Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Jule za te dane. Oczywiście interesują mnie tylko autka kombi. Tak jak wyszło z twoich obliczeń też się zgadzam że BMW 320 jest tutaj chyba najlepsze. Akurat takie autko ma moja siostra z podobną przyczepą o DMC 1350kg i jeździ sie tym zestawem idealnie. Niestety tylko mi sie podoba Audi A6 no ale ta DMC >2100kg :) . Ciekaw jestem czy ten kalkulator o którym piszesz jest gdzieś dostępny za free czy to własnośc prywatna. A tak poza tym wracam do prośby o jakąś stronę z prawdziwymi danymi katalogowymi różnych samochodów. Może ktoś zna (było na forum). Ciekaw jestem czy da się kupując i rejestrując auto z zagranicy u nas obniżyć w papierach jego DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

mikema72, mam taki kalkurator przyczepkowo-autowy ale w jezyku naszych zachodnich sasiadow.

 

Postaram zrobic Ci zestawienie, ale z tego co widze to na pierwszy rzut oka BMW bedzie o niebo lepsze do tej przyczepki, bo audik jest ciut ciezkawy do tego silnika i bedzie sie meczyl... jakbys bral pod uwage silnik 2.5 litra to co innego....

 

ale zaraz napisze wiecej tylko musze ciut danych powbijac.

 

aaa Audik ma byc Avant czy zwykla limuzyna ?

 

Jule, a możesz zrobić coś takiego dla mnie !! Proszę :)

 

Przyczepa to Fendt 490 TF

 

Auto: Audi Allraod, 2002, 2,5 TDI (silnik AKE-1 180 KM)

 

Będę bardzo wdzięczny !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy pamiętać, że homologacja w naszym pięknym kraju nie stanowi prawa.

 

No nie wiem, czy nie stanowi.

Przecież dane ze świadectwa homologacyjnego stanowiły, w moim przypadku, podstawę wniesienia przez Wydział Komunikacji wpisów do dowodu rejestracyjnego, gdy rejestrowałem kupione w salonie auto. Na fakturze danych o masie auta, jego ładowności i sile uciągu nie pisze się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez dane ze swiadectwa homologacyjnego stanowily, w moim przypadku, podstawe wniesienia przez Wydzial Komunikacji wpisow do dowodu rejestracyjnego, gdy rejestrowalem kupione w salonie auto

Alez macie racje, w dowodach jest to co jest, chyba wszyscy znaja te procedury, w dowodzie rejestracyjnym sa dane z homologacji i zapewne nikogo to nie dziwi.

Jednak bylo na ten temat tyle niescislosci, ze niejednokrotnie pytalem o to strozow prawa. Nawet w przedostatnim numerze Polskiego Caravaningu jest wywiad z Podinspektorem Januszem Staniszewskim a w nim m.in. odpowiedz na pytanie, ktore mnie nurtowalo gdy stanalem przed wyborem nowego samochodu. Model kangura, ktory sobie upatrzylem mial mozliwosc ciagniecia przyczepy ciezszej niz jego MW, niejeden wtedy pozbawil mnie zludzen i zrezygnowalem.

Cytat:

Renault Kangoo ma homologacje na ciagniecie przyczepy ciezszej niz sam samochod. Czy mozemy ja wiec w Polsce ciagnac?

W Polsce - nie. Przepisy ruchu drogowego na to nie pozwalaja, a homologacja mowi nam m. in. o warunkach technicznych pojazdu i nie daje wlascicielowi pojazdu prawa do nieprzestrzegania przepisow ruchu drogowego. Dura lex, sed lex - czyli twarde prawo, ale prawo.

A gdy na terytorium Polski wjezdza cudzoziemiec kierujacy wspomnianym Renault kangoo, ktorym ciagnie przyczepe ciezsza od pojazdu. Co wtedy? Czy moze poruszac sie po kraju?

Wjezdzajac do polski, trzeba miec na uwadze zapis w art. 62 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym i stosowac sie do przepisow krajowych - takim zestawem nie mozna sie wiec poruszac. Przypominam, ze zgodnie z konwencja wiedenska, umawiajace sie strony moga nie dopuscic na swoich terytoriach do ruchu miedzynarodowego pojazdow samochodowych, przyczep lub zespolow pojazdow, ktorych masa calkowita lub naciski na osi (albo wymiary) przekraczaja wielkosci ustalone w ustawodawstwie krajowym dla pojazdow zarejestrowanych na innych terytoriach.

Koniec cytatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucjan, masz racje w moim przypadku jest identycznie. Moja 530d wazy jako "gola" cos kolo 1650 kg, ale z moim pelnym wyposazeniem jest juz powyzej 2-ch ton. I dlatego we wszystkich kalkulatorach jest zaznaczone ze masa jest uzalezniona od wyposazenia.

 

Przykladowy A6 spokojnie poradzi sobie z ta Hobby, bo relacja ciezarow jest 78%

1326 kg 1700 kg czyli nie jest zle... ale klopot zaczyna sie z tym ze to auto nie moze ciagnac tej przyczepy, ktora jest 26 kg za ciezka, bo maksymalny uciag tego akurat A6 jest 1300kg. Przy 320d nie ma takiego problemu bo uciag wpisany przez producenta to 1600kg, ale auta z tylnym napedem maja zawsze lepsze parametry w tym zakresie.

 

 

kmachacz, Ty ze swoim potworem to z palcem w t... ku mozesz prawie kazda przyczepke ciagnac :) ale zaraz zrobie dla uspokojenia Twojej starganej przedwyjazdowo duszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modell Audi A6 Avant - 2.5 TDI Quattro

Rok produkcji Juni 2001 - Dezember 2004

Moc 132 kW (180 ps) bei 4000 U/min

Moment obrotowy 370 Nm bei (oder ab) 1500 U/min

Waga (zalezy od wyposazenia) 1730 kg plus doladowanie 250 kg

Reifen 205 / 55 R 16

Getriebe Manuell (oder Automat ohne Drehmomentwandler) 6-gang

Caravan Fendt Saphir 490 TF

Waga przyczepki 1290 kg (maximaleny uciag auta 1900 kg)

Stromlinie normal (wysokosc = 2.57 m szerokosc = 2.30 m)

Waga calosciowa skladu (Auto + Caravan) 3270 kg

 

Podsumowanie...

 

piec z mozliwych pieciu punktow, zalecana predkosc 108 km/h przy pokonywaniu 25% wzniesien. Proporcja wagowa przyczepy do auta.

 

bord_weegschaal_heel_kl.gif 64% 1290 kg 1980 kg

 

tu masz jeszcze przyspieszenia, cztery punkty z pieciu przewidzianych

 

0 - 80 km/h z przyczepa in 10.6 Sek. (solo: 6.4 Sek.)

0 - 100 km/h z przyczepa in 16.7 Sek. (solo: 9.4 Sek.)

0 - 120 km/h z przyczepa in 26.9 Sek. (solo: 12.6 Sek.)

 

70 - 90 km/h im 3. Gang 4.4 Sek. Dynamicznosc jazdy - bardzo dobry

 

70 - 90 km/h im 4. Gang 6.2 Sek. Dynamicznosc jazdy - dobry

 

70 - 90 km/h im 5. Gang 9.5 Sek. Dynamicznosc jazdy - zadowalajacy do dobrego.

 

 

tutaj jakby ktos chcial sie pobawic..

 

http://www.zugwagen.info/basic_index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętajcie,że nowoczesne diesle można w dość łatwy sposób "podkręcić"modyfikacja elektroniki(mapy wtrysku i ciśnienia doładowania)pozwala w bezpieczny dla silnika sposób podnieść moc o około 30%,bez dymienia itp.można i więcej ale konieczna będzie wtedy ingerencja mechaniczna(wałek rozrządu,turbina).najbardziej podatne na tuning są silniki z grupy VW TDI.są one najlepiej rozpracowane przez firmy tuningowe.silnik 110 koni bez problemu osiąga moc 130,130 do 160,150 nawet ponad 200(mocniejsze tłoki,korbowody).koszt takiej modyfikacji to około 1500 pln.może być to sposób na niedostatek mocy i momentu przy ciągnięciu ogonka.

prawidłowo przeprowadzona modyfikacja jest całkowicie bezpieczna dla silnika,nie powoduje kopcenia,a co ciekawsze jest niewykrywalna dla KTS-ów i innych testerów w autoryzowanych stacjach serwisowych(gwarancja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim wypowiadającym się :) . Z tego wszystkiego na 90% mój wybór padnie na BMW320d Touring z 2004 150KM. Ma 6 biegów i niezły moment obrotowy, a i waga jest idealne. Właśnie znalazłem na innym forum w niemczech kogoś kto takim autem ciągnie przyczepkę Burstner Belcanto 440 TS i bardzo sobie chwali choć z tymi obliczeniami to troszke przesadzone bo ponad 100km/h przy wzniesieniu 21% to mówi że sie nie da. Ta moja przyczepa jest prawie identycznych rozmiarów i wag jak jego. Mam już trzy takie podobne przypadki więc wybór chyba właśnie padł. Pozostaje tylko poszukać takiego autka gdzieś w Niemczech i w drogę. Jak kupię to dam znać i może parę fotek z pierwszej wycieczki... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim wypowiadającym się :) . Z tego wszystkiego na 90% mój wybór padnie na BMW320d Touring z 2004 150KM. Ma 6 biegów i niezły moment obrotowy, a i waga jest idealne. Właśnie znalazłem na innym forum w niemczech kogoś kto takim autem ciągnie przyczepkę Burstner Belcanto 440 TS i bardzo sobie chwali choć z tymi obliczeniami to troszke przesadzone bo ponad 100km/h przy wzniesieniu 21% to mówi że sie nie da. Ta moja przyczepa jest prawie identycznych rozmiarów i wag jak jego. Mam już trzy takie podobne przypadki więc wybór chyba właśnie padł. Pozostaje tylko poszukać takiego autka gdzieś w Niemczech i w drogę. Jak kupię to dam znać i może parę fotek z pierwszej wycieczki... :)

 

Wybór myślę jest bardzo dobry. Podobno silniki BMW są jednak trwalsze niż silnik 2,5 TDI VW/Audi.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Tym bardziej, że tak jak pisałem poprzednio nie mogę kupić A6 2.5 TDI tylko A6 2.0 lub 1.9 bo DMC >2100kg. I mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie można się zaopatrzyć w taką fajną naklejkę na przyczepkę z logo tej strony. Trzeba sobie zrobić samemu? To może jakiś plik jpg z wzorem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć z tymi obliczeniami to troszke przesadzone bo ponad 100km/h przy wzniesieniu 21% to mówi że sie nie da.

 

e tam wszystko sie da :) nie widziales nigdy hiszpanskich kierowcow ciezarowek rozwozacych owoce po skalkach wybrzeza ? normalnie stratowali by czlowieka jakby tylko mogli, ale natrabia sie ile tylko mozna :)

 

a co do obliczen, to byl moj blad ... powinno byc jak w pierwszym przetlumaczonym obliczeniu, czyli tak

 

Trzy i pol punkta na piec mozliwych, przyczepka jest 26kg za ciezka do tego auta, zalecana predkosc 97km/h, pokonywane wzniesienia 12% .... czyli bez problemu pokonujemy te wzniesienia a nie przy predkosci pokonywane wzniesienia ... moja kulpa :)

 

wybor cacy, ale ja nie jestem obiektywna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. I mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie można się zaopatrzyć w taką fajną naklejkę na przyczepkę z logo tej strony. Trzeba sobie zrobić samemu? To może jakiś plik jpg z wzorem...

 

mozesz samemu ,ale wszyscy sie zaopatrzylismy w nie u (jak dobrze pamietam) Tomii-ego , ale nie wiem czy jeszcze sa , najlepiek zrobisz jak napiszesz do niego na priv i juz . mam nadzieje ze Ci pomoglem .... :):)

 

Ps . Mi sie bardzo podoba Audi A6, własnie w tym silniku 2,5 TDI , ale ja mam przyczepke Niewiadów N126N i nie mam co sie martwić o DMC zestawu :):) ....póki co zadowolony jestem z takiego ciagnika jaki mam :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.