Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

witajcie... poluję na Hobby - najlepiej dwa spania z brodzikiem /ja, żonka i dwójka chłopaków 2+4 lata/ z w miarę małą masą.....

 

czyli prawie cud :D - prawda :)

 

chciałbym przeznaczyć na przyczepę 6-8 tyś PLN

 

ale do rzeczy.... zastanawiam sę nad holownikiem... planowałem audi A-4 1,9tdi (90PS) lub BMW 525 (140PS) w granicach 17-18 tyś....

Ale.... :hop1: Bmw ponoć ą awaryjne i paliwożerne a Audi drogie w zakupie i mają lipne zawieszenie... ehh te wahacze......za tą cenę to miałbym A4 1995/6

 

i ostatnio oglądałem Renault Scenic... piękne auto...funkcjonalne i przestronne--- co powiecie na diesla 1.9 (90PS)

 

czy taki motor (90PS) nie za słaby do takiej przyczepy...obawiam się o zawiecho tego francuza i skrzynie ze sprzęgłem....

wyjazdy z przyczepą planuje na kilka tygodni podczas wakacji 500-1000km od domu oraz parę wyjazdów weekendowych w roku 100km od domu

na pewno w grę wchodzą góry gdyż jestem z południa

 

czy może szukać czegoś powyżej 100PS ..... w grę wchodzi tylko DIESEL......

proszę Was :-] o opinię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w rodzinie 3 sceniki - kazdy po około 200 000km umierał - wszytskie podzespoły padały. Natomiast teraz przestawiłem się na audi i wiem, ze 300 000km na taki samochód to jest nic samochody z przebiegiem 500 000 nadal trzymają się dobrze. To o czymś świadczy.

Jeśli chodzi o wahacze w audi - koszt wymiany całego przodu na cześciach regenerowanych - 1000zł, na czesciach nowych 1200zł. Ja wymieniam ne regenerowane - i wytrzymuje mi to conajmniej 2 lata ostrego użytkowania - reasumując - 1000 zł na 2 lata to raczej nie jest problem. Za to te wielowahaczowe zawieszenie odwdzięcza się jakością pokonywania zakrętów :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygodę z francuskimi autami zakończyłem na Citroenie C5. Kupiłem nowego w salonie i sprzedałem zanim się gwarancja skończyła :hop1:

Zepsuło się w nim prawie wszystko, a niektóre rzeczy po kilka razy (np. przewód od wspomagania wymieniany był 6 razy :-]

Wniosek: już nigdy nie kupię nic co jest wyprodukowane przez francuzów, a nie jest do picia lub jedzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hobby - najlepiej dwa spania .... z w miarę małą masą.....

 

czyli prawie cud :-] ...

 

6-8 tyś PLN

Spoko, rzeczy niemożliwe załatwiamy od ręki, ale na cuda trzeba trochę poczekać

Tu masz przyczepy

Fakt, większość albo nie ma łazienki, albo nie ma drugiego spania.

A może jednak coś innego

http://moto.allegro.pl/item251405383_tanio_przyczepa_kempingowa_swift_chellenger.html

 

 

 

już nigdy nie kupię nic co jest wyprodukowane przez francuzów, a nie jest do picia lub jedzenia :D

:hop1:

ja bym stawiał na audi tylko takie co jeszcze nie zaznało dróg w naszym pięknym kraju a jego licznik nie wskazuje "magicznych" 120 tys km przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kazde audi ma natrzaskane 120 tkm - taka polska specyfika. Ja wogole na licznik nie patrze.

Zwracam uwage na stan techniczny samochodu, na zuzycie podzespolow, a zwlaszcza na jakosc napraw powypadkowych. Czasami nie ma sladow po naprawach - można cos takiego znalezc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mtworusie, a brałeś pod uwagę Volvo?

Za 17-18 tys. kupisz Volvo S40, lub jeśli lubisz kombi, V40 1,9 TDI 90 PS, wyposażone, bezpieczne i w dobrym stanie. Rocznikowo podobnie jak Scenic, a technicznie przepaść.

Z racji zawodów jeśdziliśmy wynalazkami różnych marek, byliśmy właścicielami kilkunastu samochodów, ale cztery lata temu trafiło nam się przypadkowo Volvo - wtedy dziesięcioletnia 440-tka. Samochód nie do zajeżenia! I zostaliśmy przy tej marce, teraz mamy V70 z silnikiem 2,5 TDI, 140 PS. Na liczniku 257 tys. km, a samochód w o niebo lepszym stanie niż nasze firmowe 2-3 latki, serwisowane, dbane i nie zajeżdżane.

Jeśli chodzi o ceny części do Volvo to są zaskakująco przyzwoite, nie wyższe niż np. do Renault. Jeśli będziesz zainteresowany to służę namiarami na sklepy i serwisy zajmujące się tą marką w Krakowie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda marka ma swoje zalety i wady jak tez zwolennikow i przeciwnikow. Kiedy po kilku latach eksploatacji mojego pierwszego francuza niechcacy natrafilem i przeczytalem recenzje o modelu na forum to zdziwilem sie, ze jeszcze zyje. Juz dawno moj samochod, ktory u innych pali po 15 litrow, pekaja silniki, skrzynie biegow, wahacze wymienia sie dwa razy do roku, powinien sie rozleciec.

 

mtworus, jezdze pikusiem z dieselkiem 92 i nie narzekam a konstrukcyjnie jest podobny do scenika przeciez. Przyczepa ma 1200kg dmc.

Wszystko jednak zalezy co kto oczekuje od swojego zestawu. Ty chcesz jezdzic po gorach...hmm no tu bym sie zastanowil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam opla astrę kombi 1.8 PB+GAZ.W tamtym roku jadąc nad morze bez rowerów na dachu spalił mi 11,5-12l gazu na100km,w tym roku zapodałem dwa rowery na dach i spalanie wyszło około 13,5l na 100km,jadąc tak do 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda marka ma swoje zalety i wady jak tez zwolenników i przeciwników. Kiedy po kilku latach eksploatacji mojego pierwszego francuza niechcący natrafiłem i przeczytałem recenzje o modelu na forum to zdziwiłem się, że jeszcze żyję. Już dawno mój samochód, który u innych pali po 15 litrów, pękają silniki, skrzynie biegów, wahacze wymienia się dwa razy do roku, powinien się rozlecieć.

 

hihi tak zawsze jest z opiniami na forumach :hop1: jak wchodze na forum BMW to wydaje mi sie ze urodzilam sie w czepku i ze mam szczescie jak stad do Monachium, bo mam juz czwarte auto pod rzad tej marki i jakos tych wszystkich niedogodnosci z awaryjnoscia nie doznalam.

 

ps Columbusa DMC 1750 ciagam 3 litrowym dieslem 193 PS-y......ostatni wynik automat-tepomat-klima-Alpy (autostrady ok 110 km/h) ok 12 litrow. Dla mnie nie jest zle :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...teraz mamy V70 z silnikiem 2,5 TDI, 140 PS. Na liczniku 257 tys. km, a samochód w o niebo lepszym stanie niż nasze firmowe 2-3 latki, serwisowane, dbane i nie zajeżdżane...

 

Nomen omen to jest silnik z audi właśnie.

Ale Volvo robi bardzo dobre samochody - to fakt, szkoda tylko, że nie są tak popularne w napędzie na 4 koła jak audi.

 

@Marcin - Nie zapomnij, że jezdzisz samochodem z udokumentowaną i znaną Ci historią :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem gdzieś niepochlebą opinię o V-40....że niby problemy z temperaturą i głowice pękają.....

:D ale każdy samochód odpowiednio eksploatowany da się lubić i spełnia swoje funkcje... a trafiają się także pechowe egzemplarze, które swym właścicelom spędzają sen z powiek i robią czystkę na koncie....

 

w każdym razie na forum BMW dużo jest opinii że TDSy nie są zbyt udane jeśłi chodzi o awaryjność :-] - może i nie wszytkie,....w każdym razie te, na które mnie stać :hop1: niestety tak........ :)

 

ponadto każda sroczka swój ogonek chwali więc jak się nie ma co sie lubi........... :)

to się kradnie co popadnie .....jak mówi stare indiańskie przysłowie :):)

 

i jeszcze coś zasłyszałenego.... ponoć niektóre modele Renault, Nissan i Volvo przez jakiś czas miały te same silniki....możliwe to czy coś pokręciłem...

 

jakoś wolę A4 niż volviaka... chyba z częściami lepiej i taniej....volvo wiąż mało popularne jest i może drożej wyjść niż A4 w servisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[code:1]w każdym razie na forum BMW dużo jest opinii że TDSy nie są zbyt udane jeśłi chodzi o awaryjność - może i nie wszytkie,....w każdym razie te, na które mnie stać niestety tak........ [/code:1]a z tym to sie zgodze, w tamtych czasach BMW jako "bezynowa" firma nie powinna sie brac w ogole za robienie diesla .... no ale jakies doswiadczenia trzeba kiedys zebrac, zeby robic jednego z lepszych silnikow diesla pozniej.Dlatego kiedys jezdzilismy benzynami a dopiero pozniej zdecydowalismy sie na diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda sroczka swój ogonek chwali. Wydaje mi się, że każde auto bez problemu przejedzie pierwsze 200 tys. km. Francuzkie też. Pięć lat temu wszystkie auta w rodzinie zaczęliśmy wymieniać na Renówki. I nie żałujemy tego. Z autami nic poważnego się nie dzieje. Za niewygórowane pieniądze mamy komfortowe auta które się nie psują. Niemieckie odpowiedniki byłyby o 20% droższe a wcale nie lepsze. SCENIC którego mam w rodzinie to bardzo dobre wygodne auto, o ile się go kupi z niewielkim przebiegiem. a z dieslem jest dobrym holownikiem - zwłaszcza że można założyć na przód mniejsze koła. Kupujacym przyczepę radzę wejść na MOBILE.DE Za 5 - 7 tys. E można kupić kilkuletnią przyczepę dobrze wyposażoną, zdecydowanie lepszą niż sprowadzane. Byłem, widziałem. Teraz jest najlepszy okres na kupno używanej przyczepy. Pozdrawiam :hop1: Adam :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i jeszcze coś zasłyszałenego.... ponoć niektóre modele Renault, Nissan i Volvo przez jakiś czas miały te same silniki....możliwe to czy coś pokręciłem...

 

 

I masz calkowita racje wlasnie V40 1.9TD to silnik renault, a obecnie nissan ma dci tylko z renault.

 

Sam mam Lagune od roku, jak narazie nie narzekam, a ze wzgledu na nasze dziurawe drogi robic przy zawiezeniu trzeba przy kazdym samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.