Skocz do zawartości

Remont Caravelair


Rekomendowane odpowiedzi

A co do Kamila faktycznie, źle go odebrałem.

 

ale ogólnie jest ok  :yes:

Nasza pierwsza przyczepka kosztowała 3tys. prowadziła się świetnie, nie śmierdziało w środku itd.

po prostu czytając Twoje posty przypomniałem sobie jak to było ...

po sezonie zimowy budka pod gołym niebem stała wyglądało to tak....

 

http://forum.karawaning.pl/topic/5727-remont-przyczepki-avondale-pearl/?do=findComment&comment=151882

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki Kamil poczytałem i pooglądałem sobie trochę posty Twoje i innych remontujących, troszkę mnie przeraziło co może kryć się w środku pod ścianami czy podłogą :oslabiony:  ale nawet gdyby wszystko wyjdzie tak jak doradzacie po zimie.

Budka będzie zimowała na dworze (przykryta tylko od góry i delikatnie boki)-więc zobaczymy. 

 

Szczerze podziwiam was koledzy za odwagę , konkretny remont takiej budki to nie jak byle wymiana klocków hamulcowych w samochodzie. 

 

I teraz pytanie najważniejsze  (do kolegów, którzy są już po remoncie budki)

 

1. Jaki jest orientacyjny całkowity koszt remontu budki, powiedzmy taki konkretny remoncik małej budki( 3 - 3,50 dł) np.takiej jaką remontuje np.Robert

 

2. Ile wziąłby fachowiec za taki całkowity remont ? ( chodzi mi o usługę )- może ktoś już korzystał z ich usług.

 

Ps. Chodzi mi o tanią budkę wartości rzędu 3-5 tyś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego remontu raczej fachowcy się nie podejmują ... koszty za samą robociznę od 3-5tys w górę.

Własnego czasu i nakładu pracy się nie liczy stąd w ogóle wszyscy podejmują się remontów ;)

 

U mnie koszt materiałów wyniósł ok 1200zł ale drewno kupowałem drogie bo w Castoramie zamiast zamówić u stolarza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Kamilem, z resztą trzeba spojrzeć prawdzie w oczy , czy chciałbyś za mniejsza kasę remontować komus bude, ja nie , i rozumiem skąd wysokie koszty robocizny u ludzi , którzy to robią. Ważnym aspektem sprawy jest miejsce , czas i niestety pieniądze, fajnie temat opisał kolega r_apa, który remontował swoją cepę. Materiały po częsci już mam, sklejka do kupienia, dekalin już w drodze, uszczelka szyby prżód także i .....400 PLN nie ma...:) Zbieram zdjęcia z formu z innych remontów , patrzę , analizuję, i już wiem że będę poprawiał fabrykę, wzmocneinie rączek manewrowych, szersza listwa dolna , zamontowanie parapetu z blachy na dole sciany co by woda nie zaciekała w podłoge, wszystkie te usprawneinia są na forum, tylo czytać i korzystać z doświadczenia innych...polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie koszt samego materiału wyniesie powiedzmy 1000-2000zł to  myślę, że warto się jednak rzucic na coś takiego, jeśli jednak więcej to nic tylko zajeździć ją przez kilka lat do końca i kupić drugą  :skromny:

 

Po robocie przyczepka będzie dla niejednego warta więcej niż cena na rynku,(ciężko będzie odzyskać włożony wkład) ale wiesz przynajmniej co masz....no i sama przyjemność z remontowania  :skromny:

Można jeszcze sobie niektóre sprawy zmodyfikować/poprawić przy okazji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Kamilem, z resztą trzeba spojrzeć prawdzie w oczy , czy chciałbyś za mniejsza kasę remontować komus bude, ja nie , i rozumiem skąd wysokie koszty robocizny u ludzi , którzy to robią. Ważnym aspektem sprawy jest miejsce , czas i niestety pieniądze, fajnie temat opisał kolega r_apa, który remontował swoją cepę. Materiały po częsci już mam, sklejka do kupienia, dekalin już w drodze, uszczelka szyby prżód także i .....400 PLN nie ma... :) Zbieram zdjęcia z formu z innych remontów , patrzę , analizuję, i już wiem że będę poprawiał fabrykę, wzmocneinie rączek manewrowych, szersza listwa dolna , zamontowanie parapetu z blachy na dole sciany co by woda nie zaciekała w podłoge, wszystkie te usprawneinia są na forum, tylo czytać i korzystać z doświadczenia innych...polecam

Rozumiem, mam jednak obawę co do dostępności niektórych części np. uszczelek pod okna, drzwi czy innych nietypowych elementów, typowych dla danej tylko marki

Czy nie ma problemu z ich zakupem ?

Zresztą jak patrzę na te ceny w sklepach typowo karawaningowych to jestem w szoku ! Przeginają i to w 100%

 

Nic tylko kupować i dopasowywać materiały w normalnych marketach budowlanych, aniżeli nabijać kabzę sklepom typowo karawaningowym

 

Kamil myślę, że w dobrej cenie się zmieściłeś - moje obawy były tak na drugie tyle co dałem za przyczepkę.

Jeśli moja zmieściłaby się w tych pieniążkach to już jutro bym ją rozbierał  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po remoncie wspomnisz te słowa i zrobisz to co znaczna część osób która przyczepy remontowała ... sprzedasz swoja i kupisz nowszą/większą i nie angielkę ;) taka jest niestety albo i stety kolej rzeczy :)

 

Trzeba wyremontować żeby poznać jak to wszystko działa, "zakochać się " w karawaningu a później uzasadniać sobie stratę na zakupie i remoncie pierwszej tym, że kupując kolejną zgniłka już się nie kupi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil mam do Ciebie pytanie ponieważ pisałeś kiedyś 

"- zamknięcia szyb i podnośniki szyb (teleskopy) które musiałem wymienić wykorzystałem z Niewiadówki … koszt nowych niższy niż używane oryginały  :D

 

----- Gdzie zakupiłeś takie teleskopy od niewiadówki ??? Czy one są z płynną regulacją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sobota spędzona przy remoncie, i jestem niemal pewny iż były własciciel to kłamca nad kłamcami :) ale do rzeczy : podłoga zrobiona, stelaż prawie dokończony, wileki dzięki dla kolegi Andrewa1 za konsultację oraz wskazanie własciwej drogi co do prac remontowych, potwierdziło sie iż blacha jest klejona po całosci do wszystkiego, tam gdzie była woda listwy stare ładnie odeszły, styropian trzyma się jednak wyśmienicie ale nie zamierzam go usuwać.Z racji że się zmienił stelaż, grubsze listwy, trzeba na bieżaco pasować blachę zewnętrzną i  docinanć na niej styropian. Ale to akurat nie problem (wyśmienicie sie nadaje cienki nóż do filetowania ryb :) ) Pytanie tylko czy impregnowac nowe listwy ? Dorzucam zdjęcia z następnego etapu prac ,prosząc Was o opinie..

post-17464-0-50555600-1411294591_thumb.jpg

post-17464-0-30843100-1411294592_thumb.jpg

post-17464-0-08922000-1411294593_thumb.jpg

post-17464-0-91043100-1411294593_thumb.jpg

post-17464-0-64787800-1411294594_thumb.jpg

post-17464-0-48286300-1411294595_thumb.jpg

post-17464-0-62956000-1411294596_thumb.jpg

post-17464-0-24296100-1411294597_thumb.jpg

post-17464-0-95758000-1411294597_thumb.jpg

post-17464-0-04241200-1411294599_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie stelaż nie jest impregnowany. Po impregnacji może być problem z klejeniem.Nic nie jest na wieczność. Jak dostanie się wilgoć to impregnowany stelaż wytrzyma, a puści sklejka, więc nie zawracałbym tym sobie głowy. Szczelność na połączeniach to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.