Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Marec, to ugrzeje płyn do 60*C w około 1-1,5 godziny. Nie ma co zostawiać włączonego całą noc.

Jak planuje tak:

- generalnie wyjeżdżam codziennie o tej samej godzinie, w gniazdko włożę zegar czasowy, coś ala to:

 

http://ecogadget.pl/pl/analogowy-timer-do-gniazdka-time-switch-analogue.html

 

do tego wepnę kabel (przedłużacz) który będzie podpięty do auta przy wysiadaniu (zakończony odpowiednim gniazdem i wtykiem w zderzaku).

Zegar ustawię aby odpalał prąd o np. 5:00 i grzał do 7:00. O 7:00 ruszam :).

W ten sposób zużycie prądu to jakieś 3kWh co daje u mnie około 1zł. Miesięcznie da około 25zł - 30zł (z weekendami) i tylko przez jakieś 4 m-ce w roku. Da się przeżyć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są też sterowniki cyfrowe, które są znacznie lepsze. http://allegro.pl/programator-sterownik-wylacznik-czasowy-cyfrowy-i6304679035.html Można programować dla każdego dnia tygodnia inne godziny. mam Kika takich w domu, które sterują rozmiatymi urządzeniami. (pompa obiegowa, zewnętrzne oświetlenie świąteczne, router).

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wynalazek, tylko nie rozumiem po co to montować w aucie garażowanym. Chyba że nie normalny garaż a wiata, albo garaż wolnostojący nie podgrzewany. U mnie w garażu zawsze jest min 8-10 st na plusie nawet w największe mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh koledzy widzę, że jeszcze mnie nie znacie. Czy ja pisząc o taryfie nocnej zaznaczyłem, że na całą noc odpalę tą grzałkę ? :). Wiadomo że sterownik czasowy, posiadam tego ustrojstwa w różnych postaciach całe wiadro. Aktualnie mój ulubiony to sterownik połączony z wi-fi, sterowany aplikacją na telefon przez internet z całego świata. Timerów ma 20, każdy programowany co do sekundy i na różne dni tygodnia.  W sezonie letnim używam go do sterowania pompą od podlewania, zimą otwieram nim zdalnie bramę jak kurier ma paczkę bez pobrania... dziś steruje oświetleniem lampek na dworze, a może jutro coś innego :).

 

tak więc wracając do tematu to pisałem na początku, że będzie to wiata / garaż. Konstrukcja mała, lekka i na pewno nie murowana i nie izolowana. Teraz mam garaż w bryle domu i tam przy -25C było ostatnio 12C na plusie. Ale jest opcja, że kolejny holownik się tam nie zmieści, smax wchodzi na 2cm zapasu, bo mam wykutą dziurę w ścianie na tylny zderzak :). Dwa auta na razie mam na placu i potrzebuję 2 mały garaż. Może z płyt betonowych lub drewna, a może jeszcze jakaś inna szybka konstrukcja bez murowania.

 

Do pracy mam 5km, wstępnie podgrzany silnik fajnie się zagrzeje zanim dojadę... Koszty faktycznie niewielkie za prąd, a dla silnika zdrowiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś rozwinąć co masz na my myśli?

Czym cie ujął Vw i jego klony? Może tym, że wypiął się na polskiego i europejskiego - wiernego jak psa klienta i zamiast zwrotu kasy oferuje jakąś pseudo modyfikacje silnika, czy też może całą serią delikatnie mówiąć problematycznych silników, od małych zaczynając, na dużych kończąć- dieslach jak i benzyniakach. Może to kwestia łuszczącego i skrzypiącego wnętrza albo gnijących touranów czy passatów. Cena części zamiennych? Wcale nie sa tańsze niż do francuskich czy włoskich. Zreszta można o tym poemat napisać. Jeszcze długo będzie w polskich głowach krążył mit, że co dobre to tylko niemieckie

Mam na myśli to że francuzami trzeba jeździć ostrożnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benior, czemu byś wyrywał??

 

No maarec, na takim dystansie to na pewno dla silnika będzie lżej ;)

 

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam

Ponieważ trzeba pamiętać o odpięciu samochodu od prądu. Fajnie by było jak to by się działo automatycznie. Znam siebie i pewnie bym zapomniał.

Jakimś sposobem jest aby się o to przewrócić po wejściu do garażu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy dać przekaźnik na 230V który odcina zapłon jak prąd do auta podpięty. Jedyny problem jak braknie w domu prądu, wtedy odpali samochód z podpietym kablem.

 

Ciekawe jak wydajna jest w tym pompa obiegowa, czy fajnie rozgrzeje silnik czy tylko siebie przykładowo w 2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z załozenia ma nagrzać cały mały obieg. Wpinasz to w przewody nagrzewnicy. Sama pompa nie ma pewnie wydajnosci kosmicznej ale w tym przypadku nie jest konieczna.

 

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.