Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Burstner Champion przeróbka 12v pod akumulator


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#106 kalapan

kalapan

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów
  • SkądKR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Optima 380 TD
  • Holownik:Nissan X-trail 2.0 benzyna

Napisano 12 wrzesień 2017 - 19:59

Jeśli przetwornica będzie w pobliżu akumulatora (max do 1m), to przy mocy ok. 1kW, przewody powinny mieć przekrój minimum 16 mm², a bezpiecznik na zacisku akumulatora dla tej przetwornicy powinien mieć wartość 100 A
 

PS
Jeśli dobrze kojarzę, to Twoja przetwornica powinna raczej mieć takie parametry: 700/1000

 

Ja mam taką przetwornicę, to zwykły szajs, ale mi w zupełności wystarczyła. Wydaje mi się, że 16 mm przewodów to ona nie miała, zresztą widać to w aukcji na fotkach, że przewody są o wiele cieńsze, nawet mam je gdzieś w garażu w oryginale, tylko nie wiem gdzie  :]

 

http://allegro.pl/vo...6063922137.html



#107 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8669 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 12 wrzesień 2017 - 20:10

To zmienia postać rzeczy, ponieważ nie masz przetwornicy 1 kW, tylko 0,5 kW, a to oznacza, że max prąd, który może pobierać, będzie na poziomie ok. 45 - 48 A
W takim przypadku wystarczy przekrój 6 mm² (lepiej nawet 8 - 10 mm²).

Bezpiecznik daj 50 A.
Co do ładowarek, to w zasadzie są to te same ładowarki, tylko inaczej "brandowane".
Ta z ostatniego odnośnika jest lepiej opisana i chyba bardziej wzbudza zaufanie, przynajmniej moje.
Z opisu wynika, że posiada pamięć ustawień po zaniku napięcia zasilającego, więc będzie odpowiednia. :ok:


Użytkownik Kristofer edytował ten post 12 wrzesień 2017 - 20:11

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#108 kalapan

kalapan

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów
  • SkądKR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Optima 380 TD
  • Holownik:Nissan X-trail 2.0 benzyna

Napisano 12 wrzesień 2017 - 20:35

No to ostatnia kwestia z "drobnicy" wyjaśniona, zabieram się za podstawowe zakupy już za chwilę, reszta systematycznie będzie dobierana , aż do skutku . Jednym słowem - pomalutku zaczynam dłubać  :skromny:

 

Jeszcze raz wielkie dzięki Kristofer, odwaliłeś kawał solidnej roboty uświadamiając takie jak ja antytalencie w tej dziedzinie  :]  Zapewne jak już "obkupię"  się w podstawowe rzeczy, to będę miał więcej pytań, ale wszystko w swoim czasie.Mam tylko nadzieję, że nie stracisz tak szybko cierpliwości  :]



#109 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8669 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 12 wrzesień 2017 - 20:57

No to ostatnia kwestia z "drobnicy" wyjaśniona, zabieram się za podstawowe zakupy już za chwilę, reszta systematycznie będzie dobierana , aż do skutku . Jednym słowem - pomalutku zaczynam dłubać  :skromny:

 

Trzymam kciuki za bezproblemowy przebieg prac i pomyślne ich ukończenie :ok:


Jeszcze raz wielkie dzięki Kristofer, odwaliłeś kawał solidnej roboty uświadamiając takie jak ja antytalencie w tej dziedzinie  :] 

 

Nie ma o czym mówić. Wszyscy na forum staramy się pomagać w miarę możliwości. Nie przesadzaj  :nono:  z taką oceną samego siebie. Nie ma ludzi, którzy znają się na wszystkim, co jest obecne na świecie. Z pewnością są rzeczy, które znasz lepiej, niż te elektryczne. Nawiasem mówiąc, w ogóle nie odczułem w naszej rozmowie takiego dyskomfortu, jaki czasem występuje, gdy tłumaczy się jakieś zagadnienie osobie, która zupełnie nie rozumie słów do niej kierowanych. Było zupełnie przeciwnie i sympatycznie.

Pozdrawiam i życzę Ci powodzenia w modernizacji.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#110 kalapan

kalapan

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów
  • SkądKR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Optima 380 TD
  • Holownik:Nissan X-trail 2.0 benzyna

Napisano wczoraj, 21:24

Panowie - jestem w trakcie totalnej przeróbki mojej instalacji w przyczepce.Jak już wcześniej pisałem chcę dołożyć do kompletu  akumulator, przetwornicę, ładowarkę automatyczną, ładowanie akumulatora z auta, podłączenie lodówki na 12V z auta  w czasie jazdy, a w niedalekiej przyszłości jeszcze solar. Tak czytam te wszystkie tematy na tym forum i ostatni włos mi się na głowie jeży.Wszyscy piszą aby kable 12V i 230V były od siebie z daleka, a broń boże się dotykały. Kurcze jak mam na powierzchni 0,5 m/kw tego uniknąć? Przecież to jest fizycznie niemożliwe. Z tego co stwierdziłem u siebie w przyczepce to nawet fabryka tak kable układa, że  biegną obok siebie.Wklejałem już zdjęcie z tego co miałem w oryginale, czyli to co fabryka zrobiła, ale wkleję jeszcze raz:

 

264e50d8ddf4c75cmed.jpg

 

Na tym zdjęciu widać jak kable są ułożone. Od lewej za zasilaczem leci jeden z 12V.Przed zsilaczem pierwsze dwa to 12V, następne dwa to 230V, za nim 12V, a na nich wszystkich do połowy bez peszla wejście 230V , na nim wyjście 12 V z zasilacza, a na nich do kolekcji  całkowicie bez peszla zasilanie lodówki 12V. Czyli totalny miszmasz i to zrobiła fabryka, bowiem w mojej cepce nikt niczego nie ruszał - tak było.I kurcze działało 25 lat i nic się nie stało.

I teraz się pytam jak ja mam ułożyć to wszystko na powierzchni 0,5 m/kw żeby kable się nie stykały i krzyżowały - przecież to fizycznie jest niemożliwe, A przecież muszę jeszcze sporo kabli dołożyć.Czym dalej jadę z tym światem , tym więcej kabli ląduje obok siebie i na sobie i nie mam innej możliwości ułożenia. Wszystko układam pod kanapą z przodu cepki, a tam wyjątkowo mało miejsca.Innej możliwości nie ma - z prawej strony lodówka, z boku ściana cepki, z tyłu przejście itd. Więc jak mam ułożyć te kable ? Kristofer poradź coś, bo już głupieję


Użytkownik kalapan edytował ten post wczoraj, 21:31





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych