Skocz do zawartości

amorki alko


Rekomendowane odpowiedzi

czy sam amortyzator do osi alko [budowa zewnętrzna] będzie miał taki sam wymiar? 

 

szykuje się do wymiany amorków i trafiła mi się  okazja kupić alko red, w opisie jest  ze od 1300 kg  ale od 94 roku

 

teraz się waham z kupnem bo:

1. buda z 91 

2. waga dcm 1100 - 1200

 

 

wedle tej wagi powinny być alko niebieskie ale takich zbytnio nie widzę a ze sklepu alko nie widzi mi się wydawać 94 funty na amory, a może jakieś zamienniki ale nie wiem czego szukać.

 

 

ps. fotka po kupnie

 

IMG_3716.JPG

Edytowane przez misiek_uk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W PL niebieski amrotyztpr Octalink to koszt ok 120 zł (c.a. 25 funciaków). NIe wiem tylko czy da się użyć go jako zamiennik do Twojego, ale tego możesz się dowiedzieć po lekturze instrukcji tej instrukcji montażu ( są też wymagane wymiary) 

http://www.busyoutdoors.com/product_pdf.php?id=244

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle tabelki różnice są w wymiarze A, akurat na którym w moim przypadku jest regulacja odległości

 

hmm pomyslimy

 

jakieś jeszcze pomysly/uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A musi zagrać z B....no i oczywiście B mierzone gdy budka podniesiona i zawieszenie odciążone. Przy dobieraniu wymiarów (punktów mocowań) pamiętaj ,że amorki w przyczepie działają na rozciąganie ( a nie ściskanie jak w samochodach) - wrto wziąć to pod uwagę gdybyś w pewnym momencie musiał znaleźć się z którymś z wymiarów "na granicy"

 

edit: Krzysztof był szybszy z wymiarem B;)

...tylko dlaczego niebieskie nie? (tzn o ile się wymiarowo nadadzą)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie właśnie ich długość będzie zbyt duża.

AL-KO produkuje poza zielonym, czerwonym, niebieskim i czarnym "Octagonem",  jeszcze jeden typ amortyzatora (też czarny).

Jest to tzw. "Universal Compact", nr kat. 282 259.

Myślę, że prędzej taki. Jak nazwa wskazuje, ma uniwersalną (do 1,5 tony) charakterystykę, a przy tym jest krótszy od "Octagonów" (ok. 23 cm.)

 

Zobacz np. tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia jaka jest długość jak widać po fotce nie są w zbyt stanie by je dotykać nie mając drugich na wymianę  książkę jaką mam do ramy jest tylko o alko-matic a w niej pominęli informacje o amorkach, są hamulce, zaczep, gumy zawieszenia ale nic o amorach :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia jaka jest długość jak widać po fotce nie są w zbyt stanie by je dotykać nie mając drugich na wymianę  książkę jaką mam do ramy jest tylko o alko-matic a w niej pominęli informacje o amorkach, są hamulce, zaczep, gumy zawieszenia ale nic o amorach :/

 

... zmierz długość w wolnej chwili, nawet bez dotykania :]

To kluczowy z wymiarów :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A musi zagrać z B....no i oczywiście B mierzone gdy budka podniesiona i zawieszenie odciążone. Przy dobieraniu wymiarów (punktów mocowań) pamiętaj ,że amorki w przyczepie działają na rozciąganie ( a nie ściskanie jak w samochodach) - wrto wziąć to pod uwagę gdybyś w pewnym momencie musiał znaleźć się z którymś z wymiarów "na granicy"

 

edit: Krzysztof był szybszy z wymiarem B;)

...tylko dlaczego niebieskie nie? (tzn o ile się wymiarowo nadadzą)

 Mylisz się Speedy. Zarówno w przyczepie jak i w samochodzie  zadanie amortyzatora jak i jego charakterystyka działania jest taka sama.

Oczywiście nie mówię o amorkach ze zmienną  charakterystyką  ale zasada - kierunek ich pracy jest identyczny. Dodam że nawet identyczny jak  w pralce :)

 

 

Taka mała jeszcze uwaga . Mierzenie amorka zamontowanego mija się  z celem. Trzeba oba wymiary mierzyć  na amorku luzem gdyż jeśli zaciera w pewnym położeniu to na podlewarowanej budzie może nie pozwolić  całkowicie opaść paście i wówczas pomiar jest mylny.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wymiary które oni podają to są wymiary wyciągniętego amorka czy wciśniętego?

 

Moim zdaniem rozciągnięty (w tabeli - przyczepa bez obciążenia, jeśli dobrze widzę) :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuje ze to amory olejowe tłumiące w 2 strony niezależnie od położenia, w spoczynku nie wywierają presji w zadnym kierunku w przeciwieństwie do gazowych 

 

ps. jak bez obciążenia to jest wcisnięty

Edytowane przez misiek_uk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuje ze to amory olejowe tłumiące w 2 strony niezależnie od położenia, w spoczynku nie wywierają presji w zadnym kierunku w przeciwieństwie do gazowych 

 

ps. jak bez obciążenia to jest wcisnięty

No fakt, masz rację, źle zapamiętałem.

Teraz otworzyłem dokument i jest tam "Installation measurements unloaded axle", czyli dokładnie napisałem ?

Będziesz wiedział lepiej :hmm:  Czy dla odciążonej osi ?

Na wszelki wypadek zmierz przy obciążeniu i bez, będziesz przynajmniej wiedział, czego się trzymać.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wymiary które oni podają to są wymiary wyciągniętego amorka czy wciśniętego?

Najczęściej przy doborze amorków  posługują  się  oboma wymiarami  - maksymalnie sprężony A i maksymalnie rozprężony B

 

 

Dobrze napisałeś  Kriss. "Installation measurements unloaded axle"  "pomiar rozładowanej osi "   = maksymalnie rozciągnięty

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej przy doborze amorków  posługują  się  oboma wymiarami  - maksymalnie sprężony A i maksymalnie rozprężony B

 

Robert, ale w tej tabeli wymiar A, to odległość osi górnego mocowania amora od osi wahacza.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Tam przy wymiarze B, jest 255 min

I teraz, jak to zinterpretować :niewiem:

Czy min 255, gdy oś wisi "w powietrzu" ?

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.