Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

W temacie przewijającego się problemu, czy holownik da radę, przytoczę stronę folderu T.E.C z 1988 roku , gdzie do danego modelu przyczepy przypisana jest (jak domyślam się minimalna) pojemność silnika holownika. Jakie moce posiadały wówczas silniki 1.3 czy 1.6, a takie samochody tam się przewijają, każdy wie ☺.

Jak to się ma do dzisiejszego trendu - mocniej, ciężej , wygodniej ? Jak wtedy wyglądał karawaning, skoro z dzisiejszego punktu widzenia nie było odpowiednich mocowo holowników ? A jednak istniał pomimo braku powszechnego silnika o mocy min. 140KM i min. 300Nm momentu ☺.

 

Pozdrawiam

post-20742-0-66261000-1495972663_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale wtenczas moc powszechnie dostepnych aut nie przekraczała 90KM, a silniki 1,6 benzyna to moc rzędu 75KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy TEC 540 ważył (DMC) wtedy 1100-1200 a teraz >= 1500

Ale też 4m kip czy knaus też ważyły po 1100-1200. Masy znacząco nie wzrosły względem długości. Kwestia marki i modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holujemy momentem obrotowym.

1,8 - 90 KM to nie to samo co 1,4 - 100 KM...

Jak powiedział klasyk, pojemność da się zastapić tylko wiekszą pojemnością :]

Wiesz, niektóre 1,4 100 KM mogą mieć wyższy moment i to w niższym zakresie obrotów. Ostatnio dyskutowaliśmy o Suzuki S Cross. Porównaj silnik 1.6 z silnikiem 1.4. oba o podobnej mocy, a zobacz jaka różnica w momencie.

 

1.6: silnik o pojemności 1586 cm3 i mocy 120 KM przy 6000 obr./min oraz 156 Nm przy 4400 obr./min

 

1.4: silnik o pojemności 1373 cm3 i mocy 140KM przy 5500 obr./min. oraz 220 Nm przy 1500-4000 obr./min.

 

I który silnik będzie lepszy?

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno, suche dane na papierze nie zawsze idą w parze z osiągami w rzeczywistości z moich subiektywnych odczuć to w wyżyłowanych silnikach o małej pojemności jak auto jest jest "puste" i jedziemy solo to faktycznie fajne się zbiera i mało pali a przy full obciążeniu już tak nie jest kolorowo , auto staje się wyraźnie bardziej "mułowate". W starszych silnikach w większych pojemnościach pomimo teoretycznie gorszych parametrów na papierze nie było to tak bardzo odczuwalne. Takie moje wrażenia na podstawie własnych doświadczeń ;)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.