Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

HVS 30


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#1 pioch30

pioch30

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 22 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC TB5
  • Holownik:Ford C-max

Napisano 08 czerwiec 2014 - 19:11

Witam

Czy do przetwornika hvs 30 można podpiąć akumulator ? , jeśli tak to gdzie najlepiej wpiąć baterie 12 v:)



#2 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 08 czerwiec 2014 - 20:19

Witam !
Prawidłowym określeniem w tym przypadku będzie zasilacz.
To jest bardzo prosty zasilacz f-my "Calira" o prądzie wyjściowym zaledwie 2,5 A (moc 30 W).
Istnieje w nim możliwość podłączenia zewnętrznego napięcia zasilającego 12 V (np. z instalacji samochodu lub z akumulatora przyczepy), ale akumulator nie będzie doładowywany, a jedynie podłączany automatycznie do instalacji 12 v przyczepy w chwili odłączenia zewnętrznego zasilania przyczepy z 230 V.

Akumulator przyłączasz zgodnie z oznaczeniami polaryzacji pod wejście oznaczone napisem "Eingang".
"Ausgang" jest wyjściem na instalację 12 V przyczepy.

 

Narysowałem Ci schemat dla ułatwienia:

 

Zasilacz HVS 20 i HVS 30.JPG


Użytkownik Kristofer edytował ten post 08 czerwiec 2014 - 20:20

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#3 pioch30

pioch30

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 22 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC TB5
  • Holownik:Ford C-max

Napisano 09 czerwiec 2014 - 13:57

@Kristofer dzieki za tak szczegółowy schemat :)

A jeśli chciałbym kupić nowy "zasilacz" aby przy podłączeniu 230V ładowałbym akumulator to co byś polecił?



#4 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 10 czerwiec 2014 - 20:57

Pytanie, czy ten dotychczasowy zasilacz był wystarczający dla Twoich potrzeb.
W ogóle nie mam pojęcia, do czego zasilacz jest Ci potrzebny (jakie i ile urządzeń ma zasilać).
W ogóle nic nie wiadomo o instalacji w Twojej przyczepie, o akumulatorze, ani Twoich zamiarach, planach, czy potrzebach.
Nie wiadomo nawet jaką masz przyczepę i skąd jesteś, masz pusty profil.
Trudno w takim przypadku cokolwiek doradzać.
 


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#5 pioch30

pioch30

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 22 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC TB5
  • Holownik:Ford C-max

Napisano 23 czerwiec 2014 - 10:57

Witam

Testowałem to połączenie przedstawione wyżej i albo mam przerobioną instalację ale coś zepsułem... Podpinając akumulator pod Eingang nic nie działało , natomiast podłaczając do wypietych przewodów z Eingang działy pompki 12 v , a w Ausgang działało oświetlenie 12 v. dodatkowego wejscia oprócz 230v nie ma... Szykuję się na wakację i chciałbym uruchomić i mieć możliwość korzystania z aku w razie problemów z siecia 230V. Może trzeba wymienić zasilacz na inny z możliościa ładowania??



#6 cicik

cicik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 postów
  • SkądDW, DWR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:z wypożyczalni
  • Holownik:Jeep WJ 4.7 ; Jeep MK49 2,4 ; Hyundai ix55 3.0 ; vfr800fi

Napisano 23 czerwiec 2014 - 15:48

podłączam się pod pytanie bo mam identyczny zasilacz i byłem/jestem tuż tuż przed kupnem aku.

#7 OnionSkin

OnionSkin

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 500 postów
  • SkądFMI
  • Sprzęt:Brak
  • Model:Czytam co wybrać
  • Holownik:Lancia Phedra 2.0HDi/136KM

Napisano 24 czerwiec 2014 - 08:38

..............................

A jeśli chciałbym kupić nowy "zasilacz" aby przy podłączeniu 230V ładowałbym akumulator to co byś polecił?

Ja osobiście zrobił bym sobie sam za 25zł, ale jeśli się nie znasz nawet na kabelkologii nie mówiąc o elektronice- polecił bym coś takiego:

http://tinyurl.com/o4x2qpy

 

posiada ..........................w którym zabudowany jest detektor, zmieniający  funkcję z prostownika na zasilacz  (DC12V,10A).

