Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie można się zaopatrzyć w taką fajną naklejkę na przyczepkę z logo tej strony. Trzeba sobie zrobić samemu? To może jakiś plik jpg z wzorem...

 

http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1383

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 13 lat później...
  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wykopalisko dnia :) ale chyba to lepsze niż nowy temat ;) 

Specjalnie dla @jacek00 opisuję swoją sytuację, bo mnie wywołał do tablicy tutaj. Tak więc aktualnie mam dwa samochody, którymi legalnie mogą ciągnąć moją cepkę 1400 DMC:

Mazda 6 2003r. 2.0 CITD 136 KM 310 Nm, MW 1440, DMC 2010

Volvo V40 2018r., D3, 150 KM 310 Nm, MW 1487, DMC 1980

Stety, niestety, volvo, które mi dzielnie służyło muszę oddać a mazda jest już prawie pełnoletnia, więc nadaje się co najwyżej jako drugi samochód w rodzinie (z dużym bagażnikiem) i z cepką mogę nią jeździć co najwyżej wokół komina - bałbym się jechać gdzieś dalej.

Tak więc szukam następcy volvo. Ktoś zapyta, skoro jestem zadowolony z Volvo, to czemu go nie kupić? Problemem Volvo jest dość mały bagażnik oraz brak 4x4. Poza tym to świetne autko i polecam :ok:

Dlatego też szukam auta do cepki 1400 DMC (gdzie jej masa rzeczywista oscyluje przy oryginalnym DMC 1500 kg). Auto ma mieć napęd 4x4, powinno dość komfortowo przewieźć 4-ro osobową (dość wysoką) rodzinę i pomieścić jej bagaże, silnik dość mocny, najlepiej diesel choć mocnej i fajnej benzyny nie wykluczam. Do tej pory szukałem typowego kombiaka, przez Dacie Duster moje poszukiwania się rozszerzyły :) , choć ona jest raczej zbyt lekka i ma zbyt słaby silnik. Ja lubię dynamiczną jazdę w zakrętach, jednak zalety lekkiej terenówki do delikatnego offroad'u także do mnie przemawiają. Samochód nowy lub max kilkuletni, cena myślę, że przy używanym około 60-80 tyś, na nowy trochę więcej bym dał - do negocjacji z lepszą połówką. Tak naprawdę budżet jeszcze nie jest określony :( :) 

No i zostaje jeszcze ostatnie ograniczenie, czyli DMC samochodu do 2100 kg. Odpowiadając na pytanie Jacka, to mam idealną cepkę z obniżonym DMC do 1400 i szkoda by było tego nie wykorzystać. Do takiej cepki spokojnie mogę znaleźć samochód, by nie wychodzić z piaskownicy, czyli nie robić dodatkowego prawka i nie bawić się z Viazłodziejem. Dodatkowo za jakieś 2 lata chciałbym zbudować swojego blaszaka i wtedy uprawnienia staną się niepotrzebne. Choć patrząc z drugiej strony, jakbym zbudował blaszaka dwuosobowego, to mógłbym do niego podpiąć moją cepkę i awaryjnie cała rodzina by się zmieściła + kochanka :) Tak więc jeszcze nie wykluczam tej opcji. Zresztą dzięki niej mógłbym przebierać w samochodach i kupić sobie choćby mojego wymarzonego Range Rover'a, choć zapewne żona by się nie zgodziła :( 

Ale wracając na ziemię, aktualnie szukam zgodnie z tematem samochodu z DMC do 2100, by z ceką 1400 DMC się zmieścić w magicznych 3,5 t.

 

Na tą chwilę na pierwszym miejscu jest Skoda Octavia VRS z silnikiem diesla 184 KM i 380 Nm, gdyż tylko diesel ma napęd 4x4 i tylko wersja RS mieści się w 2100 DMC. Przykładowe ogłoszenie.

