Skocz do zawartości

HVS 30


pioch30

Rekomendowane odpowiedzi

OK, będę się starał. Wszystko teraz zależy od Twoich chęci, bo zasilacz jest modelowo prosty.

Jutro wracamy do tematu, odezwij się, jak będziesz gotów do "operacji" :]

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podepnę się pod temat. Posiadam zasilacz HVS 45 automatic. Napięcie 230V do niego dochodzi lecz nie wychodzi 12V. Po wciśnięciu przycisku w obudowie, przez moment zasila go lecz po kliku sekundach przycisk odbija i napięcie znika. Przy tym kilkusekundowych działaniu strasznie głośno brzęczy. Ktoś podpowie co mu dolega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja będę wiedział coś ntt jutro wieczorem albo pojutrze - oddaje cepe do serwisu (na przegląd gazowy ale przy okazji prosiłem żeby sprawdzili elektrykę.)

co prawda Kristofer zaproponował ze pokieruje mną przy pracy z miernikiem, ale miałem takie cóś w ręku w castoramie

i ... uznałem ze nie będę się wygłupiał i zadawał debilnych pytań :)

dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja będę wiedział coś ntt jutro wieczorem albo pojutrze - oddaje cepe do serwisu (na przegląd gazowy ale przy okazji prosiłem żeby sprawdzili elektrykę.)

co prawda Kristofer zaproponował ze pokieruje mną przy pracy z miernikiem, ale miałem takie cóś w ręku w castoramie

i ... uznałem ze nie będę się wygłupiał i zadawał debilnych pytań :)

dam znac.

 

Nie odzywałeś się, więc nic nie pisałem.

Jeśli masz już miernik, to szczegóły poniżej.

 

post-8228-0-34928600-1405452587_thumb.jpg

Do sprawdzenia ciągłości obwodów, miernik ustawiasz następująco:

 

post-8228-0-59443900-1405452591_thumb.jpg

 

Do pomiaru napięć DC ustawiasz miernik na zakres ok. 20 V:

 

post-8228-0-02199400-1405452585_thumb.jpg

 

Opis wszystkich czynności jest na foto:

 

post-8228-0-77128800-1405452589_thumb.jpg

 

Gdyby w czasie sprawdzania coś było inaczej, to pisz.

 

Podepnę się pod temat. Posiadam zasilacz HVS 45 automatic. Napięcie 230V do niego dochodzi lecz nie wychodzi 12V. Po wciśnięciu przycisku w obudowie, przez moment zasila go lecz po kliku sekundach przycisk odbija i napięcie znika. Przy tym kilkusekundowych działaniu strasznie głośno brzęczy. Ktoś podpowie co mu dolega?

 

Brzęczy, bo trafo jest przeciążone, a skoro tak, to się grzeje, co powoduje zadziałanie zabezpieczenia termicznego.

Nie próbuj wiele razy wciskać tego przycisku :nono: , bo możesz uszkodzić trafo, a wtedy zasilacz do :kosz:

Masz gdzieś zwarty obwód na wtórnym uzwojeniu.

Odłącz wszystkie przewody od zasilacza, poza zasilającym 230 V i podłącz przyczepę pod sieć 230 V. Teraz wciśnij przycisk termika. Jeśli będzie OK, to usterkę masz w instalacji przyczepy, natomiast jeśli buczy w dalszym ciągu, to na 99 % uszkodzone są diody prostownicze. Trzeba wylutować i kupić nowe. Zwróć wcześniej uwagę, jak są zamontowane (zrób sobie kilka fotek), czyli gdzie jest w otwór plytki wkładane wyprowadzenie (katoda) każdej diody. Nowe musisz włożyć identycznie !

Katoda na obudowie diody jest oznaczona kreską wokół tej obudowy (przy jednym z jej wyprowadzeń).

 

post-8228-0-19873500-1405452736_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem, trzymałem w ręku miernik ale czułem się tak jak bym trzymał kamień filozoficzny ;-)

wiec pomyślałem ze nie będę robił na forum z siebie idioty a Tobie zabierał czas na tłumaczenie co i jak.

a w konsekwencji nie kupiłem.

ps.

nie chce żeby to jakoś gejowsko zabrzmiało ;-) (mam zone i córke :) ) ale twoja pomoc ludziom na forum jest jakaś ... megaaltruistyczn :) ... chciało by się krzyknąć santo subito :)

aktywny "jestem" na kilku forach ale nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś z takim poświeceniem czasu i środków pomagał innym !

dziekuje :)

Edytowane przez cicik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jestem po wizycie. zasilacz uszkodzony (w tym zakresie o którym rozmawialiśmy) i pewnie nadawał by się do naprawy ale zaczyna mi brakować czasu.

w efekcie kupiłem nowy - waeco iu812 z funkcją ładowania aku.

wszystko ładnie pospinane - działają wszystkie lampki 12v, w tym te co nie działały.

teraz musze tylko zmienić 7 na 13 pinowe złącze w aucie (w cepie kabel jest na 13pin)

pod lodówke.

pozdrawiam i dziekuje za pomoc/porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przekonany, ze udałoby Ci się ten zasilacz naprawić, ale, jak mówi porzekadło: nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
Masz teraz dużo lepszy zasilacz :ok: , o prądzie wyjściowym do 8 A. Poprzedni miał tylko 3 A i nie był w stanie zasilić wszystkich Twoich odbiorników, więc nawet gdybyś go naprawił, nie miałbyś możliwości dalszej rozbudowy instalacji.
Teraz masz o ok. 350 zł. mniej w kieszeni, ale moim zdaniem decyzja wymiany była słuszna, ponieważ dodatkowo zyskałeś funkcję ładowania, której również poprzedni zasilacz nie posiadał.
Przypuszczam, że masz teraz w swojej przyczepie tzw. zasilanie buforowe (zasilacz na stałe podłączony do Twojego accu).
Gratuluję Ci konsekwentnego doprowadzenia tej kwestii do pomyślnego zakończenia, no i czas teraz wybrać się gdzieś na spokojny urlop, czego Ci życzę. :przyczepa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dziekuje ... niestety skasowali mnie za zasilać "ciut" więcej :/

ale za robociznę - przepięcie oświetlenia z łazienki, kabel pod aku, i pare innych drobiazgów (sprawdzenie osi, okładzin szczęk, regulacja hamulca najazdowego, montaż roletki na dachowym wywietrzniku :) itp. itd.) wzięli tylko 150zł, wiec się zsumowało :)

ps.

gdyby ktoś chciał ten mój stary zasilacz to oddam po kosztach przesyłki + na "piwo" (chociaż już nie pije :/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odzywałeś się, więc nic nie pisałem.

Jeśli masz już miernik, to szczegóły poniżej.

 

attachicon.gif1.JPG

Do sprawdzenia ciągłości obwodów, miernik ustawiasz następująco:

 

attachicon.gifAa.JPG

 

Do pomiaru napięć DC ustawiasz miernik na zakres ok. 20 V:

 

attachicon.gifBb.jpg

 

Opis wszystkich czynności jest na foto:

 

attachicon.gif2.JPG

 

Gdyby w czasie sprawdzania coś było inaczej, to pisz.

 

 

Brzęczy, bo trafo jest przeciążone, a skoro tak, to się grzeje, co powoduje zadziałanie zabezpieczenia termicznego.

Nie próbuj wiele razy wciskać tego przycisku :nono: , bo możesz uszkodzić trafo, a wtedy zasilacz do :kosz:

Masz gdzieś zwarty obwód na wtórnym uzwojeniu.

Odłącz wszystkie przewody od zasilacza, poza zasilającym 230 V i podłącz przyczepę pod sieć 230 V. Teraz wciśnij przycisk termika. Jeśli będzie OK, to usterkę masz w instalacji przyczepy, natomiast jeśli buczy w dalszym ciągu, to na 99 % uszkodzone są diody prostownicze. Trzeba wylutować i kupić nowe. Zwróć wcześniej uwagę, jak są zamontowane (zrób sobie kilka fotek), czyli gdzie jest w otwór plytki wkładane wyprowadzenie (katoda) każdej diody. Nowe musisz włożyć identycznie !

Katoda na obudowie diody jest oznaczona kreską wokół tej obudowy (przy jednym z jej wyprowadzeń).

 

attachicon.gifPCB 1.JPG

 

 

I to jest konkretna odpowiedź :yes:  Dzięki twojej pomocy udało mi się naprawić swój zasilacz za 3.80zł (koszt nowych diód prostowniczych) Dziękuję za pomoc Kristofer, jesteś debeściak   :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że dałeś sobie radę i wszystko działa.
Pamiętaj, że usterka mogła być związana z przeciążeniem zasilacza. Jego wyjście "Ausgang" powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem 3 A. jeśli nie ma bezpieczników i odbiorniki włączone w tym samym czasie będą pobierać prąd pow. 2,5 A, to sytuacja może się powtórzyć. Trzeba pamiętać, że max. prąd wyjściowy, który bezpiecznie można z Twojego zasilacza pobrać, to właśnie 2,5 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa jak ta lala :yes: zastosuję się do zaleceń i założę bezpiecznik 3A ponieważ w tej chwili nie ma zabezpieczenia. Gdybyś mieszkał bliżej to już bym ci postawił :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Heh...przeczytałem wsio jako laik, kosmita w tematach technicznych i powiem jedną rzecz- DZIĘKI KRISTOFER za ten wątek i setki innych.

Mam taki sam zasilacz w swoim Dethllefs i również będę instalował akumulator. Po tym co powiedział znajomy i co przeczytałem- faktycznie tylko inteligentna ładowarka/ prostownik zamiast niego się nada i ewentualnie regulator od razu jakby człowiekowi wpadł do głowy pomysł z solarami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.