Skocz do zawartości

12V z aku movera do instalacji Knaus Sudwind 450


Rigg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W mojej cepce Knaus 450 Sudwind 2006 chciałbym podłączyc zasilanie z akumulatora,

ktory jest od movera. Generalnie chodzi mi o oswietlenie i pompke wody i spłuczki np. na nocnym postoju.

Nie jestem , elektrykiem, ale zrobic "conieco" potrafie.... Załączam zdjecia, ktore mam nadzieje

pomogą znawcom tematu udzielic mi pomocy :hmm:

 

Z góry dziękuje za pomoc :blagac: :blagac: :blagac:

 

 

post-14343-0-89935600-1400567894_thumb.jpg

post-14343-0-20201200-1400567926_thumb.jpg

post-14343-0-89483900-1400567963_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czy tak przez przypadek nie masz już zrobionej instalacji do akumulatora? Bo wg mnie na trafo od lewej strony masz + i potem - z akumulatora podpięty. Przynajmniej wg opisu na urządzeniu

Akumulator juz tam siedzi. I wedłóg mnie jest podłaczony tylko do movera i ładowarki.

Cała instalacja działa dopiero po podłączeniu 220v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Moim zdaniem, akurat w tym przypadku sytuacja jest trywialna.

Spróbuj zrobić tak, jak narysowałem.

 

post-8228-0-97149700-1400607256_thumb.jpg

 

Prawdopodobnie masz teraz tak, że jak samochód jest połączony z przyczepą (wtyczka przy haku), to masz działające oświetlenie w przyczepie. Połączenie z akumulatorem samochodu jest automatycznie odłączane w przypadku podłączenia do przyczepy 230 V przez gniazdo zewnętrzne i gdyby połączenie z samochodem nie było rozłączone ręcznie (wyjęta wtyczka z gniazda haka/samochodu).

Zastanawia mnie tylko fakt, że masz w omawianym miejscu zasilacza wpięte nie po jednym przewodzie, a po dwa.