Škoda Octavia RS 184KM 4x4 Challenge Xenon Led Navi Kamera Panorama Okazja !!! - 1

Samochód ma wszystkie wymagane przeze mnie cechy, rodzinny, z dużym bagażnikiem, z napędem na 4 kapcie oraz z dość mocnym silnikiem. Wada, to chyba tylko dość twarde zawieszenie, ale dla mojej dynamicznej jazdy to będzie zaleta a i przy ciągnięciu budki samochód ją będzie dobrze trzymał w ryzach. Jedynie dość długi zwis tylni może niekorzystnie wpływać na prowadzenie zestawu.

Tak więc w tym temacie będę zamieszczał swoje typy, które znajdę. Jak ktoś ma jakąś ciekawą propozycję, to będę wdzięczny za informację. 

Dwa lata temu miałem podobny dylemat, tylko że wtedy miałem zawężony obszar poszukiwań do samochodów dostępnych w leasing'u, teraz mogę wszystko :)  Żałuję, że wtedy nie stworzyłem takiego tematu, bo znalazłem kilka nowych samochodów, które mi pasowały. Teraz będę musiał je odkopać :( 

W pierwszej kolejności zajmę się audi, bo mi i mojej żonie zawsze się podobał no i  ten legendarny napęd quattro - poszukam, co mają w ofercie :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, lbuster napisał:

No i zostaje jeszcze ostatnie ograniczenie, czyli DMC samochodu do 2100 kg. Odpowiadając na pytanie Jacka, to mam idealną cepkę z obniżonym DMC do 1400 i szkoda by było tego nie wykorzystać.

Jesteś dokładnie w tej sytuacji, w której byłem ja kiedy kupowałem Renault. Też koniecznie musiałem zmieścić się w 3500 kg. Dziś mam B+E - zdać było naprawdę bardzo łatwo. I uwierz mi, że gdybym miał B+E wcześniej to patrzyłbym na inne auta, które wtedy musiałem odrzucać. 

Cytat

Ale wracając na ziemię, aktualnie szukam zgodnie z tematem samochodu z DMC do 2100, by z ceką 1400 DMC się zmieścić w magicznych 3,5 t.

Czyli masz ten problem przez który już przechodziłeś. Ciężko Ci będzie znaleźć sensowne auto, i finalnie będziesz musiał brać co dają, a nie co koniecznie Ci się podoba

Cytat

W pierwszej kolejności zajmę się audi, bo mi i mojej żonie zawsze się podobał no i  ten legendarny napęd quattro - poszukam, co mają w ofercie :hej:

Ale zapomnij o DMC 2100 - dziś większość aut ma większe DMC, nawet mój Scenic ma 2135 kg...

11 minut temu, lbuster napisał:

Do takiej cepki spokojnie mogę znaleźć samochód, by nie wychodzić z piaskownicy, czyli nie robić dodatkowego prawka i nie bawić się z Viazłodziejem.

PJ to naprawdę prosta sprawa, sam egzamin jest banalnie łatwy. Też miałem obawy i jak pisałem - jeśli ktoś umie jeździć to nie ma się czego bać. Egzaminator mówi dokładnie co masz robić i jak. 

Viatoll no cóż, w zasadzie jedyny minus - ale widzę więcej plusów niż minusów. Od kwietnia (oby) będę jeździł zestawem przekraczającym 3,5t i uważam, że zbyt późno się do tego zabrałem. 

PS. Czemu z Volvo się pożegnałeś? 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, wszyscy się ze mnie nabijają, że nie robię B+E, w szczególności @jacekzoo :oslabiony:, więc może i zrobię to prawko. Co nie zmienia faktu, że i tak chciałbym znaleźć samochód, którym dowolna osoba z kat. B mogłaby pojechać, gdybym np. zwichnął nogę na wyjeździe. Jak wyjdę z piaskownicy to nie wiem, czy ktoś z mojej rodziny ma prawko B+E. Mój teść jest byłym zawodowym kierowcą, ale nie wiem, czy ma takie uprawnienia. Z tego co wiem, to nawet jak się ma uprawnienia na przegubowe autobusy to i tak trzeba mieć prawo jazdy E do B, by przekroczyć 3,5 t z przyczepą - paranoja :sciana:

30 minut temu, jacek00 napisał:

PS. Czemu z Volvo się pożegnałeś?

Żona odchodzi z pracy no i leasing'owy samochód oddajemy na koniec stycznia. Tak więc mam czas nawet do lutego a nawet do wakacji i do tego czasu mogę lokalnie turlać się Mazdą.

32 minuty temu, jacek00 napisał:

Ale zapomnij o DMC 2100 - dziś większość aut ma większe DMC, nawet mój Scenic ma 2135 kg...

No właśnie szukałem Audi A4 w okolicy 2015 - 2019 i wszystkie z napędem 4x4 które znalazłem przekraczają 2100 DMC. Korzystam z tej strony:

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b9/avant/silnik-diesla-2.0-tdi-190km-2015-2018/

choć wiem, że nie zawsze jest tam podana prawda. Ale do używanych samochodów nie znalazłem lepszej strony :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacekzoo napisał:

Bylejakie ubezpieczenie turystyczne to obejmuje. Dają Ci kierowce i wraca zestawem

Jestem przeciwnikiem ubezpieczeń :) - sorry @maarec 

Moje motto - rób tak, byś sobie sam mógł poradzić niezależnie od sytuacji. Nawet chciałbym kupić nie za drogie auto, by nie wykupować AC, ale to chyba nie przejdzie  - zbyt duże ryzyko :( Dla mnie moment, w którym przestaje wykupywać AC jest wtedy, gdy jest tyle warty, że nie będziesz płakał jak tyle stracisz. Przy Maździe to było jakieś 20 tyś, teraz raczej nie podskoczę do 60-80 tyś czy więcej :( 

Poza tym, nie muszę łamać nogi a chociażby być chorym czy cokolwiek innego, czego nie obejmuje ubezpieczenie.

5 minut temu, Klimator napisał:

A coś w stylu mazda CX-5 ? ona ma DMC koło 2000  :) 

MAZDA CX-5 II 2.2 SKYACTIV-D 184KM 135KW OD 2018 4x4 manual ma 2220

MAZDA CX-5 II 2.2 SKY-D 175KM 129KW 2017-2018 4x4 manual 2143 - blisko ;) 

MAZDA CX-5 II 2.2 SKY-D 150KM 110KW OD 2017 4x4 manual także 2143

MAZDA CX-5 II 2.0 SKY-G 165KM 121KW OD 2017 4x4 manual  - dopiero tutaj benzyniak ma 2080

Dzięki za propozycję - poprzyglądam się, bo lubię Mazdy :) - pierwszy samochód kupiony sercem a nie portfelem ;) choć nie wiem, czy nadal nie mają problemów z rudą :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lbuster napisał:

Ja znam to przysłowie z backup'ami :) 

Ta sama zasada działania ? albo sie robi kopie i płaci ubezpieczenie, albo zaczyna się to robić jak przyjdzie jakaś bida

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lbuster ja mam cx-5 I z 2013 2.5 benzynę w automacie i ma 1987 dlatego myślałem że nowsze będą mieć podobnie. ?

Edytowane przez Klimator (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lbuster a V40 T5 CC? 4x4 będzie, momentu i mocy od groma... bagażnik owszem, mały, ale wrzucasz boxa 600l na dach i po temacie ;) a sam wiesz, jak fajnie prowadzi się V40...

Pomyśl jeszcze o BE i np V60 CC albo V70 CC (oba poprzednie generacje) z dieslami 5 cyl.

Edytowane przez pjetko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lbuster napisał:

audi, bo mi i mojej żonie zawsze się podobał no i  ten legendarny napęd quattro

Quattro to nazwa marketingowa na ogół kryje się pod tym Haldex. Mechanicznie taki sam napęd będziesz miał w VAG, Volvo i całej masie innych producentów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.