Skocz do zawartości

Lista holowników nadających się do ciągania


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że zamierzam dokonać zmian w domowym parku maszynowym, szukam holownika, który nie będzie ważył więcej niż 2000 kg - mowa o Maksymalnej Masie Całkowitej (tzw. DMC) i jednocześnie będzie miał uciąg na haku przynajmniej 1500 kg. Wyjaśnię, że aut takich jest bardzo mało. Jednocześnie będzie to kombi z w miarę dużym bagażnikiem i będzie miał siłę wciągnąć taką budkę pod stromą górę.

 

Oto przygotowana przeze mnie lista modeli, które łapią się na powyższe parametry. Prośba do Was, abyście wyrazili swoją opinię, które z nich nadają się do tego najbardziej:

 

 

Lista aut spełniających parametry.

Które z nich najbardziej nadają się do ciągnięcia przyczepy 1500 kg

i na wyjazdy zagraniczne, w tym w tereny górskie? Które mają duże bagażniki?

 

t0012227.jpg

1. Nissan Primera Kombi (2002-2007) 2.2 dCi - 102 kW (139 PS) Diesel i 2.2 Di - 93 kW (126 PS) Diesel oraz najsłabsza 1.9 dCi - 88 kW (120 PS) Diesel

 

 

2. Audi A4 Avant (1996-2001) 2.5 TDI - 110 kW (150 PS) Diesel, i 2.8 - 142 kW (193 PS) Benzin. Młodsze Audi A4 Avant (2001-2008) 1.9 TDI - 85 kW (116 PS) Diesel i najsłabszy 1.9 TDI - 74 kW (101 PS) Diesel. Auta drogie!

t0018311.jpgt0011030.jpg
 

 

3. Mitsubishi Galant Kombi (1997-2003) 2.5 - 120 kW (163 PS) Benzin

 

4. Ford Mondeo Turnier (1996-2000) 2.5 V6 - 125 kW (170 PS) Benzin. Samochody bardzo tanie!

 

5. Volvo V70 (1996-2000) 2.4 - 125 kW (170 PS) Benzin oraz 2.5D -103 kW (140 PS) Diesel

 

6. Ford Focus C-Max (2003-2007) 2.0 TDCi - 100 kW (136 PS) Diesel

 

 

t0007504.jpg

7. Mazda 626 Kombi (1998-2002) 2.0 TD - 81 kW (110 PS) Diesel. Auta w przyzwoitej cenie.      

 

 

8. Mercedes-Benz C-Klasse T-Modell (1996-2001) C 220 CDI - 92 kW (125 PS) Diesel lub słaby benzyniak 2.0 i rzadki, ale mocny C 280 - 145 kW (197 PS) Benzin

t0001241.jpg    

 

 

9. Renault Laguna Grandtour (2001-2005) 1.9 dCi - 88 kW (120 PS) Diesel

 

10. Subaru Legacy Kombi (1998-2003) 2.5 4WD - 115 kW (156 PS) Benzin lub nowszy (2003-2009) 2.5 4WD - 121 kW (164 PS) Benzin. Ewentualnie Subaru Forester (2002-2008) 2.5XT - 155 kW (211 PS) Benzin (mocniejszy też jest). Jest jeszcze bliźniaczy do Legacy: Subaru Outback (2003-2009) 2.5 - 121 kW (164 PS) Benzin. Auta z dobrymi parametrami, ale drogie.

t0015812.jpgt0500723.jpg

 

Parametry odnośnie Maksymalnej Masy Całkowitej auta są w dowodzie rejestracyjnym w rubryce F1,

a DMC przyczepy podane jest w rubryce Q1
 

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

 

2. Audi A4 Avant (1996-2001) 2.5 TDI - 110 kW (150 PS) Diesel, i 2.8 - 142 kW (193 PS) Benzin. Młodsze Audi A4 Avant (2001-2008) 1.9 TDI - 85 kW (116 PS) Diesel i najsłabszy 1.9 TDI - 74 kW (101 PS) Diesel. Auta drogie!

t0018311.jpgt0011030.jpg
 

 

2,5 TDI odpada , Benzyna -nie mam do czynienia , młodsze już mają awarie .

Jedyne autko niezawodne to stare audi a4 1.9 TDI 110 PS.

Naprawdę po roku eksploatacji uznasz , że to jest jedno z tańszych samochodów , a o stacji ASO zapomnisz , z resztą tam nie ma co grzebać jeśli poprzedni właściciel użytkował zgodnie z zaleceniem producenta . 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat ciekawy.

 

ja od siebie powiem że Cmax 2.0TDCi pociągnie taką budkę - spokojnie radzi sobie z moją o DMC 1250 - a wydaje mi się, że itak możliwe że lekko przekraczam to DMC.

 

podjazdy czasami w Chorwacji na autostradzie robiły na nim wrażenie - i trzeba było 3 bieg + 80kmh i się spokojnie jechało (kilka przypadków po kilkaset metrów)

 

dodałbym Ci jeszcze do listy Mazdę 6 - ale nie wiem ile ma na haku - w dieslu i jakie dmc- bo moja benzynka 2.0 po górkach mogłaby trochę narzekać na 1500kg na ogonie - do tego jakość jazdy z przyczepą w Cmaxie jest 50% lepsza ( lepsza dynamika i stabilność zestawu nawet przy 120kmh)

 

Audi A4 - zapomnij - w kombiaku bagażnik jest  malutki - nieporównywalny z mondeo, mazdą 6 czy nawet zwykłym focusem kombi - przymierzałem się do a4 a nawet a6 - oba są fajne, ale dla mnie za małe.

 

masz bardzo duży rozrzut cenowy wymienionych aut, może podaj mniej więcej budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mogę skomentować :

  • Audi A4 Avant (1996-2001) 2.5 TDI - 110 kW (150 PS) Diesel podobno straszna wtopa z silnikiem.
  • Volvo V70 (1996-2000) 2.4 - 125 kW (170 PS) Benzin oraz 2.5D -103 kW (140 PS) Diesel  - nie jestem pewien ale chyba problem jak wyżej

  •  

    Mercedes-Benz C-Klasse T-Modell (1996-2001) C 220 CDI - 92 kW (125 PS) Diesel - tu bym polecał 

    ( przyzwyczajenie do mercedesa w dieslu), Jeżeli ma hydropneumatyczne tylne zawieszenie ( tak jak E) to tym bardziej. UWAGA ! Nie kupować C220 ! Sprzedający czasem namieszają w głowie że to 220CDI . C220 to wtopa z pompą wtryskową.

     

    Poza mercedesem pozostałe informacje są zasłyszane, o pozostałych samochodach nie mam pojęcia.

    Polecam moją metodę oceny samochodu. Po zauroczeniu się jakimś samochodem, przyglądam się ile ich jeździ na TAXI. Stąd wyciągam wniosek czy to samochód do pracy, czy dla hobbystów.

     

     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Witam.
  Odpowiem wg.własnych doświadczeń :
- Renault i Nissan te same silniki diesla. Opinie n/t bezawaryjności raczej negatywne.
- Mitsubischi Galant w tej wersji silnikowej i wyposażeniowej Avance miałem przyjemność użytkować i byłem bardzo zadowolony. Mimo 10km mniej od mojego Legacy nie czuć było różnicy. V6  Mitsubishi lepszy w dolnym zakresie obrotów, na wyższych lepszy bokser Subaru (jest tutaj aktywny forumowicz ,chyba zadowolony z takiego auta) auto bardzo dobrze współpracuje z LPG

-Audi A4 2,5 tdi 150 i 163 km bardzo awaryjne jeżeli już to 180 km,ale nie wiem czy zmieścisz się w dmc 2000kg.Benzynowy 2.8 prosty starszej generacji silnik dobry do LPG,jest jeszcze w rocznikach 2000-2006 3.0 V6 220km również do LPG ok. zarówno jeden jak i drugi występuje w wersjach 4X4. Audi i Mitsubishi stosunkowo małe bagażniki ok 1400-1450 dm3

-Ford c-max 2.0 użytkowałem wersję przed liftingiem bez filtra dpf .Dobrze to jeździ.Silnik koncernu PSA opinie różne.

-Volvo chwalony silnik 2,4 D5 163 km,ale doświadczenia jak i przy pozostałych twoich typach brak

Poleciłbym Ci jeszcze wziąć pod uwagę Afę 159 1,9 JTD,są wersje 120 km 8V i 150km 16V z dpf . Silniki JTD fiata mogą śmiało konkurować bezawaryjnością z 1.9 TDI Audi.W alfach jest jeszcze 2.4 JTD super silnik,ale dmc pow 2000kg. Jeżeli nie boisz się Alfy to model 156 występował z silnikiem JTD 150km w podwyższonej wersji Q4 z bardzo dobrym napędem 4X4 (wszystkie alfy podobnie jak A4 i Galant małe bagażniki.

n/t Subaru pisałem na PW :-)

Moja opinia:Do Twojej przyczepy jeżeli benzyna to przynajmniej 160km,jeżeli diesel to min 120km

 Mam nadzieję,że moje doświadczenia i opinie będą pomocne przy wyborze holownika

 Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To co mogę skomentować

  • Mercedes-Benz C-Klasse T-Modell (1996-2001) C 220 CDI - 92 kW (125 PS) Diesel - tu bym polecał 

    ( przyzwyczajenie do mercedesa w dieslu), Jeżeli ma hydropneumatyczne tylne zawieszenie ( tak jak E) to tym bardziej. UWAGA ! Nie kupować C220 ! Sprzedający czasem namieszają w głowie że to 220CDI . C220 to wtopa z pompą wtryskową.

To nie do końca jest tak. Zacznijmy od tego, że nie chcąc wpaść w Viatola kombi we wszystkich markach odpada.

Mercedes C220 CDI ma DMC 2000 kg, na haku jest 1500kg. Po za Audi A4 to jedyne auto, które pociągnie cepkę 1500 kg DMC i nie wpadnie w haracz.

Co do silnika to oczywiście diesel. Należy zwrócić uwagę na ilość kucyków. Problem polega na tym, że występują w tym oznaczeniu dwa silniki. Jeden o mocy  120 koni i ten się nie nadaje. Jest drugi też C220 i ma 146 koni. Można mu założyć czipa i będzie miał 170 koni i potężny moment obrotowy. Te silniki są w większości Sprinterów.

Gdy zmieniłem cepkę na 1500 DMC po długich analizach i poszukiwaniach właśnie takie auto kupiłem. Mój jest z 2003 roku. Spisuje się świetnie. Nie ma najmniejszych problemów z górami. Spalanie solo w granicach 6,2 ropy. Z cepką normalnie w granicach 9,5 litra, ale teraz w niedzielę w temperaturze 40 stopni gdy klimatronik ratował nam życie, pożarł 11 litrów.

Edytowane przez Kajman (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10. Subaru Legacy Kombi (1998-2003) 2.5 4WD - 115 kW (156 PS) Benzin lub nowszy (2003-2009) 2.5 4WD - 121 kW (164 PS) Benzin. Ewentualnie Subaru Forester (2002-2008) 2.5XT - 155 kW (211 PS) Benzin (mocniejszy też jest). Jest jeszcze bliźniaczy do Legacy: Subaru Outback (2003-2009) 2.5 - 121 kW (164 PS) Benzin. Auta z dobrymi parametrami, ale drogie.

 

 

 

 

Jeżeli nie będziesz miał problemu z utrzymaniem tych aut - bież w ciemno. Tylko, żeby nie miały gigantycznych przebiegów, choć raczej są długowieczne. To klasyczne boxery subarowskie. Ktoś tu napisał, ze bardzo dobrze współpracują z LPG. DO CZASU!!

LPG, generalnie odradzam.

 

I może bardziej Forester niż inne ale to już kwesta gustu. Mówiłeś coś o górach, Forester jest tu najbardziej uterenowiony. We wszystkich benzynach powinieneś trafić na magiczna "wajchę" po środku czyli reduktor. Maja ją tyko auta benzynowe!!!

 

Oczywiście wszystkie auta wyposażone w klasyczny subarowski (czytaj-niezawodny) napęd na 4 koła :)

 

Diesla w ogóle odradzam  :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będziesz miał problemu z utrzymaniem tych aut - bież w ciemno. Tylko, żeby nie miały gigantycznych przebiegów, choć raczej są długowieczne. To klasyczne boxery subarowskie. Ktoś tu napisał, ze bardzo dobrze współpracują z LPG. DO CZASU!!

LPG, generalnie odradzam.

 

I może bardziej Forester niż inne ale to już kwesta gustu. Mówiłeś coś o górach, Forester jest tu najbardziej uterenowiony. We wszystkich benzynach powinieneś trafić na magiczna "wajchę" po środku czyli reduktor. Maja ją tyko auta benzynowe!!!

 

Oczywiście wszystkie auta wyposażone w klasyczny subarowski (czytaj-niezawodny) napęd na 4 koła :)

 

Diesla w ogóle odradzam  :nono:

Reduktor posiadają tylko wersje wolnossące

n/t przydatności LPG do Subaru np link:

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2013/Subaru-na-LPG-osaczaja-nas,wiadomosc,6911.html

              

W Legacy/Outback IV 2003-2009 występowały 3 silniki wolnossące(Turbo 2,5 wersja US) .Wszystkie to boksery 

 w układzie H  dwa 4cylindrowe 2.0 i 2,5 i jeden 6cylindrowy  3,0. Ten pierwszy za słaby: występowały 3 wersje tego silnika - 137km do gazu idealny bo SOHC (pojedynczy wałek rozrządu) łatwa konieczna co 40tys km regulacja luzów zaworowych, - 150 i165km  DOHC  trudniejsza,(przez co droższa) dla mechaników regulacja.  2,5 165km i po lifcie od 2007 roczniki modelowe 2008 173km (dodanie zmiennych faz rozrządu)  Jest to silnik SOHC przez co regulacja to ok. 200zł. Do gazu również idealny ,zalecana Lubryfikacja.

3.0 super silnik,ale żeby wyregulować te luzy trzeba wyciągać silnik inaczej mechanik sobie nie poradzi,choć gdzieś na forum subaru czytałem,że są przypadki że jakiemuś mechanikowi się to udało bez wyciągania silnika, ogólnie nie polecają tego silnika gazować,mimo zastosowania lubryfikacji(bardziej wrażliwy silnik).

 Outback to jest to samo co legacy tylko prześwit zwiększony z 15 do 20cm(to więcej niż nie jeden suv)  i trochę sztywniejsze zawieszenie.Brak silnika 2.0.

Edytowane przez swrx (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za rzeczowe opinie :bukiet:. Są one dla mnie bardzo cenne, bo jako nie branżowiec samochodowy, mało o poszczególnych autach wiem. 

Maarec, czy mówiąc o Fordzie C-Max-e masz na myśli ten model rocznika i silnika: 

http://autokatalog.autoscout24.de/ford/c-max-2007-heute/2.0-tdci-81-kw-110-ps/ Pytam, bo najlepiej wiedzieć jaki konkretnie model i motor szukać.

Swrx, Subaru Legacy ciągle jest faworytem, tylko nie wiem, czy uda mi się trafić dobry cenowo egzemplarz. Początkowo myślałem, że to nieco tańsze samochody, ale jak się okazało, w tej grupie wymienionych aut należą do jednych z najdroższych. Dużo tańszą alternatywą jest Mitsubishi Galant, ten 2,5 litra w benzynie. I cieszy mnie Twoja dobra opinia o tym aucie.  

Co do Alfy 159, to bardzo fajne auta i w dobrej cenie - jak za rocznik, ale niestety, chyba wszystkie mają Maksymalną Masę Całkowitą powyżej 2000 kg, a nie jak piszesz, tylko ten 2.4 litrowy. Przynajmniej tak wynika z tej strony: http://autokatalog.autoscout24.de/alfa-romeo/alfa-159-sportwagon-2006-heute/

Należy kliknąć na wybrany model silnika, a następnie z lewej strony na górze w technishen daten.

  

Kajetan, strasznie podoba mi się ta propozycja, bo moi znajomi bardzo sobie chwalą Mietki. Jednak coś mi tu nie gra. Według tej samej strony, Twój Mercedes ma 2095 kg: http://autokatalog.autoscout24.de/mercedes-benz/c-klasse-t-modell-2001-2007/c-220-cdi-105-kw-143-ps/ natomiast Ty piszesz, że ma 2000 kg. Jak to możliwe? Czy masz normalną wersję, czy też może jakiś rzadki, nietypowy - limitowany model? Bo nie ukrywam, że C-klasa 220 CDi odpowiadałby też żonie, bo na co dzień, to ona by nim jeździła. Powiedz coś o Swojej sztuce i gdybyś mógł wkleić kilka przykładowych takich samych modeli gdzieś z Allegro (nie patrząc na cenę i rejon). Chodzi o pokazanie takich samych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam okazję ciągać Elddisa 1300dmc, własnie  Nissanem Primera 1.9 dci kombi, dmc zestawu to 3495kg, a więc mogę jeżdzic bez tej cudownej skrzyneczki viatol. Nigdy nie miałem z tym autem problemu, mało pali, i pod górkę bez najmniejszych problemów pociągnie cepke.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za rzeczowe opinie :bukiet:. Są one dla mnie bardzo cenne, bo jako nie branżowiec samochodowy, mało o poszczególnych autach wiem. 

Maarec, czy mówiąc o Fordzie C-Max-e masz na myśli ten model rocznika i silnika: 

http://autokatalog.autoscout24.de/ford/c-max-2007-heute/2.0-tdci-81-kw-110-ps/ Pytam, bo najlepiej wiedzieć jaki konkretnie model i motor szukać.

 

ja użytkuję od kwietnia takiego - http://autokatalog.autoscout24.de/ford/focus-c-max-2003-2007/2.0-tdci-100-kw-136-ps/

nie wiem czym auta się różnią po za wyglądem świateł i maski.

 

mam 6 biegów, 136 KM, silnik TFU francuski... ale jeździ.

 

jakby były dostępne na rynku wtórnym kupiłbym 2.0 Benzyna i zagazował, ale nie było jak kupowałem ani jednej sztuki w kraju,a co dopiero takiej w stanie normalnym.

 

dane z autokatalogu zgadzają się w DR, czyli pociągnąć pociągnie te 1500 - najwyżej przy 100kmh spali 11l ropy. Wcześniej miałem do czynienia (w rodzinie z takim samym tylko 1.6 TDCI - też fajnie jeździł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caarec, a czy ford Focus Kombi nie jest większy? O taki jak np. ten: http://allegro.pl/focus-2-0d136km-rarytas-piekny-klima-alu-zobacz-i3424175062.html

Czy nie ma większego bagażnika? Czy nie byłby lepszy od C-Maxa do wożenia gratów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbyś sprawdzić dane techniczne w necie, ale wydaje mi się , że cmax nadrabia wysokością a pozostałe wymiary są takie same.

 

przy holowaniu wysokość auta oraz stosunkowo krótki zwis - dają dużą wygodę i bezpieczeństwo

 

wiadomo, że każdy swoje auto chwali, ja tylko zaznaczam ze lepiej się tym holuje niż kombiakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fordach niestety masy się nie zgadzają. Całe życie jeździłem Fordami, najpierw Sierry później Mondeo. Z żalem rozstałem się z Fordami, chociaż Mondeo combi w domu jest bo żal było go puścić w obce ręce. Zbyt dużo do niego dołożyłem.

Przepraszam za wyrażenie, ale do takiej cepki C max to popierdułka:(

 

Pytasz o bagażnik, do Mercedesa włożę więcej niż do Mondeo combi, no chyba że w Mondeo rozłożę tylne oparcie czego mój Mercedes nie ma.

 

Jak pisałem wcześniej, jeżeli nie chcesz płacić drogowego haraczu zapomnij o combi. W tych parametrach jest tylko Audi A4 1,9TDI i Mercedes C220 CDI. Audi ma DMC 1995kg a na haku 1550 jeżeli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Subaru. Jak już jeden z kolegów napisał reduktor posiadają tylko wersje wolnossące z silnikami 1,5 ,1,6 i 2,0. W 2,5l reduktora już nie ma. Jeżeli chcesz niezawodnie to patrz za silnikami wolnossącymi 2,0 , 2,5 lub  2,0 turbo (~170KM). Silnik 2,5 XT(turbo) słynie z kosztownych niespodzianek. Wolnossak 2,0 teoretycznie może ciągnąć 1600 ale jak by to wyglądało w praktyce to nie wiem. Mam doświadczenie z przyczepą DMC 800kg i silnikami 1,6 (90KM) oraz 2,0 (150KM) oba w Imprezach.  Z 2,0 i przyczepą 800kg da się wyprzedzić tiry ale szału nie ma. W bezwietrzną pogodę da się jechać 110-120km/h ale tak w okolicy 100km/h jest komfortowo. Pod duże górki na autostradach często trzeba zejść do 3 biegu. Reduktor jest nieoceniony gdy musimy ruszyć na stromym podjeździe. Spalanie z przyczepką 12,6l na trasie 1000km.

 

Wysokie koszty eksploatacji częściowo są mitem. W 1,6 (przejechałem 80000km a auto ma już 20 wiosen i 280000 przebiegu) miałem jedną awarię, pękła gumowa osłona przegubu za 32 zł + wymiana 80zł. W 2,0 było już gorzej. Padł mi regulator faz rozrządu cena 380zł + wymiana i diagnoza.... i tu zaczyna się problem. Żaden okoliczny mechanik nie wiedział o co chodzi i skończyło się w ASO gdzie faktycznie jest drogo. Za diagnozę i wymianę ~800zł. Drugi raz wymieniałem sam, wymiana jest banalnie prosta. Ale drogo jest w każdym ASO tak więc trzeba mieć mechanika który ogarnia subaru i wtedy tzw koszty eksploatacji są podobne jak w "normalnych" samochodach.

 

Co do gazu. Tu również jest sporo mitów. Cały problem polega na tym że jest niewiele warsztatów które potrafią poprawnie zagazować boksera. Dla przykładu Impreza 2,0 taka jak posiadam jest sprzedawana w wersji bifuel z fabrycznie zainstalowaną instalacją. Więc nie taki diabeł straszny.  

 

Na forum subaru można znaleźć człowieka specjalizującego się w imporcie używanych aut (z tego co widzę klienci są zadowoleni) oraz namiary na sprawdzone warsztaty gazowe i mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.