Skocz do zawartości

Awaria centralki movera


grzechu78

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie, po co pytasz na forum :hmm:

"SE" nie było !, tylko "SE R" - tłumaczyłem Ci już, z czego wynikają symbole "SE" na różnych elementach od tych mover'ów oraz jakie wersje / modele były produkowane. Na centralce od wersji handlowej "SE R" też może być wyłącznie oznaczenie "SE"

 

 

1. Pytam na forum ponieważ znajdują się tu różni mludzie, mający różne kontakty i wiadomości.

 

2. Kolego udowdniłem Ci że się mylisz , przedstawiając fotki movera w oryginale. To jest właśnie mover tylko i wyłącznie wersji SE   Zaklinanie rzeczywistości niczego tu nie zmieni.

 

3. Co do cen aukcyjnych też mylisz się bardzo, i to nawet bardzo znacznie.

 

4. Jestem na forum nowy, lecz napewno nie mniej doświadczony w carawaningu i motoryzacji niż Ty, a raczej znacznie bardziej, więc styl pisania przez Ciebie postów, pisania porad i udzielanie odpowiedzii,  uważam za niezbyt OK.

 

5. Jeżli więc nie potrafisz lub nie możesz pomóc, to nie bierz się za to OK.

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1. Pytam na forum ponieważ znajdują się tu różni mludzie, mający różne kontakty i wiadomości.

2. Kolego udowdniłem Ci że się mylisz , przedstawiając fotki movera w oryginale. To jest właśnie mover tylko i wyłącznie wersji SE   Zaklinanie rzeczywistości niczego tu nie zmieni.

3. Co do cen aukcyjnych też mylisz się bardzo, i to nawet bardzo znacznie.

4. Jestem na forum nowy, lecz napewno nie mniej doświadczony w carawaningu i motoryzacji niż Ty, a raczej znacznie bardziej, więc styl pisania przez Ciebie postów, pisania porad i udzielanie odpowiedzii,  uważam za niezbyt OK.

5. Jeżli więc nie potrafisz lub nie możesz pomóc, to nie bierz się za to OK.

 

Bardzo Cię przepraszam, że próbowałem dać Ci wskazówki, które znasz.

Skoro wszystko wiesz, to pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia w poszukiwaniach i karawaningu :ok:

 

Ludzie często używają określenia "Truma SE", ale pisałem skąd się ono bierze - przeczytaj.

Zamieszczasz jakiś link, ale poza "góglowaniem" po necie, nic z niego nie wynika. :hmm:

Zamieść tutaj instrukcję do "Truma SE", to wtedy się do tego ustosunkuję, a póki co ...

 

Również zamieszczę fotkę, ale nie wirtualną, a napędu w swojej przyczepie i zapewniam Cię, że mimo naklejki na plastiku jest to model "SE R", a nie "SE" :nono:

 

post-8228-0-79667200-1425070930_thumb.jpg

 

SE jest handlowym oznaczeniem całej serii napędów Trumy, więc nawet w reklamie itp. można takie spotkać Czy będzie na centralce napisane SE czy SE R, to będzie ta sama centralka. Liczy się wyłącznie nr katalogowy i tylko on jest wyznacznikiem tego, czy dana centralka się dla Ciebie nadaje, ale przecież to wiesz.

Centralka musi u Ciebie wysterować silniki dosuwu oraz silniki napędu, to wszystko.

Jeśli nie pomylisz jej z centralką dla serii "TE", to będzie działać. Serię "S" pomijam, bo jest tylko dla ręcznego dosuwu, a "XT", jako najnowsza, zupełnie się dla Ciebie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Własnie chodzi o to że aby cokolwiek publicznie wyjaśniać, udzielać "wskazówek", czy też komukolwiek udzielać pomocy, należy czynić to w sposób odpowiedni, zachowując odpowiednią klasę, i poziom pisanych odpowiedzi oraz "pouczeń", bo forum to miejsce publiczne, a nie wszyscy użytkownicy forum są "uczniami".

 

2. Fotki przedstawionego przeze mnie napedu nie są żadnym tworem wirtualnym, a pochodzą z mojej własnej, posiadanej obecnie  przyczepy Lunar Apollo II 1999. i przedstawiają Mover Truma SE zamontowany do posiadanej przeze mnie przyczepy, już fabrycznie przez producenta przyczep, jako wyposażenie dodatkowe.

