Skocz do zawartości

Hobby prestige 535 rok 1993


WhiteS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat tej cepki a mianowicie gdzie szukać trafo i tym podobnych rzeczy czy w standardzie przyczepa posiadała akumulator albo instalację do podpięcia akumulatora jaka była standardowa toaleta ( posiadam zwykłą turystyczną ) jaka pompka wody i gdzie ją szukać??? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam WhiteS

 

P.S. Jest to moja pierwsza przyczepa przed zakupem przeczytałem wady i zalety tego modelu oraz na co zwrócić uwagę i zdecydowałem się na zakup 

Edytowane przez WhiteS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw napisz czy już ją kupiłes czy jeszcze nie? Z opisu nie ywnika, z profilu jak najbardziej.

Jezeli tak - zdjęcia pomogą, jeżeli nie - w Hobbytach z 93 roku może być trafo, na akumulator raczej bym nie liczył.

Standardowo elektryka znajduje się: w szafie (trafo, bezpieczniki) i pod którymś z łóżek (akumulator).

Jezeli ktoś przy niej wczesniej majstrował, to mógł poprzenosic niektóre elementy.

Pozostaje ci tylko szukanie. To zawsze jednak frajda odkrywac wyposazenie budki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepa już jest zakupiona i udało mi się odszukać to co potrzebowałem oraz wszystko sprawdzić :D podłączenia do aku nie posiada ale żaden problem zrobić takie podłączenie :D

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i papierowo masz w porządku, ale w realu granicznie.

Będziesz musiał bardzo uważać za kółkiem.

 

I jeszcze watpliwość co do ładowności skoro w twoich papierach DMC jest równa tej warości.

Wniosek: budka bez ładowności.

Może podjedź na wagę?

 

Historia zna takie przypadki szczegolnie przyczep Hobby z lat 1990-1992, były opisywane na forum.

Edytowane przez GregorY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o 3,5 tony??? jeżeli tak to spokojnie nie przekroczę tego :D cepka nawet z normalnym dmc 1300 i auto 1400 to 2,7 tony także spokojnie :D poza tym 2 auto dmc 2 tony to i tak wychodzi 3300 :D

 ale dzięki za uwagę będę miał to w pamięci :D

Edytowane przez WhiteS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polskie przepisy są tak skonstruowane, że liczy się to co masz w dowodach rejestracyjnych auta i przyczepy. Więc pod Viatoll nie podpadasz

 

Niestety trafiając na kontrolę wagową czy to Policji czy ITD, może się okazać, że nigdzie dalej nie pojedziesz. Będziesz musiał na drodze "odchudzić" przyczepę do jej maksymalnej wagi czyli do DMC. Jeżeli wiesz, że ona sama waży 1020 kg a DMC jest 1000 kg to raczej nie jesteś w stanie tego osiągnąć.

 

Pamiętaj również o odpowiedzialności w razie jakiegokolwiek zdarzenia drogowego, jeżeli Policja lub Ubezpieczyciel dowiedzie, że jechałeś z przeładowaną przyczepą (a to można sprawdzić na podstawie np. katalogu Hobby) to możesz mimowolnie zostać sprawcą wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

White,

myślę, że traker nie miał na mysli tylko warunku 3,5 tony.

Chodzi równiez o to, że pomimo katalogowego DMC 1300 ktos zrobił ci psikusa i wpisał (jak mówiłeś) 1000kg co tez nie jest do końca zgodne z prawdą bo katalogowo powinno być 1030 a tobie na wadze wyszło 1020.

Czyli masa własna przyczepy = DMC. Teoretycznie nie powinieneś do niej nic pakować. Życie jednak pokazuje zupełnie cos innego.

Moja poprzednia hobby 420 miała ten sam problem MW=DMC ale jak się okazało była produkowana na poczatku lat 90-tych gdzie niestety takie rzeczy nabijano na tabliczkach znamionowych w fabryce.

 

Czy dane, które podałeś pochodza z dowodu rejestracyjnego czy z tabliczki znamionowej na przyczepie?

 

Widze, ze z Miodzio pisaliśmy posta w jednym czasie :)

Edytowane przez GregorY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na tabliczce i na dowodzie jest tak samo 820 kg masy własnej i 1000 kg dmc :/

Hobby 535 to duża przyczepa i nie chce mi się wierzyć aby Twoja przyczepa miała DMC 1000 kg.

Katalogowo ten typ ma MW 1030 kg a DMC 1300 kg.

Wyczuwam tu jakiś przekręt ( obym się mylił ).

Jeśli w dowodzie i na tabliczce są te zaniżone wartości to strach z tą przyczepą gdzieś jechać.

Pierwsza kontrola z wagą i pozamiatane.

O jakiejś kolizji wolę nic nie pisać.

Tabliczka znamionowa jest fabryczna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.