Skocz do zawartości

Suzuki sx4 jako holownik


Misio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnimi czasy pomału myślę o zakupie mniejszego auta głównie do miasta.

Ale pewnie by się czasem przydało cos nim pociągnąć :-)

Niestety o tym autku jest bardzo malo w internecie. Szczególnie interesuje mnie starszy model, jak tam zachowują się silniczki(wady i zalety poszczegolnych), jak się auto prowadzi(oczywiście głównie chodzi mi o prowadzenie z przyczepa), ile może mieć na haku...

Interesują mnie głównie informacje od użytkowników tych aut.

Na koniec dodaj ze nadal będę posiadał jakias większy samochód z dieslem pod maska jako główny holownik :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam!

Mojego sx4 użytkuję 4 rok... od roku ciągam nim przyczepę i jestem bardzo zadowolony. Może demonem prędkości nie jest ze względu na pojemność silnika, ale daje rady :) nie psuje sie, nie protestuje. Nigdy mnie nie zawiódł. Od roku mam instalację LPG która spisuje się perfekcyjnie, pomimo obiegowych opinii o gazie w suzuki. W benzynie autko było dość paliwożerne jak na swoje gabaryty, w gazie podobnie ale taniej :] :] :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzyma dosyć cenę. Ale w porównaniu do fiata to jest tąńsze z wyższym wyposażeniem... Ale myślę że warto zaryzykować i kupić. Ja mogę z czystym sumieniem polecić :yes:  udane autko. Twarde zawieszenie, przyklejone do drogi w zakrętach... i o to codzi :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Mama jeździ na co dzień sx4 2.0 4x4 w automacie.

Auto do miasta bardzo fajne, w zimie przez większy prześwit i napęd bezproblemowo :)

Wykończone bardzo poprawnie i solidnie. Siedzi się wyżej, a miejsca jest naprawdę wystraczająco (mam 192 cm i jest ok). Bagażnik nie powala.

 

Co do wersji 2.0 automat pali....dużo: min 8,5 przy spokojnej jeździe w trasie a  max 13 w mieście w zimie, na krótkich dystansach.

Silnik przez skrzynię jest zdławiony i nie czuć w nim 143KM.

 

Nie mam pojęcia jak to będzie holować przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemów z LPG bo to silnik sprawdzony silnik Fiata. Pamiętamy przecież o bliźniaku Sedici.

Autko udane i nie ma co trzyma przez to cenę.

jesteś pewien co do silników benzynowych?

bo diesla suzuki faktycznie nie ma i wkladali jtd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mają te autka dopuszczalne masy przyczepy?

Czy jest to zależne od silnika?

Wiem że chyba będę musiał się zapisać na forum Suzuki, ale liczyłem że tutaj też coś tam dostanę w odpowiedziach :) bo jednak karawanignowiec to swój chłop a tam mnie (posiadacza trzech renówek) możliwe że trudniej będzie mi się dogadać :D

Poza tym na ilu forach można istnieć ;-)

Co do ciągnięcia przyczepy - tak Konrad, chciał bym mieć furtkę jako dodatkowy holownik, już raz mi wyszło że scenic był w innej części polski a trzeba było przewieźć przyczepę dosłownie 8,5km...Brat ma Lagunę ojciec bmw ale oba za ciężkie (bez e... i viatola) i był problem. Teraz ma niby kangoorka ale nie wiem jak długo no i 65KM do mojej przyczepy to aż strach o tym myśleć... ale jak by trzeba było :D

Co do silników - z tego co się dowiedziałem to właśnie 1,6 jest silnikiem suzuki, diesle to fiatówkia.

Sam nie wiem czy iść w stronę ON a tutaj mam do wyboru 1,6 i 1,9, benzyna to jednak 1,6 bo 2,0 chyba za rzadko się pokazują... do tego stopnia że o tym nie wiedziałem :D Jak benzyna to będę myślał raczej o LPG. Wiem że benzyna/LPG ma wiele zalet, ale ON też ma plusy :D wiec na razie nic nie wiem jaka była by decyzja :)

Raczej myślałem o wersji z napędem na 1 oś - auto głównie będzie jeździło po Krakowie, takie rozwiązanie jest tańsze w zakupie i eksploatacji ale... może jednak warto było by poszaleć i wybrać napęd na 4 kółka :)

Sedan mi się nie podoba...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już odpowiadam:

bez hamulca tylko 400 kg

a z hamulcem 1200 kg. Moim zdaniem warto mieć 4x4 bo dużo frajdy jest zimą :D

to z hobbystką535 1200kg na haku to trochu maławo i pomijam zapisy na tabliczkach znam i ich stosunek do rzeczywistej masy takiej przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kg :-(

A nie wiesz czy np diesle mają "większy" uciąg?

Zdaje sobie sprawę że fajne...

Ale auto pewnie poza zakorkowanym Krakowem zobaczy "coś więcej" nie więcej niż 500-1000km rocznie...jeżeli w ogóle tyle.

I wydaje mi się że wolał bym mieć więcej koników niż 4łapki... ale to już bardzo subiektywne odczucie :D

Innym z konkurentów będzie Reno Captur a on ma tylko przedni napęd - chodzi o średniej wielkości auto z dużymi kołami i co najważniejsze - by sie mojej żonie podobał :D

A ogólnie sam nie jestem jeszcze zdecydowany - ale ze mnie jest taki dziwak że rok czasem i wcześniej dowiaduje się co i jak bym był pewny wyboru - chociaż też na niektórych z forów się śmieją ze mnie, że jak ja coś kupię to zawsze jestem z tego zadowolony :D

 

marcin traker

Zgadzam sie w 100%

Mnie interesuje - przepisowość więc tabliczki i te 33% procent...

Dodam tak jak pisałem - chciałbym jednak by auto które kupię mogło legalnie wyjechać na drogi chociażby awaryjnie, jadąc nawet 40km/h z trójkątem z tyłu ale legalnie...

A i tak głównym autem będzie jakiś większy (na razie scenic, kiedyś coś "większego" i może juz wiem nawet co ;) ).

"Tak samo znam realia tych przyczep w tych rocznikach"

Ale bardzo dziękuję i za ta wypowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW auta to niewiele ponad 1200kg. Do tego jest mały 4m. Do dużych przyczep sie nie nadaje, a 1200DMC to i tak dużo na takie auto. Też o nim myślałem ale jak dla mnie za mały jest, za lekki, za mały kufer, poza tym fajny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa 1200dmc to malo :-(

ale np taki Kangoo z silnikiem 65km ma 1350kg, który też ma niecałe 4m, a takowym kiedyś mi było "dane" ciągnąć 1100kg ponad 5m przyczepę i jakoś się "dało" ale nie mowa tu o jakimkolwiek komforcie czy tez o niekatowaniu auta.

Po za tym niektóre auta mają różne dopuszczalne masy przyczep w zależności od mocy silnika (czy typu napędu) i np chcialbym się dowiedzieć ile może pociągnąć taki sx4 z silnikiem itd 1,6, 1,9 czy 2,0 albo tez z 2,0 w benzynie.

Bo jednak jego masa dopuszczalna to okolo 1710-1800kg co zmniejszając o 33% daje 1285-1350kg, wiec teoretycznie udało by się zmieścić z przyczepą 1300kg.

A jak na auto rodzinne do miasta to całkiem tajne autko i te 270l bagażnika na podstawowe zakupy w 100% wystarczy :-)

A wygląd + wyższa pozycja kierowcy + gabaryty + duże kola i mocne zawieszenie sprawia iż jest to potencjalnie fajny samochód miejski :)

I po raz kolejny dopiszę - to miałby być ewentualnie jako awaryjny samochód do mojej przyczepki:) a podstawowy będzie większy z minimum 300Nm na pokładzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.