Skocz do zawartości
kris_tychy

Blokujące sie hamulce podczas jazdy do tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

kris_tychy

Witam mam taki problem iż podczas jazdy do tylu blokują się hamulce, poprostu sciska się najazd i stop.

Dodam iż w przyczepie jest układ knott

Proszę o poradę bo już brak mi sił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mariusz724

A nie masz blokady ,u mnie jest blokada jak chcę cofać muszę ją wcisnąć ,zablokować i dopiero cofam Jak nie wcisnę blokady to hamulec blokuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maras

Masz niesprawny automat cofania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris_tychy

Nie nie mam żadnej blokady hamulca kiedyś było ok przyczepa załadowań była dosc mocno i się cofalo bez problemu a teraz na pusto lekki opór koła złapią i kaplica.

Przyczepa mało eksploatowana przebieg około 30000 km zostały wymienione linki tylko bo je chwyciło po zimie jak stała i zaczęły się schody.

Hamulec to kf-27 a osie to knott 1300 kg każda

Mowa o amortyzatorze hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ed

Przesmaruj suwadło, na jego obudowie są dwie kalamitki, a dodatkowo przesmaruj WD40 cały mechanizm na końcu tam gdzie jest hamulec ręczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris_tychy

Całe sówadło zostało wyczyszczone oraz nasmarowane zresztą smaruje regularnie nowa guma założona również :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr

To się reguluje gdzieś przy kołach, miałem tak samo ale podjechałem do serwisu i mi to wyregulowali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris_tychy

Być moze wiem ze można do servisu jechać lecz oni chcą dużo kasy za to mysle ze uda siw samemu lecz z czyjas pomocą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris_tychy

Puki co to chciałbym sobie z tym poradzić bo trkwie w martwym punkcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maras

kris_tychy , pisząc o automacie cofania miałem na myśli ten przy szczękach.

W osiach AL-KO automat mamy na tarczy kotwicznej  a w osiach Knott-a na szczękach.

Na fotce masz szczęki Knott-a i ta lewa szczęka jest z tym automatem.

Musisz ściągnąć bębny i zdemontować szczęki . Automat ten powinien płynnie przesuwać się na szczęce mimo ,że jest zapięty dwoma sprężynami.

Zasadę działania automatu chyba znasz ?

post-208-0-83238700-1395771525.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WojtEwa

Maras, ale to jest automatyczna korekcja luzów szczęk wobec bębna. Dawniej stosowało się okresowe kontrole i regulacje na cylinderkach/rozpychaczach

To nie jest "zluzowywacz" hamulców w chwili nacisku na suwadło bo jazdą do przodu podczas bezwładności budki nie uruchamiane byłyby hamulce.

Przyczyna tkwi w suwadle i mechanizmie uruchamiania hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris_tychy

Bardzo pomocne zdjęcie lecz jezeli można to proszę wyjaśnij zasadę działania z góry dziękuję

U mnie tom nie ma takiej części taka część jest w zespole alko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr

Bardzo pomocne zdjęcie lecz jezeli można to proszę wyjaśnij zasadę działania z góry dziękuję

No niestety nie mam pojęcia jak to działa :]

Może tutaj coś znajdziesz http://www.al-ko.pl/download/13_Mechanizmy_hamujace_ciegna_Bowdena.pdf

Edytowane przez TOM3653

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×