Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wybór auta do holowania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1909 odpowiedzi w tym temacie

#16 rafalkwiatkowski73

rafalkwiatkowski73

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 29 postów
  • SkądIrlandia/Warszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner Flipper 550TK
  • Holownik:Ford Mondeo 2L TDi

Napisano 17 marzec 2013 - 14:55

To jest niezly pomysl, , który mi nie przyszedł do głowy. Dzięki
Dołączona grafika

#17 gornik15

gornik15

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 50 postów
  • SkądStargard
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt
  • Holownik:VW

Napisano 17 marzec 2013 - 19:20

Witam, czy ktoś z kolegów posiada albo po prostu wie jaką przyczepę (masa) z hamulcem można podpiąć do VW Tiguana 2,0 TDI, 140 lub 170 KM? Pozdrawiam.



#18 California

California

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1934 postów
  • Telefon:PW
  • SkądCiechocinek
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Solifer Artic 450
  • Holownik:Reniferek 1.9 DCI

Napisano 17 marzec 2013 - 19:48

Witam, 140-stka
 

Gewicht aanhanger geremd: 2.200 kg Gewicht aanhanger ongeremd: 750 kg

 

tu masz dostęp do wszystkich danych : http://www.marktplaa...previousPage=lr

 

Pozdrawiam serdecznie.


Jacek

Witam cię zajrzyj również tu: http://www.ciechocin...kcja=art_kamery
Solifer_logo.gif
0007.gif4f2f18d80ab55a24m.jpg post-99-0-64685200-1446206235.jpg

"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
Vittorio de Sica


#19 Pierzasty

Pierzasty

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2305 postów
  • SkądOstrówek/ k Wołomina
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 461 UB
  • Holownik:Mitasubiszi Grandis

Napisano 17 marzec 2013 - 20:34

Słuchaj, skoro się wahasz, to nie musi być suv. Chcesz mieć komfort przy manewrowaniu ? To możesz kupić jakąś większą osobówkę z 4x4 np. Forestera, Legacy czy np jakieś Audi A6 Quattro...


Użytkownik Pierzasty edytował ten post 17 marzec 2013 - 20:36

6186311364c854349c5b761.jpg

"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" icon_smile.gif

 


#20 Miodzio

Miodzio

    Maniak karawaningu

  • Moderatorzy
  • 2862 postów
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Südwind 440 HT
  • Holownik:biały lub czerwony ;)

Napisano 17 marzec 2013 - 20:58

Gornik15 według katalogu autoscout do Tiguana możesz podpiąć przyczepę z hamulcem o DMC 2000 kg i bez 750 kg.

Musisz jednak spełnić inne wymagania bo DMC Tiguana to 2160 kg.

 

O przepisach co możesz ciągnąć na jaką kategorię prawa jazdy i jakie warunki techniczne muszą być spełnione poczytasz na portalu www.karawaning.pl.



#21 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4105 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 17 marzec 2013 - 22:02

Witam.

 

Touareg 2,5 TDI do wybór dobry ze wzgl na trwały silnik R5. Do tej konfiguracji tylko manual bo przy przebiegu ponad 150 000 km tiptronik lubi splajtowac a to bardzo boli. W tej konfiguracji to auto do spokojnej jazdy.

Ja osobiście polecam Mitsubishi Outlandera II. Dobry diesel VW powoduje że auto spala średnio 7-8 l na 100 km. Do tego mamy fajny i bezawaryjny napęd 4x4. Wymiana oleju w dyfrach co 60 000 km. A najważnejsze że na hak bierze ponad 2 tony. Natomiast na co dzień niemal jak kombi.

 

Pozdrawiam.



#22 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3773 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 17 marzec 2013 - 22:22

Witam !

 

Witam.

 

Touareg 2,5 TDI do wybór dobry ze wzgl na trwały silnik R5. Do tej konfiguracji tylko manual bo przy przebiegu ponad 150 000 km tiptronik lubi splajtowac a to bardzo boli. W tej konfiguracji to auto do spokojnej jazdy.

Ja osobiście polecam Mitsubishi Outlandera II. Dobry diesel VW powoduje że auto spala średnio 7-8 l na 100 km. Do tego mamy fajny i bezawaryjny napęd 4x4. Wymiana oleju w dyfrach co 60 000 km. A najważnejsze że na hak bierze ponad 2 tony. Natomiast na co dzień niemal jak kombi.

 

Pozdrawiam.

 

Jest jedno małe ale w przypadku Outka II - bardzo delikatne sprzęgło w wersji manual (automatu w dieslu nie było) i do cofania z przyczepą pod górę absolutnie się nie nadaje ! Poza tym nie ma reduktora. W mojej ocenie jeśli nie ma reduktora to tylko automat, nawet w kombiaku w którym nie ma 4x4. Taki napęd tak naprawdę to frajda w jeździe solo w zimie, w deszczu, no i podaczs ruszania na trawie, lub piasku z przyczepą. DMC przyczepy to równe 2000 kg.

 

Pozdrawiam



#23 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4105 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 17 marzec 2013 - 22:54

Zgadzam się z tobą Tomek jednak nasze holowniki to tak naprawdę ciągły kompromis pomiędzy codziennością (której jest więcej) a upragnionymi wojażami. Outek II poprostu sprawdzi sie z budka o takiej masie.



#24 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1144 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 17 marzec 2013 - 22:59

Myślę ,ze mimo wszystko ciekawsze (oczywiście tylko IMO) będzie Volvo XC 70. 2100kg na haku, 4x4, dobry diesel 215KM (D5)...nie wiem jak z reduktorem (choć wg mnie przy 4x4 i automacie to nie potrzebny do Twojej budki)


Użytkownik Speedy edytował ten post 17 marzec 2013 - 22:59


#25 RadekNet

RadekNet

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 474 postów
  • SkądIrlandia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Avondale Rialto 525-4
  • Holownik:Chrysler Voyager

Napisano 17 marzec 2013 - 23:01

Skoro mieszkasz w Ire - jestes pewien, ze ma sens placic duuuzo wiekszy tax za ciut wiekszy komfort jazdy z budka? Spalanie pomjam, bo litr-dwa nie robi przeciez wielkiej roznicy, ale podatek...

W Irlandii mam Sharana, benzynowe 115KM z 2.0 pojemnosci. W Polsce trzymamy Dodga Caravana 3.3. I roznica jest przeogromna. Ale co z tego, skoro tax zabija cala przyjemnosc w posiadaniu normalnego silnika ;(


Radek Wrodarczyk
 


#26 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4105 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 17 marzec 2013 - 23:08

Myślę ,ze mimo wszystko ciekawsze (oczywiście tylko IMO) będzie Volvo XC 70. 2100kg na haku, 4x4, dobry diesel 215KM (D5)...nie wiem jak z reduktorem (choć wg mnie przy 4x4 i automacie to nie potrzebny do Twojej budki)

Jeśli kolega rozgląda się za Touaregiem 2,5 (początek produkcji 2003 rok) to chyba prawie nowe XC 70 (215 km) nie wchodzi w grę...



#27 gornik15

gornik15

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 50 postów
  • SkądStargard
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt
  • Holownik:VW

Napisano 18 marzec 2013 - 01:24

Dzięki za info, trzeba coś pomyśleć, pozdrawiam.



#28 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1144 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 18 marzec 2013 - 06:31

Jeśli kolega rozgląda się za Touaregiem 2,5 (początek produkcji 2003 rok) to chyba prawie nowe XC 70 (215 km) nie wchodzi w grę...

 :) ale ja napisałem 215 KM ( jak Koni Miechanicznych) a nie km (jak kilometrów)



#29 rafalkwiatkowski73

rafalkwiatkowski73

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 29 postów
  • SkądIrlandia/Warszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner Flipper 550TK
  • Holownik:Ford Mondeo 2L TDi

Napisano 19 marzec 2013 - 16:58

Dzięki za tyle fajnych pomysłów.  Ja się zaczynam przekonywać do Tuarega 2.5 diesel.  Jak już wcześniej wspomniałem, na jednym z kempingów jeden miły pan zaparkował mojego kolesa za pomocą Tuarega z dziecinną łatwością.  Nie wiem tylko czy to był 2.5 czy 3.0 litra.  Kolejnym pomysłem jest nowsze kombi, np. Avensis 2.2 diesel '09, tak aby nie zdychał podczas ciągnięcia w terenie górskim + mover aby z łatwością zaparkować przyczepkę na kempingu.  Mój mondek dawał sobie radę prawię wszędzie, jedyne problemy były w Hiszpanii, gdzie na autostradzie w terenie górzystym musiałem redukować nawet do 3 biegu oraz się przegrzewał, jak również podczas parkowania na kempingach z pochyłymi placami.  Powiem szczerze, że jest to niezła zagwozdka dla mnie, ponieważ należę do ludzi bardzo logicznych i zanim dokonam zakupu, muszę udowodnić sobie, że zakup jest potrzebny i właściwy.  Dam znać jaką podjąłem decyzję.  Pozdrawiam Wszystkich i dziękuję za pomoc.


Dołączona grafika

#30 mot

mot

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 432 postów
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 19 marzec 2013 - 21:52

Myślę ,ze mimo wszystko ciekawsze (...) będzie Volvo XC 70...

Już "zwykła" V70-tka  ze 163-konnym silnikiem (D5 + automat) dmucha z przyczepą jak ta lala. I pali rzeczywiśie mało. Co do napędu na cztery koła - chodzą słuchy, że  "wiskoza" jest jednak słabszym punktem XC.


Męczarnia nie do zniesienia jest krótka, a męczarnia długa jest do zniesienia.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych