Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

czyli to urządzenie dla mnie. Będzie jeszcze trzeba poszukać estetycznego gniazda 230V do montażu np w zderzaku.

 

To będzie wtyczka, nie gniazdo. Connect ma przewidziane miejsce na taką wtyczkę bo taka nagrzewnica występuje przy zakupie jako opcja. Najprawdopodobniej do większości diesli we wszechświecie (z wyjątkiem PSA, które nie są przewidziane do eksploatacji w zimie) takie coś występuje jako opcja i mają przygotowane, zaślepione miejsce na taką wtyczkę. 

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, a może to być przecież ukryte np we wlewie paliwa...  Podnoszenie maski całą zimę u mnie nie wchodzi w grę, lenistwo wygra.. Maski później nie zamknę bo kabel wisi, czyli alarmu tez nie załączę... no i co ? mam złodziejowi samochód na rano rozgrzewać ? :)

 

aktualnie mam ciepły garaż i nagrzewnice elektryczną silnika, ciepło dmucha zanim wyjadę za bramę. Czas do namysłu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi wlewami to różnie bywa, niektóre modele mają tam ciasno inne przestronnie. Idealnie byłoby właśnie w zderzaku za jakąś klapką. Ewentualnie pod zderzakiem, blisko krawędzi, żeby był łatwy dostęp. Ja mam w taki sposób wykonane przyłącze kempingowe - pod tylnym zderzakiem mam łatwo dostępny, hermetyczny, gumowany wtyk podwieszony na karabinku.


O, takie spryciarstwa są dostępne: https://goo.gl/images/ClWW2C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są, bo takie stosuje się do systemu DEFA w Skandynawi.

 

http://allegro.pl/przewod-wewnetrzny-z-gniazdem-w-zderzak-defa460915-i6664126848.html

 

http://allegro.pl/defa-460785-2-5mb-zestaw-przewodow-do-grzalek-i6667215503.html

 

Ja myślałem aby zaadoptować kabel komputerowy 230V wraz z gniazdem gdzieś w zderzak.

 

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable komputerowe nie mają hydroizolacji, wtyki też nie są odporne na wodę. A tu mamy do czynienia nie rzadko z wodą z solą, czyli roztworem, który przewodzi prąd elektryczny prawie tak dobrze jak metal. Trzeba tu kable z hydroizolacją i solidne hermetyczne wtyk i gniazdo. Chyba nie ma co oszczędzać w tym wypadku i kupić dedykowane rozwiązanie, które podlinkowałeś lub podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, a może to być przecież ukryte np we wlewie paliwa...

Nie polecam we wlewie, niech zaiskrzy przy podłączaniu, a wykluczyć się tego nie da, albo przeskoku iskry (wyładowanie elektrostatyczne - zbliżając kabel uziemią się ładunki) i duży kłopot gotowy (pary paliwa).

Ostatnio sprowadziłem mały wybuch, psikając smarem PTFE w sprayu na noże niszczarki podczas pracy, niech się kręci, żeby rozprowadzić smar. Ot, tylko troszku. Niestety, silnik niszczarki musi minimalnie iskrzyć (te typy tak mają na komutatorach), gaz nośny wybuchł mi w twarz, a gdzie noże, a gdzie silnik (wewnątrz obudowy). A gazu nośnego (butan) przecież nie było dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taurog będzie na rupuchę

Nie wiadomo co to będzie i kiedy. Głowa boli na samą myśl.

 

Przyłączę będzie w zderzaku jak pokazał kolega Lza. Prawdopodobnie zdecyduję się na jakiś firmowy zestaw montażowy aby jakość była odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel jest z natury niepalny. Żeby go podpalić trzeba się nieco postarać. Jak ktoś lubi eksperymenty, to można przy tankowaniu sobie odlać z litr i pobawić, z zachowaniem rozsądku oczywiście - na polu, z dala od rzeczy które się mogą zapalić..

Jak wlejecie go do jakiegoś naczynia i wrzucicie zapałkę, to zapałka zgaśnie. Tylko nie pomylcie z benzyną, bo wówczas ekscentryczna depilacja czaszki gwarantowana ;)

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczę, że ON jest pod tym względem bezpieczniejszy od benzyny. Nie zwróciłem uwagi że auto na ropuchę, a że jestem teraz benzynożerny poszło po jednoznacznym skojarzeniu :)

 

Jeżeli ktoś kiedyś czytając to forum nie zwróciłby uwagi na to, że ma benzyniaka i chciałby zrobić tak samo jak kolega, przy wlewie paliwa, pod klapką, albo jeszcze ma tam wlew LPG, to wpis się przyda jako wskazówka.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu c4gp czy sharan. Byłem dzisiaj w salonie citroena, i faktycznie jest mniejszy od sharana. Ale w sumie chyba wielkość wystarczająca. Musiałbym jeszcze foteliki dla dzieciaków przymierzyć. A ogólnie wrażenia o samym aucie nie są złe, myślałem że będzie gorszy, bardziej tandetny. W sumie stanęło na tym że jak znajomek będzie sprzedawał sharana to go wezme. Ma dać odp w okolicach marca. A jak nie będzie sprzedawał to chyba zdecyduję się na cytryne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.