Skocz do zawartości

DMC na przyczepie i w dowodzie.


sagil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam kupić przyczepę. Znalazłem interesującą mnie ofertę, ale mam jeden zgryz: przyczepa ta ma wybite na tabliczce znamionowej DMC850 a zarejestrowana jest (w Polsce) na DMC750. Sprawa jest o tyle ważna, że moje auto ma DMC przyczepy 800kg.

I teraz zasadnicze pytania:

Co jest ważniejsze: tabliczka czy dowód rejestracyjny?

W przypadku zakupu będę ją rejestrował oczywiście na siebie: czy będą z tym problemy?

Co w przypadku kontroli drogówki?

Co przy wyjeździe za granicę?

 

Przewertowałem forum i trochę informacji pozyskałem. Wiem, że można zmieniać DMC przyczepy, aby mieć mniejsze wbite w dowód. Ale co w przypadku, gdy ja mam w dowodzie DMC dla mnie korzystne?

 

Sam już nie wiem, czy połasić się na tą przyczepę, czy stchórzyć i szukać czegoś lżejszego (a z tym jest problem przy moich wymaganiach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj!

 

Sprawa z przyczepką którą chcesz kupić wygląda tak: ktoś zrobił przekręt co by nie jeździć na przeglądy i zarejestrował ją jako przyczepę lekką. Najprawdopodobniej udało mu się to ponieważ miał znajomego w stacji kontroli pojazdów. Nie załatwił jednak z tym znajomym sprawy na tip-top i nie dorobili nowej tabliczki.

 

Problemów z tą przyczepką nie będzie do czasu. Dlaczego nie będzie? Bo jest to "już" przyczepa lekka więc do diagnosty jechać nie musisz - a wiadome jest że diagności patrzą na tabliczki.

 

Przy kontroli problemów też raczej by nie było bo policja patrzy zazwyczaj tylko do dowodów. Niestety przy jakiejś kolizji mogło by się zacząć węszenie, sprawdzanie wszystkiego dokładnie i wtedy prawda może wyjść na jaw.

 

Powiem Ci jeszcze jedno - ciężko będzie Ci znaleźć coś sensownego do 800 kg DMC - jest tego na prawdę mało na naszym rynku. Jak już coś takiego znajdziesz to jest właśnie albo po takim przekręcie, albo jest to dość stary model przyczepy.

 

Dlatego moja rada: zadzwoń na stacje diagnostyczna, i zadzwoń na i tam sie dowiedz co powinieneś zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, DMC przyczepy nie mozesz miec wiekszego niz MW samochodu. I jezeli cokolwiek zmienisz czy tam ocyganisz to twoja wola ale pamietaj, ze przyczepa wazy ile wazy i wlasne auto zarzynasz. Sugerowalbym nie kombinowac, bedziesz zdrowszy i pamietaj, ze jezdzi sie zazwyczaj cala rodzina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kombinować nie chcę i dlatego zapytałem. Przyczepa juz jest zarejestrowana w kraju więc nikt mnie o kombinacje posądzić nie może, ja ją tylko chce kupić i zarejestrować na siebie.

Co ciekawe zauważyłem pewną prawidłowść (np. w Adriach): z wiekiem przyczep (rok produkcji)DMC rośnie a MW pozostaje mniej więcej bez zmian - czyli im młodsza przyczepa (jej rok produkcji) tym większe DMC przy podobnej MW. Zauważyłem, że niektóre z 1985 r. miały DMC ok. 750, a po 1990 ok. 900. Wygląda to tak jakby producenci zakładali, że auta są coraz lepsze i dla konkretnych linii (segmentów) przyczep zwiększali DMC bez zwiększania MW. Cóż, nie zakładają, że są takie kraje jak Polska, w których dalej auto kupuje sie tanie i małe bo na takie tylko stać...

 

Pamiętam, że jeżdżę z rodziną i jeżdzę z nią już kilka lat (w składzie 4 osobowym). Wiem ile można włożyć do przyczepy i na pewno nie przekroczę jej DMC (750kg), więc nie zamierzam naginać przepisów bezpieczeństwa. Ja chcę tylko kupić przyczepkę, do której się zmieścimy i nie zawilgniemy jak w namiocie.

 

Wiem też że nic sensownego nie dostanę, ale jakiś kompromis znalazłem i od początku wiem czego szukam. Niestety N126 (z której wagą nie miałbym żadnych problemów) się nie łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest to co masz w dowodzie. Jak kupiłem swoją N126n zauważyłem, że na tabliczce ma DMC 750 kg a w dowodzie 720 kg. Zgłosiłem to przy rejestracji i powiedziano mi, że ich i policję interesuje to co masz w dowodzie, a jak chcę to sprostować to muszę robić nowe badania techniczne przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo przyczep sprowadzanych ma zmniejszona wage do 750 kg aby uniknąc corocznych przeglądów. Miałem podobny problem w dowodzie 750 na tabliczce wiecej. Byłem u diagnosty z tym powiedział abym usuna tabliczke jesli na ramie jest nabity numer a jest wiec wtedy tabliczka nie jest potrzebna w razie czego bedą sprawdzali tylko numery na ramie i one powinny sie zgadzać z dowodem a jesli mi bedzie przeszkadzało brak tabliczki to moge pojechać do stacji wojewódzkiej diagnostycznej i oni dorobia tabliczke według danych z dowodu. No i wtedy bedzie juz wszysko ok rama tabliczka i dowód bedą sie zgadzały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest to co masz w dowodzie. Jak kupiłem swoją N126n zauważyłem, że na tabliczce ma DMC 750 kg a w dowodzie 720 kg. Zgłosiłem to przy rejestracji i powiedziano mi, że ich i policję interesuje to co masz w dowodzie, a jak chcę to sprostować to muszę robić nowe badania techniczne przyczepy.

 

ja opisywałem podobny problem z tym ze ja miałem w starym dowodzie przy zakupie enki nie było nic wpisane, i przy rejestrowaniu u mnie w urzedzie pokazałem świadectwo homologacji z 88 roku i było ok. Teraz Mam dane zgodne z modelem przyczepy i tabliczka znamionową. Dodam tylko ze przy rejstr i otrzymaniu dowodu tymczasowego miałem wbite dane z mniejszych niewiadówek o MW 420 kg , co mijało sie o wiele kilogramów z prawdą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak wygląda moja tabliczka znamionowa MW 620 kg, DMC 720 Kg. zdj. pierwsze przedst . czasowy dow. po mojej interwencji i zmianie danych . Swoja droga nie mam pojecia jak poprzedni własciciel ( od wyjazdu z fabryki - jedyny) przejeżdził nia Chorwacje , Bułgarie, czechy, Słowacje i cała Polske... :ok::)

post-25615-imported-a9b50d17-e84b-4f92-bb6c-130ec52e51fa_thumb.jpg

post-25615-imported-5cc4468c-ee1b-4e8d-98d0-ed0b2acfa87b_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie dostałem od sprzedającego świadectwa homologacji i na tabliczce mam większą DMC niż w dowodzie. Skąd mogę wziąć świadectwo do N126n z 1998 r.? Czy takie świadectwo jest przypisane do konkretnej przyczepy czy do marki?

 

juz robie Ci skan mojej homologacji i sam ocenisz co i jak!!!!! :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zadz do niewiadowa i zapytaj co i jak , o szczególy zapytaj kolege Sowe, on ma wszystkie namiary i miał podobny kłopot z brakiem tabliczki . Bardzo mozliwe iz ten model enki z tego roku ma DMC 750kg , a nie jak moja eneczka 720 Kg. W wydziale komunikacji przedstawiałem te o to świadectwo i Uprzejma pani zrobiła xero i powiedziała ze takie dane , bede miał w dowodzie.....efekt . :ok:mam tak jak chciałem- zgodnie z prawdą.

 

Ps. mam nadzieje ze jakos Ci pomogłem :)

post-25621-imported-4523901b-d96a-43f2-a6cd-5bfdfa123b11_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.