Skocz do zawartości

Ile powinien przetrwać tłumik?


batu

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, dobre rady, tylko ja do takich prac jestem lewy i obawiam się, że bardziej wyjdą z tego problemy niż jakieś korzyści.

Wiem, że idealnego rozwiązania za grosze nie kupię, ale przyznajmiej spróbuję coś znaleźć.

4 lata na jednym tłumiku to jak dla mnie ok. Spisałem sobie wszystkie Wasze propozycje, będę chciał coś sensownego w tym tygodniu wybrać, żeby zaknąć ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kojarzyjcie Ferroz? Przeglądam internet i bardzo często pojawiają się, polska marka, niby porządne tłumiki.

Tak z grubsza sprawadzałem cenowo i wygląda to całkiem nieźle. Czy ktoś z Was miał ten tłumik?

Brać pod uwagę? Nie sądziłem, że będzie taki problem  z kupnem tłumika ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie tak obiektywnie - ile powinien przetrwać tłumik w aucie? Zaglądam po 1,5 roku, a tam masa rdzy i sąsiad mówi, że ... trochę głośno. Ktoś mnie zrobił w ^&*(? Bo to chyba nie jest normalnie, żeby po takim czasie takie jazdy były z tłumikiem? Wcale mało nie kosztował!

 

nie da się powiedzieć ile - fabryczne bez problemu siedzą 10-15 lat , aftermarkety od pół roku do wieczności - wszystko zależy jak się przyłożyli do produkcji i jaka jest konstrukcja całego wydechu, do tego ogromna różnica jest między dieslem, benzyną a gazem 

 

w VW miałem robiony i po 20 latach nie było widać śladów zużycia , volvo po 12 latach fabryczny jak nowy, opel 10 lat i fabryczny, mercedes 16 lat i cały wydech fabryczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z historii rodzinnej:

- seat ibiza 1,9D 94' 440tys.km - tłumik oryginał, ale rury były podspawywane do ok. 2003

- ford focus 99' 1,8TDDI od nowości do sprzedaży przy 270tys. w całości i dobrej kondycji

- mondeo 02' 1.8 Pb ok 200tys. stan db, jedno lekkie spawanie do 2009

- ford fusion 03'  1.4 TDCI wymiana przy ok. 140tys.

- ford focus 05' 2.0 TDCI sprawny do ok. 160tys. stan db do sprzedaży w 2016

- ford focus 09' 150tys. i stan bdb do teraz

- ford fiesta 1.2 Pb 12' 27tys. powierzchowna korozja postępująca, powątpiewam by wytrzymał do 100tys.

- ford s-max 10' 2.0TDCI 115tys. stan bdb+

- łada niva 1.7PB + lpg po wymianie na rosyjski nowy, teoretycznie oryginał - mocna korozja postępowała w oczach, po 5 tys. km blacha robiła się miękka... u mnie ok. 2,5 roku

 

Aut było więcej, ale nie zweryfikowanych. Ale wniosek mam jeden - w dieslach tłumiki i rury wytrzymują znacznie dłużej. Z doświadczenia własnego jak i opinii zasłyszanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.