Skocz do zawartości

Problem z rejestracją.


dv6000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wybaczenie mi wszelkich błędów. Mam problewm z zarejestrowaniem przyczepy kempingowej, który polega na :

 

Kupiłem przyczępę zprowadzoną z angli, zarejestrowałem ją tymczasowo na czerwone tablice, zajechałem na przegląd i tu zaczeły sięs chody. Okazuje się że numery na szybach i na tabliczce znamionowej są takie same ale numer nadwozia jest inny. Kontaktowałem się z gościem od którego ją kupiłem i on twierdzi że w tych przyczepach z tego rocznika to jest normalne. Przyczepa to ABI DAYSTAR AVARD 1991 r. Co bym miał zrobić by wszystko prawnie grało ? Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...

numery na szybach i na tabliczce znamionowej są takie same ale numer nadwozia jest inny.

...

Sprecyzuj zanim powstanie chaos.

.

Edit:

Razem pisaliśmy :)

Ok, uporządkujmy bo wiem jaki to ból nie móc zarejestrować pojazdu.

A więc wymóg jest taki, że przy pierwszym badanie technicznym diagnosta własną krwią podpisuje się pod tym co stwierdzi. A stwierdzić ma obowiązkowo rok budowy i cechy identyfikacyjne.

tymi cechami sa tabliczka znamionowa oraz wyraźnie nabity numer ramy.

Numer ramy może  (i często tak jest) że stanowi on część wszystkich znaków na tabliczce. 

Tak było z angielkami z tamtego okresu produkcyjnego.

A więc jeśli na tabliczce są różne dane oraz jakiś tam numer np ABC 09081-2343 a na ramie jest  tylko 2343 to jest to zgodne.

Podaj dokładnie numer jaki masz na ramie.

Edit 2:

Spodziewam się że Twój numer ramy zaczyna się od cyfr 88 lub 89

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam przykład numeru.

 

Tabliczka znamionowa - L5 AB 359603

Rama                          - 82 AB 359603

 

Jak widać numer różni się tylko dwoma pierwszymi liczbami i cyframi z tym że diagnosta sięupiera że powinny a wręcz muszą być takie same :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak przy angielkach ale w moim przypadku kiedyś jak próbowałem przy Hobby zrobić certyfikat na 100km/h to dostałem wszystkie poświadczające dane razem z homologacją i innymi dokumentami za free od producenta, Może w Twoim wypadku też wystarczyłoby napisać do producenta podając mu te numery co masz i wyjaśniając sprawę, że potrzebujesz otrzymać jakiś dokument stwierdzający że rama i zabudowa to dokładnie ten sam zestaw co wyjechał z fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam przykład numeru.

 

Tabliczka znamionowa - L5 AB 359603

Rama                          - 82 AB 359603

 

Jak widać numer różni się tylko dwoma pierwszymi liczbami i cyframi z tym że diagnosta sięupiera że powinny a wręcz muszą być takie same :(

Ok, zresztą prawdziwy numer nie ma znaczenia.

Tak jak się spodziewałem, numer ramy zawierać będzie 2 cyfry+2 litery+pozostałe cyfry = układ klasyczny

W tym wypadku rama wyprodukowana w 1982r, seria/homologacja AB oraz numer kolejny ramy z produkcji.

O ile 2 pierwsze cyfry stanowią rok produkcji ramy, to na tabliczce tego już nie będzie , ponieważ chasis fabryka nakładała na tą ramę np po nowym roku. Ale żeby wszystko grało jako "para komplementarna" chasis na tabliczce otrzymywało numer z ramy.

Tak więc najpierw była rama , potem zabudowa.

dlaczego na tabliczce są inne znaki?

Dlatego że żaden angol nie przewidywał tego , czy zabudowa będzie typu L5 czy inna.

...

napisać do producenta podając mu te numery co masz i wyjaśniając sprawę, że potrzebujesz otrzymać jakiś dokument stwierdzający że rama i zabudowa to dokładnie ten sam zestaw co wyjechał z fabryki

To nie przejdzie.

Angol stwierdzi że przecież wszystko gra i pasuje , o co temu polaczkowi chodzi :hmm:

Nie zajarzą o co kaman, bo o jaką rejestrację budy chodzi? Co to za kraj?

Tacy są Angole.

Oni tam nie znają takich problemów.

Trzeba dobrej porady mądrego diagnosty lub kogoś, żeby przekonać diagnostę że kiedyś był nr nadwozia i nr silnika i to były różne numery ale stanowiące całość.

Dziś tego już nie ma.

Nie ma przepisu mówiącego o tym że numer na tabliczce ma być kopią numeru ramy, ale numer ramy ma być zgodny z tym na tabliczce. Numer. Nie rodzaj, nie homologacja tylko numer.

Macie może jakieś namiary na firme abi

Abi już nie istnieje, zostało wchłonięte przez Swift'a potem produkowane były klony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co miał bym konkretnie powiedzieć diagnoście by on wyraził zgodę na podbicie przeglądu. A jesli diagnosta zmienił by jedynie tabliczkę z uwagi na to że jest nie czytelna i w miejsce innego numeru wybił by zgodny numer z ramą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta się nie podłoży. Nie zrobi obcemu przysługi.

Zakres badania technicznego jest określony dla poszczególnych typów pojazdów w Polskim Prawie.

Trzeba odszukać, zapoznać się z treścią i interpretacją.

Może jakieś forum diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na chwile obecna nie da się ją zarejestrowac z powodu 2 głupich cyferek czy literek ?  jeśli w przypadku podamnym wyżej 82 to rok produkcji to co to jest L5 ? Najgorsze to to że nie wiem co teraz zrobić :(

Edytowane przez dv6000 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na chwile obecna nie da się ją zarejestrowac z powodu 2 głupich cyferek czy literek ?  jeśli w przypadku podamnym wyrzej 82 to rok produkcji to co to jest L5 ? Najgorsze to to że nie wiem co teraz zrobić :(

Pisałem wyżej przykład. L5 to równie dobrze może być F8 czy W2 , w domyśle może to oznaczać jakieś cechy zabudowy i do tego dodano numer z ramy.

Przekonać lub znaleźć diagnostę który wie o co chodzi.

Jest jeszcze Forum Prawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.