Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy


COLLINS18

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tu gościu sam zanotował

 

 

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Ale nie należy brać z niego przykładu, bo zrobił wszystko źle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi do głowy takie coś:

attachicon.gifDSC_1042.JPG

attachicon.gifDSC_1043.JPG

attachicon.gifDSC_1041.JPG

 

Tym sposobem mam trzy rowery na dyszlu. Bagażnik na dwa mieliśmy, kłopot pojawił się co z trzecim rowerem... Na dach auta trochę upierdliwe, bagażniki na tylnej ścianie do mnie nie mówią nic, do przyczepy wkładać nie za bardzo. Wymierzyłem i wyszło że powinno się zmieścić. Drogą kupna wszedłem w posiadanie szyny i dodatkowego uchwytu zabezpieczającego rower (koszt 185pln), bagażnik został przesunięty w stronę przyczepy maksymalnie na ile pozwalała klapa bakisty, dodatkowa szyna obok i... Się zmieściło. Nie koliduje przy manewrowaniu.

 

Jesteś bohaterem swojego domu :brawo::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , w podobnym trochę temacie. W dzisiejszym Auto Świecie / nie jest autorytetem ,ale../ przeczytałem że od tego roku obowiązują nowe przepisy dotyczące bagażników rowerowych montowanych na hak auta. Dotyczą one oświetlenia i według nich te dodatkowe światła bagażnika rowerowego powinny mieć również światło przeciwmgielne i cofania i w związku z tym 13 pin wtyczkę. Jak to jest , bo ja od kilku lat mam oświetlenie na 7 pin bez świateł cofania / nie wiem czy mam przeciw mgielne muszę sprawdzić/?Czy jak w przyczepach te sprzed któregoś roku produkcji nie muszą mieć świateł cofania więc i bagażniki również?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co policjant mówił mi to że światło przeciwmgielne obowiązkowo wszystkie przyczepy a światło cofania jak jest w łapie to ma działać

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Lucjan , masz tylko nacisk 50 kg  coś mi nie pasuje  :hmm:

Powiedz mi skąd masz  te dane ?

 

Homologacja jest faktycznie 50 kg, ale  na zaczep. 

 

PS Domino, jak dobrze się złożysz to rogi rynny wejdą Ci w tylni zderzak, niewiele, ale wejdą. Ja zrezygnowałem z bagażnika na dyszlu ze względu właśnie na minimalne, ale jednak, ograniczenie zakrętu, szczególnie podczas cofania, oraz że wszystkie te odchylane bagażniki skrzypią. Teraz będę próbował z bagażnikiem na klapę auta na 2 rowery, oraz na dach na kolejne 2. Te na klapę auta, chciałbym, że by były ponad poziome dachu samochodu, lekko pochylone do przodu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , w podobnym trochę temacie. W dzisiejszym Auto Świecie / nie jest autorytetem ,ale../ przeczytałem że od tego roku obowiązują nowe przepisy dotyczące bagażników rowerowych montowanych na hak auta. Dotyczą one oświetlenia i według nich te dodatkowe światła bagażnika rowerowego powinny mieć również światło przeciwmgielne i cofania i w związku z tym 13 pin wtyczkę. Jak to jest , bo ja od kilku lat mam oświetlenie na 7 pin bez świateł cofania / nie wiem czy mam przeciw mgielne muszę sprawdzić/?Czy jak w przyczepach te sprzed któregoś roku produkcji nie muszą mieć świateł cofania więc i bagażniki również?

Mój hakowiec ma te wszystkie światła i wtyczkę 13-tkę. (bagażnik kupowałem paręr miesięcy temu). Poprzedni hakowiec, który kupowałem kilka lat temu miał tylko pozycyjne, stopy i migacze i 7-mkę

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

Homologacja jest faktycznie 50 kg, ale  na zaczep. 

 

 

 

Pozdrawiam

Tomek ale AKS 3004 ma dopuszczalny nacisk 150kg  (  tzw.nacisk statyczny )

 

A masz na myśli homologację zaczepu czy homologację importera na przyczepę ?.

W wolnej chwili sprawdzę moją homologację  co mam w niej napisane . Przyznam się szczerze ,że u mnie oscylowałem z naciskiem  w zakresie od 65 do 75kg  .I z takim naciskiem na hak najlepiej było jechać z budą.   . Hak w samochodzie ma max dopuszczalny nacisk 120kg.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, zobaczymy jak to wyjdzie.... Najciaśniejszy nawrót jaki mam do zrobienia, ogarnąłem bez uszczerbku na zderzaku. Auta mamy podobnej wysokości, więc wiesz że pakować na dach lekko nie jest. Na klapę bagażnika zakładać bym nie chciał, bo wolę mieć swobodny dostęp do jego zawartości.

Naciskiem wgl się nie przejmuję, będę starał się robić tak, żeby było koło stówki. A jak będzie, wyjdzie w praniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomek ale AKS 3004 ma dopuszczalny nacisk 150kg  (  tzw.nacisk statyczny )

 

A masz na myśli homologację zaczepu czy homologację importera na przyczepę ?.

W wolnej chwili sprawdzę moją homologację  co mam w niej napisane . Przyznam się szczerze ,że u mnie oscylowałem z naciskiem  w zakresie od 65 do 75kg  .I z takim naciskiem na hak najlepiej było jechać z budą.   . Hak w samochodzie ma max dopuszczalny nacisk 120kg.     

 

Marku, wyciąg ze świadectwa homologacji, jest taka pozycja nr 19 Maksymalne obciążenie pionowe na urządzeniu sprzęgającym : 50 kg.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.