Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Kliny poziomujące

klin kliny poziomowanie ustawianie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
130 odpowiedzi w tym temacie

#1 szadok

szadok

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 509 postów
  • SkądGórny Śląsk
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 10 kwiecień 2013 - 10:18

Bry ;)

 

Pytanie mam o kliny do poziomowania przyczepy.

Opony mam 205mm szerokości, więc kliny minimum 20cm; Póki co uwidziałem kliny fiamma Level System Magnum http://www.go-market...ak,products.xml

Klin bezstopniowy - co mi się podoba, ale raczej potrzeba stopera; Ma ktoś doświadczenie, czy aby te wypustki pomiędzy klinem a stoperem są trwałe w dłuższym użytkowaniu..? Czy nie będzie tak, że po paru wyjazdach wypustki się zniszczą i pozostanie sam klin..? Ma ktoś? Doświadczeniem się podzieli?

 

Ew. drugi system Level UP. http://www.go-market...ak,products.xml Tu może obeszłoby się bez stoperów (choć nie zaszkodzą ;) ), ale niespecjalnie widzi mi się stopniowanie... ale ja to może po prostu przewrażliwiony jestem - ma ktoś takie kliny? Jak się sprawdzają w praktyce?

 

Jeśli ktoś ma inne kliny - niech podzieli się doświadczeniami - czy nie pękają na twardszym podłożu, jakieś wady?


Użytkownik szadok edytował ten post 10 kwiecień 2013 - 10:19

pzdr,
szadok
___________________________________
Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn
© Arystoteles ;)

#2 bartosz_b

bartosz_b

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1923 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hobby T70HQ

Napisano 10 kwiecień 2013 - 10:43

Ja mam te kliny z pierwszego linku i jestem z nich zadowolony, w przyczepie też ich używałem i blokowałem koło zwykłym klinem pod kółko, do tego porządnie zaciągnięty hamulec i wszystkie nogi wykręcone. Nigdy nie miałem problemu żeby mi przyczepa zjechała czy się zsunęła.

Nie zdarzył mi się jeszcze przypadek pęknięcia, jedynie jeden klin mi się lekko wygiął w banana ale to pod obciążeniem kampera na nierównym gruncie.



#3 Kajman

Kajman

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1056 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC

Napisano 10 kwiecień 2013 - 10:49

Często używam klinów Fiammy, ale stopniowanych (jak w drugim przypadku), tylko większych. Sprawdza się świetnie, szczególnie przy moverze. Ustawisz cepkę idealnie. Po dwóch latach urzytkowania zauważyłem delikatne pęknięcie przy najeździe, ale to w niczym nie przeszkadza. Moja cepka waży 1,5 tony Polecam, fajne ustrojstwo:)

Do bezstopniowego raczej nie miałbym zaufania. Przy stopniach ustawisz koło w poziomie i stoi stabilnie, w moim modelu nie ma klina po drugiej stronie koła bo jest po prostu nie potrzebny.


Użytkownik Kajman edytował ten post 10 kwiecień 2013 - 10:51


#4 Gregorio

Gregorio

    Herbowy

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2233 postów
  • SkądEPI
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Arca Freccia 508

Napisano 10 kwiecień 2013 - 11:04

Ze swej strony mogę polecić http://moto.allegro....3134759135.html . Mam taki zestaw ze 3 lata i ciągle wygląda jak nowy.

Na tej aukcji http://moto.allegro....3159773172.html jest zestaw 2 szt ale fajnie pokazane są elementy zestawu.


Pozdrawiam
Grzesiek

#5 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9474 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 10 kwiecień 2013 - 11:28

http://moto.allegro....3128018176.html

 

Ja posiadam od 3 lat taki klin:

3128018176.jpg

 

Nadal wygląda jak nowy, ale ma małą wadę. Jeśli sam kombinujesz na niego najeżdżać w połowie (albo i więcej) przypadków zjedziesz z niego. A cofanie nie jest już dobrym pomysłem (można przypalić sprzęgło). Lepiej przestawić go i jeszcze raz próbować.

 

Poza tym raz mi się przydał zimą gdzy się nivką zakopałem. Drabinka łatwo została wciągnięta przez oponę, auto zyskało lekkie podniesienie podwozia względem zaspy i wyskoczyłem :)

 

W osobówce też z pewnością zda to egzamin :ok:



#6 jubi-tom

jubi-tom

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 289 postów
  • Skądwrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:fendt platin
  • Holownik:fiat ducato 3.0

Napisano 10 kwiecień 2013 - 18:38

Czy są kliny do dwuosiowej cepki ???

bo nie spotkałem a czasami by się przydały



#7 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4396 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 21 maj 2015 - 08:54

Odkopię trochę temat, bo właśnie zastanawiam się nad kupnem takiego klina poziomującego. 

 

Rozumiem, że taki klin poziomujący używamy wtedy, gdy są jakieś nierówności terenu tak? W sprzedaży widzę, że znajdują się zarówno pojedyńcze sztuki jak i komplety po 2 szt. Czy dobrze rozumuję, że w zasadzie potrzebna jest jedna sztuka, bo zazwyczaj musimy wypoziomować tylko z jednej strony?

 

Czy prócz tego warto mieć też same kliny pod koła? 



#8 Cezarr

Cezarr

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12259 postów
  • Sprzęt:Brak
  • Model:Boski Rydwan
  • Holownik:Incitatus ;)

Napisano 21 maj 2015 - 09:14

Jeden klin wystarczy, dwa kliny to raczej do kampera.. A mniejsze kliny pod koła zawsze mogą się

przydać, chociażby podczas wymiany koła.


Ave, Cæsar, morituri te salutant

Mój ulubiony holownik 84Kenvp.jpg

 

 


#9 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3567 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 21 maj 2015 - 09:22

jak będziesz kupował klin poziomujący, to warto dopytać czy będzie w zestawie (jak nie to domówić) blokadę do danego klina (są różne kliny i różne blokady - ale zdarzają się uniwersalne).

to taki mały klinik do zabezpieczenia (zaznaczone na foto):

klin.jpeg

 

 



#10 Michalc3

Michalc3

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2468 postów
  • Skądk.Mikołowa G. Śląsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs Tourist 450 DB
  • Holownik:Peugeot 3008 2.0 HDi

Napisano 21 maj 2015 - 10:32

Co do tych klinów, to ja bym się nie zgodził, że 2 to tylko do kampera. Jeżdżę z przyczepą i zdarzało mi się stanąć na tak nierównym gruncie, że układałem 2 kliny jeden na drugim i dopiero wtedy wypoziomowałem. Ale oczywiście kliny stopujące konieczne. Ktoś tam wcześniej pytał, czy te kliny nie niszczą się w trakcie użytkowania. Wszystko zależy od tego, co z nimi będziesz robił. Jeśli wjedziesz na klin i zabezpieczysz małym stoperem, to nic się nie stanie. Ewentualnie na dużych nierównościach lekko klin pęknie. Ale jeśli będziesz chciał zjeżdżać, to ten mały klin się zaklinuje (:)). Ja na ogół po prostu nieco cofam przyczepą, żeby zluzować klin, dopiero wtedy go usuwam i zjeżdżam z zasadniczego. Z przyczepą najczęściej wjeżdżam do tyłu na klin, ze względu na hamulec. Trzyma właśnie do przodu, więc gdyby przyczepa miała mieć tendencję do ucieczki, teoretycznie  powinien ją hamulec zatrzymać. Ale to teoria :)



#11 witus

witus

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3953 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland Holiday 415 TM (5303)
  • Holownik:Hyundai i30

Napisano 21 maj 2015 - 11:15

Mi te kliny zaczęły dopiero robić robotę przy moverze. Wciągając na nie samochodem już tak łatwo nie było. Trudniej było odpiąć Aks z samochodu i dokładnie wypoziomować.

Użytkownik witus edytował ten post 21 maj 2015 - 11:16


#12 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4396 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 21 maj 2015 - 11:48

jak będziesz kupował klin poziomujący, to warto dopytać czy będzie w zestawie (jak nie to domówić) blokadę do danego klina (są różne kliny i różne blokady - ale zdarzają się uniwersalne).

to taki mały klinik do zabezpieczenia (zaznaczone na foto):

attachicon.gifklin.jpeg

 

Dzięki za rady

 

Chcę kupić dokładnie ten co już tu wcześniej polecany:

 

post-8-0-31889500-1365589452.jpg

 

Domyślam się, że przy "ręcznym" ustawianiu mogą być problemy. No coś za coś :) W takim razie kupuję powyższy jeden klin + małe klinki pod koła. 

 

PS. Movera nie mam i w tej przyczepie mieć nie będę, ze względu na niskie DMC. W przyszłości, tzn w następnej już większej przyczepie oczywiście planuję napęd - no ale to za kilka lat :) Jak się rodzina już na dobre powiększy ;)


Użytkownik jacek00 edytował ten post 21 maj 2015 - 11:51


#13 robertb3

robertb3

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 116 postów
  • Skądpoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 510 TK
  • Holownik:bmw f11 520d

Napisano 16 kwiecień 2016 - 17:39

witam. jako ze nowicjusz odrzeje ciut temat . biore pod uwage takie cuda

http://allegro.pl/Sh...ars_rule_id=201

 

ale ten tylko ma 8 cm w najwyzszym punkcie i w zasadzie podniesie moze o 6 cm.

 

2 wybór to   http://allegro.pl/kl...6076161754.html

mozna je dac jeden na drugi

 http://allegro.pl/ma...5943636939.htmli tym zabezpieczyc

 

ale niby narysowane ze max 145 szerokosc opony a ja mam 185 ale wiadom ze samm bieznik opony nie jest az tak szeroki.

 

i cos takiego jeszcze tez z powyzszymi zabezpieczeniami

http://allegro.pl/kl...5942025953.html

 

najbardziej mi odpowiada opcja 2 

 

dziekuje za opinie ....


Użytkownik robertb3 edytował ten post 16 kwiecień 2016 - 17:49


#14 California

California

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2017 postów
  • Telefon:PW
  • SkądCiechocinek
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Solifer Artic 450
  • Holownik:Reniferek 1.9 DCI

Napisano 16 kwiecień 2016 - 17:55

Witam, ostatni link to jest to co trzeba , sprawuje się bardzo dobrze. Większość z karawaningowców używa właśnie takich za ich wszechstronność w poziomowaniu.

 

Pozdrawiam serdecznie.


Jacek

Witam cię zajrzyj również tu: http://www.ciechocin...kcja=art_kamery
Solifer_logo.gif
0007.gif4f2f18d80ab55a24m.jpg post-99-0-64685200-1446206235.jpg

"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
Vittorio de Sica


#15 robertb3

robertb3

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 116 postów
  • Skądpoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 510 TK
  • Holownik:bmw f11 520d

Napisano 16 kwiecień 2016 - 18:26

hm no są konkretne ale w max punkcie daja tylko 10 cm. a jak siadzie w trawie to juz wogóle.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: klin, kliny, poziomowanie, ustawianie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych