Skocz do zawartości

Hak - wbijanie w dowod, badanie techn. ????


prymek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktos sie orientuje czy jest wymog wbicia haka w dowod, czy mozna smigac z tym swistkiem z przegladu techn.?

Zeby potem bez problemu np. go zdemontowac przy zmianie auta (sluzbowka)

Szczegolnie jezdzac za granica czy nie bedzie problemu?

Poprzednim autem tak jezdzilem (tyle ze w PL) - tylko z przegladem bez wbijania - a tak wogole zostal mi ten hak od Focusa kombi - wiec jak ktos w potrzebie to w rozsadnych pieniazkach moge zaproponowac - tylko nie pamietam do jakiego rocznika on pasuje (cos miedzy 2007-10) - ale chyba ma jakas tabliczke - wiec u producenta musze namierzyc.

Czy zeby go wbic musi byc wlasciciel pojazdu przy tym czy wystarczy isc tylko z dowodem i przegladem - czy to na miejscu sie zalatwia?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Żeby legalnie jeździć autem z hakiem masz 30 dni od daty jego montażu i przeprowadzenia przeglądu technicznego na dokonanie odpowiedniej adnotacji w DR w Wydziale Komunikacji.

 

Załączniki w przypadku wpisu adnotacji HAK:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, potwierdzające montaż haka.

 

Do wglądu potrzebujesz również dokument tożsamości właściciela czyli:

- dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną,
- lub karta pobytu w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną,
- lub pisemne pełnomocnictwo oraz dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika.

 

Pamiętaj, że w razie jakiejkolwiek kolizji czy zdarzenia, ubezpieczyciel najprawdopodobniej odmówi wypłaty odszkodowania, jeżeli nie będziesz miał w 100% właściwych dokumentów,

a jazda bez odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym jest właśnie takim przypadkiem, potraktują to jakbyś miał nieważny przegląd techniczny.

IMHO gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio okreslił to super jeszcze jedna spraqa na przedladzie corocznym czli okrwsowym jezwli nie bedziesz mial wbitego haka to otrzymasz badanie z wynikuem "USTERKI DROBNE'.Diagnosta robi wpis w rejestrze pojazdow ze nie posiadasz wpisu w Dowodzie rejestracyjnym a ty otrzymujesz zasqiadczenie pononowne i oczywiscie powinienes zapalcic dodatkowo 35 zł.Do tego dochodzi ciekawy policjant (dowod do zabrania) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dowodem osobistym właściciela, to też zależy od pań w okienku. Ja akurat miałem szczęście i mnie sprawę załatwiła żona bez żadnych pełnomocnictw i bez mojego dowodu. Miała natomiast komplet dokumentów z auta (wtedy jeszcze auto nie jechało ze mną :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona w koncu ma to samo nazwisko - wiec pewnie tak jak na poczcie - polecony tez wydadza, ale co innego jak wlascicielm fury jest amerykanski koncern, wtedy goscia z floty trza fatygowac albo jakies pelnomocnictwa latwic :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukpyr- w jakim temacie wypowiedz:) 

konrad - w sumie najlepsze rozwiazanie by bylo - tyle ze furka do odbioru w wawce bedzie zapewne no i nie wiem za ile i czy wogole zamontuja dostarczony haczek, ktory kosztuje +- 500 a w salonie 2500 :(

pytalem czy ma zlota kule wypinana - ktora mozna potem przetopic :)

w sumie na poludniu to jablonex gorowal swego czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem to kolega posiadając auto służbowe zakłada hak na własną rękę i demontuje go po cichu kiedy oddaje auto ( wymienia na nowe).

Nowe auto jedzie na przegląd po ... 3 latach więc nic o diagnoście nie warto wspominać... bo będzie już nowe...

Teoretycznie ze świstkiem pojeździ ale faktycznie podczas kolizji może być problem z ubezpieczeniem...

Za granicą problemów nie będzie bo zwykle służbówki mają szlaban na wyjaz z Polski...

 

Nadmieniam, że temat haków był już opisywany...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szlaban" :)

nie czaje:(

pol Europy roznych masci i roznych koncernow furkami zwiedzilem wiec ...

nie mylic z autem sluzbowym od jakiegos prywaciarza-wyzyskiwacza ktory oprocz zalosnej pensyjki to nawet za paliwo kaze se bulic :(

W razie kolizji z budka czy z samym hakiem bez wpisu?

Swoja droga wg mnie to nic nie powinno zmieniac - bo wpis jest tylko potwierdzeniem tego swistka od diagnosty, ktory wg mnie jest potwierdzeniem legala - ale moze byc tak jak piszesz ze ubezp bedzie szukac dziury w calym - byle sie wywinac :(

jutro zglebie temat wsrod ubezpieczycieli a tak naprawde likwidatorow szkod 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Załączniki w przypadku wpisu adnotacji HAK:

- dowód rejestracyjny,

- karta pojazdu, jeżeli była wydana,

- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, potwierdzające montaż haka.

 

Do wglądu potrzebujesz również dokument tożsamości właściciela czyli:

- dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną,

- lub karta pobytu w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną,

- lub pisemne pełnomocnictwo oraz dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika.

 

 

Chyba jednak nie 5 min :(

poza tym w korporacjach pracuje tysiace a nie kilkadziesiat osob, szczegolnie jak flota to kilkaset autek:)

czesto pewne decyzje zapadaja za oceanem - nawet tak blache (procedury i tyle)

resumujac dla glupiego haczyka trza czesto ruszyc rzesze ludzi, w ktorych to nie jest interesie, czyt. dodatkowa robota itp.

tekstem z aktem to mnie rozbawiles :(

czy jak pozyczas fure od znajomego? zony? z wypozyczalni to tez z aktem smigasz np. jadac po zone na lotnisko do Berlina :)

czy wystarczy ze masz papiery od fury?

czemu mialoby to sluzyc? antykradziezy? od tego jest ac i ew. umowa na uzyczenie auta do celow sluzbowo-priv zawarta z uzyczajacym:)

z czyms takim jak kwitek ze auto jest uzyczone sie spotkalem, ale zeby jakies akty:(

zielona karta to i owszem byla wymagana :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo o Ruchu Drogowym wyraźnie mówi (art. 71.p 4):

Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

 

Więc możesz być pewien problemów w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia jadąc z przyczepą bez adnotacji "hak" w DR.

Również dociekliwy policjant ma prawo zabrać ci DR, wtedy do odzyskania go będziesz potrzebował znacznie większą rzeszę ludzi, którzy dodatkowo mogą zadawać Ci niewygodne pytania, co hak robił w służbowym aucie.

Ty zapytałeś - my ci odpowiadamy najlepiej jak umiemy. Decyzję o sposobie postępowania wybierzesz i tak samodzielnie, tak samo jak ty będziesz odpowiadał za ewentualne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.