Skocz do zawartości

Noworoczna modernizacja


mymlon

Rekomendowane odpowiedzi

I dlatego zawsze mam zapas żaróweczek. Wiesz Lepciak popieram takie akcje, ale karanie za spaloną żarówkę :czerwona: . Za to te wszystkie pseudoksenony, H4 mocy 90/100W, zarówki pozycyjne 25W itp :wpysk::miga::wpysk::miga::wpysk:.

 

Kotek52 faktycznie dwie wtyczki to mniejszy koszt i mniejszy problem z montażem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

mymlon - karanie mandatem jest za brak zestawu żarówek zapasowych co uniemożliwia natychmiastową wymiane uszkodzonej. W/g Kodeksu Drogowego pojazd z uszkodzonym oświetleniem jest pojazdem niesprawnym a więc niedopuszczonym do ruchu. We wszystkich nowych pojazdach jest zainstalowana sygnalizacja spalonej żarówki i to najczęściej lenistwo kierowcy jest przyczyną, że pojazd porusza się z uszkodzonymi światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepciak, nie chciałbyś pewnie wymieniać żarówki mijania w nowym aucie, w 80% przypadków bez fachowca nie da rady i te zapasowe żarówki można se w ...... wsadzić.

 

Oj to fakt... mimo, że mój mondziak ma 10 latek ale wymiana żarówki to niezłe wyzwanie. Do tego mam 3 rodzaje H1, H3, H7 i nie mogę zapamiętać która gdzie, więc puki nie wyciągne żarówki nie wiem co kupić :czerwona: Wg instrukcji trzeba lampe wykręcać, ale mi się jak narazie udawało bez wykręcania. Ale pierwsza wymiana zajęła mi grubo ponad 30minut :wpysk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Prace już trwają, na razie przy autku, kabelki zasilające podciągnięte, przekaźnik z włącznikiem zainstalowany. Aby zabezpieczyć układ przed przepływem prądu rozruchowego z akumulatora przyczepy prąd sterujący przekaźnikiem jest pobierany z układu który jest wyłączany na czas pracy rozrusznika. Pozostało tylko zamontowanie gniazda, ale czekam jeszcze na wspornik.

 

A dzisiaj zrobiłem panel sterowania.

1-zasilanie 12V z akumulatora przyczepy (bez lodówki)

2-ładowania akumulatora z instalacji samochodu

3-awaryjne włączenie pozycji i obrysówek. Może zastosuję jeszcze przerywacz?

4-prąd ładowania/rozładowania akumulatora

5-napięcie akumulatora

6-napięcie zasilania 230V

post-38255-imported-6d7a7465-4821-449f-af36-224b0d4ddebf_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mymlon,

Ładne. To coś to jakieś sterowanie do tarczy antyrakietowej ? :niewiem:

Ale tak na poważnie to fajne, tylko ten woltomierz do 230 V to taka trochę sztuka dla sztuki, no chyba że dla zachowania symetrii :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.