Skocz do zawartości

Instalacja gniazda 13 PIN przy zaczepie


COLA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem angielskiej przyczepy gdzie jest dwa przewody zasilajace , więc mam dylemat co zrobić z instalacją przy zaczepie , czy przerobić ją na 13 PIN i jedną wtyczkę , czy zostawić jedną 7 PINOWĄ i dodać drugą 7 PINOWĄ . Zostawiając 7 PINOWĄ czy wszystko jest OK z instalacją przyczepy , a dodając drugą zasilam tylko niektore urządzenia więc jakie i jaki jest schemat podłączenia takiej wtyczki i jak najlepiej ją podlączyć do zasilania w aucie .

Opcja druga wtyczka 13 PIN , jaki jest schemat podłączenia i gdzie znajdę przejsciowkę którą złączę dwie wtyczki przyczepy w jedną do zaczepu przy samochodzie 13 PIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki o to mi chodziło , ale jeszcze jedno pytanie czy sa dostępne przejsciówki z dwóch wtyczek w przyczepie do jednej 13 PIN przy zaczepie , czy trzeba to zrobić na ostro czyli ciąć dwie 7 PIN i łączyć w jedną

W/g mnie najlepiej zrobic wtyczkę i gniazdo 13-pinowe. A jak będziesz ciągnął przyczepę z 7 pin to trzeba zastosować przejściówkę 13/7. W załączniku masz schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie o ten schemat czy jeżeli wtyczka dodatkowa w przyczepie jest orginalna to znaczy że wszystkie są standartowe czy w jakiś modelach rózniły się schematem i gdzie zamontowałeś drugą wtyczkę

ja sobie tak zrobiłem: http://forum.karawan...post__p__181594

i jestem zadowolony, bo często używam przyczepki towarowej z wtyczką 7PIN

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam również angielkę .Najlepszym rozwiązaniem jest dołożenie drugiego gniada 7 pinowego w aucie oraz wymiana szarej wtyki w przyczepie.W załączniku opis podłączenia

złącze uzupełniające 12s.doc

Edytowane przez telerus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie o ten schemat czy jeżeli wtyczka dodatkowa w przyczepie jest orginalna to znaczy że wszystkie są standartowe czy w jakiś modelach rózniły się schematem i gdzie zamontowałeś drugą wtyczkę

 

moje drugie gniazdo wygląda dokładnie tak:

post-5201-0-37526200-1359888576_thumb.jpg

 

 

a układ pinów we wtyczkach w przyczepie miałem standardowy, tylko szarą 12S zmieniłem na europejską 12N

post-5201-0-02908100-1359888577_thumb.jpg

 

a cały układ po połączeniu i tak warto sprawdzić miernikiem

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co ma być zasilane w przyczepie z dodatkowego gniazda samochodu w przypadku tych angielskich instalacji w przyczepie , czyli co zasila drugi przewód w przyczepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi przewód w przyczepie angielskiej zasila wewnętrzne oświetlenie i pozostałe urządzenia w przyczepie ( pompy, aku pokładowy itp). Pierwszy jest do oświetlenia zewnętrznego (wszystkie światła wymagane przepisami Ustawy o ruchu drogowym). Europa od dawna stosuje jedną wtyczkę 13PIN, ale Anglicy są bardzo konserwatywni i używają dwu wtyczek. Sam przerabiałem wymianę 2 angielskich wtyczek 7 PIN na 1 wtyczkę 13 PIN . Nie potrzeba do tego wyższych studiów. Trzeba przy tym pamiętać, że nowoczesne samochodowe instalacje elektryczne, w wielu wypadkach, wymagają zastosowania dodatkowych przekaźników. Bez ich zainstalowania można uszkodzić instalację elektryczną samochodu.

Anglicy maja dużo takich "wynalazków", które nie za bardzo odpowiadają Europie kontynentalnej np. zewnętrzne zbiorniki wody zasilane dodatkową zewnętrzną pompą z gniazda w ścianie przyczepy, brak gniazd elektrycznych w łazienkach czy stosowane w budynkach osobne wylewki dla wody ciepłej i gorącej (spotkałem je nawet w toaletach publicznych). Jeżeli ktoś chce, może stosować 2 wtyczki, ale musi wtedy uważać aby nie uszkodzić dwu kabli zamiast jednego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dwie wtyczki angielskie łącząc w jedną , można np. Plus zmostkować czy instalacja tego nie wytrzyma i będzie palić bezpieczniki lub przekażniki

Drugi przewód w przyczepie angielskiej zasila wewnętrzne oświetlenie i pozostałe urządzenia w przyczepie ( pompy, aku pokładowy itp). Pierwszy jest do oświetlenia zewnętrznego (wszystkie światła wymagane przepisami Ustawy o ruchu drogowym). Europa od dawna stosuje jedną wtyczkę 13PIN, ale Anglicy są bardzo konserwatywni i używają dwu wtyczek. Sam przerabiałem wymianę 2 angielskich wtyczek 7 PIN na 1 wtyczkę 13 PIN . Nie potrzeba do tego wyższych studiów. Trzeba przy tym pamiętać, że nowoczesne samochodowe instalacje elektryczne, w wielu wypadkach, wymagają zastosowania dodatkowych przekaźników. Bez ich zainstalowania można uszkodzić instalację elektryczną samochodu.

Anglicy maja dużo takich "wynalazków", które nie za bardzo odpowiadają Europie kontynentalnej np. zewnętrzne zbiorniki wody zasilane dodatkową zewnętrzną pompą z gniazda w ścianie przyczepy, brak gniazd elektrycznych w łazienkach czy stosowane w budynkach osobne wylewki dla wody ciepłej i gorącej (spotkałem je nawet w toaletach publicznych). Jeżeli ktoś chce, może stosować 2 wtyczki, ale musi wtedy uważać aby nie uszkodzić dwu kabli zamiast jednego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podanym wyżej wątku na jednej ze stron masz pokazany schemat połączeń w instalacjach 13 PIN-owych. Jeżeli masz prawidłowo założone w samochodzie gniazdo 13PIN -pracę tę powinien wykonać wykwalifikowany elektryk, z uwagi na konieczność zastosowania przekaźników i dodatkowych bezpieczników -podłączenie wtyczki nie stanowi problemu. Połączeń styków we wtyczce należy wykonać zgodnie ze schematem. Podaję link do strony z kompletnymi schematami instalacji 13PIN http://www.dest.com....d=77&Itemid=144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Niedawno załozyłem hak z wtyczką 7 pin. Przez przypadek w centrum carawaningowym dowiedziałem się, że nawet jak zastosuję przejściówkę na 13 pin to i tak nie będzie zasilana lodówka.

 

Czy to prawda, bo coraz mniej tym gościom ostatnio wierzę...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Witajcie.

 

Niedawno załozyłem hak z wtyczką 7 pin. Przez przypadek w centrum carawaningowym dowiedziałem się, że nawet jak zastosuję przejściówkę na 13 pin to i tak nie będzie zasilana lodówka.

 

Czy to prawda, bo coraz mniej tym gościom ostatnio wierzę...

 

Pozdrawiam.

 

Z 7 pinów nie uzyskasz zasilania lodówki, gdyż każdy z nich ma dedykowany punkt świetlny w przyczepie. Jeśli będziesz miał gniazdo 13 pinowe to jak najbardziej. Możesz ewentualnie zastanowić się nad drugim gniazdem 7 pin z zasilaniem lodówki i oświetlenia wnętrza przyczepy, ale wtedy musisz mieć zmodyfikowaną wtyczkę/wtyczki w przyczepie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.