Skocz do zawartości

Noworoczna modernizacja


mymlon

Rekomendowane odpowiedzi

Ja poprowadziłem parę przewodów 4mm bezpośrednio z akumulatora. Przy aku oczywiście na plusie bezpiecznik 20A. Podłączyłem je do gniazda: masa pod nr 3 (standardowo) a "+" pod nr 2 (światło przeciwmgłowe). Żeby światło przeciwmgłowe również działało, zostawiłem je podłączone pod 2 razem z "+" i założyłem przełącznik przy tylnej lewej lampie- odcinający zasilanie przeciwmgłowego.

 

Rozwiązanie z dwoma gniazdami jest w pełni poprawne i przewidzane przez nasz kodeks.

Każda niewiadówka ma dwie wtyczki, jedną do oświetlenia, drugą do zasilania wnętrza przyczepy.

Natomiast Twoja przeróbka nie.

Co zrobisz, jak zatrzymają Cię "misiaczki" na drodze i zaczną sprawdzać światła, pójdziesz wyciągać bezpiecznik?

A jak Ci działa światło mgielne w holowniku. Według Twojego opisu podłączeń powinno świecić po włożeniu bezpiecznika.

Pozdrawiam

Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W takiej sytuacji wszystkie światła działają poprawnie oprócz przeciwmgłowego, które po prostu się nie załącza. Ma prawo się przepalić żarówka, więc ją "wymieniam" od ręki i wszystko OK.

W każdym razie w mojej 17 letniej karierze kierowcy nigdy policja nie sprawdzała mi świateł, a tym bardziej przeciwmgłowego. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście we własnym samochodzie każdy robi to co uważa za stosowne i robi to na własną odpowiedzialność. Jestem jednak zwolennikiem:

1. rozwiązań zgodnych z warunkami technicznymi kodeksu drogowego

2. rozwiązań poprawnych z technicznego punktu widzenia

3. działania wszystkich funkcjonalności (jedno światło czy zasilanie zamiast świateł :hehe: )

4. nie komplikowania życia innym (w przypadku sprzedaży auta, serwisowania przez osoby nie znające idei poprzedniego właściciela mamy mały koszmar)

 

PS - co do przeciwmgłowych. Drażnią mnie dwie rzeczy - zarówno ich zapalanie gdy mgły brak, jak i ich nie zapalanie gdy mgła występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł67- Wybrałem wyżej wspomniane rozwiązanie najprostsze i jednocześnie skuteczne, ponieważ potrzebowałem do przyczepy jedynie stałego zasilania (zapewniam cię, że przed sprzedażą auta "zneutralizuję" tę przeróbkę).

 

Aby założyć poprawnie technicznie gniazdo uzupełniające, należy doprowadzić do niego wiązkę sześciu dodatkowych przewodów. Ponadto prawidłowe gniazdo uzupełniające różni się od podstawowego liczbą konektorów żeńskich i męskich. Osobiście nie znalazłem takiego na rynku, trzeba by improwizować. :hehe:

Z gniazda 13-pin również zrezygnowałem, ponieważ częściej jeżdżę z bagażówką i nie uznaję żadnych przejściówek, które z czasem przestają spełniać poprawnie swoją funkcję. Poza tym reszta funkcji (oprócz stałego "+&quot ;) , którą niesie ze sobą gniazdo uzupełniające czy 13-sto pinowe, jest mi zbędna, ponieważ moja przyczepa nie posiada światła cofania, a samochód, choć ma 3 lata, nie posiada komputera potrzebującego sygnału o podłączeniu zestawu.

 

 

Nie wnikając w szczegóły, moje rozwiązanie umożliwia wszak jazdę z załączonym stałym zasilaniem i światłem przeciwmgłowym w przyczepie, choć zapewne z tej funkcji nigdy nie skorzystam.

Tak, czy inaczej każdy wybiera dla siebie najlepsze ze swojego punktu widzenia rozwiązania i ważne, by były bezpieczne.

 

A co do stosowania światła przeciwmgłowego, to należy włączać tylko wtedy, gdy widoczność spada poniżej 30m. Takie warunki występują w Polsce niezwykle rzadko i drażni mnie to, gdy większość zapala je w korzystniejszych warunkach, oślepiając niemiłosiernie tym samym innych użytkowników drogi. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arnie

Lepciak- ty zawsze wszystko widzisz czarne lub białe.

We wrześniu ubiegłego roku kilkanaście kilometrów od 3-miasta nawalił gościowi silnik w samochodzie ciągnącym przyczepę campingową. Jego samochód odholowałem do warsztatu ale gdy przyszło podczepić przyczepę okazało się, że instalację do niej zrobił sąsiad co się na wszystkim zna. Wtyczka przyczepy pasowała do mojego gniazda i to było wszystko co nas łączyło. Właściciel przyczepy nie życzył sobie żadnych przeróbek we wtyczce aby zapaliły się jego światła a ja nie byłem skory do przeróbek w moim gnieździe na jedno holowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając w szczegóły, moje rozwiązanie umożliwia wszak jazdę z załączonym stałym zasilaniem i światłem przeciwmgłowym w przyczepie, choć zapewne z tej funkcji nigdy nie skorzystam.

 

:hehe: do tego w momencie gdy mamy zainstalowane 7 pinowe wtyczki jest to najtańsza metoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepciak- zapewniam cię, że instalacja mojej przyczepy "zagra" z każdym gniazdkiem 7-mio pinowym- oczywiście ze standardową konfiguracją. Podobnie z resztą gniazdo samochodu. :hehe:

 

Można szukać wad w moim rozwiązaniu. Uważam jednak, że każde rozwiązanie je ma.

Istotą mojej prostej modernizacji jest to, żeby w czasie jazdy zasilać skutecznie lodówkę 12V oraz mieć na postoju oświetlenie, ponieważ nie mam akumulatora w przyczepie. Modernizacja ta kosztowała mnie kilkadziesiąt złotych i kilka godzin pracy. Uważam, że jest to rozwiązanie w 100% BEZPIECZNE, w przeciwieństwie do jazdy z lodówką zasilaną gazem :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam; ja podobnie jak Arnie mam dodatkowe gniazdo służące tylko do zasilania lodówki i świateł wewnętrznych.Pozostałe światła zewnętrzne są zgodne z przepisami.Kabel do dodatkowego gniazda pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora przez zabezpieczenie bezpiecznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w samochodzie mam dwa gniazda 7 pinowe. Dolne mam standardowe (łącznie z działającą lampą p. mgielnej) a w drugim mam narazie tylko światło wstecznego. Ale mam jeszcze 6 pinów do wykorzystywania w dowolny sposób. Na badaniach nie miałem problemu, interesowali się tylko standardowym gniazdem więc spokojnie można się bawić :hehe:

Jednak nie byłbym zwolennikiem przerabiania p.mgielnej na prąd do przyczepy. Na badaniu mogą to wychwycić (jak sprawdzą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ten pomysł z drugim gniazdem do zasilania lodówki , ładowania akumulatora …. Etc . zrealizowałem dwa lata wstecz . W tym czasie miałem przeglądy rejestracyjne pojazdu oraz przyczepy i nikt złego słowa nie powiedział na temat choinki jaką zamontowałem do przyczepy ( światła obrysowe ) wręcz pomysł został pochwalony za poprawę widoczności . Podpowiem jak będziesz robił te instalacje , to rozważ może zrobić światła cofania tak przy okazji na zasadzie dwóch pieczeni …… a przy cofaniu super sprawa - ty widzisz i ciebie widzą Powodzenia

 

:hehe:

 

 

tak było

1041364320x200yb0.jpg

a tak wygląda obecnie

1041389320x200yn9.jpg

 

1041392320x200ex9.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.