Skocz do zawartości

Fabia i masa przyczepy.


sagil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam kupić przyczepę. Będę ją ciągnął, jak w temacie, moją Fabią (1,4 68KM, DMC800kg). Jak widać parametry mojego auta nie są oszałamiające, ale cóż, na razie zmieniał nie będę...

W związku z tym mam pytanie: parametry, parametrami, ale ile tak naprawdę mogę pociągnąć? Przyczepki, które mi się podobają oscylują wokół 600MW i 750DMC. Oczywiście nie patrzę na MW, a z kolei zakładam, że nie napakuję do niej za dużo i zamknę się w góra 750KG rzeczywistej MC.

Jak widziecie moje auto: czy ruszę wogóle??? Czy pojadę to przepisowe 90km/h po prostym (oczywiście odpowiedni długim, żeby się rozpędzić) :)

Oczywiście pytanie kieruję do posidaczy fabii lub podonych potworów mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Swego czasu ciągałem Polonezem 1,6GLI przyczepę Niewiadów (DMC 750kg) po Alpach. Moc miał bodajże 87 km ale wtargałem ją na ponad 2500 m, podjeżdzałem pod wszystkie wzniesienia, nawet te 16-18%. Na autostradzie udawało mi się utrzymywać szybkość 100 km/h. Więc sądzę że przy trochę lżejszym aucie nie powinno być problemu z poruszaniem się z prędkościami w granicach 80-90 km/h. Wg. mnie jedyny problem może być przy ruszaniu na ostrych podjazdach z uwagi na przedni napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj coś o MW 500-600kg z zachowaniem DMC 800kg. Będzie to się turlało (sam jeździłem escortem 60KM w dieslu z kempingiem o MW ok 700kg).

 

Dla ścisłości w Polsce jeździmy 70 a nie 90 na zwykłych pozamiejskich dróżkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości w Polsce jeździmy 70 a nie 90 na zwykłych pozamiejskich dróżkach

 

Szary11 dla ścisłosci, powinniśmy tyle jeżdzić, ale jak zycie pokazuje i co niektorzy sami tu wyznali w róznych wątkach jeżdża znacznie wiecej :)

 

sagil hmm... myśle, ze wielkiego wyboru nie będziesz mial :) chyba zostanie ci niewiadówka, ale moze sie myle :), chcialbym sie mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra 1.4 60 KM - przyczepa MW 590 kg DMC 850 kg.

 

W dwie osoby jadąc zapakowanym na wakacje spokojnie turlam sie 90 km/h. Oczywiście przy bezwietrznej pogodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla ścisłości w Polsce jeździmy 70 a nie 90 na zwykłych pozamiejskich dróżkach :)

 

No popatrz, nie doczytałem - jeszcze przyczepy nie mam i nie muszę (zawsze jakieś wytłumaczenie) :) Sprawdziłem i już wiem, że na autostradach można 80.

 

A tak w ogóle jeżdżąc po naszych autostradach (a mamy taką jakby ktoś nie wierzył), nie zauważyłem aby ktoś jechał tylko 80 (jeżdżę w nocy i to by był naprawdę masochista lub ktoś z tak słabym wozem jak ja).

 

W takim razie tyle pewnie pojadę i przynajmniej mnie kusiło nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ku dalszej ścisłości to fakt, że te 70 to troche dziwna prędkośc. Ludzie strasznie potrafią się denerwowac. Dla mnie optimum to 70-90. Wtedy jedzie się bez stresu i doś płynnie.

 

Wracając do przyczep napewno dośc dobrze będzie Ci się jeździło z przyczepami o długości do 3,5m. Napewno ich MW będzie mieściło się w normach przewidzianych dla Fabii, ale DMC może by już wyższe. Trzeba poobserwowac tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moją Fabią (1,4 68KM, DMC800kg)

To aż dziwne ponieważ ja mam Felicje 1.3 i dmc z hamulcem 900kg bez hamulca 450kg

 

Tak czasem bywa... myślę, że wzieło się to z większej MW auta i gdzieć te kg musieli odjąć by prawie ten sam silnik mógł dzielnie walczyć :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie .... :ok: co jest dobre , ja w w dowód mam wbite dmc przyczepki 1060kg z hamulc., a bez hamul. 500kg, i powiem wam ze z moja enka mam małe problemy ( 750 kg + 150 kg w tym roku -ważyłem przyczepke ) , ale powtarzam małe problemu w ciagnieciu, a holownik to espero 1.5 dohc 90 KM, i moment 137N.m, jazda szła dośc opornie ( auto słabo szło w dolnych obrotów, trzeba było mocno krecic po obrotach , zeby go pod góre wciagnac) .Teraz powoli zastanawiam sie nad zmiana ciagnika (holownika) na ciut większy z silnikiem 1.6 ( NUBIRA. ) . Moze ma ktos jakies doświadczenia z tym autem , i moze sie podzielic wrazeniami z ciagniecia przyczepy takowym holownikiem. Z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...). Teraz powoli zastanawiam sie nad zmiana ciagnika (holownika) na ciut większy z silnikiem 1.6 ( NUBIRA. ) . Moze ma ktos jakies doświadczenia z tym autem , i moze sie podzielic wrazeniami z ciagniecia przyczepy takowym holownikiem. Z góry dziekuje.

 

Zanim podejmiesz decyzję o zmianie furmanki, zastanów się co może być powodem, że słabawo ciągnie. Może koniki poszły sobie na łąkę?

Proponowałbym Ci zrobić badanie silnika na hamowni podwoziowej u Goduli w Krakowie, to znany tuner autek http://www.godula.pl/. Ewentualnie szukaj kogoś z hamownią w swoim regionie: http://www.tuning24.pl/modules/addresses/viewcat.php?cid=12. Na hamowni zostanie ustalona faktyczna moc i charakterystyka pracy silnika. Takie badanie (nie jest inwazyjne dla silnika) nie jest kosztowne, trwa raptem kilka minut (więcej czasu zajmuje przygotowanie auta do badania) i daje doskonałą diagnozę co się jeszcze ma pod pedałem gazu. Musisz wiedzieć, że mało który samochód ma takie parametry mocy w KM i w Nm, jakie podaje fabryka, a kilkuletni samochód już na pewno jest o wiele słabszy.

Może się okazać, że jest mała, niekłopotliwa usterka, której usunięcie spowoduje, że Espero odzyska wigor i będzie dobrze kręciło od samego dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś na "rzeczy" bo ja mam Felicję kombi 1,9D i DMC przyczepy jest tylko 750 kg.

 

Niestety wszystko gra :ok: Dla danego modelu z tego co wiem przypisuje się bardzo często takie same DMC niezależnie od wersji. Tu masz cięższego dieselka + kawałek tyłka i dmc musi być podobne jak w krutszej wersji.

 

ciut większy z silnikiem 1.6 ( NUBIRA. ) . Moze ma ktos jakies doświadczenia z tym autem , i moze sie podzielic wrazeniami z ciagniecia przyczepy takowym holownikiem.

 

Mój przyszły teść ma właśnie nubire o jakiej piszesz. Holował on nią burstnera o DMC 1200kg. Nie wiem co ma ona w papierach dokładnie (jakie MW i DMC), ale w jeździe nie było rewelacji z tym kolosem. Mocno odczuwała taką przyczepę, ale radziła. Silnik nie bardzo chciał na 5 jechać. Ale na 4 spokojnie dawał rade utrzymać normalną prędkość podróżną (70-80). Z niewiadówką pewnie nie będzie miała problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.