Skocz do zawartości

lodówka - zasilanie gazem w czasie jazdy (nie bijcie!)


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

wiem wiem ... było conajmniej ze 3 razy ntt i to bardzo obszernie (i gorąco :) )

ALE ...

nie wchodząc w szczegóły techniczno - technologiczne, może mi ktoś napisać dlaczego w żadnej instrukcji obsługi lodówki / przyczepki (mi znanej) nie ma ani słowa o tym czy można jechać i zasilać gazem lodówkę ?? a może gdzieś jest ??

przecież w czasach gdy nawet na kubkach w McD sa ostrzeżenia o gorącej zawartości

naturalnym wydaje sie aby tak informacja była - w jedną albo drugą stronę (można, nie można) ??

ps.

nie mam zamiaru wszczynać kolejnej dyskusji technicznej ntt. Chodzi mi o ew. konkretne zapisy w instrukcjach , czyli co o tym myślą producenci.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnej instrukcji nie ma zakazu jazdy i zasilania gazem...bo takiego ograniczenia nie ma. ( dla odmiany znajdziesz takie zapisy w bojlerach). Jeżeli jakieś urządzenia można używać na gaz podczas jazdy ale wymaga spełnienia dodatkowych warunków ( patrz piece grzewcze) to też jest taka notka w instrukcji.

 

Ograniczenia co używania urządzeń gazowych podczas jazdy ( mimo ,że producent urządzenia zezwala) mogą wynikac z ograniczeń w przepisach ( co do instalacji bądź samego urządzenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do lodowki mozesz smialo jechac jesli masz kratke z lewej strony,jesli byla by z prawej to przejezdzajacy np tir swym podmuchem muglby zgasic plomien ja jezdrze caly czas na wlaczonej lodowce i nic sie niedzieje ale mam zalozony czujnik uderzeniowo cisnieniowy ktury wrazie czego odcina gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cicik, a Ty planujesz w czasie jazdy gotować czy ogrzewać budkę? Bo lodówkę to chyba masz na 12v ?

no wiem ze mam :) ale :

1. na pewno skuteczność chłodzenia na 12v jest mniejsza niż na gaz

2. nie do końca jestem pewien swojego alternatora :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Po pierwsze zakaz pracy lodówki na gazie zawiera się w przepisie mówiącym o konieczności zakręcenia zaworu w butli gazowej na czas jazdy.

Po drugie wcale nie zauważyłem, żeby jadąc na 12V lodówka chłodziła słabiej.

Po trzecie załóż sobie światła do jazdy dziennej, a już sam prąd z reflektorów tj. 2X55W wystarczy do zasilenia lodówki. Resztę energi z pozostałych żarówek i żaróweczek poprostu zaoszczędzisz.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości mógłbyś przytoczyć ten przepis? bo szukałem ale nie znalazłem.

co do pomysłu z oszczędnością prądu - super!

ale wydaje mi się ze efektywność mrożenia prądem 12v wynika nie z tego co wychodzi z auta

a z samego urządzenia 12v. ?

ale to w sumie OT bo pytałem o instrukcje producentów przyczep i lodówek - powtórzę się, ale wydaje mi się ze w dobie powszechnych zakazów i nakazów coś na ten temat powinno być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po uruchomieniu lodówki otwieram drzwiczki zamrażalnika, dzięki czemu wnętrze szybciej się wychładza i potem już mam ok. w czasie jazdy. Można też w domu trzymać wkłady do lodówek w zamrażalniku, jak kilka włożysz do środka też szybko się schłodzi. Ja bym się kurcze bał jechać z odkręconą butlą.

Edytowane przez Robak70 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki przepis ci mam przytoczyć... niemiecki, duński, szwedzki czy norweski bo ew. tam się będziesz tłumaczył podczas kontroli drogowej.

Jeżeli nie jesteś pewien swojego alternatora to obciążenie go całą choinką samochodowo-przyczepową może spowodować że dla lodówki pełnego prądu zabraknie przy delikatnej jeździe na niskich obrotach.

U mnie na 12V pełen szron w lodówce i ok +4 st.C. i mam dzienne lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem po co ten sarkazm ... napisałeś cyt: Po pierwsze zakaz pracy lodówki na gazie zawiera się w przepisie mówiącym o konieczności zakręcenia zaworu w butli gazowej na czas jazdy.

skoro powołujesz się w swojej wypowiedzi na jakiś przepis to poprosiłem żebyś go przytoczył . Jeżeli dodatkowo znasz przepisy z innych krajów to super ...

chętnie je tez poznam. (szczególnie Norweski bo tam jadę za 3 tyg.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki.

a co do ładowania aku to z tego co wiem :) i niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle , to nie zależy - co do zasady - od obrotów silnika.

sprawny alternator już na biegu jałowym powinien podawać ponad 14v. (a przy większych obrotach utrzymuje dzięki regulatorowi napięcia... )

to prądnice ze wzrostem obrotów dawały większy prąd. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gassdrift
Kontroller f├Şrst at bryteren for 230 V og 12 V st├ąr p├ą 0. ├ůpne gassflaskeventilen og gasskranen for kj├Şleskapet p├ą fordelerblokken. For ├ą tenne p├ą tryk-
kes gass-/termostatregulatoren ned og holdes. Trykk inn knappen for „gasstenningÔÇť, og kontroller i titteglasset (befinner seg nederst til venstre p├ą kj├Ş-
leskapet) om flammen kan ses. Slipp s├ą tenneknappen, men hold gass-/termostatregulatoren nede ytterligere 10-15 sekunder. Slipp s├ą gass-/termo-
statregulatorknappen langsomt opp, og kontroller nok en gang i titteglasset om flammen brenner. Hvis flammen ikke brenner, m├ą tenningsprosessen
gjentas. Effekten reguleres med bryteren. Gasstilf├Şrselen kobles ut ved at bryteren settes p├ą 0 og at gasskranen p├ą fordelerblokken stenges.
Advarsel: Drift av kj├Şleskapet med gass er ikke tillatt under kj├Şring. Samtlige gassperreventiler (ogs├ą de som er p├ą flasker med v├Žske
i) m├ą ogs├ą v├Žre stengt under kj├Şring.


Znaczy to tyle że w całej Skandynawii nie wolno korzystać z pracy urzadzeń gazowych w czasie jazdy przyczepy nawet pomimo posiadania nowoczesnych zabezpieczeń...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje lekturę instrukcji do Truma duocontrol CS ( do ściągnięcia na stronie trumy). Tam jest ładnie opisane co w danym kraju mozna i przy jakich wymaganiach (nawet w co do wieku budki!). Nie ma więc złotej reguły "nie wolno jeżdzić z otwartym zaworem".

Kiedys poświęciłem sporo czasu i energi ,żeby zrobić instalację 12V w samochodzie i przyczepie aby lodówka miała największa efektywność ( najmniejsze spadki napięć)..i co ....i w efekcie końcowym gaz przebija nawet dopracowaną instalację ( dodatkowo lodówka chłodzi także gdy silnik  jest wyłączony).

 

Lodówki gasnące od przejeżdżających TIR'ów wkładam pomiędzy opowiadania z Loch Ness i te o zjednoczonej prawicy.

 

Cicik: wracając do Twojego pytania:

- instrukcja z lodowki: brak zakazu (wzmianki) używania na gaz podczas jazdy

- piec grzewczy Truma: info o dodatkowych wymaganiach (kominek T3)

- bojlery gazowe: jest zakaz

- reduktor Duo/Mono control CS: szeroka wzmianka o generalnym uzywaniu urządzeń na gaz pod względem wymogów w poszczególnych krajach.

 

 

PS: co do lodówki: założyłem elektroniczny iskrownik i teraz nawet jak mi ktoś zdmuchnie palnik , to sam zapali sie ponownie ( termopara przez kilka chwil jest dość gorąca)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Jeżeli nie jesteś pewien swojego alternatora to obciążenie go całą choinką samochodowo-przyczepową może spowodować że dla lodówki pełnego prądu zabraknie przy delikatnej jeździe na niskich obrotach...

Z calym szacunkiem, ale nie ma mozliwosci, zeby w alternatorze zabraklo pradu, co najwyzej jego natezenie moze nieznacznie spasc, co spowoduje zmniejszenie skutecznosci urzadzen8a, ale na pewno nie wylaczenie całkowite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.