Skocz do zawartości

Peugeot 807


habus9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.                                                                                                                                                       Właśnie przyszedł czas na zmianę mojego holownika ponieważ ten stary jest już po prostu stary. Po długich zasiadkach przed monitorem padło właśnie na Peugeota 807, być może jakiś sentyment do francuzów nakierował mnie na to auto bo w rodzinie od dawien dawna same francuskie produkcje ale też po prostu nie podobają mi się sharany,galaxy itp.itd..I tu moje pytanie co do 807 znam już całą teorię dotyczącą tego auta ale nie wiem jak jest w praktyce jak auto się sprawuje z podpiętą przyczepą może ktoś z forum miał do czynienia z tym autem.Co do silnika celuję raczej w 2,2 HDI .Będę wdzięczny jak ktoś podzieli się ze mną swoimi opiniami. :drive:  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj. Autko fajne i pakowne, jednak zastanawiał bym się nad silnikiem 2,2 Hdi. Jest to raczej mało udana konstrukcja grypy PSA i do tego paliwożerna. Ja do nie dawna ciągałem budkę  Citroenem C5 z silnikiem 2,0 Hdi po chip tuningu i spisywał się bardzo przyzwoicie. Krótko mówiąc model autka jak najbardziej TAK ale co do silnika miał bym zastrzeżenia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha z tego co wiem to najpopularniejsze 2,0 Hdi ma ok 110 KM wydaje mi się za mało patrząc na 1600 kg wagi no i moment obrotowy 2,2=314 Nm a 2,0 =250Nm występuje też 2,0 Hdi 136 KM mniej paliwożerna ale patrząc na moment 2,2 i wagę peugeota spalanie ok 10 litrów po mieście wydaje mi się do przełknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Od trzech lat jeżdżę Citroenem C8 2,2 hdi i bardzo sobie chwalę to auto.

Nie jest to demon sprintu ale jak już się rozpędzi to zupełnie nie czuć prędkości ( auto ciężkie i nie wrażliwe na podmuchy prędkości czy też koleiny)

 

Standardowa wada tego modelu to przetarta wiązka przewodów przy pompie paliwowej - usterka objawia się tym, że auto podczas jazdy nagle gaśnie i nie daje się uruchomić ( rozrusznik kręci, wszystko działa a nie odpala). Serwis za wymianę tej wiązki "zaśpiewał" mi 7000 pln :] (oczywiście jak to w serwisie wymienić trzeba całą wiązkę). Mój zaufany mechanik ( i to nie elektryk samochodowy) wziął do ręki lutownicę i naprawił mi to za 200 pln.

 

Auto ma bardzo mocno wciśnięty silnik w kierunku kabiny więc musisz mieć "normalnego" mechanika do obsługi - normalnego tzn. takiego który nie będzie chciał wyjmować silnika do wymiany np. rozrządu naciągając Cię oczywiście na koszty.

 

Ważna sprawa odnośnie mas przyczep - większość aut ma "wbitą" DMC przyczepy 1350 kg ( auto ma homologację na 1350kg lub 1850 kg a nasi diagności przy pierwszym badaniu auta sprowadzonego zazwyczaj wpisywali tę niższą wartość co jest śmieszną wartością przy tak dużym i ciężkim aucie) ja mam 1850 kg i Tobie radzę szukać takiego auta.

 

Spalanie z przyczepą o DMC 1500kg w pełni załadowaną, samochód również w pełni załadowany i z boksem narciarskim na dachu to 11,5 l przy prędkości 90 km/h

 

Samo auto w ruchu mieszanym pali mi 7,5l ale znam takich co osiągają wynik 11l :]

 

Postaraj się znaleźć auto ze skrzynią 6 biegową - znacząco poprawia komfort podróżowania.

 

Zwróć uwagę czy auto ma komplet foteli tzn. jeśli 7 osobowe to ma ich być siedem a nie np. pięć - dokupienie foteli to niestety droga impreza.

 

Ja mam wersję 8 osobową i za tylną kanapę handlarze wołają sobie nawet 3000 pln.

 

Jak masz pytania to śmiało pytaj - jak będę potrafił to doradzę.

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroeny użytkuję od kilkunastu lat.

Mam super mechaników (nazywam ich mistrzami świata), których zawsze się radzę odnośnie "francuzów".

Ostatnia budkę holowałem C5 2,0 Hdi.

Myślałem o zamianie na C8.

Pytałem odnośnie silnika. Powiedzieli mi, że jedynym silnikiem, który nadaje się do holowania to jednostka 2,2 Hdi.

Generalnie C8, Peugeot 807 czy Lancia Phedra to identyczne samochody. Silniki, skrzynie, zawieszenia mają takie same. Różnią się jedynie wyglądem zewnętrznym.

Ze zmiany holownika u mnie nic dotychczas nie wyszło, ale wiem co kupię :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spablo jak najbardziej motor 2,2 Hdi, miałem na myśli tylko ich awaryjność, nic po za tym. Jak koledzy pisali powyżej bardzo fajne duże auto ale dość przykre w przypadku napraw ze względu na kiepski dostęp do wielu elementów. W mojej cytrynce po czipie wyszło około 140 km i moment 320Nm więc do tego nadwozia jest to gad pod maską :) myślę, że taki w 807 czy C8 bez problemu też by sobie poradził.

Edytowane przez Myszorki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Od trzech lat jeżdżę Citroenem C8 2,2 hdi i bardzo sobie chwalę to auto.

Nie jest to demon sprintu ale jak już się rozpędzi to zupełnie nie czuć prędkości ( auto ciężkie i nie wrażliwe na podmuchy prędkości czy też koleiny)

 

Standardowa wada tego modelu to przetarta wiązka przewodów przy pompie paliwowej - usterka objawia się tym, że auto podczas jazdy nagle gaśnie i nie daje się uruchomić ( rozrusznik kręci, wszystko działa a nie odpala). Serwis za wymianę tej wiązki "zaśpiewał" mi 7000 pln :] (oczywiście jak to w serwisie wymienić trzeba całą wiązkę). Mój zaufany mechanik ( i to nie elektryk samochodowy) wziął do ręki lutownicę i naprawił mi to za 200 pln.

 

Auto ma bardzo mocno wciśnięty silnik w kierunku kabiny więc musisz mieć "normalnego" mechanika do obsługi - normalnego tzn. takiego który nie będzie chciał wyjmować silnika do wymiany np. rozrządu naciągając Cię oczywiście na koszty.

 

Ważna sprawa odnośnie mas przyczep - większość aut ma "wbitą" DMC przyczepy 1350 kg ( auto ma homologację na 1350kg lub 1850 kg a nasi diagności przy pierwszym badaniu auta sprowadzonego zazwyczaj wpisywali tę niższą wartość co jest śmieszną wartością przy tak dużym i ciężkim aucie) ja mam 1850 kg i Tobie radzę szukać takiego auta.

 

Spalanie z przyczepą o DMC 1500kg w pełni załadowaną, samochód również w pełni załadowany i z boksem narciarskim na dachu to 11,5 l przy prędkości 90 km/h

 

Samo auto w ruchu mieszanym pali mi 7,5l ale znam takich co osiągają wynik 11l :]

 

Postaraj się znaleźć auto ze skrzynią 6 biegową - znacząco poprawia komfort podróżowania.

 

Zwróć uwagę czy auto ma komplet foteli tzn. jeśli 7 osobowe to ma ich być siedem a nie np. pięć - dokupienie foteli to niestety droga impreza.

 

Ja mam wersję 8 osobową i za tylną kanapę handlarze wołają sobie nawet 3000 pln.

 

Jak masz pytania to śmiało pytaj - jak będę potrafił to doradzę.

 

Pozdrawiam

Radek

Co do mechaników to też mam takich magików od francuzów :] Oczywiście będę szukał kompletnego egzemplarza jak zarejestrowany na 7 osób to 7 foteli nie wyobrażam sobie inaczej.Co do skrzyni 6 to jest praktycznie mój priorytet w szukaniu auta tylko ciężko ją znaleźć jak by jeszcze nie miał filtra cząstek stałych to był by ideał :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o filtr cząstek to myślę, że obawy trochę na wyrost- jak "się skończy" to go wytniesz.

Mam dwa Citroeny z tym "dobrodziejstwem" - C8 180 tys przebiegu i Berlingo 110 tys a niedawno w wyniku kasacji sprzedałem Picasso 160 tys przebiegu. Picasso cały swój przebieg przejechało praktycznie w warszawskich korkach - bardzo mało w trasie i nie miałem z nim ani z C8 czy Berlingo żadnych problemów związanych z filtrem.

 

Stosuję się do takich zasad - nie tankuję za 50 zł (auto dodaje do każdego tankowania dodatek do filtra czyli im więcej paliwa przy tankowaniu tym lepiej dla filtra), olej i filtry zmieniam co 15 tyś a filtr paliwa co 30 tyś i odpukać auta śmigają aż miło. Z tankowaniem C8 do pełna jest "malutki" problem bo zbiornik ma 80 litrów :-)

 

PSA było prekursorem filtrów cząstek stałych i być może doświadczenie procentuje bo jak czytam o problemach z filtrami w Oplach,VW czy Nissanach to włos na głowie się jeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o filtr cząstek to myślę, że obawy trochę na wyrost- jak "się skończy" to go wytniesz.

Mam dwa Citroeny z tym "dobrodziejstwem" - C8 180 tys przebiegu i Berlingo 110 tys a niedawno w wyniku kasacji sprzedałem Picasso 160 tys przebiegu. Picasso cały swój przebieg przejechało praktycznie w warszawskich korkach - bardzo mało w trasie i nie miałem z nim ani z C8 czy Berlingo żadnych problemów związanych z filtrem.

 

Stosuję się do takich zasad - nie tankuję za 50 zł (auto dodaje do każdego tankowania dodatek do filtra czyli im więcej paliwa przy tankowaniu tym lepiej dla filtra), olej i filtry zmieniam co 15 tyś a filtr paliwa co 30 tyś i odpukać auta śmigają aż miło. Z tankowaniem C8 do pełna jest "malutki" problem bo zbiornik ma 80 litrów :-)

 

PSA było prekursorem filtrów cząstek stałych i być może doświadczenie procentuje bo jak czytam o problemach z filtrami w Oplach,VW czy Nissanach to włos na głowie się jeży.

Widzę że masz doświadczenie z francuskimi autami dzięki za pomoc twoje wypowiedzi tylko utwierdziły mnie w przekonaniu że wybór będzie dobry :yes: Cóż trzeba będzie powoli szukać jakiegoś ładnego egzemplarza :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 3 lata 807 2,0 hdi  100kW(136KM) spalanie średnie na 10 000 km ok 8 l. z przyczepą  DMC 850 ok10 i daje sobie rady filtr cząstek stałych "niby jest"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Przymierzam się do zakupu Peugoeta 807 2.0HDI 136kM 2009r. Ogladałem z zięciem już autko w miare dokładnie, na podnośniku też no i jazda tez sama przyjemność. Byłoby do wzięcia ale jest mały problem. Otóż ogladając go na podnośniku zauważyłem że nie ma katalizatora i filtra FAP. Poprzednik nie potrudził sie za bardzo aby to zakamuflować i wspawał prostą rurę. Może to i plus, ale...  Nie byłem przygotowany na dokładniejsze pytania bo "fajerwerków:" przy 807 -ce jest sporo. Dopiero w domu, zainteresowany tym egzemplarzem  zacząłem sie zastanawiać dokładniej. No i zięć wyjechał i zostałem sam. Nie ma kogo zapytać.

Moje pytanie, nie zauważyłem podczas oględzin gdzie jest montowana sonda lambda, czujnik temperatury spalin w tym Peugoecie 807 ?. Gdzieś musza być. Bo bez nich ECU by zgupiało i paliłby jak smok. Chcę się jeszcze raz przejechać go obejrzeć, właśnie pod tym kątem i chciałbym coś wiecej wiedzieć. Gdzie szukać tych dwóch element ? Czy gdzieś w okolicach kolektora wydechowego silnika ?  Na co jeszcze zwrócic uwag z tym wydechem ? Z kontrolkami jest ok.

Prawdopodobnie uda mi sie pojechać na wtórne oględziny z kolegą elektrykiem samochodowym, ale dopiero bedę z nim miał kontakt po niedzieli. A ciekawość jest i mnie to nurtuje.

Proszę o wskazówki mogące być dla mnie pomocne.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do określonych w taki sposób obszarów nie będą mogły wjeżdżać starsze auta, które nie spełniają norm Euro4 i Euro5. W jaki sposób władze będą mogły weryfikować stosowanie się kierowców do tych przepisów?

 

"Samochody podczas kontroli diagnostycznej mają być (...) znakowane nowymi plakietkami, informującymi o jakości emitowanych spalin i to ma być przepustka do strefy, którą określą władze miast" - pisze RMF FM, powołując się na opinię posła PO Tadeusza Arkita.

http://tinyurl.com/kpy4hyz

Ma to obowiązywać już od 2016 roku.

W dodatku EU pracuje nad ujednoliceniem przeglądów- takich samych w całej unii od 2017 roku.

Ja sam osobiście nie ryzykował bym.

Ponadto: usunąć FAP to nie sztuka- sztuką jest prawidłowe oszukanie BSI.

 

Polecam forum Peugeot Klub- wszystko tam znajdziesz.

I poczytaj posty KotBury/Luśnia49 jeśli chcesz znać HDi

http://peugeot.auto.com.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=165631

 

Wieczorem zajrzę do DiagBox`a to sprawdzę gdzie te lambdy siedzą.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.........Peugoeta 807 2.0HDI 136kM 2009r. .................

...................gdzie jest montowana sonda lambda, czujnik temperatury spalin w tym Peugoecie 807 ?. Gdzieś musza być.

.............................

Mam Lancię jak w podpisie- czyli poza znaczkiem logo to samo co ten Peugeot.

U mnie żadnej sondy Lambda DiagBox nie wykazuje- jest tylko sonda temperatury oraz czujnik różnicowy ciśnienia FAP.

Szczegóły na zrzutach ekranu:

 

lambda1.png lambda2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  OnionSkin , dzięki wielkie za rysunki.

Ale niestety chyba zrezygnuję z tego egzemplarza. Na szczęście, jest kilka ofert i to wcale nie gorszych. Wymagania mam ściśle określone, ciągnięcie cepki z DMC <3,5t (cepka ma 935kg). Windsurfing , sprzęt ma wejść i na dach ale także do środka bez upychania a jest tego trochę. No i wygodna jazda dla mnie żony i Junki - bokserki. Dlatego dalej szukam PSA Peugeot 807 albo Citroen C8 a może i Lancie Phedra. Do jazdy po mieście mam mniejszy samochód a żona dostanie w spadku Astrę.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dalej szukam PSA Peugeot 807 albo Citroen C8 a może i Lancie Phedra. 

 

Jest jeszcze Fiat Ulysse :ok:

 

Ponadto, gdy 3 lata temu rozglądałem się za tego typu autem, moi mechanicy od "francuzów" stwierdzili, że do ciągania przyczepy jedynie silnik 2,2 HDi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.