Skocz do zawartości
chuckd

Masa przyczepy z hamulcem/bez hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

to mój pierwszy post na forum (po lekturze), dlatego z góry proszę o wyrozumiałość :)

Nie posiadam jeszcze własnej przyczepy (ale już do niej "dojrzałem"), a po lekturze działu z poradami dla takich jak ja, czyli zielonych, sięgnąłem po dowód rejestracyjny samochodu, aby wiedzieć na co mnie "stać". I tu pojawił się problem... Szukam przyczepy małej (pojęcie względne) z różnych powodów: najważniejszy to brak doświadczenia, który podpowiada mi, że rozsądniej będzie zacząć od czegoś mniejszego (do 750kg). Docelowy skład obsady to 2+1. Samochód który ma to pociągnąć to Toyota Avensis 2.0 w benzynie. Kiedy zerknąłem w dowód okazało się, że MCP z hamulcem to 1400kg, ale MCP bez hamulca to tylko 500kg... Stąd pytanie, czy jest się czym martwić? (zmiany samochodu chciałbym uniknąć). Wiele przyczep, które oglądałem, nie mają w opisie informacji na temat hamulca. Czy to jest sprawa raczej oczywista, że przyczepy mają go zamontowanego i dlatego nie podaje się takiej informacji, czy może są różne wersje i dany model występuje raz z hamulcem a raz bez?

Przepraszam za trywialne pytanie, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.

 

z góry dziękuję za pomoc

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przyczepy powyżej 750kg mają, a raczej powinny mieć hamulec najazdowy i podlegają corocznemu przeglądowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Wszystkie przyczepy pow 750 kg mają obowiązkowo hamulec, najczęściej tzw najazdowy (auto hamuje, przyczepa najeżdża na hak i zaczep suwa się po tulei naciskając na element mechaniczny, który poprzez odpowiednie dzwigienki powoduje hamowanie kół w przyczepie). Przyczepy tzw lekkie do 750 kg takie obowiązku nie mają, np N126, lekkie towarówki. Generalnie to nie patrz w rubrykę z przyczepą bez hamulca, bo ciężko, albo bardzo ciężko będzie znaleźć Ci przyczpę o DMC 500 kg spełniającą minimalne wymagania wypoczynku. Masz do dyspozycji teoretycznie 1400 kg dla przyczepy z hamulcem. Dlaczego teoretycznie, ano zależy co masz w rubryczce - DMC zestawu, no i masy samego auta.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Z moich wyliczeń wynika, że mam równo 1400kg do dyspozycji. Podaję zgodnie z dowodem samochodu: 

Masa własna: 1355

Maksymalna masa całkowita: 1895kg

Dopuszczalna masa całkowita pojzdu/zespołu pojazdów: 3295 kg

Ale moje pytanie dotyczyło właśnie przyczep o masie do 750kg.

Np: http://otomoto.pl/caravelair-bamba-przyczepa-kempingowa-750kg-T4399754.html (link zupełnie przypadkowy, nie rozważam tej przyczepy, chodzi tylko o pokazanie tego, o co pytam). W opisie ani widu ani słychu informacji o hamulcu najazdowym. Z kolei bez problemu można znaleźć inne aukcje tego modelu, które w opisie mają wymieniony hamulec najazdowy. Stąd moje pytanie, czy ten sam model mógł być produkowany w dwóch wersjach: z hamulcem/bez hamulca, czy też pierwszy sprzedawca nie dał takiej informacji, uznając to za oczywiste (lub drugi dał ją na wyrost, niezgodnie z prawdą)?

Mam nadzieję, że teraz będzie wiadomo, o co mi chodzi... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Z moich wyliczeń wynika, że mam równo 1400kg do dyspozycji. Podaję zgodnie z dowodem samochodu: 

Masa własna: 1355

Maksymalna masa całkowita: 1895kg

Dopuszczalna masa całkowita pojzdu/zespołu pojazdów: 3295 kg

Ale moje pytanie dotyczyło właśnie przyczep o masie do 750kg.

