Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

no to Ci się teraz oberwie ... :]

 

130 z przyczepą nigdy nie jechałem , ale skoro we Francji można to czemu nie ;)

 

gratuluje fajnego holownika , potwierdza to moją teorię że odpowiednia moc i pojemność nie oznacza wcale większego spalania , też uważam że odpowiednie dobranie holownika do przyczepy jak i odpowiednie rozłożenie ciężaru w przyczepie

= zero wężykowania , a jak ktoś lekkim kompaktem ciągnie przyczepę na granicy możliwości  i nie wie co to nacisk na hak to potem mamy takie sytuacje jak na filmikach na YT nawet przy stosunkowo niewielkich prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz,smax pali mi ok 9,5 bo jeździ 90% w mieście. Mój już chyba nie wyświetla zielonych strzałek do zmiany biegu. Obraził się albo nie zwracam uwagi. Kiedyś sprawdziłem jaki ze mnie kierowca i wyświetlił mi 1 punkt z 5 za Eco jazdę ;).

Tyle mi smax 1.6t benzyna pali po mieście :)

Aż muszę sprawdzić ile mam listków za eco :)

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle mi smax 1.6t benzyna pali po mieście :)

Aż muszę sprawdzić ile mam listków za eco :)

 

ja sprawdziłem, nie pamiętam kategorii ale jest tam na pewno zmiana biegów i płynność jazdy i coś jeszcze. Z płynności mam 1 punkt, reszta na zero :)

 

nie sugeruje się i nie zmieniam biegów przy 1500obrótów aby mnie często serwis oglądał. Spalanie jest jakie jest, teraz miałem kilka jazd za miasto i spadło na 8,2. Robię głównie odcinki po 3-5km, stąd taki wynik. Benzynowym wykręciłbym raczej mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chciałbym się podzielić swoimi wrażeniami z jazdy benzyniakiem z cepką. Zestaw, tak jak w opisie: Hyundai ix35 1,6 benzyna 135 KM + Burstner 420TN. Masa całkowita przyczepy 1100 kg, podejrzewam że realna bardzo zbliżona (zainstalowany mover + akumulator, trochę ciuchów dla 3 osób, gaz, daszek Jula, przedłużacze itp., AKS 1300). Trasa Czechy - Austria - Włochy (Rimini, Castilione del Lago, Pisa, Florencja). Tak więc i autostrady i drogi lokalne, nie brakowało też długich podjazdów jak i górskich tras, gdzie używany był głównie 2. bieg. W celu kontroli temperatury zainstalowałem aplikację Torque, ponieważ fabryczny termometr jest w formie wyświetlacza segmentowego, gdzie różnica pomiędzy segmentami to 10C, a generalnie to po nagrzaniu stale pokazuje 80C. Tymczasem temperatura wahała się w przedziale od 82C (zjazd z hamowaniem silnikiem) do 96C (długotrwały podjazd za jakąś betoniarką w upale w okolicach Klagenfurtu). Można więc przyjąć, że temperatura była cały czas w normie. Co ważne i co już było wielokrotnie potwierdzane w benzyniaku wolnossącym nie ma co się bać obrotów. Przykładowo jadąc pod górę 70 km/h mamy obroty na 3. biegu na poziomie 3500 RPM i temperaturę silnika niższą niż jadąc na 4. biegu i dusząc silnik. I drugi przykład: wjeżdżając na kemping Panoramico w Fiesole na 1. biegu temperatura silnika na szczycie to 92C (klima na czas podjazdu była wyłączona, temperatura zewnętrzna 35C). Podjazd jest naprawdę stromy i dla tych którym się nie uda podjechać jest w gotowości Land Rover wciągający nieszczęśników na górę. Wg informacji pani z recepcji jak ktoś się zatrzyma na podjeździe to już nie może ruszyć, bo albo spali sprzęgło albo opony. Tutaj taka mała dygresja w zakresie nacisku na hak - nie nalezy przesadzać ponieważ w przypadku lekkich silników benzynowych przy stromych podjazdach z uwagi na niewystarczające obciążenie przedniej osi zaczynają się problemy z trakcją (piszczenie opon, interwencja ASR). I na koniec jeszcze informacja o zużyciu paliwa. Można przyjąć, że średnie zużycie paliwa to 10,5 l/100 km. Prędkość na autostradzie (większość trasy) na poziomie 90 km/h licznikowo (88 km/h wg GPS) co pozwala na jazdę na 6. biegu (obroty 2500RPM). Przy czołowym wietrze należy zredukować do 5. biegu (80 km/h przy 2500RPM). Oczywiście dotyczy to płaskiego terenu, przy górkach na autostradzie trzeba czasami zejść do 3. biegu i prędkości 70 km/h. Trochę się rozpisałem, ale chciałem przekonać, że niekoniecznie trzeba mieć 3-litrowego turbodiesla żeby mieć przyjemność z karawaningu. I jeszcze na koniec obraz który mi najczęściej towarzyszył.

 

Pozdrawiam

Grizzlipost-23761-0-40867600-1505597382_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się rozpisałem, ale chciałem przekonać, że niekoniecznie trzeba mieć 3-litrowego turbodiesla żeby mieć przyjemność z karawaningu.

Masz rację, wystarczy 2.7...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze złącza OBD i czujników w silniku ;)

 

działa to tak że musisz kupić moduł

 

(np.iCAR OBD 2 http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-icar-vgate-obd2-elm327-bt-i5308286660.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DSA&gclid=CjwKCAjwuvjNBRBPEiwApYq0zp_j2Bt1zTtA7key0dvBksxoTQoc_f2UJLxhlNRChMH9Y_pRp7vv4RoC5U8QAvD_BwE)

 

, podłączasz go do złącza OBD w aucie, na telefonie czy tablecie instalujesz aplikacje która łączy się  przy pomocy WiFI czy BT z modułem i możesz odczytywać praktycznie wszystkie parametry silnika w czasie rzeczywistym + odczytywać i kasować błędy itd 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Towcar of the Year 2018 najlepsze auto do holowania

 

Przyczepy ważyły 85% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu prędkość testowa od 50-100km/h oraz wiele innych parametrów jak ruszanie pod górę hamowanie itd.

Cały opis w gazecie motor Nr. 41/2017

 

1. Samochody do 120 tyś zł

   SSANGYONG KORANDO AWD 178KM

 

2. Samochody od 120 tys do 130 tys zł

   OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 CDTI 136KM

 

3. Samochody od 130 tys do 145 tys zł

    SKODA OCTAWIA SCOUT 2.0 TDI 4x4 150KM

 

4. Samochody od 145 tyś do 160 tys zł

    VOLKSWAGEN GOLF ALLTRACK 2.0 TDI 4M.DSG 184KM

 

5. Samochody od 185tyś do 245tyś zł

    VOLVO XC60 D4 190KM

 

6. Najlepszy pick-up

    VOLKSWAGEN AMAROK 3.0 V6 TDI 4MOTION 224KM

 

Zwycięzca testu to

SKODA KODIAQ TDI 4X4 DSG 190KM

Najlepszy samochód od 160 tys do 185 tys zł oraz najlepsze auto 4x4 do 1800kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towcar of the Year 2018 najlepsze auto do holowania

 

Przyczepy ważyły 85% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu prędkość testowa od 50-100km/h oraz wiele innych parametrów jak ruszanie pod górę hamowanie itd.

Cały opis w gazecie motor Nr. 41/2017

 

1. Samochody do 120 tyś zł

   SSANGYONG KORANDO AWD 178KM

 

2. Samochody od 120 tys do 130 tys zł

   OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 CDTI 136KM

 

3. Samochody od 130 tys do 145 tys zł

    SKODA OCTAWIA SCOUT 2.0 TDI 4x4 150KM

 

4. Samochody od 145 tyś do 160 tys zł

    VOLKSWAGEN GOLF ALLTRACK 2.0 TDI 4M.DSG 184KM

 

5. Samochody od 185tyś do 245tyś zł

    VOLVO XC60 D4 190KM

 

6. Najlepszy pick-up

    VOLKSWAGEN AMAROK 3.0 V6 TDI 4MOTION 224KM

 

Zwycięzca testu to

SKODA KODIAQ TDI 4X4 DSG 190KM

Najlepszy samochód od 160 tys do 185 tys zł oraz najlepsze auto 4x4 do 1800kg

Przecież MOTOR, to pismo będące własnością niemiaszków. Skoro tak, to nie będą promowali marek innych od wieśwagena. To, ze są wymienione np. Ssangyong czy Volvo, to tylko dlatego, że nie ma w tych cenach nazistowskiego konkurenta.

Już od dawna nie biorę tego tendencyjnego periodyku do ręki.

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież MOTOR, to pismo będące własnością niemiaszków. Skoro tak, to nie będą promowali marek innych od wieśwagena. To, ze są wymienione np. Ssangyong czy Volvo, to tylko dlatego, że nie ma w tych cenach nazistowskiego konkurenta.

Już od dawna nie biorę tego tendencyjnego periodyku do ręki.

Organizatorem konkursu Towcar of the Year 2018 jest Caravan and Motorhome Club - angielski klub. Czy według Ciebie on też jest wykupiony przez Niemców?

Czasopismo Motor tylko zamieściło relację i opisało zwycięzców.

Więcej na stronie https://www.caravanclub.co.uk/whats-on/awards/towcar-of-the-year/winners/

 

Zwycięzcy w innych kategoriach to SsangYong Korando, Vauxhall Insignia, Skoda Octavia, VW Golf, Volvo XC60 i XC 90, VW Amarok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.