami do drukarek, też tak jest.

Nigdy się nie wylał, nie zepsuł, nie plami i nie brudzi. A to chyba częsta przypadłość zamienników.

 

Czy używasz perfum innych niż oryginalne? Chcesz pachnąć podobnie czy ładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, jakoś tak się składa, że te oryginalne zapewniają dłuższą żywotność. I możesz się z tym nie zgodzić, ale ja tak uważam.

 

Hej :)

 

Po pierwsze nie wspominam nic o oryginalnych, tylko o najdroższych.

LPG i benzyna są "oryginalne" obydwa.

Oczywiście się z Tobą zgadzam, że w przypadku części sam., itp. oryginały zapewniają często lepszą żywotność, itp...

 

Wracam do przykładu gazu - jeżdżę rocznie 50kkm , co daje oszczędność 500 * 100 km * ( 8 * 5,80 - 10 * 2,90 ) / 100 km = 29 * 500 = 14,500 PLN

Nikt mnie nie przekona, że odlożenie po 3-4 latach na nowy samochoód z racji używania tańszego paliwa) nie jest opłacalne. - mnie się opłaca.

Z dieslami to problem taki, że nowe auto ponad 10k PLN droższe, używane mają masakryczne przebiegi, fakt - pali mniej, ale diesel też już nie jest tani :(

 

Ale kończmy ten offtopic ;) bo tu chyba był inny zamysł twórcy tego tematu :piwo: i do zobaczenia na :biwak::gitara:

Edytowane przez chomik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie w temacie. Jakie przejściówki potrzebne są by tankować w różnych krajach Europy? Czy te używane w Niemczech są też takie jak końcówki w Czechach, Austrii, Słowenii, i Chorwacji? Jak się one nazywają i ile takich typów na Europę jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na naszym Alledrogo kiedyś widziałem. Było to nazwane jako adaptery LPG.

 

http://moto.allegro.pl/lpg-adapter-uniwersal-do-tankowania-w-calej-ue-m10-i2310390250.html

 

Ten sprzedawca ma więcej. Wejdź w jego aukcji to sobie dobierzesz potrzebne.

Edytowane przez Sylwek3108 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie w temacie. Jakie przejściówki potrzebne są by tankować w różnych krajach Europy? Czy te używane w Niemczech są też takie jak końcówki w Czechach, Austrii, Słowenii, i Chorwacji? Jak się one nazywają i ile takich typów na Europę jest?

 

w PL mamy końcówki włoskie, takie też są w wiekszości krajów na południe od PL

Słowacja (pewnie i Czechy) Węgry, Chorwacja (Serbia, Macedonia) to wszystko jeździ na takich jak my

w D mają przejściówki na stacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.