Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Pooglądaj sobie Fiaty Croma, bardzo fajne samochody, miałem w rodzinie dwa, jeden nadal jako służbowy chodzi w firmie. 1.9 multijet 150 km 320 Nm pali około 6 litrów (bez przyczepy) i za śmieszne pieniądze idzie znaleźć. Gorąco polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj sobie Fiaty Croma, bardzo fajne samochody, miałem w rodzinie dwa, jeden nadal jako służbowy chodzi w firmie. 1.9 multijet 150 km 320 Nm pali około 6 litrów (bez przyczepy) i za śmieszne pieniądze idzie znaleźć. Gorąco polecam.

Ciii... Marek interes próbuje ukręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ciągnął 1500 dmc

WP_20170712_10_34_14_Pro.jpg

Może i tak, ale ja mam przed oczami jak kiedyś jechaliśmy t4 z wolnossącym dieslem, nie wiem ile to miało km, z 85, skład to 2+2 i niewiadówka na haku. W górach ledwo na dwójce to się katulało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmc a waga rzeczywista to chyba dwa zupełnie różne parametry. Jakoś dziwnie to podajecie.

 

Wysłane z mojego x600 przy użyciu Tapatalka

Waga rzeczywista nie różni się bo budka cały czas tak samo załadowana. Niczego jej nie ujmuje i niczego nie dodaje

A że holownik o 130 kg lżejszy bo tule waży moja rodzinka poza mną nie robi większej różnicy. Znajomy ciągał 1400 lmc z całą rodzinką i nie narzekał także

Edytowane przez elvis52 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że trafiłem w najbardziej odpowiedni wątek dla zadania mojego pytania.

Mianowicie - zmieniam holownik.

Ponieważ moje KnAudio ma DMC1200 i 5,3m długości budki, szukałem czegoś co da z nią radę bez ViaTolla. 

Wcześniej wybrany jako dla mnie holownik idealny ix35 160KM w automacie i 4x4 (DMC 2280kg, możliwość ciągnięcia 1500kg z hamulcem) okazał się być poza moim zasięgiem - auta albo są zajeżdżone albo zbyt drogie jak na moje możliwości.

Chcąc pogodzić różne role jakie ma pełnić mój nowy holownik, mój wybór padł na Peugeota Partnera z najnowszej linii z motorkiem diesel 120KM i 6 biegową skrzynią. 

Przy dopuszczalnej homologacją DMC zestawu 3120kg autko to może ciągnąć 1300kg z hamulcem.

Bardzo przypadła mi do gustu elastyczność tego silnika i jego charakterystyka.
Ktoś ma z takim do czynienia? Rady? Sugestie? Wiem że ta jednostka napędowa w autach z grupy PSA jest dość popularna. 

Pozdrawiam :)

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Partner to fajny turystyczny samochód ale niestety nie bedziesz go mógł w pełni wyładować ze względu na F3. I jeszcze jedna wada-bardzo nisko siedzi tył pod obciążeniem no chyba że wymienisz sprężyny na mocniejsze ale wówczas nie wiadomo jak będzie się zachowywał solo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc pogodzić różne role jakie ma pełnić mój nowy holownik, mój wybór padł na Peugeota Partnera z najnowszej linii z motorkiem diesel 120KM i 6 biegową skrzynią. 

Przy dopuszczalnej homologacją DMC zestawu 3120kg autko to może ciągnąć 1300kg z hamulcem.

Bardzo przypadła mi do gustu elastyczność tego silnika i jego charakterystyka.

Ktoś ma z takim do czynienia? Rady? Sugestie? Wiem że ta jednostka napędowa w autach z grupy PSA jest dość popularna. 

Pozdrawiam :)

Wojtek

 

Jeżdżę z podobnym silnikiem. Też 1.6 HDi tylko wcześniejszym. No i ja mam 5 biegową skrzynię. Z taką przyczepą moje auto radziło sobie w tym roku bez najmniejszych problemów, tak więc myślę, że nie masz się o co w ogóle martwić.

Partner to fajny turystyczny samochód ale niestety nie bedziesz go mógł w pełni wyładować ze względu na F3. I jeszcze jedna wada-bardzo nisko siedzi tył pod obciążeniem no chyba że wymienisz sprężyny na mocniejsze ale wówczas nie wiadomo jak będzie się zachowywał solo.

 

Ładowności jest aż nadto. U mnie też jest ograniczenie F3, ale moje C4P ma tyle ładowności, że nie jestem w stanie dobić do homologacyjnej masy całego zestawu. Tak więc o to bym się nie martwił. Co do siadania auta to się nie wypowiadam, bo mam zupełnie inny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracałem uwagę na masy i prześwity, w moim kupowanym prześwit jest zwiększony - taka wersja. Z załadowaniem, zwłaszcza przy mojej obecnie używanej T4-ce, - na pewno porównania nie będzie - ale to też inne auto z czym liczyłem się chcąc uciec od ViaTolla.

A co powiecie o skrzyni 6 biegowej w kontekście jazdy z ogonkiem?

Z charakterystyki silnika i tego jakie miałem wrażenia po jeździe próbnej wnioskuję, w dozwolonych u nas prędkościach z przyczepą na 5 biegu powinno się jechać całkiem przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracałem uwagę na masy i prześwity, w moim kupowanym prześwit jest zwiększony - taka wersja. Z załadowaniem, zwłaszcza przy mojej obecnie używanej T4-ce, - na pewno porównania nie będzie - ale to też inne auto z czym liczyłem się chcąc uciec od ViaTolla.

A co powiecie o skrzyni 6 biegowej w kontekście jazdy z ogonkiem?

Z charakterystyki silnika i tego jakie miałem wrażenia po jeździe próbnej wnioskuję, w dozwolonych u nas prędkościach z przyczepą na 5 biegu powinno się jechać całkiem przyjemnie.

Z ogonkiem jadę do 90km/h, wiec 6 nie włączam tak aby utrzymać 2000obr/min. Wtedy mogę spokojnie wjechać pod górkę bez redukcji. Mowa oczywiście o 2.0 benz. turbo automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Benior ... ale te nowe Jeepy to bardziej Fiaty niż Jeepy ;)

 

Oglądałem Compass'a ale IMO trochę mały ... i przede wszystkim bardzo mały bagażniczek przynajmniej na nasze potrzeby :)

za to wersja 4x4 + diesel na pewno będzie sobie świetnie radzić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.