Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Bagażnik rowerowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
238 odpowiedzi w tym temacie

#31 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4376 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 03 luty 2013 - 23:22

Witajcie.

Powiedzcie w takim razie szanowni koledzy "zielonej budce", jakie wartości nacisku są dopuszczalne, tzn. max i min, a jaka jest naprawdę optymalna, żeby nie bujało w żadną stronę.

Pozdrawiam.

#32 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3824 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 04 luty 2013 - 00:19

Witam !

Witajcie.

Powiedzcie w takim razie szanowni koledzy "zielonej budce", jakie wartości nacisku są dopuszczalne, tzn. max i min, a jaka jest naprawdę optymalna, żeby nie bujało w żadną stronę.

Pozdrawiam.


Takie rozsądne wartości wahają się między 50 - 65 kg, ale warto sobie też tak organoleptycznie wyeksperymentować podczas jazd testowych. Aha, jest jeszcze aspekt, jaką wartość podaje fabryka na max nacisk na zaczep przyczepy. W mojej przyczepie jest 50 kg.

Pozdrawiam

#33 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11011 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 04 luty 2013 - 08:55

Witajcie.

Powiedzcie w takim razie szanowni koledzy "zielonej budce", jakie wartości nacisku są dopuszczalne, tzn. max i min, a jaka jest naprawdę optymalna, żeby nie bujało w żadną stronę.

Pozdrawiam.

To wszystko zależy od samochodu i przyczepy oraz od wartości jaką ma dany hak w samochodzie oraz zaczep w przyczepie, nie ma co obciążać na maxa zawsze powinno
być z 10-15 kg poniżej wartości maksymalnej. Ale tak jak pisał tomekk najlepiej samemu dopasować tą wartość do danego auta.

Witam !



Takie rozsądne wartości wahają się między 50 - 65 kg, ale warto sobie też tak organoleptycznie wyeksperymentować podczas jazd testowych. Aha, jest jeszcze aspekt, jaką wartość podaje fabryka na max nacisk na zaczep przyczepy. W mojej przyczepie jest 50 kg.

Pozdrawiam


50 kg to bardzo mało :puk: wydawało mi się że standard to 75kg. :niewiem:
Pozdrawiam.

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#34 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3824 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 04 luty 2013 - 09:05

Witam !

To wszystko zależy od samochodu i przyczepy oraz od wartości jaką ma dany hak w samochodzie oraz zaczep w przyczepie, nie ma co obciążać na maxa zawsze powinno
być z 10-15 kg poniżej wartości maksymalnej. Ale tak jak pisał tomekk najlepiej samemu dopasować tą wartość do danego auta.



50 kg to bardzo mało :puk: wydawało mi się że standard to 75kg. :niewiem:
Pozdrawiam.


Czemu uważasz, że 50 kg to bardzo za mało, skoro producent przyczepy pozwala mi obciążać zaczep max 50 kg ? Nie ma jakiegoś standardu, ale 75 kg to za dużo.

Pozdrawiam

#35 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11011 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 04 luty 2013 - 09:12

Witam !



Czemu uważasz, że 50 kg to bardzo za mało, skoro producent przyczepy pozwala mi obciążać zaczep max 50 kg ? Nie ma jakiegoś standardu, ale 75 kg to za dużo.

Pozdrawiam


Wiesz tak piszę bo nie spotkałem przyczepki z obciążeniem zaczepu 50kg, ale może to zależy od jej wielkości :niewiem: co do samochodów
to raczej te 75 kg to minimum ale to też zależy od auto bo w Ford miał 75kg teraz w BMW mam 90 kg a w Discovery 150kg.
Ale po rozwaleniu wagi 120 kg Dołączona grafika i ładowaniu przyczepki na "oko" :P w tym roku zaopatrzę się już w wagę.
Pozdrawiam.

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#36 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3824 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 04 luty 2013 - 09:21

Wiesz tak piszę bo nie spotkałem przyczepki z obciążeniem zaczepu 50kg, ale może to zależy od jej wielkości :niewiem: co do samochodów
to raczej te 75 kg to minimum ale to też zależy od auto bo w Ford miał 75kg teraz w BMW mam 90 kg a w Discovery 150kg.
Ale po rozwaleniu wagi 120 kg Dołączona grafika i ładowaniu przyczepki na "oko" :P w tym roku zaopatrzę się już w wagę.
Pozdrawiam.


Moja przyczepa ma 7,2 m długości i DMC 1500 kg, w papierach stoi 50 kg max nacisk na zaczep. Co do nacisków na hak to jest to wartość maksymalna i nie należy przyjmować jej jako wyznacznik obciążenia zaczepu przyczepu. Osobiście najlepsze wyniki w moim przypadku były w na dwie użytkowane przyczepy pomiędzy 50 - 60 kg

Pozdrawiam

#37 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6911 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 04 luty 2013 - 15:33

Wiesz tak piszę bo nie spotkałem przyczepki z obciążeniem zaczepu 50kg, ale może to zależy od jej wielkości :niewiem:


No to chyba za mało przyczep widziałeś :-] z moich większość miała 50kg a do maleństw nie należały

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#38 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11011 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 04 luty 2013 - 16:41

No to chyba za mało przyczep widziałeś :-] z moich większość miała 50kg a do maleństw nie należały


Raczej na pewno mało, bo z przyczepą jeżdżę od 2001r a mam dopiero drugą tak więc znowu dowiedziałem
się czegoś nowego :ok:
Pozdrawiam.

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#39 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4376 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 04 luty 2013 - 18:19

Witam.

Dziękuję za podpowiedzi. Coś musi być z tym 50 kg bo w tej wadze jest mnóstwo haków do kupienia. Ja dopłaciłem i kupiłem 75kg / 2000 kg. i chyba dobrze zrobiłem...
Czyli posumowuąc 50-60 kg byłoby fajnie. Tak czy siak widzę, że wagę muszę kupić...

Pozdrawiam

Użytkownik Commander edytował ten post 04 luty 2013 - 18:19


#40 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3824 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 04 luty 2013 - 21:14

Witam !

Witam.

Dziękuję za podpowiedzi. Coś musi być z tym 50 kg bo w tej wadze jest mnóstwo haków do kupienia. Ja dopłaciłem i kupiłem 75kg / 2000 kg. i chyba dobrze zrobiłem...
Czyli posumowuąc 50-60 kg byłoby fajnie. Tak czy siak widzę, że wagę muszę kupić...

Pozdrawiam


Co do haka, to ważne co jest w papierach auta i tu masz też podany maksymalny nacisk na hak. Może być tak, że i tak parametry holownika nie dają pola do popisu dla większych wartości haka.
Co do jeżdżenia to zawsze jak coś jest nie tak z holowaniem to przekładam pościel pomiędzy przodem, a tyłem, lub ze dwie butle 5 litrowe wody niegazowanej.

Pozdrawiam

#41 AdamH

AdamH

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1025 postów
  • Telefon:602 223 980
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 560 SKM
  • Holownik:VW Amarok 2.0 BiTDI 4MOTION 152 kW

Napisano 10 luty 2013 - 12:05

Swoje rowery wożę na bagażniku samochodowym montowanym na haku. Taką kulę zamontowałem na dyszlu - widać to na zdjęciu. Kula jest podniesiona i usztywniona . Bagażnik zakładam odwrotnie niż w aucie ( odwracam go "tyłem"). Taki sposób pozwala na dostęp do bakisty oraz powoduje, że przy skręcie nie zawadzam zderzakiem o koła - są wyżej. Wcześniej kula była niżej i nie powodowało to kłopotów przy skręcie raczej przy próbie otwarcia bakisty. Zamocowane wysoko rowery kiwają się znacznie. W lusterku wstecznym wygląda to na tyle niefajnie, że mimo iż nic się nie działo to założyłem dwie taśmy od bagażnika do bocznych rączek. Nie są naciągnięte, mają tylko wybrany luz. Zaletą tego sposobu jest też możliwość przełożenia na hak auta i zabranie rowerów na dalszą wycieczkę.
:ok: AdamH

Załączone miniatury

  • IMG_0178.JPG
  • 028.JPG

Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze - jutro może być niepotrzebne
 


#42 AdamH

AdamH

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1025 postów
  • Telefon:602 223 980
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 560 SKM
  • Holownik:VW Amarok 2.0 BiTDI 4MOTION 152 kW

Napisano 10 luty 2013 - 12:23

Przy bagażniku rynnowym ( typowym dachowym ) montowanym na dyszlu problemem są rynny sterczące na boki i zawadzające o zderzak przy skręcie. Są sztywne więc porysują zderzak. Opisany powyżej sposób mocowania jest trochę elastyczny. Rowery swobodnie ugnę o jakieś 10 cm. To wystarcza w sytuacjach granicznych. Takie bywają bo mam długi zestaw.
:ok:AH

Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze - jutro może być niepotrzebne
 


#43 markopol

markopol

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 2 postów
  • Telefon:600 823 750
  • SkądStarogard Gdański
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 455
  • Holownik:Passat b5

Napisano 16 luty 2013 - 18:40

Na forum jestem nowy,nie znam się na dociążeniach haka , wyważaniach itp. mam taką zasadę -  wiele razy ciągnę lawetę i jeżeli nie mogę jej swobodnie podnieść ,to wyważam w ten czy inny sposób.Co do bagażnika rowerowego na zaczepie, mam na dwa rowery korytka i nigdy ,nawet w ekstremalnym skręcie nie zarysowałem zderzaka.Jedyna wada tego rozwiązania to ostre krawędzie rynienek ,łatwo o skaleczenie nogi. Przyczepa Hobbi 450 ,auto WV b5. Pozdrowienia i do miłego spotkania .



#44 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4376 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 17 luty 2013 - 17:25

Witam.

Też mi się wydaje że jak założę jedną rynienkę z bagażnika dachowego to się żwiat nie zawali. Jak sie sprawi to z czasem dołożę i drugą.

Pozdrawiam



#45 allestandard

allestandard

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 78 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 28 kwiecień 2013 - 11:42

Ja także korzystam z bagażnika rowerowego montowanego na hak i wg mnie jest to bardzo dobre,praktyczne rozwiązanie. Podczas długich tras i wypadów jeszcze się na tym nie zawiodłem,więc mogę polecić. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych