Skocz do zawartości

Zabezpieczanie na czas postoju.


deodekabokat

Rekomendowane odpowiedzi

Szykuję się do zakupu jakiegoś zabezpieczenia przyczepy na czas gdy nie jest używana, chodzi o klasyczne przywiązanie do drzewa etc. Na razie używam zamka rowerowego który jest niestety zbyt krótki. 

 

Na sieci znalazłem takie oto rozwiązanie które wydaje mi się optymalne

http://www.bike-locks.com/akita-5080

Jednak znalzłem również i niepochlebne opinie na temat tego zapięcia

http://www.amazon.com/review/R3IK013HKMPOXM/ref=cm_cr_pr_viewpnt#R3IK013HKMPOXM

Nie wiem w jaki sposób zakuwane są na nim oczka jeżeli w aluminium to wiadomo co jest nie tak.

 

Piszcie jakie macie spostrzeżenia i czym unieruchamiacie swoje przyczepy.

 

Ps. Wydaje mi się że linka długości 4,5 metra będzie wystarczająca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

wedlug mnie kazda linka czy lancuch jest do przeciecia jak ktos bedzie chcial ukrasc to ukradnie najlepszy moim zdaniem jest parking strzezony lub albo  auto casco ja mam zabezpieczenie zaczepu zamkiem  ale to tylko utrudnia ewentualna kradziez   takie jak to http://sklep.elcamp.pl/zabezpieczenie-robstop-ws-3000.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobrego złodzieja nie ma sposobu ale zawsze można trochę utrudnić kradzież... jakiś czas temu w Tadeo w bielsku oglądałem coś takiego http://allegro.pl/al-ko-zabezpieczenie-zaczepu-safety-compact-i4271435094.html jest to o tyle fajne że może to być zamontowane również jak mamy przyczepę podpiętą do auta i staniemy sobie gdzieś na parkingu to nikt przyczepy nie odepnie, co prawda kosztuje więcej niż linka czy kłódka ale wydaje mi się że warto się nad tym zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uf z tym że co człowiek zabezpieczył człowiek..... nawet nie mam zamiaru polemizować. Szczerze wierzę że nie istnieją zabezpieczenia nie do sforsowania. Jednak bieganie ze szlifierką kątową pod drzewo złodziejowi może utrudnić życie a poza tym dla przyczepy o wartości ..... niewielkiej może się złodziejowi "nie będzie opłacało" 

 

Zabezpieczenia na HAK są fajne ale nie tanie. Szkoda że sama dzwignia luzująca nie jest skontrowana w taki sposób że nie da się przełożyć kłódki. Może projektowana na inne niż nasz kraje. 

 

Pomyślałem sobie że jeżeli nawet nie będzie drzewa to przecież można śmiało linkę przewlec przez koło i do ramy przyczepy. Przecież nikt nie pociągnie przyczepy z jednym zablokowanym kołem bo jeżeli drugie będzie się kręciło to przyczepa stanie zwyczajnie bokiem. Może to jest pewnego rodzaju rozwiązanie a wtedy nie trzeba mieć nawet długiego zamka a zwyczajnie dość gruby. Oczywiście trzeba by zabezpieczyć też jedną szpilkę koła przed ew odkręceniem rozwiązanie zwyczajnie z samochodów chociaż czy będzie się chciało złodziejowi latać z kołem zapasowym a poza tym co z odkręconym kołem jak będzie liną przypięte do ramy. Przecież nie pociągnie go z boku przyczepy jak źrebaka przy klaczy. 

Edytowane przez deodekabokat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym, którzy myślą o odpinaniu przyczepy zimą odradzam takie coś.

post-10895-0-39459700-1403087752_thumb.jpg

Miałem przy przyczepie bagażowej przechowywanej w garażu i przy -10° próbowałem otworzyć. Odmrażacze i podgrzewanie niewiele pomogły, a że dość mi się spieszyło, to dłuższe grzanie nie wchodziło w grę. Skończyło się na szlifierce kontowej i wyrzuceniu tego cuda do kosza.

Nie miałem za to problemu wspominanym przez Marcin357 zamknięciem.

post-10895-0-42548900-1403088101_thumb.jpg

Mam na bagażówce i miałem na kempingowej - super się sprawdzało.


Może projektowana na inne niż nasz kraje.

 

Niedawno zaczepiła mnie sąsiadka, starsza norweszka z pytaniem, czy zamykam moją przyczepkę - przetaczałem bagażową - bo to bardzo ważne. Trochę mnie zdziwiła no ale ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym zabezpieczeniem są blokady na koło, podobne do tych zakładanych przez straże miejskie. Kiedyś do swojej przyczepy używałem takiej blokady kupionej w internecie.  Była dość lekka bo wykonana z profili aluminiowych i bardzo szybko można  było ją założyć. Dodatkowo w zaczepie AKS zamontowałem blokadę dedykowaną do zaczepów ze stabilizatorem. Blokadą (trzpień z zamkiem patentowym) można było zamykać zaczep zarówno podczas jazdy jak i po wypięciu z haka. Po wypięciu z haka trzeba było zwolnić zaczep, aby uchwyt zaczepu opadł do położenie transportowego.  W innym wypadku trzpień nie przechodził przez zaczep. Myślę, że zabezpieczenia spełniły swoje zadanie, a ja spałem spokojniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym zabezpieczeniem, jest GPS. Dobrze zamontowany, daje spore szanse na odnalezienie. Wiem że można zagłuszyć sygnał, ale również można zminimalizować szansę na to. Jako dodatek, można dać solidną blokadę na koło. Są jeszcze inne patenty, których nikt nie poda :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ruszyć przyczepą i łapki się złamią kasa idzie w błoto.

 

- zdumiewające. Widziałem kilka razy przyczepę ciągniętą autem, parę metrów, z opuszczonymi nogami (przez oczywistą pomyłkę właściciela) i łapki się nie złamały. Coś Pan czaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim sposobem żeś Pan widział? Może za mało ciągnąłeś? Nie piszę o błędzie wynikającym z pomyłki, ale oczywistej chęci przeciągnięcia. Nie ma możliwości, aby nogi się nie złamały, jeśli złodziej będzie ciągnął na chama. Chyba, że Kolega uważa, że noga wytrzyma bardziej niż rama?

Edytowane przez Robak70 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poważenie, to chcę napisać, że stopy mają działać tak:

post-14545-0-34913100-1403127855_thumb.png

A brutalne, żeby nie napisać "chamskie" działanie w ten sposób:

post-14545-0-99604400-1403127878_thumb.png

będzie powodowało urwanie łap przednich, a tylne będą sobie grzecznie jechały za przyczepą, dlatego uważam, że wydawanie ponad 100 pln-ów za jedno zabezpieczenie na podporę jest całkowitym bezsensem.

 

Wcześniejszy post się coś pomieszał.

Edytowane przez Robak70 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.