 

3. Nie jest to żaden model SE R,  tylko model SE,  ponieważ istnieją zarówno jedna jaki i drugie napędy, oraz dwa wydania instrukcji obsługi i użytkowania, zarówno do modelu SE, jak też i do modeli pozostałych, z owymi literowymi dodatkami które to zostały zastosowane do kolejnych nowszych modeli. Instrukcję do mojego modelu Ci przedstawiłem

1. http://lastmanuals.c.../TRUMA/MOVER SE

2. http://www.truma.com/downloadcenter/mover_ser_ter_installation_operating_uk.pdf

 

4. Co ma mi dawać do "myślenia" to wiem, ponieważ już poprzednio wskazałem Ci że poziom mej merytorycznej wiedzy, jak też doświadczenia w carvaningu, nie jest na pewno żadną miarą niższy niż Twój, uprawiam tą "dyscyplinę" z małymi przerwami od końca lat 60-tych. i moją pierwszą przyczepą nie była słynna "Niewiadówka" bo jeszcze po prostu nie istniała, a namiotowy "Tramp" dopiero raczkował. Nie mam oczywiście zastrzeżen do Twojej wiedzy ogólnej i doświadczeia fachowego.

 

5. Ty przedstawiasz jednak tylko ten wariant napędu który nie posiada tabliczki znamionowej, to tylko taki mały "myk" rozumiem ?

 

7. Moja fotka przedstawia mój własny autentyczny mover zamontowany na  mojej przyczepie, wraz z tabliczką znamionową wskazującą bezdyskusyjnie podstawową informacją o nim, numerem seryjnym, i pozostałymi danymi fabrycznymi, i nie jest to żaden model z dodatkiem liter R, lecz tylko i wyłącznie model posiadający swój symbol fabryczny SE, bez żadnych dodatkowych oznaczeń, i Twe słowne zapewnienia są tylko formą życzeniową nie mogącą niestety zmienić realnej rzeczywistości.

 

8. Pierwsze napędy Truma Mover, nie posiadały jeszcze tych dodatkowych literowych oznaczeń, które to zostały zastosowane dopiero w latach następnych, w  nowszych modelach napędów, piloty i obudowy zewnętrzne centralek wyglądają zaś identycznie.

 

Reasumując, myślę że pewne rzeczy sobie wyjaśniliśmy, i nasza dalsza koegzystencja będzie przebiegała w miłej i podbudowanej merytoryką atmosferze, czego nam obu serdecznie życzę, łącząc wyrazy szacunku i serdecznie Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie miałem takiego zamiaru i nie mam pojęcia w którym miejscu Cię uraziłem, że wciąż o tym piszesz, więc ponownie przepraszam. Trzymam się tematu movera, dlatego pozostałe kwestie pominę.

Widzę, że zupełnie się nie zrozumieliśmy - nie napisałem, że Twoje fotki są tworem wirtualnym, miałem na myśli link, który zamieściłeś (post #17 i #20). Chodziło o to, że zamieszczasz wirtualny link, który opatrzony jest tytułem serii i  nic z niego nie wynika, ale mniejsza z tym. Drugi odnośnik nie jest linkiem, a załącznikiem i W nim zamieszczasz już instrukcję "SE R", właśnie do omawianych napędów (Twój, mój i inne z tej serii).  U mnie tabliczki są pod każdą obudową, musiałbym ją zdemontować, aby to sfotografować. Uściślę: generalnie chodziło mi o to, że teraz nie ma napędów "SE" i jeśli dalej będziesz szukał centralki wyłącznie z takim oznaczeniem, to tak, jakbyś chciał znaleźć igłę w stogu siana, czyli jak pisałem: z dotychczasowym skutkiem. Moim zdaniem, powinieneś rozszerezyć swoje poszukiwania o centralki "SE R", a wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że znajdziesz coś w akceptowalnej przez siebie cenie. Bez obaw, centralka będzie pasować, a poza tym, gdybyś dalej się obawiał, to może uda Ci się umówić ze sprzedajacym na tzw. okres próbny - na sprawdzenie działania.
Nie jestem ekspertem w kwestii cen na portalach aukcyjnych, ale większości ofert owych centralek, które widziałem nie mógłbym zaliczyć do okazyjnych, stąd moje przypuszczenia. Oczywiscie życzę Ci znalezienia tej wyjatkowo "okazyjnej", co nie jest niemożliwe, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę moją sugestię.
Reasumując: szukaj centralek, ale nie ograniczaj się do znalezienia "znaczka" SE.
Odpowiednie dla Ciebie będą (nr-y katalogowe) 60030-83500 oraz 60030-83600.
Nawiasem mówiąc, różnią się one wyłącznie sposobem umieszczenia głównego bezpiecznika. Możesz też spokojnie zastosować centralkę od polskiego "P1" w wer. z dosuwem, ale musiałbyś ją kupić z pilotem (inne rodzaj transmisji). Nie widziałem ich na aukcji, ale to nie znaczy, ze ich nie ma, dlatego o możliwości tej piszę.
Tyle z mojej strony i mam nadzieję, że niczym Cię nie uraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kristofer :yes: . Właśnie o to chodziło, i fajnie że nie żywimy do siebie urazy. Teraz Twoje wyjaśnienie służy mi autentyczną pomocą, i na pewno będę z niej korzystał. Gdybym miał jakiś bardziej skoplikowany problem, to pozwolę sobie zwrócić się do Ciebie o bardziej indywidualną fachową pomoc. Chcę Cię poinformować że miałem już okazję nabycia sprawnej, odpowiedniej centralki wraz gwarancją rozruchową i pilotem, za kwotę 800 zł. Jako że już pilota posiadam, to byłem zainterosowany ew. nabyciem bez pilota, lecz sprzedawcy nie interesowała taka opcja. Pewnie źle zrobiłem, ponieważ drugiego pilota mógłbym przecież indywidualnie sprzedać na Allegro. Nie mniej ten przedział cenowy jest poziomem realnym za używany sprzęt tego typu. Są sprzedawcy usiłujący żadać znacznie wyższych cen, lecz żądając tkich cen, nie znajdują nabywców i swoje ogłoszenia powtarzają miesiącami, czekając na tzw. "naiwnych". Wystarczy poszperać w necie. Obecnie czekam na sygnał od kogoś kto półprofesjonalnie zajmuje się używanym sprzętem sprowadzanym z Holandii, i jeżeli tylko jego holenderski partner będzie miał coś interesującego, to otrzymam wiadomość. Tak czy inaczej takim przedziałem cenowym jes zainteresowany. Gdybyś Ty, lub ktoś z forumowych koleżanek lub kolegów posiadał jakiś ciekawy tips, lub namiar, to będę niezmiernie wdzięczny za pomoc, bo przecież sezon letni się zbliża, a kręgosłup coraz słbszy :] .

Pozdrawiam Jarek

 

Ps. Kristofer, jestem ew. zainteresowany opcją P1. o której piszesz, czy mógłbyś nieco bliżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kristofer.

W związku z podaną przez Ciebie informacją o ew. możliwości zastosowania centralki i pilota od movera modelu P1, zwracalem się do Ciebie z pytaniem dot. połączenia tych dwu zespołów, czyli napędu Mover SE, plus centralka i pilot od movera P1. Czy ktoś już może ma coś takiego, i czy na pewno parametry tych obydwu połączonych zespołów, będą ze sobą zgodnie i bezawaryjnie współpracować ? Bardzo proszę o radę i wyjaśnienie oraz ew. jakiś bardziej przybliżony opis tych urządzeń i ich współdziałania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"P1" to polski produkt. Centralki wystepują również w wersji sterującej dosuwem rolek (taką potrzebujesz). Podłączenie, co do zasady działania jest identyczne, jak w przypadku centralki "Truma", natomiast elektrycznie wygląda następująco:

 

post-8228-0-03671300-1425405516_thumb.jpg

Większość silników w napędach posiada podobne parametry, więc jestem przekonany, że praca Twojego napędu z centralką i pilotem "P1" nie będzie w niczym odbiegać od oryginału.
Podobnie jak w przypadku centralki "Trumy", problemem jest jedynie znalezienie używki.
Możesz spróbować napisać do producenta i zorientować się, czy mógłby dać jakąś atrakcyjną cenę:
info@p1mover.pl
info@tradex-technology.com
lub zadzwonić:
943654086
597212041

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kristofer za odzew. Właśnie o ten dosuw chodzi, bo ponoc P1 pracuje na dosuwie na na prądzie 9 v. a Truma ma podobno na silnikach dosuwu 6v. i jest pytanie czy to nię bedzie za dużo i czy bezpiecznie można będzie tą centralke używać np. przez kilka minut pracy ciągłej?

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś chyba źle Ci powiedział i stąd ten pomysł z 9V i 6V :niewiem:
Co do zasilania dosuwu w "P1", to całkowitej pewności nie mam, ale dlaczego dosuw miałby być zasilany niższym napięciem, niż 12 V ?

Przecież generalnie chodzi o mniejsze prądy pracy dla elementów i w okablowaniu, a obniżanie napięcia z tym się kłóci. Podobna sprawa z 6V dla Trumy - to już zupełnie jakieś kuriozum. Moim zdaniem w jednym i drugim napędzie, dosuw jest zasilany nap. 12 V, zresztą wszystko jest przecież do sprawdzenia. "P1" się nie bawiłem, ale jak zakładałem swoją Trumę, to przed podpięciem centrali, sprawdzałem pracę silników dosuwu przez bezpośrednie zasilanie z accu. Później, już przy sterowaniu przez centralkę, nie zauważyłem żadnej różnicy, ani w prędkości, ani w odgłosie pracy silników. W tej chwili przyczepę mam daleko, więc nie mam możliwości pomiaru, jednak jestem przekonany, że zasilanie jest 12 V.
Praca silników dosuwających, to nie kilka minut, a kilkanaście sekund w jednym cyklu, po wykonaniu którego są odłączane (kontrolowane jest obciążenie prądowe).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer, może coś pomyliłem, ale powiedział mi o tym facet z firmy, odpowiedzialny za movery P1, i właśnie prosił abym skontaktaktował się z kimś kto to dobrze zna i wie,  i zapytał. Poniewaźż akumulator jest 12 v. ale ich silniki dociskowe pracują na 9 volt, a podobno dociskowe Truma SE, mają silniki dociskowe na 6 volt. i sytąd jego prośba o pytanie dotyczące tej kwestii.

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, do P1 nie mam pewności, a skoro ktoś od nich mówi, że są na 9 V, to wszystko jasne.
Z Trumą nie mam teraz, jak zmierzyć, więc obecnie nie powiem na 100 %, ale nie widziałem różnic w pracy z centralką i bez :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to bardzo ważne dla mnie, Kristofer. Ten człowiek powiedział że wg. niego powinno być OK. lecz pelnej gwarancji nie daje, i dla tego właśnie prosił abym zapytał kogoś kto wie na 1000%, bo ja inaczej nie nie moę podjąć decyzji, ani on w pełni zagwarantować :] . Bo w przeciwnym wypadku to sprawa jest na dobrej drodze :yay: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wcześniej niż za 2,5 m-ca, nie będę mógł Ci dać odpowiedzi (takiej na 1000 %).

Ty rozmawiasz o P1 ze sprzedawcą, czy producentem :hmm:  Nie wiem w zasadzie, jak rozwiązano sposób wyłączenia silników dosuwu w "P1" i tylko się domyślam. Jeśli rzeczywiście jest tak, jak Ci napisali (zasilanie 9 V), to może być inny problem. Odłączenie zasilania silników następuje przy ściśle określonym obciążeniu prądowym. Skoro miedzy silnikami istniała by różnica w napięciu zasilającym (skłaniam się raczej do tego, że będzie to jednak 12 V), to należałoby przestawić próg zadziałania w centralce "P1". Pytanie tylko, czy mają taką możliwość, aby Ci to ustawić bez dostępu do Twojego napędu / przyczepy i czy w ogóle przewidziano tam taką opcję. Może się też okazać, że dla jednej sztuki, sprawa nie jest dla nich warta zachodu ;) i sprzedać, sprzedadzą, ale bawić się w dostosowanie nie zechcą.

Moim zdaniem, jeśli jest różnica w napięciu, to na bank trzeba by było to zrobić, chyba że doświadczalnie okaże się, że różnice obciążenia nie są aż tak duże i układ zachowuje się prawidłowo bez zmiany progu zadziałania. O wszystkim jednak zadecydować może fizyczne sprawdzenie napięć wykonawczych w Trumie, a te mogę sprawdzić nie wcześniej, jak w maju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.