Skocz do zawartości

Podłącz Wody do przyczepy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaznaczę na wstępie iż jestem bardzo początkującym karawaningowcem.

Mam taki problem z podłączem wody. Kupiłem przyczepę HOBBY 545 PRESTIGE w której znajduje się sam prysznic bez ubikacji.

Problem polega na tym że nie mam pojęcia gdzie podłączyć wodę do przyczepy, przeszukałem całą wokoło i niema. Jeżeli niema go to w jaki sposób mogę podłączyć wodę. Myślałem żeby przepuścić węża koło wtyczki elektrycznej, pociągnąć go później kanałami wentylacyjnymi przy podłodze i w ten sposób dojść do łazienki. Jakieś pomysły ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie w przyczepce jest zbiornik na wodę i pompka na 12 V, która podaje wodę do instalacji. Obejrzyj dokładnie całą instalację.

Jeszcze jedno, nie radzę używać prysznica w przyczepce, nie wierzę , że brodzik jest uszczelniony dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz bezpośrednio podłączyć wody pod cepkę. W przyczepie jest niższe ciśnienie wody. Poszukaj pod siedzeniami, lub w bakiście zbiornika na wodę. To do niego lejesz wodę, następnie pompka tłoczy ją pod znacznie niższym ciśnieniem niż wodociągowe do instalacji przyczepy. Są dwa rodzaje instalacji wodnej w cepkach. Pierwsza to ciśnieniowa. W niej pompa załącza się poprzez spadek ciśnienia w układzie. Druga instalacja ma wbudowane mikro włączniki w kranach. Odkręcając kran, załączasz pompkę.

Tu możesz zobaczyć jak ja rozwiałem problem wody miejskiej: http://forum.karawaning.pl/topic/13114-przyłącze-wody-miejskiej/

Jest jeszcze jeden sposób na podłączenie. Można się wpiąć w instalację cepki poprzez reduktor. Tyle że ja osobiście uważam to rozwiązanie za mało bezpieczne. Przy małym wycieku, będzie cały czas pompować wodę do cepki.

 

EDIT: Ja używam prysznica i jest wszystko ok. Całkowicie nie korzystam z sanitariatów na polu.

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza