Skocz do zawartości

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli rozumiem ze jesli taka Lancia pali normalnie bez przyczepy te 6-7 l. to z przyczepa licze max. 10l . tak ?

U mnie jest tak około 3 litry więcej w BMW w Fordzie było tak z 11l gazu do nawet 18l/100km silnik benzyna,

natomiast w Discovery praktycznie spalanie się nie zmieniało no może z 1 litr więcej silnik diesel.

Tak więc wszystko zależy od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy pełnym załadowaniu to jest spalanie z trasy solo + 30%.

Po podliczeniu spalania z wakacji 2013 (Węgry + Chorwacja) wyszło ok. 11,87 LPG/100.

Styl jazdy jest bardzo ważny, w 100% zgadzam się z Iredem. Trzeba patrzyć daleko i rozpędzić zestaw w porę, aby sprawnie pokonywać górki.

Najlepiej moim zdaniem auto pali tak do 90 km/h. Przeciwny wiatr to spore utrudnienie. Wówczas 70-80 to max, bo ze zbiornika nagle zginie 100 km. zasięgu.

No to jestem pod wrażeniem spalania..........

Nasza Vectra 2,0 podczas wyprawy do Grecji spaliła powyżej 17 litrów /100 km LPG i też nie szalałem z prędkością chociaż było trochę górek.

A takiego spalania jak piszesz to nawet nie miałem w cyklu miejskim chociaż sam sobie gaz regulowałem-wynika to z racji wykonywanego zawodu.

No chyba ,że spalanie spisałeś z komputera a to wcale nie jest miarodajne w przypadku jazdy na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arecky musisz sam wiele rzeczy sprawdzić...

Jaki bieg jest w danym momencie najlepszy, poniżej jakiej prędkości nie schodzić, jak objechac TIRa, albo kiedy na siłę nie deptać...

Wg mnie 10 litrów spokojnie wystarczy. Grut to spokój i harmonia jazdy. Wyścigi można sobie odpuścić, a kto wie może urwiesz jeszcze z tej 10-ki.

Ja mam klimę manualną i np. wyłączenie jej pod górę dawało zapas jednego biegu (np 4 ka zamiast 3 ki) a przez minutę czy 2 nikt nie zemdlał bo o tym nawet nie wiedział. Ty masz dużego vana z mocnym dieslem wiec swoje triki musisz po części sam opracować...

Pozdrawiam.


Iruś nie kituję, nie mam komputera (salon Polska) i do dzisiaj trzymam rachunki z wyjazdu.

Silnik 1,8 - 125 km wg mechaników (i mnie) uchodzi za bardzo udany. Moja Astra 1,6 na co dzień pali więcejo ok 1,5 l. gazu.

Jak jej nie gonię na trasie czyli tak 110 to pali 8,5 LPG solo.

Dlatego dbam jak o członka rodziny...  :]

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie z przyczepą, czy też bez, to temat rzeka i chyba napisano o tym już tomy słów :]

Przypuszczam, że każdy jeden karawanignowiec, to inne uwarunkowania, czyli i inne zużycie paliwa.

Parametrów jest tak wiele (Ired podał już ich część), że nie sposób dać jednoznaczną receptę.

Masa przyczepy, rodzaj zawieszenia, opon i ciśnienia powietrza w nich, stopień wyregulowania mechanizmu najazdowego w tym samego hamulca kół (szczęki), kształt ściany czołowej w przyczepie, a wreszcie cała masa warunków zewnętrznych, jakość paliwa, wielkość i ogólny stan ciągnika itd., itp. Można pisać w nieskończoność.

Każdy musi to sprawdzić na swoim zestawie doświadczalnie i wypracować swój własny styl jazdy z przyczepą.

Dodam tylko, że często mimo postanowień, zdarzają się sytuacje na drodze, że wszelkie założenia "biorą w łeb" i jedziemy zgodnie z potrzebą chwili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja niczego nie neguję,byłem tylko pod wrażeniem bo wiem ile moja Vectra spaliła,no może nie należę do kierowców jeżdżących wolno ale z przyczepą  nie da się szaleć,chociaż kiedyś zdarzyło mi się wyliczyć średnią spalania z trasy na solo 9l/100 km.

Więc wszystko jest możliwe.To prawda jak się dba o samochód to on nam potrafi się odwdzięczyć ,bezawaryjnością i dobrym spalaniem.

Niestety mój obecny holownik pali jeszcze więcej ,średnio 18 -20 litrów gazu,ale sztywny napęd na 4 kola.

Ale nie ma orki pod która bym od 0 nie ruszył i to są zalety,rzadko używane ........ale w tym roku w Bośni wykorzystane.......a żona nadl jeźdi ze mną bezstresowo-i to jest bezcenne.


Mam zafire 120 ps i spalanie z przyczepą to ok 9 litrów,spokojna jazda.

Ale masz diesla i to normalne spalanie, a my LPG i zawsze jest większe.


Kristofer i Twoja wypowiedź jest podsumowanie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy jeszcze pamiętać, że Diesel spali więcej w wysokich temperaturach otoczenia. W Polsce może mieć średnią 8 litrów, a już np. w Chorwacji 9 litrów. Benzyna też tak ma, ale jest to mniej widoczne. 

Najważniejsze jest, abyśmy wyczuli najkorzystniejszy moment obrotowy w naszym aucie i trzymali ten zakres obrotów. Każdy silnik ma inny wykres mocy i dokładając jeszcze różne techniki prowadzenia, nie jesteśmy w stanie określić "jak jechać" dla wszystkich, aby było małe spalanie. Możemy tylko pisać ile komu pali :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój zestaw: Gran Voyager CRD + ogon 1500 kg. Zużycie 11-12l. Nie przekraczam 100 km/h, W większości prędkość podróżna - 80-90 km/h głównie na 4 biegu (manual). Przy Twojej przyczepce zakładałbym ok 10-11 l/100 km. Voyager świetnie ciągnie, choćby z tej przyczyny, że jest wysoki. Moment obrotowy rzędu 350 Nm w standardzie też robi swoje (ja mam podkręcony do 405)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.