Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Bigozz, gdy przeczytasz sobie dokładnie tekst, do którego link podał Speedy w tym temacie (post #207), to myślę, że zrozumiesz tą "subtelną" różnicę pomiędzy "tu i tam" :hmm:

Oczywiście rozważania czysto teoretyczne, nie mające przełożenia dla kwestii bezpieczeństwa, czyli:

jeśli u nas "możesz" bardziej przeładować, niż za granicą, to nie oznacza, ze tak jest bezpiecznie i rozsądnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejną zagadkę ;)

 

Nasz drugi samochód ma mniej więcej takie parametry:

 

G   - 1575 kg masa własna samochodu

F1 -  2020 kg  MMC                              

F2 -  2020 kg  DMC

F3 -  3420 kg

Q1-  1500kg

Q2-  750kg

 

Pytanie moje brzmi, czy mogę nim holować przyczepę o DMC 1500kg skoro F3 = 3420?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

... ma mniej więcej takie parametry:

Mój matematyk zwykł mówić, że jeżeli chodzi o liczby to nie ma mniej więcej. Mniej więcej to można mieć dwa palce w d....., jeden mniej ,drugi więcej.

 

Sorki za OT... ;)

 

 

Masz błąd w dowodzie.Pytanie gdzie. Wg przepisów (wyliczeń) możesz holować DMC 1519kg. Pytanie czy producent określił DMC przyczepy na 1500kg czy na 1400kg? ( i wtedy poz. F3 byłaby ok). Zerknij na tabliczkę homologacyjną w samochodzie ...i stanie się jasność.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki forum uświadomiłem sobie iż wprowadzono coś takiego jak B96, za mniejsze pieniądze daje możliwości wyboru większej cepki a co do viatola to niestety trzeba się będzie z nim zaprzyjaźnić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ,ale to nie ten temat. Nie róbmy bałaganu na forum, bo potem faktycznie nic się nie da znaleźć. Przez taki wpis, ktoś wpisując tą kategorię prawa jazdy w wyszukiwarce, przemieli 13 stron tego tematu na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wypowiedziałem się o tym dlatego, i zastanawiałem się już nad "szyciem przyczepki na miarę" ze względu na to iż mógłbym przekroczyć sumę DMC 3500kg. To daje możliwość poruszania się normalnie bez kombinacji z masami i obawy przed wagami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój matematyk zwykł mówić, że jeżeli chodzi o liczby to nie ma mniej więcej. Mniej więcej to można mieć dwa palce w d....., jeden mniej ,drugi więcej.

 

Sorki za OT... ;)

 

Oj tam, oj tam ;)

 

Napisałem "mniej więcej" bo nie jestem pewien czy to jest 2020kg czy 2050kg. Dla omawianego przypadku nie ma to znaczenia, ale racja w matematyce trzeba być precyzyjnym

 

 

 

Masz błąd w dowodzie.Pytanie gdzie. Wg przepisów (wyliczeń) możesz holować DMC 1519kg. Pytanie czy producent określił DMC przyczepy na 1500kg czy na 1400kg? ( i wtedy poz. F3 byłaby ok). Zerknij na tabliczkę homologacyjną w samochodzie ...i stanie się jasność.

 

 

Sprawdzę na tej tabliczce jak będę w domu ale jestem pewien że DMC przyczepy to 1500 bo sprawdzałem to już ze 20 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorę ten temat tak na logikę,  jeżeli MMC samochodu wynosi ~ 2020kg, a  DMC przyczepy ~1500kg, a masa zestawu nie może przekroczyć ~3420kg   to wydaje mi się ,że tu nie ma błędu w dowodzie rejestracyjnym, ponieważ nikt nam nie każe ładować auta "do pełna" żeby ciągnąć przyczepę, mamy podane tu masy maksymalne , a nie obowiązkowe. Więc może wystąpić sytuacja, że samochód jest załadowany do ~1900kg i ciągniemy przyczepę o masie rzeczywistej 1500kg i w całości nie przekraczamy 3400kg . Więc wydaje mi się ,że  może być tak w dowodzie napisane -jest to mój tok rozumowania i nikt się z tym nie musi zgadzać ... 

pomijam tutaj fakt ,że przy masie auta 1900kg ,a przyczepa 1500kg to współczynnik 1.33 na nie wyjdzie, ale to są polskie przepisy , a te auto nie jest polskie więc u nich takiego czegoś pewnie niema :)

Edytowane przez edisoniras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się nie zgodzę ,skoro mogę: pozycja F3 w dowodzie zdefiniowana jest jako " Dopuszczalna masa całkowita zestawu" ,a nie "dowolna masa zestawu".

 

Uważajmy na definicje bo za chwilę nikt nie będzie w stanie nadążyć za tym tematem: W dowodzie jest DMC pojazdu i MMC przyczepy (odwrotnie niż w poście powyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yes yes yes , obdzwoniłem wszystko , stacje diagnostyczne, wydział komunikacji, Komenda główna policji -Warszawa- wydział prawa i ruchu drogowego,

 I potwierdza się to co napisałem wyżej,   może być tak ,że masa "zestawu" jest mniejsza niż   DMC auta+ DMC przyczepy biorąc z podpunktów   z dowodu auta.

 Jak ktoś nie wierzy to proszę zadzwonić do najbliższej stacji diagnostycznej lub wydziału komunikacji. Kolego VRS masz w dowodzie wszystko OK,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu przypadkach pozycja F3 nie jest sumą mas F1 + O1. 

Dopuszczalna masa zestawu pojazdu nie jest sumą mas maksymalnych, tylko zdolności tworzenia zestawu biorąc pod uwagę możliwości holownika.

 

W dowodzie jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro F3 ( o ile jest , bo np ja nie mam w dowodzie) jest zdolnością do tworzenia zestawu ze względu na możliwości holownika, a O1 (maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem) jest wartością konstrukcyjną holownika (uciąg), to czym jest do różnica wynikająca z prostej matematyki? ( F1+O1,F3)

 

Edit (5 sek później): już chyba sobie odpowiedziałem:  Różnica jest niewykorzystana ładownością holownika.O co mi chodzi:

 

Holownik:

MW 1800

F1: 2500

F3: 3700

O1: 1500

 

Możemy ciągnąc budkę 1500kg, ale do holownika możemy załadować 400kg a nie 700kg (jak by to miało miejsce jadąc bez budki). Pewnie tylko z takimi parametrami zestaw spełnia warunki dopuszczenia do ruchu/homologacyjne ( np. test ruszania pod górkę)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.