Np: http://otomoto.pl/caravelair-bamba-przyczepa-kempingowa-750kg-T4399754.html (link zupełnie przypadkowy, nie rozważam tej przyczepy, chodzi tylko o pokazanie tego, o co pytam). W opisie ani widu ani słychu informacji o hamulcu najazdowym. Z kolei bez problemu można znaleźć inne aukcje tego modelu, które w opisie mają wymieniony hamulec najazdowy. Stąd moje pytanie, czy ten sam model mógł być produkowany w dwóch wersjach: z hamulcem/bez hamulca, czy też pierwszy sprzedawca nie dał takiej informacji, uznając to za oczywiste (lub drugi dał ją na wyrost, niezgodnie z prawdą)?

Mam nadzieję, że teraz będzie wiadomo, o co mi chodzi... :)

Przyczepa którą podlinkowałeś również posiada hamulec najazdowy co widać na zdjęciach. Większość na moje oko okolo 95% przyczep kempingowych nawet tych do 750kg posiada hamulec najazdowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie spotkałem z przyczepami bez hamulca najazdowego, były niewiadówki bez najazdu

ale ciężko już o taką. A ta z linka to ma najzad i stabilizator dodatkowo.

Ale tak jak pisze Tomek do 750 kg nie ma obowiązku co nie oznacza że nie może ten hamulec być.

Zresztą Ty i tak nie możesz holować przyczepy 750 kg bez hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że koledzy nie do końca zaspokajają potrzebę informacyjną kolegi chuckd ;) To znaczy Pyrek napisał, że przyczepa podlinkowana hamulec ma, ale już nie dodał jak rozpoznać obecność hamulca :) Chuckd - popatrz na drugie zdjęcie podlinkowanej przyczepy. Masz zaczep, za zaczepem, w osi przyczepy, występuje taka tuleja o przekroju prostokątnym. To jest amortyzator urządzenia najazdowego. Jak zdarzało Ci się chodzić do marketów, które wystawiają przyczepy, to możesz zobaczyć, że w tych towarówkach bardzo często jest tylko zaczep właśnie bez tej tulei. Wtedy nie ma urządzenia najazdowego - a tym samym hamulca. Na pierwszym zdjęciu z linka widać wyraźnie rączkę hamulca. Zaraz za zaczepem. Podobna do tej, która jest też w samochodzie.

 

Natomiast Tom3653 i Tomekk piszą Ci pięknie o tym, że masz niewielkie szanse na trafienie przyczepy bez hamulca najazdowego. Jest ich po prostu bardzo niewiele. Wszystkie powyżej 750 kg (choć na razie takiej jeszcze nie chcesz) muszą go mieć. Myślę, że teraz już wiesz więcej i poradzisz sobie w rozpoznawaniu.

 

A linki i tak zapodawaj, żeby koledzy z forum pomogli Ci znaleźć ewentualne problemy w przyczepach, które chciałbyś kupić, a nie wiesz na co zwrócić uwagę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 pytanie, czy jest się czym martwić? 

 

To ja odpowiem prosto.

Nie, nie masz się czym martwić.

 

Kup normalną przyczepę kempingową, niech będzie sucha, szczelna i sprawna, i niech się podoba żonie. Jeśli jej DMC nie przekracza 1400 kg to możesz ją ciągnąć, a hamulec sam się znajdzie. Jeśli obawiasz się na początek holowania dużej budy to poszukaj takiej z lat 90-tych z DMC około 1000-1200 kg i o szerokości 2,10 m. To szerokość sprawia większe kłopoty na drodze niż długość.

Nie polecam szukania budy wg. kryterium "byle DMC było mniejsze niż 750 kg", bo skupić się powinieneś na układzie i sprawności przyczepy, a nie DMC. Przegląd to stówka rocznie i z głowy. Nie ma znaczenia.

 

Zatem nie martw się i szukaj ładnej i szczelnej przyczepy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, teraz wiem, że wszystko rozumiem w tym temacie- bardzo dziękuję, zwłąszcza za dwie ostatnie odpowiedzi :)

 

"...poszukaj takiej z lat 90-tych z DMC około 1000-1200 kg i o szerokości 2,10 m. To szerokość sprawia większe kłopoty na drodze niż długość."

-O, to ważne! Coś w tym stylu np. http://allegro.pl/wilk-ci-de-luxe-540-duzy-namiot-knaus-hobby-i4510957766.html Czy to jest dobry trop?

 

(pytanie pomocnicze: czy bagażnik rowerowy można wymienić samemu, na taki, który zmieści trzy rowery? A co w sytuacji, kiedy przyczepa nie ma go wcale? Czy możliwy jest montaż, czy nie zawsze jest to takie oczywiste? Rozumiem, że w miejscu mocowania muszą być wzmocnienia pod mocowania)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Ogólnie to jest prawie dobry trop.

Podlinkowałeś przyczepę dużą i wygodną. Myślę, że dla rodziny za dużą. Nie odnoszę się do tego konkretnego egzemplarza, bo nie umiem oceniać przyczep po zdjęciach. Ale co do modelu to taka jak w linku będzie ciężka i duża. Chyba niepotrzebnie popadasz w skrajności - albo chcesz lekką do 750 kg (moim zdaniem bez sensu), albo walisz wielkie krowy.

Może pomyśl o czymś tej wiekości: http://www.przyczepy-campingowe.bialystok.pl//ogloszenie/172/TEC-TOUR Co prawda przy jednym dziecku łóżko piętrowe nie jest Ci potrzebne, ale albo pomyśl rozwojowo, albo wybierz inny rozkład. To jest przykład przyczepy średniej wielkości. Jest na tyle duża, że komfortowo mieszkasz i na tyle mała, że swobodnie jedziesz.

 

2) Bagażnik rowerowy można dołożyć. Są wersje montowane na dyszel i rowery jadą między przyczepą a samochodem. Są też wersje na tylną ścianę przyczepy. Poczytaj temat o bagażnikach rowerowych: http://forum.karawaning.pl/topic/12892-bagażnik-rowerowy/ Masz 8 stron leniuszku, a powielasz pytanie. Tam też napisałem o swoim rozwiązaniu z dwoma bagażnikami podobnie jak wielu innych opisało swoje. Poświęć te pół godziny i będziesz obeznany z tematem bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja w tym samym temacie...

 

Poproszę o odpowiedź: mam Fiata Qubo diesla który ma w dowodzie że może holować1000kg z hamulcem i 600kg bez hamulca.

Rozumiem, że nie mogę kupić cepki 750kg DMC bo mam do 600kg tylko mam wybierać do 1000 z hamulcem ?

 

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja w tym samym temacie...

 

Poproszę o odpowiedź: mam Fiata Qubo diesla który ma w dowodzie że może holować1000kg z hamulcem i 600kg bez hamulca.

Rozumiem, że nie mogę kupić cepki 750kg DMC bo mam do 600kg tylko mam wybierać do 1000 z hamulcem ?

 

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dowodzie że może holować1000kg z hamulcem i 600kg bez hamulca.

Rozumiem, że nie mogę kupić cepki 750kg DMC 

 

Możesz kupić przyczepę z DMC=750 kg, ale musi miec hamulec. Tak ma większość Niewiadówek - są poniżej 750 kg i mają hamulec. Tylko stareńkie nie mają.

 

Nie patrz na to czy przyczepa jest zarejestrowana jako lekka czy ciężka. Do 600 kg może nie mieć hamulca, a powyżej musi mieć hamulec. I tak musisz się zmieścić w 1000 kg podpiętym do tego pudełeczka (fajne auto - podoba mi się od dawna).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo poprosić sprzedawcę aby wydał homologację na DMC  600 kg.Wszystko kosztem ładowności.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×