Skocz do zawartości

Rozstaw śrub hobby 540 z 2008r


P_JA

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie szanowni forumowicze......

chciałem zmienić felgi w mojej przyczepie Hobby 540UK z 2008r ale mam problem z ustaleniem rozstawu śrub. Na pewno jest 5 śrub. Może któryś z kolegów jest w temacie?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie szanowni forumowicze......

chciałem zmienić felgi w mojej przyczepie Hobby 540UK z 2008r ale mam problem z ustaleniem rozstawu śrub. Na pewno jest 5 śrub. Może któryś z kolegów jest w temacie?

Pozdrawiam 

 

Zmierz odległość od środka otworu piasty do środka otworu którejkolwiek śrub i pomnóż przez dwa.

Jeżeli to będzie np. odległość 110, to Twój parametr doboru felgi będzie wynosił 5x110.

 

Prócz tego pamiętaj o ET i szerokości J felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąg jedną z budki i z nią jedź do handlarza a on dobierze co trzeba ( nie pamiętam dokładnie ale chyba 5x 112 jest u mnie)na pewno typowy rozmiar :hmm: .Powiedz,że to do przyczepy, żeby jej nośność była odpowiednia :skromny: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dobre rady. 

Maciek, co masz na myśli pisząc o nośności. Chodzi o twardość materiału z jakiego jest wykonana felga? jeżeli tak to chyba mój plan upada bo planowałem wrzucić aluminiowe zamiast stalowych felg.

 

Ired, dzięki za fajny link. Jak to wszystko pojmę będę prawdziwym specem....

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi tak samo jak opony posiadają indeks nośności ;)  Alusy do przyczepy da się założyć tylko trzeba wyszukać odpowiednie Rozstaw podejrzewam że będziesz miał 5x112 więc poza dedykowanymi do przyczep to od jakiś dużych vanów byś dobrał :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dobre rady. 

Maciek, co masz na myśli pisząc o nośności. Chodzi o twardość materiału z jakiego jest wykonana felga?

Twardość to pojęcie względne :-] .Zrób jak pisze KIT a będzie dobrze. Sam też myślałem o alusach po tym jak po przejeździe po górkach Chorwackich przytopiły się kapturki na śrubach ( tych , które trzymają felgę ) . Aluski raczej szybciej studzą rozgrzane bębny :hmm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach walki z MW szukałem kiedyś używanych felg aluminiowych do swojej przyczepy. Zetknąłem się z jakimś Matrixem. Faceci na schrotach rozróżniali tylko 2 niezbędne parametry : ilość śrub i rozstaw między śrubami obok siebie. Na pytanie o inne, np o ET reagowali spojrzeniem jak na małpę która mówi. Z kilku rodzajów felg które wg nich: na pewno będą dobre - nie nadawały się żadne. Łatwiej dobrać felgę do samochodu, bo czasem mają na felgach napisane z jakiego samochodu i rocznika je zdjęli. Szukałem 4 miesiące i nie znalazłem. Jedynym sukcesem było dopasowanie dojazdówki na kolo zapasowe. Dodatkową trudnością jest to że na starych felgach aluminiowych są nieczytelne napisy. Śruby muszą być inne - dłuższe, ale jeżeli zachowujesz stalowe koło zapasowe to również zachowaj śruby do felg stalowych bo te od aluminiowych albo nie dokręcą koła, albo uszkodzą hamulec wewnątrz bębna. W podanym na początku wątku linku do informacji i konstrukcji felg, autor tych informacji dość lekko podchodzi do wartości ET. Uważam że ET powinno być zachowanie z dokładnością 1 mm. Duża odchyłka ET skończy się bardzo szybkim zużyciem łożysk, lub czymś takim jak na zamieszczonym gdzieś na forum zdjęciu - widać tam felgę z oddartą płaszczyzną przylegającą do bębna. No i jeszcze jedno. Na przyczepie tego nie zauważymy ale miałem kiedyś okazję przejechać się samochodem do którego założono alufelgi od innego modelu tej samej marki z innym ET. Tym samochodem nie dało się jechać, tak "chodził" na prawo i lewo. Przytoczę tu jeszcze jedną historyjkę. Akurat byłem na SKP kiedy wjechała tam nowiutka HONDA na przepięknych alusach. Kierowca

zadysponował aby ustawiono mu kąty w zawieszeniu bo auto nie trzyma kierunku w czasie jazdy. Pracownicy po upewnieniu się ze felgi są dokupione o innych parametrach niż oryginalne, odesłali kierowcę do sprzedawcy felg po prawidłowe felgi lub zwrot pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, 

cenne informacje. Faktycznie tych parametrów, oznaczeń na felgach trzeba się trzymać bo jednak coś znaczą. 

Koło mam zdemontowane ale z braku czasu, wycieczkę w poszukiwaniu felg przekładam na przyszły tydzień.

 

Mam trochę szczęścia bo odezwał się forumowicz z mojej okolicy, mam felgi które mnie interesują.

Mieszkam blisko szrotów, mnóstwo części, ale jak coś potrzeba to przeważnie jest problem żeby było to co powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie....

kolega z forum, który ma felgi do sprzedania niestety 15". Ja mam fajne opony wzmacniane w bardzo dobrym stanie ale 14". Szkoda mi tych opon także szukam dalej ale 14" żeby wykorzystać te opony.

Z "krytykowaniem" musicie jeszcze poczekać :)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.