Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

załącza się wentylator chłodnicy nawet przy ujemnych temperaturach i nie wyłącza się nawet przez 5 min po zgaszeniu silnika

 

do wymiany czujnik temperatury katalizatora (? chyba tak sie to nazywa) - mialem to samo w Caddym - zwiazane to jest z dopalaniem "DPF"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd masz te 200000 km ? ja mam do 150000 pozatym co z tej gwarancji jak w jedem z  aut z najnowszym silnikiem euro6 już trzy razy awaria w tym jedna która unieruchomiła auto na tydzień czasu (auto nie ma jeszcze roku) cały czas pojawia się problem z adblue w drugim półtora rocznym narazie jedna awaria której nie potrafią usunąć od nowości - załącza się wentylator chłodnicy nawet przy ujemnych temperaturach i nie wyłącza się nawet przez 5 min po zgaszeniu silnika, zgłaszałem kilkukrotnie wgrali niby najnowszy soft ale nic to nie zmieniło,  druga awaria to przy przebiegu 26 kkm przestał działać sygnalizator niezapiętych pasów ale tego nie zgłaszam :]

 

z ciekawości - masz tak w fordach ?

 

czasami gwarancja będzie inna na firmę niż prywatnie oraz różna dla różnych modeli. Pamiętam jak szukałem touarega to dawali wtedy 90.000km :) czyli byli bardzo pewni swojej jakości :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany czujnik temperatury katalizatora (? chyba tak sie to nazywa) - mialem to samo w Caddym - zwiazane to jest z dopalaniem "DPF"

tyle że u mnie dzieje je się to sporadycznie, przez półtora roku może kilkanaście razy ... póki co ASO Forda nie ogarnia 

 

z ciekawości - masz tak w fordach ?

 

czasami gwarancja będzie inna na firmę niż prywatnie oraz różna dla różnych modeli. Pamiętam jak szukałem touarega to dawali wtedy 90.000km :) czyli byli bardzo pewni swojej jakości :/

tak oba kupione w ASO Ford we Wrocławiu Custom 2.0 TDCI euro 6 - trzy awarie unieruchamiające auto przebieg 60 kkm

Connect 1.6 TDCI euro 5  przebieg 27 kkm brak awarii (tylko problem z tym wentylatorem i pasami)

gwarancja w obu przypadkach 5 lat i 150 kkm (opcja płatna dodatkowo ale wytargowałem w ustalonej cenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości - masz tak w fordach ?

 

czasami gwarancja będzie inna na firmę niż prywatnie oraz różna dla różnych modeli. Pamiętam jak szukałem touarega to dawali wtedy 90.000km :) czyli byli bardzo pewni swojej jakości :/

akurat na jakość VW jakoś specjanie nie narzekam,   obecnie mam trzy VW  i skodę z napraw to w jednym zawór EGR przy ok 220kkm, w drugim przepływomierz przy 190 kkm i alternator i  przeguby przy 240 kkm.

 

te przebiegi w 1.0 ekobost 500 kkm to nie bardzo wierzę, po primo prawie żadna firma która nie trzyma do takich przebiegów, secundo nawet na expresach po EU  rzadko kiedy robią więcej niż 100 -120 kkm rocznie  więc po ile lat mają te 1.0 ekobosty w focusach które mają po 500 kkm nalatane ?  (nie wiem od kiedy go wsadzają do fokusa?)

 

generalnie z doświadczeń własnych to nowe auta to jedno barachło , brać co się komu podoba i nie trzymać dłużej jak 200 max 300 kkm

 

forda kupiłem z prostej przyczyny - jest sporo tańszy od VW i daje lepsze wyposażenie w standardzie (w VW praktycznie za każdą rzecz trzeba dopłacać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że u mnie dzieje je się to sporadycznie, przez półtora roku może kilkanaście razy ... póki co ASO Forda nie ogarnia 

To nie jest awaria, tylko normalne zachowanie samochodu. To, że matołki z ASO nie mają pojęcia o mechanice to normalne, ale jednak warto rozpocząć eksploatację od lektury instrukcji. Technika idzie do przodu i trzeba się jej nauczyć, bo potem są lamenty, że się auto psuje.

 

U mnie też to ma miejsce - wtedy, gdy operacja wypalania dpf zostanie przerwana. Wentylator pracuje przez kilka minut aby obniżyć temperaturę układu wydechowego, który przy dopalaniu osiąga wysokie temperatury. (Ma to zapobiegać pożarowi, czy też odkształcaniu elementów plastikowych).

 

Na stronie forda masz też warunki dla gwarancji o nazwie ford 12. (10 lat/200000km). Nie wiem czy obejmuje użytek komercyjny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w Caddym tak objawy tez były i nie były normalne

 

- przy temperaturze -10, po przejechaniu 2-3km włączał się wentylator - po przejechaniu kolejnych 15-20km temperatura silnika dalej ZERO i szyby zamarznięte jeszcze mocniej...

 

- po przejechaniu np 40-100km - wstawiasz do garażu auto a wentylator śmiga dalej czasem 10-30 minut ...

 

- dojezdzasz z pracy do domu - 15km, wchodzisz do domu i przypomina ci sie ze nie zajechales do sklepu, schodzisz do auta - po 3 minutach wentylator wyje jak szalony a gdy odchodziles to bylo cicho - wsiadasz, nie mozesz odpalic auta - komunikat "procedura serwisowa - czekaj", próbujesz co minute zapalic i dalej to samo .... idziesz pieszo do sklepu 800m bo szlag cie trafia...

 

Po wymianie czujnika od poczatku lutego nie słyszałem wentylatora - a przejechałem od tego czasu około 8tys km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat na jakość VW jakoś specjanie nie narzekam,   obecnie mam trzy VW  i skodę z napraw to w jednym zawór EGR przy ok 220kkm, w drugim przepływomierz przy 190 kkm i alternator i  przeguby przy 240 kkm.

 

te przebiegi w 1.0 ekobost 500 kkm to nie bardzo wierzę, po primo prawie żadna firma która nie trzyma do takich przebiegów, secundo nawet na expresach po EU  rzadko kiedy robią więcej niż 100 -120 kkm rocznie  więc po ile lat mają te 1.0 ekobosty w focusach które mają po 500 kkm nalatane ?  (nie wiem od kiedy go wsadzają do fokusa?)

 

generalnie z doświadczeń własnych to nowe auta to jedno barachło , brać co się komu podoba i nie trzymać dłużej jak 200 max 300 kkm

 

forda kupiłem z prostej przyczyny - jest sporo tańszy od VW i daje lepsze wyposażenie w standardzie (w VW praktycznie za każdą rzecz trzeba dopłacać)

 

generalnie 1.0 z tego co czytam wkładają od 2010r, nie wiem czy to nie pomyłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest awaria, tylko normalne zachowanie samochodu. To, że matołki z ASO nie mają pojęcia o mechanice to normalne, ale jednak warto rozpocząć eksploatację od lektury instrukcji. Technika idzie do przodu i trzeba się jej nauczyć, bo potem są lamenty, że się auto psuje.

 

U mnie też to ma miejsce - wtedy, gdy operacja wypalania dpf zostanie przerwana. Wentylator pracuje przez kilka minut aby obniżyć temperaturę układu wydechowego, który przy dopalaniu osiąga wysokie temperatury. (Ma to zapobiegać pożarowi, czy też odkształcaniu elementów plastikowych).

 

Na stronie forda masz też warunki dla gwarancji o nazwie ford 12. (10 lat/200000km). Nie wiem czy obejmuje użytek komercyjny.

 

w instrukcji nie jest nic na ten temat napisane ponadto że "wentylator może pracować jeszcze przez jakiś czas po wyłączeniu silika"

 

u mnie objaw jest taki że wentylator włącza się samoczynnie podczas jazdy i pracuje cały czas na maksymalnych obrotach bez względu na to czy auto stoi czy jedzie  dopóki nie zagaszę auta. jak zgaszę nawet na chwilę i odpalę ponownie tu już się nie załącza. ASO nie połączyło tego z wypalaniem DPF, wgrali nowy soft do sterownika i miało to rozwiązać problem. nie rozwiązało. genaralnie nie jest to wielce uciążliwe walczyć dalej nie zamieżam

 

o DPF dbam, ze względu na to że auto użytkuje głównie po mieście (27 kkm w półtora roku) przynajmniej raz w tygodniu staram się wyskoczyć na trasę i umozliwć wypalenie DPF zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji ;)

 

instrukcje czytam zawsze , choćby poto żeby np dowiedzieć się że:

cytuję :

w celu osiągnięcia maksymalnego przyspieszenia pojazdu :

-wyłączyć ASR

-wyłączyć START-STOP

-wcisnąć pedał hamulca lewą nogą i przytrzymać wciśnięty

-wcisnąć do końca pedał gazu prawą nogą

-zwolnić pedał hamulca

 

na to bym nie wpadł bez przeczytania instrukcji :miga:

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. ciekawią mnie prawdziwe przebiegi z flot - z silników 1.0 turbo w focusach i fiestach. Rok temu były już sztuki po przekroczeniu 500.000km i dalej śmigały bez remontów. Przy następnej wizycie podpytam.

Znajoma pomyka Capturem z 900t (benzyna) pod maską i zbliża się już do 200kkm i nie ma większych problemów z autem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecobosty są w focusach od 2012 roku, więc jest możliwe że któreś osiągnęły już pół miliona. No ale jednak to raczej trzeba traktować jako legendę miejską, bo oficjalnie nikt się nie pochwalił takim wynikiem, chyba że ktoś ma jakiegoś linka, to chętnie bym się zapoznał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma trochę grosza do wydania, a lubi piękne i stylowe auta to pojawia się na rynku kolejny doskonały ciągnik do budy. 

Alfa Romeo Stelvio!

Nie cierpię suvów, ale to auto jako drugie po Porsche Macanie po prostu mi się podoba. Chętnie bym zobaczył jak ktoś targa tym budkę. Dopuszczalna masa przyczepy przy dieslu 210 KM oraz benzynie 280 KM to w normalnych krajach 2300 kg. 

Na początek kwietnia zostałem zaproszony do testowania tej maszyny, więc nie omieszkam opisać wrażeń.

 

Ceny są bolesne niestety :(

 

 

https://youtu.be/2CjjO4uCohg

 

Jak wrażenia z jazdy? Bo chyba nie doczytałem albo gdzieś mi umknęło...

 

Jak już mówimy o drogich holownikach to może Jaguar F-Pace??? Wygląda ładnie i ceny też są bolesne niestety :oslabiony:

http://jaguar.pl/system/car_models/price_lists/000/000/166/original/Cennik_Jaguar_F-Pace_MY18_%281%29.pdf?1493131582

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.