Skocz do zawartości

Box dachowy - który wybrać


koszak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

mam pytania dotyczące boxów dachowych na samochodzie.

1. Jaki box najlepiej wybrać biorąc pod uwagę oczywiście cenę i jakość, albo inaczej dobrą jakość w dobrej cenie :)

Nie oczekuję pomocy w doborze wielkości tylko w doborze firmy i modelu. (myślałem o thule motion, fajny ale trochę drogi oraz taurus altro, cenowo fajny, ale nie wiem jak z jakością)

2. Czy jeźdżąc z boxem i wzrośnie spalanie czy nie, bo opór już stawia przyczepka i czy box się dołoży do tego oporu czy nie, a jeśli tak to o ile. 

 

Bardzo proszę o Wasze opinie i spostrzeżenia najlepiej od osób, które z takimi boxami podróżują.

Edytowane przez koszak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jadąc z przyczepą spalanie nie wzrośnie, a box fantastycznie rozszerza możliwości spakowana się. Jeżeli jeździsz na nartach to weź pod uwagę długość nart i ew czy obok nie będziesz zakładał bagażnika rowerowego. Polecam Thule, dobra ergonomia, szybki montaż, praktycznie niesłyszalny w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę z boxem Inter Pack (http://www.interpack.com.pl) służy mi już dobre 10 lat i nic sie z nim nie dzieje.Zimą wozi narty i buty a latem żagle do windsurfingu. polecam jako pewną alternatywę dla thule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję największego Thule Motion 900. Box pierwsza liga - zarówno w użytkowaniu jak i w kategorii cena.

Taurus to przedstawiciel Thule - ich produkty również charakteryzują się bardzo dobrą jakością przy niższej cenie.

Thule Motion jest otwierany z dwóch stron a ten box Taurusa tylko z jednej strony.

Mam jeszcze jakieś inne boksy - no name, ogólnie więcej hałasu i świstu robią belki od słabego producenta niż którykolwiek z boksów.

 

Boksy wożone na T4, T5 i pasacie nie powodują jakiegoś znacznego wzrostu paliwa, ale nie gnam nigdy na złamanie karku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję największego Thule Motion 900. Box pierwsza liga - zarówno w użytkowaniu jak i w kategorii cena.

Taurus to przedstawiciel Thule - ich produkty również charakteryzują się bardzo dobrą jakością przy niższej cenie.

Thule Motion jest otwierany z dwóch stron a ten box Taurusa tylko z jednej strony.

Mam jeszcze jakieś inne boksy - no name, ogólnie więcej hałasu i świstu robią belki od słabego producenta niż którykolwiek z boksów.

 

Boksy wożone na T4, T5 i pasacie nie powodują jakiegoś znacznego wzrostu paliwa, ale nie gnam nigdy na złamanie karku.

w takim razie czy ma sens płacić 1000zł więcej za thule? czy lepiej kupić tańszego Taurusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie pytanie ciężko odpowiedzieć - mój wybór to Motion 900 dlatego, że to największy box na rynku - przy 6 osobach jadących w busie na narty inne były za małe.

Ale jeżeli boxa będziesz użytkował sporadycznie to moim zdaniem szkoda przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja korzystam z boxu Inter Pack Carver 6,3 długośc ok 180cm. Przy wyborze musisz najpierw okreslic swoje potrzeby. Co chcesz w nim wozic i jak duzo. Jezeli maja to byc narty to priorytet długosc i ile ich tam chcesz zapakowac. Do mojego spokojnie wchodza 4 komplety z kijami butami kaskami itd. Box solidny,cichy,estetycznie sie prezentuje na samochodzie i stosunkowo malo miejsca zajmuje na belkach.Spokojnie na swoim Avensisie moge jeszcze jedna belke na rower zamontowac. Jak dla mnie idealny stosunek ceny do jakosci. Koszt ok 1100-1200 zł. W wersji czarnej ok 200 zl drozszy. udanego zakupu.

Co do wzrostu zuzycia paliwa to wszystko co na dachu postawisz spowoduje wzrost zuzycia paliwa.

Edytowane przez krispo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w Hyundaiu, ale w Hondzie CRV klapa tylna się tak 'sprytnie' otwiera, że bezkolizynie da się zamontować tylko kilka konkretnych modeli. Może warto sprawdzić ten szczegół przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego tez niestety nie wiem, ale najpierw chciałem sie rozeznac jakiej marki szukać i tym samym ile kasy potrzebuje zainwestować. Jak będę miał juz swoje typy to wtedy będę przymierzal i ostatecznie dokonam zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam Thule, miałem okazję jechać z takim do polski i z powrotem do uk, jaki model nie pamietam ale prawie taki jak dach w audi a4 avant, podstawa by nie przeszkadzal to relingi by nie byl za wysoko, a co do jakosci, tak dobrze sie z nim jechało że zapomnieliśmy o nim, i przez niemcy tak sie polecialo 190 i nic mu sie nie stalo, najlepsze było tylko "jezu trumna zwolnij .... upsss :) > .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w Hyundaiu, ale w Hondzie CRV klapa tylna się tak 'sprytnie' otwiera, że bezkolizynie da się zamontować tylko kilka konkretnych modeli. Może warto sprawdzić ten szczegół przed zakupem.

 

 

No niestety w Hyundaiu też jest podobny problem. Ponieważ bardzo mi się podobał i wydaje mi się być najbardziej praktycznym boxem, dokonałem dzisiaj zakupu Thule Motion 800. Niestety rzeczywiście mam mały problem z klapą bagażnika, bo brakuje mi ok 1cm i teraz przy otwieraniu klapy lekko ugina mi się wspornik klapy. Ponieważ u mnie w samochodzie są relingi zintegrowane, a w nich są fabryczne otwory, w które wkłada się belki bagażnika. Nie wszystkie jednak firmy produkujące bagażniki bazowe wykorzystują te otwory, bo np thule ich nie potrzebuje i wtedy można z powodzeniem przesuwać box razem z belkami po całych relingach. Ale ja niestety wcześniej kupiłem bagażnik Mont Blanck, bo wydawało mi się, że jak bagażnik siedzi w fabrycznych otworach to będzie pewniej się trzymał i teraz mam z tego powodu problem. Są 3 wyjścia z sytuacji:

1. zmienić bagażnik bazowy na Thule - ale niestety dodatkowy koszt 750zł

2. wywiercić dodatkowe otwory przesunięte od fabrycznych o 2-3cm i tam zamontować bagażnik

3. zamontować jakiś ogranicznik otwierania klapy bagażnika.

 

Ja zastanawiam się najbardziej na wywierceniu dodatkowych otworów, by przesunąć o 2 cm tylną belkę bagażnika do przodu.

 

 

post-8348-0-94257800-1373652059_thumb.jpg

post-8348-0-92718800-1373652084_thumb.jpg

Edytowane przez koszak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poniższych zdjęciach są oryginalne otwory. Jeden jest wolny, a w drugim jest wsadzony bagażnik. Jakbym wywiercił jeszcze jeden otwór 2-3cm od tego to bagażnik i tak zasłoniłby jeden z otworów oryginalnych.

Co Wy na to?

post-8348-0-36489100-1373652883_thumb.jpg

post-8348-0-23324700-1373652893_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.