- może służyć do zasilania np. lodówki turystycznej prąd ok.(6A), radia samochodowego do ok.(8A) CB radia dużej mocy, ładowarek do tel., ładowarek PDA, nawigacji i innych o poborze prądu do (10A). - łączna długość przewodów wraz z urządzeniem 230cm.


#8 cicik

cicik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 postów
  • SkądDW, DWR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:z wypożyczalni
  • Holownik:Jeep WJ 4.7 ; Jeep MK49 2,4 ; Hyundai ix55 3.0 ; vfr800fi

Napisano 24 czerwiec 2014 - 09:45

a taki coś to to samo ?

http://allegro.pl/pr...4347341250.html



#9 pioch30

pioch30

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 22 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC TB5
  • Holownik:Ford C-max

Napisano 24 czerwiec 2014 - 10:24

Tyle że to nie chodzi o ładowanie akumulatora tylko gdzie go wpiąć w układ by działało wszytsko, ładowanie aku to osobny temat:)



#10 OnionSkin

OnionSkin

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 500 postów
  • SkądFMI
  • Sprzęt:Brak
  • Model:Czytam co wybrać
  • Holownik:Lancia Phedra 2.0HDi/136KM

Napisano 24 czerwiec 2014 - 11:21

......................tylko gdzie go wpiąć...........

Prościej pokazać niż to zrobił Kristofer na schemacie się nie da :(

ACCU na rysunku Kristofera to dodatkowy akumulator- który trzeba podłączyć jak na schemacie.

Nie ma tam żadnej filozofii, no chyba że instalacja faktycznie pogrzebana.



#11 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 24 czerwiec 2014 - 12:29

Witam

Testowałem to połączenie przedstawione wyżej i albo mam przerobioną instalację ale coś zepsułem... Podpinając akumulator pod Eingang nic nie działało , natomiast podłaczając do wypietych przewodów z Eingang działy pompki 12 v , a w Ausgang działało oświetlenie 12 v. dodatkowego wejscia oprócz 230v nie ma... Szykuję się na wakację i chciałbym uruchomić i mieć możliwość korzystania z aku w razie problemów z siecia 230V. Może trzeba wymienić zasilacz na inny z możliościa ładowania??

 

Tak, jak piszesz: coś masz pokręcone w instalacji, albo sam ...
W czasie Twoich prób, przyczepa oczywiście nie była podpięta zewnętrznie pod 230 V ?
Jeśli była i zasilacz pracował, to opisane działanie jest częściowo prawidłowe - accu zadziała dopiero po odpięciu przyczepy od sieci 230 V (wyłączy się zasilacz, a zestyki przekaźnika włączą obwód akumulatora).

Opisz dokładnie działanie instalacji przy pierwotnym podłączeniu, czyli bez zmian:
co działa, gdy przyczepa jest podłączona do 230 V (oświetlenie, pompki) ?
czy, gdy odłączysz przyczepę od 230 V, a podłączysz wtyk przyczepy do gniazda samochodu, to działają oświetlenie i pompka (sprawdź przy różnych pozycjach kluczyka zapłonu) ?


podłączam się pod pytanie bo mam identyczny zasilacz i byłem/jestem tuż tuż przed kupnem aku.

 

No, OK - podłączyłeś się :D , ale niezbyt rozumiem Twój dylemat ???
Napisz konkretnie.


Ja osobiście zrobił bym sobie sam za 25zł, ale jeśli się nie znasz nawet na kabelkologii nie mówiąc o elektronice- polecił bym coś takiego:

http://tinyurl.com/o4x2qpy

 

Kol. OnionSkin dał odnośnik do bardzo ciekawego urządzenia. Przyznam, że nie zetknąłem się jeszcze z nim, a jest bardzo interesujące. Jeśli to, co opisuje sprzedawca ma swoje odzwierciedlenie w praktyce, to mogłoby to być bardzo dobre rozwiązanie dla wielu osób, zarówno w kwestii ładowania, jak i zasilania. Stosując schematy, które wielokrotnie zamieszczałem wcześniej w innych tematach, oraz tą właśnie ładowarkę i akumulator, można otrzymać uniwersalny i w pełni automatyczny system zasilania przyczepy (230/ 12 V).

Jedyną rzeczą, która mnie zastanawia, a która może być minusem i przekreślić jednak ten produkt, jest kwestia wentylatora (czy pracuje cały czas, kiedy się włącza i na jak długo oraz jak głośno pracuje).

Jeśli pracuje głośno i na dodatek przez większość czasu, gdy ładowarka jest włączona, to może być to uciążliwe, zwłaszcza nocą :hmm:  W takim przypadku, lepszym rozwiązaniem będą jednak urządzenia z chłodzeniem pasywnym.

IMHO


a taki coś to to samo ?

http://allegro.pl/pr...4347341250.html

 

Niestety, to nie to samo, co więcej, wygląda to na bardzo prostą, zwykłą ładowarkę, być może nawet "Made in China".
Osobiście bym tego nie kupił, chociażby z uwagi na przekłamania w opisie i brak jakichkolwiek istotnych danych na temat tego urządzenia.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#12 OnionSkin

OnionSkin

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 500 postów
  • SkądFMI
  • Sprzęt:Brak
  • Model:Czytam co wybrać
  • Holownik:Lancia Phedra 2.0HDi/136KM

Napisano 24 czerwiec 2014 - 12:55

A najprostsza ładowarka (no dobra- może doładowarka), to dodanie do obwodu tego HSV żarówki  jako ogranicznika prądu i przełącznika ręcznego.

Ale kto wam to zrobi?



#13 cicik

cicik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 postów
  • SkądDW, DWR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:z wypożyczalni
  • Holownik:Jeep WJ 4.7 ; Jeep MK49 2,4 ; Hyundai ix55 3.0 ; vfr800fi

Napisano 24 czerwiec 2014 - 12:58


No, OK - podłączyłeś się :D , ale niezbyt rozumiem Twój dylemat ???
Napisz konkretnie.

chodziło mi o to ze gdyby okazało sie ze do mojego zasilacza z jakiś powodów nie można "bezproblemowo" podłączyć aku, to bym sie zastanawiał czy go kupić.

ale juz w kolejnej czesci odpowiedzi rozwiałeś te wątpliwości , wiec plan pozostaje bez zmian. :)



#14 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 24 czerwiec 2014 - 13:13

A najprostsza ładowarka (no dobra- może doładowarka), to dodanie do obwodu tego HSV żarówki  jako ogranicznika prądu i przełącznika ręcznego.

 

 

:ok:

Kiedyś, wiele, wiele lat temu, nawet produkowano takie "ładowarki" :]  - powiem więcej, od czasu do czasu, potykam się o taką w garażu. Zabytek, więc "szkoda" wyrzucić :jump: .

 

Tak już poważnie. Taka "ładowarka" może służyć wyłącznie do doładowania accu std (rozruchowego), a jak wiadomo, akumulatorów z płynnym elektrolitem w przyczepie na ogół się nie stosuje (chyba, że będzie całkowicie odizolowany od przestrzeni mieszkalnej).


Ale kto wam to zrobi?

 

To jest właśnie największy chyba problem :hmm:


chodziło mi o to ze gdyby okazało sie ze do mojego zasilacza z jakiś powodów nie można "bezproblemowo" podłączyć aku, to bym sie zastanawiał czy go kupić.

ale juz w kolejnej czesci odpowiedzi rozwiałeś te wątpliwości , wiec plan pozostaje bez zmian. :)

 

Możesz to wcześniej zweryfikować, podłączając na próbę w wiadome miejsce accu z samochodu (bezpośrednio lub długimi przewodami).


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#15 cicik

cicik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 postów
  • SkądDW, DWR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:z wypożyczalni
  • Holownik:Jeep WJ 4.7 ; Jeep MK49 2,4 ; Hyundai ix55 3.0 ; vfr800fi

Napisano 24 czerwiec 2014 - 19:20

 ... w końcu przyszedł :) do mnie przedłużacz i mogłem podłączyć cepke do prądu.

i tak ... lampki 230 działają, pompka - działa , 4 lampki halogenowe (chyba 12 v ?) działają

a żarówki 12v21w nie ... i to żadna (ani nad zlewem ani w WC)

pytanie - one powinny działać przy podłączeniu do cepki 230V ? czy tylko jak np. auto jest spięte ?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych