Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
645 odpowiedzi w tym temacie

#31 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9360 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 11 maj 2006 - 21:33

Kszysztof_p myśle, że zamiast już kupować agregat i jego pilnować to lepiej kupić baterie słoneczną. Koszt może nieco wyższy (na jakichś aukcjach widziałem od ok 800zł
http://www.allegro.p...sloneczne_.html
tu nieco inny znalazłem ale też by sie nadał + akumulator) ale prądu masz pod dostatkiem i nie musisz się o nic martwić. Nawet jak w samochodzie padnie aku to masz w przyczepie zawsze gotowy. Ja mam u siebie na kempingu stały panel i na weekendzie majowym świetnie sie spisał :) I najważniejsze że nie trzeba go zwijać (można zamontować na stałe) i pilnować! Naprawde jest się niezależnym wtedy.

#32 Filip

Filip

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 292 postów
  • SkądOtrębusy
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hymercamp Fiat Ducato 2.5D 84r Piękna Bestia!
  • Holownik:Opel Corsa 1.7 CDTI

Napisano 11 maj 2006 - 23:48

Dzięki Panowie za podpowiedź :)
Skończy sie pewnie tak że zamontuje akumulator (ale nie za 300zł w komisie tylko za 100zł + aku blisko Warszawy)
Bateria słoneczna to chyba spory wydatek.
Jak długo taka bateria ładuje akumulator?
Czy mając taką baterię (np zwijaną co Szary pokazał) wystarczy na bierząco prądu?
Ładowanie prądem stałym aku zejdzie cały dzień-chyba;)
Macie doświadczenia w tej kwestii-piszcie!
Pozdrawiam :)

#33 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9360 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 12 maj 2006 - 21:07

Nie wiem jakiej mocy jest moja bateria, ale mogę już powiedzieć jak działa. Do akumulatora daje ona impulsy elektryczne w zakresie 10-15V w odstępach ok 2 sekundowych zależnie od natężenia słońca. Nawet w nocy daje napięcie, lecz jest ono rzędu ok 1,5V (chyba, że księżyc nieco wspomaga jak teraz gdy jest w pełni to dochodzi do 3-5V). Akumulator który miałem dość rozładowany (10,57V) naładowała w ładną pogodę do 12,6V w 2 godziny. Później pomiaru nie miałem jak dokonać, ale cały czas teraz w przyczepie mam napięcie ok 13,4V niezależnie czy jest noc czy dzień kiedykolwiek nie zajrze. Nawet na majówce po intensywnej eksploatacji wieczorem i części nocy po przebudzeniu rano (ok 9) napięcie miało ponad 13V. Akumulator pełni tu funkcję jednocześnie regulatora napięcia( bądź włącza sie on dopiero po podłączeniu aku). Co do wydajności baterii bez akumulatora to daje rady ona napędzać wentylator od ogrzewania. Co prawda pracuje on skokami, ale w pełnym zakresie obrotów. Lampki też zapala, ale niestety migają bez aku... podobnie i pompka pracuje skokowo. Więc na oko myśle, że ok 15W ma mocy.
Myśle, że bateria spokojnie pokryje zapotrzebowanie na prąd na kempingu. Co prawda za dnia niewiele trzeba korzystać (ok. 5 razy tylko zmywaliśmy naczynia) ale wieczór i noc aku wytrzymywał nawet z telewizorkiem, 2 lampkami i czasem pompką wody. Więc nie jest źle chyba :) :)

Myśle, że z czasem bateria się zwróci... można zawsze do niej podłączyć podużyty aku i też prądu starczy na takie pierdółki jak zmywanie czy radyjko. Szkoda, że nie mam żadnej instrukcji ani danych do baterii, mógłbym wtedy więcej napisać. Ale już jakieś dowświadczenie z użytkowania też jest :) Więc Filip pomyśl nad baterią, napewno jest to miłe udogodnienie w wypoczynku :)

#34 Filip

Filip

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 292 postów
  • SkądOtrębusy
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hymercamp Fiat Ducato 2.5D 84r Piękna Bestia!
  • Holownik:Opel Corsa 1.7 CDTI

Napisano 12 maj 2006 - 22:06

Dzięki za rady.
Myślę że na początku zamontuje akumulator i kupię dobrą latarkę na wypadek rozładowania aku.
Bateria to mimo wszystko większy koszt i jak widać w opisie tak czy tak akumulator musi być. Sama rady sobie nie daje.
Tylko jaki akumulator?
Pojemność koło 80Ah i może ten żelowy choć nie mam bladego pojęcia czym to się różni od normalnego.
Kto podpowie?
Pozdrawiam :)

#35 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9360 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 13 maj 2006 - 22:14

Żelowe akumulatory są odporniejsze na częste ładowania i podobno jest ogólnie trwalszy i bezpieczniejszy... ja w przyczepie mam teraz zwykły bosch silver 55Ah. W niewiadowie używałem 75Ah i wystarczał na ok 6 dni użytkowania. Czym mocniejszy tym dłużej pochodzi, ale dłużej później sie ładuje.

#36 Filip

Filip

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 292 postów
  • SkądOtrębusy
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hymercamp Fiat Ducato 2.5D 84r Piękna Bestia!
  • Holownik:Opel Corsa 1.7 CDTI

Napisano 13 maj 2006 - 22:46

No tak
Z tą długością ładowania to fakt.
Muszę jeszcze zainwestować w prostownik który sam się wyłancza jak aku się załaduje.
Pozdrawiam :)

#37 Mercy

Mercy

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • SkądGdynia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Exclusive 495UFe
  • Holownik:Renault Grand Espace IV 2.0dCi 177KM manual Black Mamba

Napisano 24 maj 2006 - 08:50

Brakuje mi (chyba że przeoczyłem) rozwiązań jak podłączyć aku w przyczepie tak aby na postoju łatwo przełączać się z aku samochodu na aku przyczepy powiedzmy bez odłaczania się od samochodu.

P.S.
Nie macie problemu z wagą akumulatora? Taki 88Ah waży około 30kg. Jak z ładownością Waszych przyczep?
pozdrawiam ...
Dołączona grafika

#38 kaimar

kaimar

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 198 postów
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:KNAUS SKY 600 DKG

Napisano 24 maj 2006 - 09:22

Prąd do przyczepy powinien płynąć tylko po uruchomieniu silnika. Na postoju nie powinno być możliwości czerpania prądu z akumulatora samochodu. Akumulator w samochodzie to rzecz święta i ma służyć tylko do rozruchu silnika. Rozwiązaniem jest układ na przekaźniku którego cewka jest podłączona do alternatora do zacisku D (wyjście do kontrolki ładowania) i do plusa akumulatora. Schemat już był gdzieś na forum podany przez eler1.
Mariusz

#39 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3938 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 25 maj 2006 - 10:44

Witam !

1. nie ważyłem swojego akumulatora 88Ah, ale wydaje mi się, że waży około 15-20 kg.
2. zrobiłem wg schematu z sąsiedniego forum układ na zwykły przełącznik (35A), prąd płynie albo z auta, albo z przyczepki, jest jeszcze pozycja wyłączone wszystko. Sprawdzałem i fajnie to chodzi. Podłączyłem
jeszcze wskaźnik woltomierz, który pokazuje aktualne napięcie. Całość wsadziłem w odpowiednio przykręcone
korytko do sieci komputerowych.
Podłączyłem prostownik i zrobiłem włącznik 220V do niego także na panelu, oraz wskaźnik Amperomierza pokazujący prąd ładowania.

Pozdrawiam

#40 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3938 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 27 maj 2006 - 12:01

Witam !

przeprowadziłem test : lodówka 90W Elektrolux na akumulatorze wytrzymał - około 4 godz.
Zakładam, że był niedoładowany (nowy) to może po naładowaniu wystarczy na około 5 godz.


Pozdrawiam

#41 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9360 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 27 maj 2006 - 21:38

Tomekk a jakiej mocy był ten akumulator? To też ma duże przecież znaczenie i sporo uświadomi nam.

#42 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3938 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 28 maj 2006 - 06:30

Witam !

Akumualtor żelowy, 88Ah.
Wykonam jeszcze jeden test, dobrze go naładuje i włączę jeszcze raz lodówkę.


Pozdrawiam

#43 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9360 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 28 maj 2006 - 07:54

Obstawiam, że po naładowaniu wytrzyma już ok 6 godzin :) Kto przyjmuje zakłady? ;-) :)

#44 lawar

lawar

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 27 postów
  • SkądWrześnia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KIP 45 TLB Greyline

Napisano 28 maj 2006 - 08:34

wg mnie na aku 88 Ah lodówka 90 W powinna pracować ponad 10 godzin.

prąd pobierany przez 90 watową lodówę to ok 7.5A, czyli 10 godzin pracy powinien umożliwić aku 75 Ah.

#45 greyg

greyg

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 118 postów
  • SkądSiedlce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Buerstner City 90r.

Napisano 14 czerwiec 2006 - 17:38

Przez miesiac opracowywalem system zasilania w przyczepie. Niestety przed tym wyjazdem bedzie tylko czesc z tego uzyta - nie zdazylem zrobic automatyki.

W sumie bardzo mi zalezy na opiniach jakie moga sie pojawic potrzeby i problemy na wyjezdzie od doswiadczonych osob.

Zasilanie 220V...
Z tym nie mam problemu - kupilem agregat. Ma tez wyjscie 12V/8A, co ma byc wykorzystane do ladowania akumulatora. Mam przygotowany tez rozrusznik do zalozenia, ale nie zdazylem zgrac sterowania, wiec przed jutrzejszym krotkim wyjazdem darowalem sobie.
W planie mam pudlo wygluszajace do agregatu, ale to juz nastepnym razem.
Koszty:
- agregat 650W (max 800W): 350zl
- rozrusznik z mocowaniem: 150zl

Rozrywka...
Zabieram ze soba notebook'a z tunerem tv sat na usb. lacze do internetu min. gprs. Wszystko zasilane z 12v.

chetnie poslucham opinii
Burstner City z holownikiem Ford Probe 2.5 164KM




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych