Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Burstner Champion przeróbka 12v pod akumulator


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
134 odpowiedzi w tym temacie

#31 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4724 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 19 luty 2014 - 10:16

Trochę się wymieszały w temacie różne sprawy i pojęcia.

Tak ogólnie: należy mieć na uwadze, czy chcemy wyłącznie podładowywać akumulator i mówimy o ładowarce, czy mówimy o zasilaniu buforowym.

Mając accu w przyczepie i zasilaną z niego instalację 12 V, najlepiej zastosować zasilacz buforowy, który dba o ładowanie akumulatora, a jednocześnie ma na tyle wysoki prąd wyjściowy, że radzi sobie doskonale z włączonymi odbiornikami 12 V.

Na dobra sprawę, rolę takiego "zasilacza" może pełnić któraś z proponowanych wcześniej ładowarek, ale będzie to praca mało efektywna, ponieważ mały jest ich prąd wyjściowy. Przy podłączonym do przyczepy napięciu 230 V, urządzenia 12 V będą czerpać energię z accu, której takie ładowarki mogą nie być w stanie na bieżąco uzupełnić. Oczywiście najlepsze będą takie wersje, o których Koledzy pisali, że wracają samoczynnie do pracy po pojawieniu się napięcia sieciowego 230 V i jednocześnie mające duży prąd wyjściowy (w zależności od potrzeb i posiadanego accu). Podłączenie jest banalne, ponieważ wystarczy ładowarkę połączyć na stałe z accu i zasilaniem 230 V.

 

Najlepszym jednak rozwiązaniem będzie normalne zasilanie buforowe z użyciem właśnie tego typu zasilacza.

Bardzo dobrym rozwiązaniem byłby np. zasilacz zalinkowany przez Kol. stico (post #19), jednak mam do niego trochę zastrzeżeń i wątpliwości, o czym nie będę teraz pisał, chyba że będzie ktoś ciekawy.

Z w/w powodów zaproponuję np. taki:

http://www.texa.com....hp?strona=zb-12

 

Zasilaczem tego typu możemy zastąpić śmiało standardowy, słabej klasy zasilacz przyczepy, zapewniając sobie podczas podpiętych 230 V zasilanie (w zakresie wybranej mocy) wszystkich urządzeń 12 V oraz automatyczne ładowanie, konserwację akumulatora i jego zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem.


 

Marku, możesz sprecyzować, w jaki sposób masz obecnie podłączony accu do instalacji w przyczepie i jak działa podłączenie z samochodem ?

Druga sprawa: piszesz, ze masz zasilacz "Dometic Mk140".

To jest w zasadzie to samo, co Miko. Czy tak on wygląda ?

 

attachicon.gifMiko.JPG

na początek przepraszam autora za zaśmiecanie tematu - ale może coś skorzystasz :)

 

Kristofer - w przyczepie mam taki zasilacz jak na fotce, ale nie dotarłem pod jego klapkę i nie wiem jakie tam są przyłącza. Patrząc po internecie to bywały różne opcje i pewnie bez otwarcia zasilacza nie dowiem się jakie ma przyłącza oraz czy ma wejście na akumulator czy też nie.

 

aktualnie akumulatora w przyczepie nie ma, gdyż przyczepa to świeży zakup i akumulator po poprzedniej czeka wraz z moverem na zamontowanie. Niestety przyczepy nie mam jeszcze pod domem i na razie nie dostanę się do zasilacza.

Załączone miniatury

  • mk140.jpg

Użytkownik maarec edytował ten post 19 luty 2014 - 10:17

Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png

#32 Heniekag

Heniekag

    Skandynawski Zuch

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 706 postów
  • SkądŚlask - obecnie Norwegia (Vestfold)
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 19 luty 2014 - 10:44

Kristofer - w przyczepie mam taki zasilacz jak na fotce, ale nie dotarłem pod jego klapkę i nie wiem jakie tam są przyłącza. Patrząc po internecie to bywały różne opcje i pewnie bez otwarcia zasilacza nie dowiem się jakie ma przyłącza oraz czy ma wejście na akumulator czy też nie.

 

A może wiesz jaką przyczepka ma wtyczkę i jeśli 13 pin, to czy po podczepieniu auta masz w przyczepce światło?


Bardzo dobrym rozwiązaniem byłby np. zasilacz zalinkowany przez Kol. stico (post #19), jednak mam do niego trochę zastrzeżeń i wątpliwości, o czym nie będę teraz pisał, chyba że będzie ktoś ciekawy.

Z w/w powodów zaproponuję np. taki:

http://www.texa.com....hp?strona=zb-12

 

Jest ktoś ciekawy. :-)

Mam oryginalnie zamontowany zasilacz bez możliwości ładowania i zamierzam po prostu dołożyć jakąś ładowarkę ale jeszcze nie zdecydowałem, a że ciągle coś tam grzebie sobie i kombinuje, to może jest coś na co powinienem zwrócić uwagę, a o czym nie wiem.



#33 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 19 luty 2014 - 11:08

na początek przepraszam autora za zaśmiecanie tematu - ale może coś skorzystasz :)

 

Kristofer - w przyczepie mam taki zasilacz jak na fotce, ale nie dotarłem pod jego klapkę i nie wiem jakie tam są przyłącza. Patrząc po internecie to bywały różne opcje i pewnie bez otwarcia zasilacza nie dowiem się jakie ma przyłącza oraz czy ma wejście na akumulator czy też nie.

 

aktualnie akumulatora w przyczepie nie ma, gdyż przyczepa to świeży zakup i akumulator po poprzedniej czeka wraz z moverem na zamontowanie. Niestety przyczepy nie mam jeszcze pod domem i na razie nie dostanę się do zasilacza.

 

Marku, poczekajmy w takim razie do czasu, aż będziesz miał dostęp do przyczepy.

Tymczasem możesz zerknąć tu, trochę pokrewny temat.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#34 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 19 luty 2014 - 11:28

A może wiesz jaką przyczepka ma wtyczkę i jeśli 13 pin, to czy po podczepieniu auta masz w przyczepce światło?


 

Jest ktoś ciekawy. :-)

Mam oryginalnie zamontowany zasilacz bez możliwości ładowania i zamierzam po prostu dołożyć jakąś ładowarkę ale jeszcze nie zdecydowałem, a że ciągle coś tam grzebie sobie i kombinuje, to może jest coś na co powinienem zwrócić uwagę, a o czym nie wiem.

 

To może tak w skrócie:
Nie za bardzo podoba mi się ta ażurowa, metalowa obudowa. Jeśli produkt opisywany jest, jako wybitnie przeznaczony dla karawaningu, to obudowa powinna być z materiału dobrze izolującego.
Baaardzo nie podoba mi się typ listwy przyłączeniowej dla przewodów (ogromna łatwość zwarć) oraz bezpośrednia bliskość (na tej samej listwie) zacisków przyłączeniowych AC 230 V i DC 12 V  - masakra !!! Żeby chociaż było gniazdo podobne, jak w PC lub nawet przewód zasilający przyłączony na stałe, ale takie wykonanie jest nie do przyjęcia.
W opisie jest mowa o ustawianym napięciu wyjściowym do zasilania urządzeń i tym ładującym akumulator.
O ile pierwsza opcja jest nawet wygodna, to już napięcie ładowania powinno być "zautomatyzowane".
Dodatkowo, widzę jeden PR do regulacji, a mowa jest o dwóch ?
Instrukcja też milczy o tych sprawach i właściwie w takim stanie, jak napisana obecnie, to tak, jakby jej nie było.
W tych wszystkich urządzeniach, które nie sa robione przez znane firmy karawaningowe, martwi mnie jeszcze mogąca wystąpić  mała tolerancja na wstrząsy, podwyższoną wilgotność i dosyć duży zakres temperatur pracy, a o tych parametrach rzadko się pisze lub często są moim zdaniem nie wystarczające.
To tak z grubsza.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#35 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1148 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 19 luty 2014 - 13:16

maarec: Miałem w budce taki sam zasilacz. W tym zasilaczu nie ma funkcji ładowania akumulatora...nawet nie ma dobrego prostownika. Jest tylko połówkowy mostek Gretza. Podłączenie na 12V nie jest do ładowania akumulatora. W to miejsce podłączone jest 12V z haka. Nie ma 220V podpiętego- zasilacz puszcza w 12V z samochodu ( do lampki w kuchni, kiblu i spłuczki).

Zasilacz wywaliłem ( nie nadaje się do zasilania LED)  i zastąpiłem go zasilaczem z Xboxa (203W) i prostym układem do przełączania pomiędzy 220V a 12V. Opisy instalacji są chyba na forum. Nie wklejam zdjęcia jak to wyszło, bo Kristofer urwie mi głowę za chaos w kablach.



#36 stico80

stico80

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 222 postów
  • Telefon:505890233
  • SkądJabłonna Druga (lubelskie)
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 400T
  • Holownik:Renault Laguna 1.9DCI

Napisano 19 luty 2014 - 13:47

maarec: Miałem w budce taki sam zasilacz. W tym zasilaczu nie ma funkcji ładowania akumulatora...nawet nie ma dobrego prostownika. Jest tylko połówkowy mostek Gretza. Podłączenie na 12V nie jest do ładowania akumulatora. W to miejsce podłączone jest 12V z haka. Nie ma 220V podpiętego- zasilacz puszcza w 12V z samochodu ( do lampki w kuchni, kiblu i spłuczki).

Zasilacz wywaliłem ( nie nadaje się do zasilania LED)  i zastąpiłem go zasilaczem z Xboxa (203W) i prostym układem do przełączania pomiędzy 220V a 12V. Opisy instalacji są chyba na forum. Nie wklejam zdjęcia jak to wyszło, bo Kristofer urwie mi głowę za chaos w kablach.

No właśnie a jak spisuję się ten zasilacz z xboxa ? Znalazłem jeszcze zasilacze przemysłowe http://archiwum.alle...2939330063.html

Kristofer ten Twój jest na pewno dobry ale tan cena 360 zł + Vat



#37 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1148 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 19 luty 2014 - 14:11

Żeby była jasność: nie używam zasilacza do ładownia akumulatora. Służy tylko to zasilania obwodu 12V. Akumulator mam ładowany z solara. Sam zasilacz działa idealnie dodatkowo jest dobrze zabezpieczony przed przeciążeniem ( wystarczy go wyłączyć , zdjąć obciążenie do prawidłowego poziomu i wł. ponownie)



#38 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4724 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 19 luty 2014 - 14:24

A może wiesz jaką przyczepka ma wtyczkę i jeśli 13 pin, to czy po podczepieniu auta masz w przyczepce światło?


 

Jest ktoś ciekawy. :-)

Mam oryginalnie zamontowany zasilacz bez możliwości ładowania i zamierzam po prostu dołożyć jakąś ładowarkę ale jeszcze nie zdecydowałem, a że ciągle coś tam grzebie sobie i kombinuje, to może jest coś na co powinienem zwrócić uwagę, a o czym nie wiem.

wtyczkę mam 13 pin, po podłączeniu do auta działa oświetlenie w przyczepie

 

Marku, poczekajmy w takim razie do czasu, aż będziesz miał dostęp do przyczepy.

Tymczasem możesz zerknąć tu, trochę pokrewny temat.

ok, do weekendu fotka powinna być

 

maarec: Miałem w budce taki sam zasilacz. W tym zasilaczu nie ma funkcji ładowania akumulatora...nawet nie ma dobrego prostownika. Jest tylko połówkowy mostek Gretza. Podłączenie na 12V nie jest do ładowania akumulatora. W to miejsce podłączone jest 12V z haka. Nie ma 220V podpiętego- zasilacz puszcza w 12V z samochodu ( do lampki w kuchni, kiblu i spłuczki).

Zasilacz wywaliłem ( nie nadaje się do zasilania LED)  i zastąpiłem go zasilaczem z Xboxa (203W) i prostym układem do przełączania pomiędzy 220V a 12V. Opisy instalacji są chyba na forum. Nie wklejam zdjęcia jak to wyszło, bo Kristofer urwie mi głowę za chaos w kablach.

też myślę, że ten zasilacz nie potrafi ładować akumulatora, dlatego na 99% pozbędę się go i w jego miejsce trafi jakiś sensowny, który naładuje akumulator i zasili wszystko na 12V.

Jedyny problem polega na tym, że w miejscu gdzie jest aktualnie ten zasilacz dometic i rozprowadzenie 12V na urządzenia - nie ma miejsca na akumulator, który docelowo stanie ok 1,5m dalej ale po 2 stronie przejścia w przyczepie. I teraz pojawia się pytanie, czy nową ładowarkę dać tuż obok akumulatora, a grubym kablem doprowadzić zasilanie w miejsce gdzie aktualnie jest dometic ( np 2 x 4mm ) czy też ładowarkę nową zamontować w miejsce dometica a akumulator zasilić tymi grubszymi kablami ?


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png

#39 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1148 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 19 luty 2014 - 14:38

Napisże jak zrobiłem u siebie, może Ci się przyda.

Oryginalnie:

podłaczenie 220V do przyczepy było po lewj stronie w szefie. tam tez byl elektroblok. Brak miejsca na akumulator ( pod spodem piec, obok kuchnia i szafki).

Teraz:

Akumulator i cały elektroblok, sterowanie moverem i solarami jest pod siedziskiem podkowy. Chciałem dać bliżej osi ( ze względu na akumulator) ale nie miałem odpowiedniego miejsca ( łazienka i mała szafka).

Co zrobiłem:

1) Od gniazdem podłączeniowym 220V została puszka z bezpiecznikami 220V. do tej puszki podłączone są bezpośrednio wszystkie gniazdka.

2) Z gniazdka będącego najbliżej docelowego miejsca montażu mojej "elektrowni" pociągnąłem zasilanie do elektrobloku. Tu kończy się rozdział o 220V instalacji.

3) kabel z gniazda haka który szedł do elektrobloku , przełożyłem na drugą stronę budki (fizycznie w szafkach)

5) z nowej elektrowni pociągnąłem zasilanie do najbliższego odbiornika 12V po jednej i drugiej stronie budki. W ten sposób zasiliłem  3 obwody na osobnych bezpiecznikach: - zasilanie przedniej części budki; - zasilanie tylnej części budki, - kuchnia + łazienka.

Załączone miniatury

  • Bez tytułu.jpg

Użytkownik Speedy edytował ten post 19 luty 2014 - 14:39


#40 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 19 luty 2014 - 22:16

Kristofer ten Twój jest na pewno dobry ale tan cena 360 zł + Vat

 

Piotrek, wszystko rozumiem, ale Twój przykład zasilacza ZL 200, to była kwota 415,74 zł. dlatego sądziłem, ze w tym zakresie cen się poruszamy :hmm:


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#41 stico80

stico80

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 222 postów
  • Telefon:505890233
  • SkądJabłonna Druga (lubelskie)
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 400T
  • Holownik:Renault Laguna 1.9DCI

Napisano 20 luty 2014 - 08:31

Chyba jednak kupię ten z Twojego linka, może przynajmniej będzie pewny i na dłużej. Jak znowu będę chciał oszczędzić to wyjdzie jak zawsze, czyli zamiast jednego porządnego kupię trzy gów..ne i i tak wyjdzie drożej.



#42 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 20 luty 2014 - 22:30

Chyba jednak kupię ten z Twojego linka, może przynajmniej będzie pewny i na dłużej. Jak znowu będę chciał oszczędzić to wyjdzie jak zawsze, czyli zamiast jednego porządnego kupię trzy gów..ne i i tak wyjdzie drożej.

 

Nic nie napisałeś, jak zbudowaną masz instalację, żadnych szczegółów - może nie potrzebujesz takiego zasilacza  :hmm: 


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#43 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 20 luty 2014 - 22:49

Okazuje się, że moim postem (#34) skrytykowałem polską firmę i tym samym odwróciłem od jej wyrobów, uwagę potencjalnych klientów w kierunku wyrobów zagranicznych (taki zarzut otrzymałem od jednego z Forumowiczów).
Aby podobne kwestie się nie powtórzyły, niniejszym wyjaśniam, że   moje słowa nie krytykowały wiadomej firmy i w ogóle tego nie miały na celu, a jedynie były moimi własnymi uwagami na temat omawianego w tym temacie wyrobu (wyłącznie tego jednego !). Na dodatek, zrobiłem to na wyłączną prośbę z wcześniejszego posta.
Czy moje uwagi są słuszne i czy będą dla czytającego istotne, a tym samym, czy dokona zakupu, każdy może ocenić samodzielnie.
Starałem się jedynie rzetelnie podać własne zastrzeżenia i nie jest w tym przypadku istotne, jakiego producenta byłby to produkt - mam identyczne podejście do każdego wyrobu, zarówno polskiego pochodzenia, jak i zagranicznego.
Na forum omawiamy różne sprawy, rzeczy, produkty i zawsze można spotkać w różnych tematach, zarówno słowa pochwały, jak i krytyki. Oczywiście jestem za tym, aby kupować krajowe wyroby, ale tylko wtedy, gdy na to zasługują.
Niestety, nie zawsze sprawdza się hasło "Dobre, bo polskie", chociaż chciałbym, aby sprawdzało się w kazdej sytuacji.
Tak naprawdę, to nie jestem pewien, że jest to wyrób firmy, która nakleiła etykietkę, a tym bardziej, że to wyrób polskiego producenta. ;)


Małe uzupełnienie moich poprzednich uwag do zasilacza podanego w linku przez Kol. stico80.
Pojawiają się pytania, więc odpisuję ogólnie.

 

Moim zdaniem - podkreślam, moim - decydując się na zakup tego zasilacza, musimy być przygotowani na duże koszty dodatkowe. Producent umieścił zalecenie umieszczenia zasilacza w odpowiedniej obudowie. Łatwo jej nie znajdziemy, bo zasilacz jest duży (ukłon w strone producenta, aby przynajmniej miał w ofercie dedykowaną obudowę).
Konieczny zatem będzie zakup dodatkowej, izolującej elektrycznie i fizycznie obudowy (rozwiązanie ewentualnego problemu z chłodzeniem), zakup zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora (zasilacz tego nie zapewnia, a firma zaleca własny wyrób z serii ZBxx - koszt przy posiadaniu akumulatora ok. 80 Ah - 246 zł :rolleyes:
Teraz wyjaśniam, co miałem na myśli, gdy pisałem o regulacjach PR dla ładowania i nap. na wyjściu.
W instrukcji pkt.3 /tabela/ - producent podaje możliwość regulowania napięcia ładowania oraz napięcia na wyjściu.
W rzeczywistości widzimy na zasilaczu obok łączówek miniaturowy potencjometr regulacyjny "PR", ale tylko do ustawiania napięcia ładowania. Drugiego potencjometru dla ustawiania napiecia wyjsciowego nie widać, a w instrukcji nie ma nigdzie mowy o jego umiejscowieniu. Skoro jestem przy potencjometrach: takie rozwiązanie dla urządzenia, które ma znosić trudy karawaningowe, również uważam za niezbyt trafne. Gdyby jeszcze takie PR-ki były ukryte wewnątrz obudowy, wyregulowane w toku produkcji i następnie zabezpieczone przed samoczynną zmianą nastaw specjalnym "klejem", to byłoby to do przyjęcia.
W praktyce, zastosowane rozwiązanie może być awaryjne i wymuszać co jakiś czas kontrolę ustawionych kiedyś parametrów.
Regulacja na wyjściu 12 V, jeśli w ogóle jest, to mimo wszystko w zastosowaniach karawaningowych wydaje mi się zbędna, skoro i tak oczekujemy właśnie równych 12 V.
Żałuję, że nie znalazłem żadnych istotnych informacji na temat parametrów procesu ładowania akumulatorów, jakiejś charakterystyki, opisu działania automatyki w tym zakresie (jeśli takowa tam jest) itd. Jak ogólnie wiadomo, parametry ładowania standardowych akumulatorów, AGM oraz żelowych są rózne. W tym wypadku nie mamy wiadomości jak to wygląda w tym właśnie zasilaczu. Co wiecej, możliwość ręcznego ustawienia napięcia ładowania akumulatora może prowadzić do jego nieodpowiedniego ładowania (w praktyce, mało doswiadczony użytkownik nie będzie chciał się zastanawiać, czy dobrze to napięcie ustawił i jest ono odpowiednie dla posiadanego akumulatora). Nie wiadomo, czy producent zastosował w tym przypadku specjalizowany procesor, co już jest powszechne nawet w tańszych rozwiazaniach, niż omawiane.  
W opisie i instrukcji jest jedynie stwierdzenie:

"Ładowarka posiada regulowaną stabilizację napięcia, dlatego nadaje się do ładowania wszystkich akumulatorów ołowiowych, również żelowych" - koniec, kropka :D

To moim zdaniem, zdecydowanie zbyt skąpa informacja, stąd biorą się watpliwości.
Na zakończenie chcę jeszcze zwrócić uwagę na pewne zdanie, umieszczone przez producenta w instrukcji, jakby nie patrzeć dla zasilacza karawaningowego:

[...] "nie stosować urządzenia w pomieszczeniu o dużej wilgotności i zapyleniu"
To ja teraz się pytam, co oznacza taki warunek, gdy wiadomo, że warunki zapylenia i wilgotności w samochodach, kamperach, czy przyczepach są znaczaco różne od domowych pomieszczeń, a do tego potrafią się diametralnie zmieniać w zależnośći od miejsca pobytu, warunków drogowych i pory roku. Czy zwiększona wilgotność będzie wtedy, gdy będzie na poziomie 90%, czy może już 80%, a może już przy 60% ? :hmm:

Próżno szukać w instrukcji takiej informacji, a przecież stawiając taki warunek, wypadałoby określić dopuszczalny zakres pracy.
Nie chcę, aby wyglądało, że się czepiam, ale skoro już piszę o wszystkim, to jeszcze mała wątpliwość dotycząca terminu ewentualnej naprawy (zaznaczam, że odsyłamy do producenta, czyli jeśli jest nim w rzeczywistości, to nie powinien mieć raczej "szczególnych trudności", no chyba, że musi jednak odsyłać zasilacz do Chin):

"[...]  zobowiązuje się do naprawy wyrobu do 14 dni roboczych liczonych od daty przyjęcia
towaru do serwisu. W przypadku naprawy o szczególnym stopniu trudności, termin naprawy
ulega przedłu1eniu do 30 dni roboczych". :look: :]

Koszty związane z wyborem tego zasilacza:
zasilacz w wer. o rozsądnej mocy 200 W  415 zł.
zabezpieczenie przed rozładowaniem dla accu zaledwie 40 Ah - 123 zł. lub dla accu do 80 Ah - 246 zł.
obudowa izolująca - ok. 30 - 150 zł. (tak przypuszczam)

Reasumując: osobiście uważam, że na chwilę obecną produkt nie jest dopracowany i nie zawiera podstawowych układów wymaganych w tej klasie urządzeń do których predysponuje (zasilacz / ładowarka pojazdów karawaningowych), a do tego, ma drastycznie zawyżoną cenę.
Gdyby się okazało, że producent jest w stanie wprowadzić zmiany i wyeliminować sprawy, o których pisałem, umieszczając całość w odpowiedniej obudowie, a przy tym cena byłaby na rozsądnym poziomie, to kto wie ? Moze powstałby naprawdę ciekawy produkt, mogacy konkurować z podobnymi wyrobami zagranicznymi.

 

Osoby zainteresowane zasilaczem, zachęcam jednak do kontaktów z producentem / sprzedającym.


Użytkownik Kristofer edytował ten post 20 luty 2014 - 22:53

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#44 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 20 luty 2014 - 23:10

Poprzednio załączniki już się nie zmieściły z uwagi na ramy czasowe, więc zamieszczam poniżej:

 

Fragment instr 1.JPG

 

Fragment instr 2.JPG

 

Źródło: http://www.c-system...._ladowarka.html

 


Użytkownik Kristofer edytował ten post 20 luty 2014 - 23:11

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#45 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1148 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 20 luty 2014 - 23:10

Kristofer: żeby podobne sytuacje się nie powtarzały trzeba było napisać: tak skrytykowałem, bo miałem powody i w dupie mam czy firma jest polska czy chińska.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych